Olej pro 480
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1903
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
#1 Olej pro 480
Pánové rád bych Vás požádal radu: záleží mi na tom aby mé 480 ES chutnal olejíček a to jak motorový, tak převodový.
Máte nějaké doporučení?
Máte nějaké doporučení?
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5110
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
- It’s my birthday
#2 Olej pro 480
Lej tam pořád to samý co tam je. Tím mu prospěješ nejvíc.LukášM píše:Pánové rád bych Vás požádal radu: záleží mi na tom aby mé 480 ES chutnal olejíček a to jak motorový, tak převodový.
Máte nějaké doporučení?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1903
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
#3
To bych rád, ale nevím co tam je. Rád bych to ale vyměnil, no četl jsem, že změna značky oleje není důležitá a při použití lepšího oleje snad taky nic nezkazím.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5110
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
- It’s my birthday
#4
Právě že jo. Čím lepší olej tím líp rozpouští usazeniny a ty ucpou kanálky a pak se to pos...e. Zkus vypátrat co tam je. ale lepší olej nikdy , jen po GO.LukášM píše:To bych rád, ale nevím co tam je. Rád bych to ale vyměnil, no četl jsem, že změna značky oleje není důležitá a při použití lepšího oleje snad taky nic nezkazím.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1903
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
#5
To máš pravdu, kámoš přešel na plnou syntetiku a začala mu všude téct z motoru. Já bych samozřejmě starý vypustil, nalil čistící směs - vypustil a teprve potom doplnil nový olej. To by snad mohlo klapnout?
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5110
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
- It’s my birthday
#6
Ale určitě ne plnou syntetiku max. polo. A to čištění bych taky vynechal. Dyť je to benzín tak to nemůže bejt tolik zasr....ný.LukášM píše:To máš pravdu, kámoš přešel na plnou syntetiku a začala mu všude téct z motoru. Já bych samozřejmě starý vypustil, nalil čistící směs - vypustil a teprve potom doplnil nový olej. To by snad mohlo klapnout?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
#7
nalej tam olej, kterej splnuje specifikaci udanou vyrobcem motoru, predpokladam, ze to bude nejaka polosyntetika, mozna i mineral
proplachovym olejem nicemu neublizis, spis jen vyhodis prachy
proplachovym olejem nicemu neublizis, spis jen vyhodis prachy
_________________
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1903
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
#8
Extreme driving 15w - 40, 20w - 40
Normal 10W- 40
Oil quality CCMC G2, G3
API SF
semi synt or full syn.
Takže se dá nalít buď polo nebo plnosyntetický a viděl bych to na 10W - 40
Proč je tam sakra při výměně filtru 5,3 litru?
Normal 10W- 40
Oil quality CCMC G2, G3
API SF
semi synt or full syn.
Takže se dá nalít buď polo nebo plnosyntetický a viděl bych to na 10W - 40
Proč je tam sakra při výměně filtru 5,3 litru?
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1491
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
#9
Tento údaj je pro tebe důležitý. Ten určuje kvalitu oleje (zátěžovou třídu) a není to po pravdě nic moc, skoro jako Super Mogul. Raději vyber něco s API SG nebo SH a viskozitu viz výše. A přestaňte už blbnout s těmi pojmy "polosyntetika " a "plná syntetika". To o kvalitě oleje nic neříká, je to jen obchodní trik.LukášM píše:Extreme driving 15w - 40, 20w - 40
Normal 10W- 40
Oil quality CCMC G2, G3
API SF
semi synt or full syn.
Takže se dá nalít buď polo nebo plnosyntetický a viděl bych to na 10W - 40
Proč je tam sakra při výměně filtru 5,3 litru?
P.S. kdysi se tu o kvalitě olejů a jejich značení dost psalo, nemohl by to někdo hodit do článku na Web?
Jo a Lukáši, zkus si hodit do podpisu typ motoru. Asi to bude nepřeplňovaná 1,8 Renault, jaký výkon?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1491
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
#11
Nevím, jestli nejlepší, ale velice dobré . Hlavně mě zaujaly ty "mazivářské mýty" a to mýtus III. http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus3 kde je hezky rozebráno to, co se kde na internetu tlachá o olejích. Ale chce to přečíst komplet. Ono mě třeba vždycky udiví konstatování, že po přejití na plnou syntetiku začal téct motor. Nedovedu si představit, že by třeba plocha mezi hlavou a blokem byla utěsněna usazeninami, které se vecpaly mezi kov a těsnění a poté se vlivem "plné syntetiky" (vyrobené z minerálu) rozpustily a olej tudy začal unikat. Spíše se asi vlivem nižší viskozity (větší tekutosti) vysokorozsahových olejů třídy 0W či 5W více projeví netěsnosti, které již motor má. Jako když do převodovky nalejete místo PP90 olej PP80. No a o utěsnění třeba pístních kroužků karbonem v moderních motorech mám taky své mínění. Ale určitě zde tomu někdo rozumí natolik, aby stvořil článek na Web a předešel takovýmto diskusím.LukášM píše:nejlepší informace http://www.oleje.cz
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1903
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
#12
to Jarda S40: kamarád má Nissan Sunny GTi a při přechodu na full synt. mu opravdu na některých místech začal olej prolínat, je to přesně tak jak píšeš, použil nízkou viskozitu. Myslím, že 0W-30...............a 2000Kč v trapu.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 60
- Registrován: 20 roků 5 měsíců
- Bydliště: Žilina, SR
- Kontaktovat uživatele:
#13
Olejovali sme o oleji aj na tejto "lajne"
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=1430
Olej kup čo najlacnejší, čo ešte vyhovuje triede oleja pre tvoj motor. Shell a Castrol zbytočne preplatíš ( platíš za tradíciu a reklamu ). Pokiaľ v tom nemieniš závodiť, je to v pohode. Vyhni sa ale úplným "No name" značkám.
Radšej ho zavčasu vymieňaj....
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=1430
Olej kup čo najlacnejší, čo ešte vyhovuje triede oleja pre tvoj motor. Shell a Castrol zbytočne preplatíš ( platíš za tradíciu a reklamu ). Pokiaľ v tom nemieniš závodiť, je to v pohode. Vyhni sa ale úplným "No name" značkám.
Radšej ho zavčasu vymieňaj....
_________________
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 15 Odpovědi
- 1090 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od spunge
-
- 5 Odpovědi
- 575 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od blaazen
-
- 1 Odpovědi
- 6690 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Sarkasmic
-
- 4 Odpovědi
- 2621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jaster
-
- 2 Odpovědi
- 2335 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od K.r.y.š.t.o.f