Servo 940

Pro sedmy a devítky

Moderátor: wickey

This topic is 4 years a 1 week old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
George
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 135
Registrován: 09 říj 2005 22:55
Bydliště: Praha (+SU)

Servo 940

Příspěvek od George »

Při plném rejdu, P i L, mi piští servo, a to dost hlasitě. Jinak se řízení chová normálně. Mám do toho investovat nebo si toho nevšímat ?
PS: nemám ani garáž ani dílnu ani zkušenosti s opravami aut, a pokud ta závada nemá vliv na bezpečnost jízdy, odložím opravu na časy, kdy nám Buzková začne vyplácet víc než tu současnou almužnu ... :)
_________________
940GLE/92´/B230F/man/>333kkm
[STATUS]

GDPR_user

Re: Servo 940

Příspěvek od GDPR_user »

George píše:Při plném rejdu, P i L, mi piští servo, a to dost hlasitě. Jinak se řízení chová normálně. Mám do toho investovat nebo si toho nevšímat ?
PS: nemám ani garáž ani dílnu ani zkušenosti s opravami aut, a pokud ta závada nemá vliv na bezpečnost jízdy, odložím opravu na časy, kdy nám Buzková začne vyplácet víc než tu současnou almužnu ... :)
S největší pravděpodobností ti nepiští servo,ale řemen,který ho pohání.Možnosti?Dotáhnout řemen,vyměnit řemen,nevšímat si toho.

Pablo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 421
Registrován: 03 bře 2004 19:45
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pablo »

Mě to občas dělá to samé. Po jednom takovém pištění jsem zjistil, že mám hranici hydrauliky na minimu. Po dolití na správnou mez, se to objevovalo stejně...přesto funguje normálně... :roll: Je fakt, že po dotažení řemenu, se pískot zmírnil, né-li vymizel. Jak kdy... ;)
_________________
945GL B230FD/M47 1993

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5605
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

tak tak, doliti pomaha - mne to nedelalo, zacalo, dolil jsem, dela mene..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

a nedělají to přepouštěcí ventilky, které zabraňují přílišnému tlaku v systému, když řízení dojede na konec (na překážku, třeba kolo u obrubníku)?

mě to v rejdu pískne taky, ale vrátím volant o kousíček zpátky...

"po dolití oleje to piští méně" - zde se pravděpodobně jedná o jev zvaný psychoakustika, kdy slyšíme to, co chceme slyšet a ne to, co je pravda :badgrin:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

standa píše:a nedělají to přepouštěcí ventilky, které zabraňují přílišnému tlaku v systému, když řízení dojede na konec (na překážku, třeba kolo u obrubníku)?

mě to v rejdu pískne taky, ale vrátím volant o kousíček zpátky...

"po dolití oleje to piští méně" - zde se pravděpodobně jedná o jev zvaný psychoakustika, kdy slyšíme to, co chceme slyšet a ne to, co je pravda :badgrin:
bingo! taky su pro ventilek, kterej zabraňuje aby servo dávalo tlak když už jsou kola na doraz. Takže nevšímat si, je to naprosto normální bezchybná funkce
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

crtec píše:
standa píše:a nedělají to přepouštěcí ventilky, které zabraňují přílišnému tlaku v systému, když řízení dojede na konec (na překážku, třeba kolo u obrubníku)?

mě to v rejdu pískne taky, ale vrátím volant o kousíček zpátky...

"po dolití oleje to piští méně" - zde se pravděpodobně jedná o jev zvaný psychoakustika, kdy slyšíme to, co chceme slyšet a ne to, co je pravda :badgrin:
bingo! taky su pro ventilek, kterej zabraňuje aby servo dávalo tlak když už jsou kola na doraz. Takže nevšímat si, je to naprosto normální bezchybná funkce
Pravda,a pokud je volnější řemen může dojít v krajní poloze k propísknutí

Pablo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 421
Registrován: 03 bře 2004 19:45
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pablo »

Možno jest...rád si vsugeruju, že je vše OK :lol: Ale například jsem někde četl, že 850 mívaly-mají podobný problém...
http://www.autohit.cz/test/testy.php3?id=277
Těžko říct, ale vše se chová "normálně". P.
standa píše:a nedělají to přepouštěcí ventilky, které zabraňují přílišnému tlaku v systému, když řízení dojede na konec (na překážku, třeba kolo u obrubníku)?

mě to v rejdu pískne taky, ale vrátím volant o kousíček zpátky...

"po dolití oleje to piští méně" - zde se pravděpodobně jedná o jev zvaný psychoakustika, kdy slyšíme to, co chceme slyšet a ne to, co je pravda :badgrin:
_________________
945GL B230FD/M47 1993

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7931
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

Já jsem si ještě ani ničeho nevšim, že bych nevytáčel kola až tak moc?Asi jo.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

no jak sedma tak devítka mi to dělaj, takže to myslím nebude sugesce :) Když desáš volant na doraz, nebo dáš ale nebudeš tzočit dál "za doraz" tak to ani nepípne, pač ten ventilek není v akci....
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

tomáš
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 135
Registrován: 11 říj 2003 20:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od tomáš »

Po dolití se to zlepší. Rozhodně to není audiosugesce. Servo mi chc..o jak zjednaný a vždycky, když toho vyteklo víc, tak to pískalo. Po dolití to přestalo a po výměně serva už se to neopakovalo.
_________________
S80 D5, XC70 III D5, C70 2,0T
262 C - Bertone, 780 - taky Bertone
bylo: 345 GLS, 764, 960, 765 2x, 850 2,0, 850 T5, 945 2,3T, V70 T5R, V70XC II 2,5T, S80 TDI, XC70 III D5 (utopeno)

tompo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 158
Registrován: 18 srp 2006 08:25
Bydliště: Praha 9-Střížkov

Příspěvek od tompo »

Tak Volvíko už mám taky a bohužel i né zrovna dobrej pocit ze serva :cry:
1.Zdá se mi, že nejde úplně tak lehce, jak by mělo.
2.To bzučení, který se tu popisovalo, se mi objevuje i mimo dorazy, ale pouze pokud stojim na místě. Jakmile jedu bzučení je pryč.
Myslim, že ty dvě věci spolu asi souvisí. Mám pocit, že přepouštěcí ventil začíná přepouštět při nižším tlaku než by bylo třeba a tím pádem i méně posiluje :?:
Proto se chci zeptat zkušenějších, zda je ten přepoušťák přístupnej, vyčistitelnej nebo dokonce seřiditelnej.
Předem dík!
TomPo
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Máš tam dost kapaliny? Podívej se a ne abys tam dolil destilku! (jako jedna slečna :lol: )

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 12 čer 2005 15:58
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Mám pocit, že vytáčet volant do krajních dorazů ( tak, že s volantem už nehneš) není úplně OK. Nikde jsi výslovně nepsal, že to děláš, tak mě hned nekamenuj....

OT
Jarmilku chcu za ženu! :twisted:
OT
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Ondrao
Offline
Příspěvky: 29
Registrován: 29 srp 2005 22:39
Bydliště: Říčany u Prahy/ Náchod

Re: Servo 940

Příspěvek od Ondrao »

George píše:Při plném rejdu, P i L, mi piští servo, a to dost hlasitě. Jinak se řízení chová normálně. Mám do toho investovat nebo si toho nevšímat ?
PS: nemám ani garáž ani dílnu ani zkušenosti s opravami aut, a pokud ta závada nemá vliv na bezpečnost jízdy, odložím opravu na časy, kdy nám Buzková začne vyplácet víc než tu současnou almužnu ... :)
Mě to taky začalo dělat, vyměna kapaliny - vypustil jsem to přes trubku co je na levé straně ( jsou tam dvě - pro jistotu jsem vypustil z obou a vyfoukl přes nádržku pusou a dal novou a zmizlo ( nová kapalina + levý a pravý plný rejd a vytočit do otáček motor, zapísklo a pak navždy :D (zatím zmizlo), ale je docela drahá, mužeš jí zkusit přefiltrovat přes punčochu :D
Ondra
_________________
V70 II combi 2,5 TDI, 285 000 km, ´02, "červený sršeň" - :-) - 20.8.2010 - RIP POLOŽIL ZA MNE statečně život a zachránil mne

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Já mám trošku jiný problém.Za studena nejde vytočit rejd,když se to párkrát protočí tak je to o.k. ale někdy se stane,že jde více ztuha.Kdo poradí???

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

ad cena - pokud je v servu předepsán olej atf (do automatu), tak litr stojí asi jako čtyřicet kilometrů jízdy autem :roll:
http://www.ekolube.cz

já jsem zaznamenal pouze dvě špatné funkce serva:
- různě velké posílení doleva a doprava (dá se nastavit)
- při otočení volantu se nejdřív musí větší silou přemoci jakási "zarážka", pak to funguje normálně. toto dělalo jen v zimě a studený
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Ondrao
Offline
Příspěvky: 29
Registrován: 29 srp 2005 22:39
Bydliště: Říčany u Prahy/ Náchod

Příspěvek od Ondrao »

martinopel píše:Já mám trošku jiný problém.Za studena nejde vytočit rejd,když se to párkrát protočí tak je to o.k. ale někdy se stane,že jde více ztuha.Kdo poradí???
co kapalina - koukni do nádržky, jestli není moc tuhá
_________________
V70 II combi 2,5 TDI, 285 000 km, ´02, "červený sršeň" - :-) - 20.8.2010 - RIP POLOŽIL ZA MNE statečně život a zachránil mne

Fery
Offline
Příspěvky: 363
Registrován: 12 čer 2006 07:23
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od Fery »

martinopel píše:Já mám trošku jiný problém.Za studena nejde vytočit rejd,když se to párkrát protočí tak je to o.k. ale někdy se stane,že jde více ztuha.Kdo poradí???
Vzměnil jsem celou olejovou náplň(včetně oleje v pístnici - odpojení trubek a pak plný levý a plný pravý rejd). Našel jsem doma řídkou hydrauliku, která se dávala do houfnic "DANA" na vojně. Zlepšení asi o polovinu a během chvilky jde točit úplně bez problémů

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

standa píše:ad cena - pokud je v servu předepsán olej atf (do automatu), tak litr stojí asi jako čtyřicet kilometrů jízdy autem :roll:
http://www.ekolube.cz

já jsem zaznamenal pouze dvě špatné funkce serva:
- různě velké posílení doleva a doprava (dá se nastavit)
- při otočení volantu se nejdřív musí větší silou přemoci jakási "zarážka", pak to funguje normálně. toto dělalo jen v zimě a studený
No právě ta druhá varianta je v mém případě.

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5127
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Re: Servo 940

Příspěvek od Ondra. »

oživím téma. Občas hlavně zastudena cítím v rejdu (nemusí být plnej) jemný kopání do volantu, čím by to mohlo být?
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92
This topic is 4 years a 1 week old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „700 / 900 - opravy“