??? Haldex (AWD) Volva - Co je špatně?

Různé Volvo-odkazy...
  • Autor
  • Zpráva
Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 7039
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

??? Haldex (AWD) Volva - Co je špatně?

Příspěvek od Honza »

http://www.subaru.pl/mmedia/volvo.qt

tnemec: upraven název topicu.


_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 7039
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Příspěvek od Honza »

Karlos píše:PS: u ty prvni ukazky neni pusten zvuk subaru (proc?) a navic je videt, ze subaru se nerozjizdi uplne z klidu...proste celkove to video na me nepusobi mo autenticky
Právě že jsem neměl možnost s tím jet tak chci slyšet názory.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Cafa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Vůz: 2006 S40 1.6D
Bydliště: Lovosice / Litoměřice

Příspěvek od Cafa »

Muj nazor je, ze se predni kola musi nechat poradne protocit, aby se pridal zadek.. Coz o ni neukazali. Subarko ma sice permanentni pohon, ale taky bych rad slysel zvuk.. Myslim si, ze tak spatne natom xc70 neni. Na bahne moc zkusenosti nemam, jen s tim, ze kdyz mi to nechtelo jet, tak jsem pridal vic plynu a dostal kopanec zezadu a jel jak z praku. :) Na snehu je to uplna pohoda. Vyjel jsem tam, kde si nekteri mysleli, ze muze jen traktor. :)
_________________
Je:
* 2006 S40 D4164T
Bylo:
* 2001 V70 XC B5244T3 Geartronic Obrázek
* 1999 V70 XC 2,4T
* 2000 S40 2.0T

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 333
Registrován: 17 roků
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Srovnávat tyhle dvě auta je pro Volvo podpásovka. Srovnávají jabka a hrušky.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 7039
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Příspěvek od Honza »

Marek Vild píše:Srovnávat tyhle dvě auta je pro Volvo podpásovka. Srovnávají jabka a hrušky.
Proč? Důvod? Když něco nakousneš tak to oddůvodni.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5126
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

ja nevim, staly pohon 4x4 vs. zapinatelny je docela rozdil :)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 333
Registrován: 17 roků
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Honza píše:
Marek Vild píše:Srovnávat tyhle dvě auta je pro Volvo podpásovka. Srovnávají jabka a hrušky.
Proč? Důvod? Když něco nakousneš tak to oddůvodni.
Dej mi trochu času ať si můžu zjistit správné info. Nerad bych tu plkal blbosti, nastuduji a napíšu, ale v těch autech je dost rozdíl. Bude pokračování...
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1459
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Porovnavaj hrušky s jablkama. Permanentní 4WD s torsenem je neco jineho nez haldex, ktery funguje jako predokolka s pripojitelnym zadkem. Nicmene faktem je, ze "neco je spatne". Mam totiz naprosto totoznou zkusenost s XC90, kdy zacaly hrabat bud obe nebo jedno predni kolo pri najezdu do shahu a zadni se proste nepripojily a nepomohly. Nevim cim je to zpusobeno, nicmene to video neni podle me nijak manipulovane.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

Tom
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Tom »

Ježiši, to sem se zas nas..al :evil:
Je to na webový stránce Subaru v Polsku, tedy se to dá považovat za reklamu. A v každým reklamním etickým kodexu je psáno, že nikdy se nesmí srovnávat dva výrobky, s tím, že konkuenci zadupeme až pod koberec!! To je stejné, jakoby se v restauraci zvedl nějaký pán a dal facku jinému pánovi, který mu nic neuďelal.
Toť vše.
_________________
Volvo 960 Executive

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5126
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

Tom píše:Ježiši, to sem se zas nas..al :evil:
jen klid, bacha na srdicko - aj v mladom veku sa o nas pokusa infarkt dost casto :lol:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

Tom
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Tom »

Jojo, už je mi dobře, led na hlavu je spolehlivej :lol:
_________________
Volvo 960 Executive

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1459
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Tom píše:Ježiši, to sem se zas nas..al :evil:
Je to na webový stránce Subaru v Polsku, tedy se to dá považovat za reklamu. A v každým reklamním etickým kodexu je psáno, že nikdy se nesmí srovnávat dva výrobky, s tím, že konkuenci zadupeme až pod koberec!! To je stejné, jakoby se v restauraci zvedl nějaký pán a dal facku jinému pánovi, který mu nic neuďelal.
Toť vše.
Nevim, ale strilis trochu vedle. Kdyz novinari napisou nebo natoci neco hezkeho o znacce, kterou prodavas, tak to pouzijes, chlubis se tim. To neni nic neobvykleho a dela to mimochodem i Volvo. Nedavno jsem sedel delsi dobu u dealera Citroenu (at zije "spolehlivost" ventilu regulace predvstriku u citroeniho 1,9D) a mel tam na stole vystrizkovou sluzbu o citroenech, samozrejme i srovnavaky s ostatnima znackama k nahlednuti zakazniky. Zkratka nic, co by me nejak pohorsovalo. Taky nas potesi, kdyz volvo zvitezi nad konkurenci, je v necem lepsi a nekdo to oceni.

Navic jak rikam, s XC90 AWD mam totoznou zkusenost, takze bych bohuzel nevidel chybu v novinarich nebo subaru...
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

Tom
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Tom »

Jo máš rech, jenom mně naštvalo, že dělali něco v tom smyslu, že hele, Subaru je lepčí, vykašli se na Volvo, koukej, co dovede Subaru a co Volvo ne. Prostě je to podpásofka (osobní pocit).
_________________
Volvo 960 Executive

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1459
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Tom píše:Jo máš rech, jenom mně naštvalo, že dělali něco v tom smyslu, že hele, Subaru je lepčí, vykašli se na Volvo, koukej, co dovede Subaru a co Volvo ne. Prostě je to podpásofka (osobní pocit).
V USA by tě to nepřekvapilo ani v reklamě v TV, to jen u nás je zakázaná komparativní reklama...
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2395
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Objevují se tu dva názory:
- je to opravdu tak a zadek u Volva začne zabírat až když předek značně klouže
- to předváděné Volvo mělo něco poroucháno

Pokud je pravda první možnost, tak teda nechápu význam náhonu na všechny čtyři u Volva, protože pokud již předek ztratí schopnost trakce (začne hrabat), pak nemá skoro žádnou cenu zapojovat zadek. Nevyznám se v tomto systému u Volva, ale u klasických náhonů na všechny čtyři pokud auto začne hrabat, pak je potřeba ho zastavit, zapnout náhon i na druhou osu a poté se pokusit opatrně rozjet. Jinak by začal hrabat i zadek. Takže by mě zajímalo kde je vlastně pravda. Taky nějak nechápu proč by měl být takový rozdíl mezi chováním na sněhu a na blátě. Je někdo ochoten postoupit test??? :badgrin: Ale vážně bych to chtěl zkusit, třeba na srazu.

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1459
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Jarda S40 píše:Objevují se tu dva názory:
- je to opravdu tak a zadek u Volva začne zabírat až když předek značně klouže
- to předváděné Volvo mělo něco poroucháno

Pokud je pravda první možnost, tak teda nechápu význam náhonu na všechny čtyři u Volva, protože pokud již předek ztratí schopnost trakce (začne hrabat), pak nemá skoro žádnou cenu zapojovat zadek. Nevyznám se v tomto systému u Volva, ale u klasických náhonů na všechny čtyři pokud auto začne hrabat, pak je potřeba ho zastavit, zapnout náhon i na druhou osu a poté se pokusit opatrně rozjet. Jinak by začal hrabat i zadek. Takže by mě zajímalo kde je vlastně pravda. Taky nějak nechápu proč by měl být takový rozdíl mezi chováním na sněhu a na blátě. Je někdo ochoten postoupit test??? :badgrin: Ale vážně bych to chtěl zkusit, třeba na srazu.
Volvo používá Haldex spojku, což je viskózní spojka, jestli se nepletu, je elektronicky řízená - jakmile systém zaznamená ztrátu trakce na přední nápravě, připojí i zadní pohon. Děje se to automaticky, představ si to tak, že ti tam cosi "drží spojku" pro zadní kola a v případě potřeby ji opatrně pustí.

Za jízdy to funguje báječně, při rozjezdu na kluzkém povrchu taky, ale stojí-li auto +- na rovině, ale přední kola před sebou mají svah, ale nemají trakci jej vyjet, tak jim zadní z nějakého důvodu nepomohou. Podle mě nějaká chyba v softwaru nebo konstrukční chyba v haldexu, chtělo by vyzkoušet, jak se chová octavia 4x4, která používá stejný systém. Ten haldex prostě v týhle situace nesepne naplno...
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 7039
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Příspěvek od Honza »

tnemec píše:Podle mě nějaká chyba v softwaru nebo konstrukční chyba v haldexu, chtělo by vyzkoušet, jak se chová octavia 4x4, která používá stejný systém. Ten haldex prostě v týhle situace nesepne naplno...
Pro tyhle situace by se hodilo tlačítko na tvrdé zapojení Haldexu.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1459
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Honza píše:
tnemec píše:Podle mě nějaká chyba v softwaru nebo konstrukční chyba v haldexu, chtělo by vyzkoušet, jak se chová octavia 4x4, která používá stejný systém. Ten haldex prostě v týhle situace nesepne naplno...
Pro tyhle situace by se hodilo tlačítko na tvrdé zapojení Haldexu.
Člověče, povolanější by mohli říct, jestli by to technicky bylo možný. Podle mě teoreticky ano, pokud se haldex moc nevykecává s řídicí jednotkou, abys mu dodatečně montovaným "tvrdým zapnutím" nezamotal šišku... :-)
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2356
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Haldex

Příspěvek od Roger »

Dotaz: Je Haldex system i u V70R AWD po r.v. 2001?
A ktery typ Haldex1 nebo 2..pry ten 2 je lepsi upgradovany (i softwarove).Dik
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

LukyKolin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 267
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice

Příspěvek od LukyKolin »

Nikdy jsem teda nejel s pseudo-čtyřkolkou od Volva...ale když to vezmu v čistě teoretické rovině bude to podobné jako OCTAVIA 4x4.
S tou mám trochu zkušenosti-má ji otec mé přítelkyně...
kyž to srovnám se Subaru LEGACY (2,2 r.v. 93 bez uzávěrky) které jsem do nedávna vlastnil není to jako hrušky a jablka ale spíš jako jablka a Brambory...
Myslím,že to video je reálný...Haldex se s trvalým pohonem nedá srovnávat...(a to je SUBARU bez elektroniky-ESP nedělají)
Haldex je vynikající tím že na silnici nemusí motor překonávat pasivní odpor u SUBARU neustále roztáčených třech diferáků ale na sněhu nebo bahýnku mu konkurovat nemůže...Je to spíš takové přilepšení v horších podmínkách a mezních situacích...¨
Jako každý na tomhle fóru mám VOLVO rád,ale vždy je třeba se podívat na věc z obou stránek...
čekám smrt ukamenováním :lol:
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 7039
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Příspěvek od Honza »

LukyKolin píše:Nikdy jsem teda nejel s pseudo-čtyřkolkou od Volva...ale když to vezmu v čistě teoretické rovině bude to podobné jako OCTAVIA 4x4.
S tou mám trochu zkušenosti-má ji otec mé přítelkyně...
Tak jestli jsem to dobře pochopil je to u Oktávky a Volva stejné.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2395
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

No jestli to dobře chápu, tak systém spočívá v tom, že na základě informací od čidel ABS od jednotlivých kol vyhodnocuje počítač situaci, kdy se kola točí různě rychle a podle toho posuzuje trakční schopnosti jednotlivých kol či náprav. Dále podle tohoto ovládá spojku Haldex před zadní nápravou a tím tuto nápravu zapojuje do pohonu či ne. Takže pokud auto stojí (zadní kola se netočí) a přední kola se točí, měla by ECU vyhodnotit signály od čidel ABS a spojku Haldex zapnout. Pokud teda nezapne, je asi cbyba v ECU (snad software??) nebo ve spojce Haldex (málo oleje??). Taky mě napadlo, v závislosti na tom náklonu, že by olej ve spoj. Haldex mohl nějak stéct ke straně a tato by potom nesepla. Kor kdyby ho bylo méně než má být. Asi by stálo za to sehnat vyjádření fy. Volvo k tomuto videu. Pokud by to totiž takto běžně (ne)fungovalo, byla by to drahá hračka na nic.

LukyKolin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 267
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice

Příspěvek od LukyKolin »

Honza píše:
LukyKolin píše:Nikdy jsem teda nejel s pseudo-čtyřkolkou od Volva...ale když to vezmu v čistě teoretické rovině bude to podobné jako OCTAVIA 4x4.
S tou mám trochu zkušenosti-má ji otec mé přítelkyně...
Tak jestli jsem to dobře pochopil je to u Oktávky a Volva stejné.
Nevím,jestli jsou stejné ale Koktáfka má také Haldex.
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...

LukyKolin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 267
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice

Příspěvek od LukyKolin »

Jarda S40 píše: Pokud by to totiž takto běžně (ne)fungovalo, byla by to drahá hračka na nic.
Ale ono to asi funguje...jen trochu jinak,než trvalý pohon.
Trvalý pohon od SUBARU je v tomhle mnohem propracovanější...
bych to asi nesrovnával...
Ale na druhou stranu,kolikrát v roce potřebuješ čtyřkolku?Málokdy...Většinou si vystačíš s předohrabem(Pokud nejsi z opičích hor)
Myslím,že halex se pro běžné používání hodí víc..(menší spotřeba paliva a pneumatik :) )A to je výhoda Haldexu.Běžné auto se standartní spotřebou ,jen má "něco" na víc v záloze...
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2395
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

LukyKolin píše:
Jarda S40 píše: Pokud by to totiž takto běžně (ne)fungovalo, byla by to drahá hračka na nic.
Ale ono to asi funguje...jen trochu jinak,než trvalý pohon.
Trvalý pohon od SUBARU je v tomhle mnohem propracovanější...
bych to asi nesrovnával...
Ale na druhou stranu,kolikrát v roce potřebuješ čtyřkolku?Málokdy...Většinou si vystačíš s předohrabem(Pokud nejsi z opičích hor)
Myslím,že halex se pro běžné používání hodí víc..(menší spotřeba paliva a pneumatik :) )A to je výhoda Haldexu.Běžné auto se standartní spotřebou ,jen má "něco" na víc v záloze...
No jak je vidět tak to nefunguje a otázka je proč. Jinak to navíc ti je právě v době kdy to nejvíc potřebuješ na prd - teda pokud má video pravdu a není to dané auto nějak porouchané. Ale to tady asi nevyřešíme. Nicméně podle principu Haldexu by to fungovat mělo, kola se točí podstatně jinak a auto stojí :( . Kde je teda problém? Zdá se že zde nikdo neví.

Zpět na „Zajímavé odkazy na internetu“