Servo 940

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
George
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 60
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha (+SU)

Servo 940

Příspěvek od George »

Při plném rejdu, P i L, mi piští servo, a to dost hlasitě. Jinak se řízení chová normálně. Mám do toho investovat nebo si toho nevšímat ?
PS: nemám ani garáž ani dílnu ani zkušenosti s opravami aut, a pokud ta závada nemá vliv na bezpečnost jízdy, odložím opravu na časy, kdy nám Buzková začne vyplácet víc než tu současnou almužnu ... :)
_________________
940GLE/92´/B230F/man/>333kkm
[STATUS]

GDPR_user

Servo 940

Příspěvek od GDPR_user »

George píše:Při plném rejdu, P i L, mi piští servo, a to dost hlasitě. Jinak se řízení chová normálně. Mám do toho investovat nebo si toho nevšímat ?
PS: nemám ani garáž ani dílnu ani zkušenosti s opravami aut, a pokud ta závada nemá vliv na bezpečnost jízdy, odložím opravu na časy, kdy nám Buzková začne vyplácet víc než tu současnou almužnu ... :)
S největší pravděpodobností ti nepiští servo,ale řemen,který ho pohání.Možnosti?Dotáhnout řemen,vyměnit řemen,nevšímat si toho.

Pablo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 263
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pablo »

Mě to občas dělá to samé. Po jednom takovém pištění jsem zjistil, že mám hranici hydrauliky na minimu. Po dolití na správnou mez, se to objevovalo stejně...přesto funguje normálně... :roll: Je fakt, že po dotažení řemenu, se pískot zmírnil, né-li vymizel. Jak kdy... ;)
_________________
945GL B230FD/M47 1993

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3642
Registrován: 20 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

tak tak, doliti pomaha - mne to nedelalo, zacalo, dolil jsem, dela mene..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1789
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Příspěvek od standa »

a nedělají to přepouštěcí ventilky, které zabraňují přílišnému tlaku v systému, když řízení dojede na konec (na překážku, třeba kolo u obrubníku)?

mě to v rejdu pískne taky, ale vrátím volant o kousíček zpátky...

"po dolití oleje to piští méně" - zde se pravděpodobně jedná o jev zvaný psychoakustika, kdy slyšíme to, co chceme slyšet a ne to, co je pravda :badgrin:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

crtec
Offline
Příspěvky: 108
Registrován: 21 roků 8 měsíců
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

standa píše:a nedělají to přepouštěcí ventilky, které zabraňují přílišnému tlaku v systému, když řízení dojede na konec (na překážku, třeba kolo u obrubníku)?

mě to v rejdu pískne taky, ale vrátím volant o kousíček zpátky...

"po dolití oleje to piští méně" - zde se pravděpodobně jedná o jev zvaný psychoakustika, kdy slyšíme to, co chceme slyšet a ne to, co je pravda :badgrin:
bingo! taky su pro ventilek, kterej zabraňuje aby servo dávalo tlak když už jsou kola na doraz. Takže nevšímat si, je to naprosto normální bezchybná funkce
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

crtec píše:
standa píše:a nedělají to přepouštěcí ventilky, které zabraňují přílišnému tlaku v systému, když řízení dojede na konec (na překážku, třeba kolo u obrubníku)?

mě to v rejdu pískne taky, ale vrátím volant o kousíček zpátky...

"po dolití oleje to piští méně" - zde se pravděpodobně jedná o jev zvaný psychoakustika, kdy slyšíme to, co chceme slyšet a ne to, co je pravda :badgrin:
bingo! taky su pro ventilek, kterej zabraňuje aby servo dávalo tlak když už jsou kola na doraz. Takže nevšímat si, je to naprosto normální bezchybná funkce
Pravda,a pokud je volnější řemen může dojít v krajní poloze k propísknutí

Pablo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 263
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pablo »

Možno jest...rád si vsugeruju, že je vše OK :lol: Ale například jsem někde četl, že 850 mívaly-mají podobný problém...
http://www.autohit.cz/test/testy.php3?id=277
Těžko říct, ale vše se chová "normálně". P.
standa píše:a nedělají to přepouštěcí ventilky, které zabraňují přílišnému tlaku v systému, když řízení dojede na konec (na překážku, třeba kolo u obrubníku)?

mě to v rejdu pískne taky, ale vrátím volant o kousíček zpátky...

"po dolití oleje to piští méně" - zde se pravděpodobně jedná o jev zvaný psychoakustika, kdy slyšíme to, co chceme slyšet a ne to, co je pravda :badgrin:
_________________
945GL B230FD/M47 1993

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5022
Registrován: 21 roků 8 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Příspěvek od Honza »

Já jsem si ještě ani ničeho nevšim, že bych nevytáčel kola až tak moc?Asi jo.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

crtec
Offline
Příspěvky: 108
Registrován: 21 roků 8 měsíců
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

no jak sedma tak devítka mi to dělaj, takže to myslím nebude sugesce :) Když desáš volant na doraz, nebo dáš ale nebudeš tzočit dál "za doraz" tak to ani nepípne, pač ten ventilek není v akci....
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

tomáš
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 57
Registrován: 21 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tomáš »

Po dolití se to zlepší. Rozhodně to není audiosugesce. Servo mi chc..o jak zjednaný a vždycky, když toho vyteklo víc, tak to pískalo. Po dolití to přestalo a po výměně serva už se to neopakovalo.
_________________
S80 D5, XC70 III D5, C70 2,0T
262 C - Bertone, 780 - taky Bertone
bylo: 345 GLS, 764, 960, 765 2x, 850 2,0, 850 T5, 945 2,3T, V70 T5R, V70XC II 2,5T, S80 TDI, XC70 III D5 (utopeno)

tompo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 99
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 9-Střížkov

Příspěvek od tompo »

Tak Volvíko už mám taky a bohužel i né zrovna dobrej pocit ze serva :cry:
1.Zdá se mi, že nejde úplně tak lehce, jak by mělo.
2.To bzučení, který se tu popisovalo, se mi objevuje i mimo dorazy, ale pouze pokud stojim na místě. Jakmile jedu bzučení je pryč.
Myslim, že ty dvě věci spolu asi souvisí. Mám pocit, že přepouštěcí ventil začíná přepouštět při nižším tlaku než by bylo třeba a tím pádem i méně posiluje :?:
Proto se chci zeptat zkušenějších, zda je ten přepoušťák přístupnej, vyčistitelnej nebo dokonce seřiditelnej.
Předem dík!
TomPo
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1438
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Máš tam dost kapaliny? Podívej se a ne abys tam dolil destilku! (jako jedna slečna :lol: )

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 175
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Mám pocit, že vytáčet volant do krajních dorazů ( tak, že s volantem už nehneš) není úplně OK. Nikde jsi výslovně nepsal, že to děláš, tak mě hned nekamenuj....

OT
Jarmilku chcu za ženu! :twisted:
OT
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Ondrao
Offline
Příspěvky: 21
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: Říčany u Prahy/ Náchod

Servo 940

Příspěvek od Ondrao »

George píše:Při plném rejdu, P i L, mi piští servo, a to dost hlasitě. Jinak se řízení chová normálně. Mám do toho investovat nebo si toho nevšímat ?
PS: nemám ani garáž ani dílnu ani zkušenosti s opravami aut, a pokud ta závada nemá vliv na bezpečnost jízdy, odložím opravu na časy, kdy nám Buzková začne vyplácet víc než tu současnou almužnu ... :)
Mě to taky začalo dělat, vyměna kapaliny - vypustil jsem to přes trubku co je na levé straně ( jsou tam dvě - pro jistotu jsem vypustil z obou a vyfoukl přes nádržku pusou a dal novou a zmizlo ( nová kapalina + levý a pravý plný rejd a vytočit do otáček motor, zapísklo a pak navždy :D (zatím zmizlo), ale je docela drahá, mužeš jí zkusit přefiltrovat přes punčochu :D
Ondra
_________________
V70 II combi 2,5 TDI, 285 000 km, ´02, "červený sršeň" - :-) - 20.8.2010 - RIP POLOŽIL ZA MNE statečně život a zachránil mne

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Já mám trošku jiný problém.Za studena nejde vytočit rejd,když se to párkrát protočí tak je to o.k. ale někdy se stane,že jde více ztuha.Kdo poradí???

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1789
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Příspěvek od standa »

ad cena - pokud je v servu předepsán olej atf (do automatu), tak litr stojí asi jako čtyřicet kilometrů jízdy autem :roll:
http://www.ekolube.cz

já jsem zaznamenal pouze dvě špatné funkce serva:
- různě velké posílení doleva a doprava (dá se nastavit)
- při otočení volantu se nejdřív musí větší silou přemoci jakási "zarážka", pak to funguje normálně. toto dělalo jen v zimě a studený
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Ondrao
Offline
Příspěvky: 21
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: Říčany u Prahy/ Náchod

Příspěvek od Ondrao »

martinopel píše:Já mám trošku jiný problém.Za studena nejde vytočit rejd,když se to párkrát protočí tak je to o.k. ale někdy se stane,že jde více ztuha.Kdo poradí???
co kapalina - koukni do nádržky, jestli není moc tuhá
_________________
V70 II combi 2,5 TDI, 285 000 km, ´02, "červený sršeň" - :-) - 20.8.2010 - RIP POLOŽIL ZA MNE statečně život a zachránil mne

Fery
Offline
Příspěvky: 274
Registrován: 19 roků
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od Fery »

martinopel píše:Já mám trošku jiný problém.Za studena nejde vytočit rejd,když se to párkrát protočí tak je to o.k. ale někdy se stane,že jde více ztuha.Kdo poradí???
Vzměnil jsem celou olejovou náplň(včetně oleje v pístnici - odpojení trubek a pak plný levý a plný pravý rejd). Našel jsem doma řídkou hydrauliku, která se dávala do houfnic "DANA" na vojně. Zlepšení asi o polovinu a během chvilky jde točit úplně bez problémů

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

standa píše:ad cena - pokud je v servu předepsán olej atf (do automatu), tak litr stojí asi jako čtyřicet kilometrů jízdy autem :roll:
http://www.ekolube.cz

já jsem zaznamenal pouze dvě špatné funkce serva:
- různě velké posílení doleva a doprava (dá se nastavit)
- při otočení volantu se nejdřív musí větší silou přemoci jakási "zarážka", pak to funguje normálně. toto dělalo jen v zimě a studený
No právě ta druhá varianta je v mém případě.

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4934
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Servo 940

Příspěvek od Ondra. »

oživím téma. Občas hlavně zastudena cítím v rejdu (nemusí být plnej) jemný kopání do volantu, čím by to mohlo být?
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

FrantaB
Offline
Příspěvky: 768
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

Servo 940

Příspěvek od FrantaB »

Anabáze s najednou bez varování kopajícím řízením a pěnou do kafe v nádržce oleje serva, řešená ve vláknu "Otázka, na kterou neznám odpověď" na traně 307-308, minulý týden vyřešena a otestována.

Co se stalo:
před čtyřmi lety mi nějaký hlodavec ochutnal řemeny k alternátoru a servu. Ten alternátorový se rozletěl na nitě na dálnici. A namotaného kusu nitě jsem si nevšiml pod řemenicí pumpy serva. Takže se tam hezky napekla, nebo možná napáchala škody už v momentě, kdy se řemen rozletěl.

Každopádně:
Z ničeho nic mi nejdřív v levé zatáčce, pak v obou (nedejbože při brždění) začalo kopat řízení. Pak při každém prudším pohybu volantem. Asi jako by byly povolené všechny šrouby na kolech (nebyly, to byla první věc kterou jsem obešel). Zpěněný olej se dral z nádržky a oblil celý podběh.
Zlepšilo se to, když jsem zpod řemenice vyrval (=povytáhl háčkem z drátu, přeštípl a rozerval) krycí plech ložiska pumpy. Doplácal jsem se ještě asi 70 km domů. Po sundání pumpy zřejmé, že se rozletěla i klec ložiska, radiální vakl je asi milimetr.

Nová pumpa Skandix 1014868, proplach, nový olej. Na dně nádržky při vytírání do sucha žádný šlem a jen mírné ušpinění bílého ubrousku. Po týdnu odstátí vypuštěného a proplachového oleje žádný zbytek čehosi, ani vyseparovaná vrstvička bordelu-bud ještě sledovat a zase nahodím magnet do nádržky.
Rozdíl je především v tom, že origo má ocelolitinové tělo, náhrada hliníkové. Takž nepočítejte s tím, že by náhrada v případě problému vydržela to, co vydrželo origo (v mém případě 280 km opatrné jízdy s ložiskem bez klece...).



Jinak díly:
Opravná sada pumpy se dá koupit na Skandixu za cca 35E-je to ložisko, gufero, pár o-kroužků a ségrovky. Ložisko je originálně 6203 DUL 8A (měla by to být bytelněji krytá verze 6203), které v rozumné kvalitě stojí samo o sobě cca. 3-400,-, takže cena za sadu "tady je to komplet naráz" není tak hrozná.
Minimálně u nás v CZ je k D24TIC chyba v zalistování náhradního dílu-všichni na koho jsem narazil považují za náhradu pumpu s číslem DRI 715520089 a její ekvivalenty. NENÍ to ani kompatibilní, protože vstup má od hřídele odkloněný o 90°, kdežto k Etalonu potřebujete k origo hadicím bezpodmínečně nátrubek rovnoběžný s hřídelí pumpy. Pokud někde narazíte na pumpu, která končí dvojčíslím 90-je to v pořádku.
Ta kterou tady všichni uvádějí jako kompatibilní je do jednoho pažouta a pak pro marinizovaný redblock, resp. Volvo Penta s chladičem hydraulického oleje.

Origo řemenice je cca. 130 mm v průměru, pumpa ze Skandixu mi přišla od p. Kučery s řemenicí (i když Skandix tvrdí, že bude bez ní). Nová má průměr 152 mm, takže se točí pomaleji a řízení rozhodně trochu ztuhlo a zlenivělo.
S touhle větší řemenicí budete potřebovat i podstatně delší řemen v délce 1070-1090 Ld (=měřeno po vnějším povrchu). Nechcete kratší, zejména ne doporučovanou 1025, se kterou se vám budou třít o sebe tlaková hadice k servu a hadice chlazení.

Pokud budete chtít použít originální řemenici, budete potřebovat stahovák řemenic s děleným límcem, který zapadne do drážky na vnějšku náboje řemenice. Je na "slipper" řemenice Ford/GM/WV, Ford/GM 57031. Bez něj to nezkoušejte, řemenici není jinak za co a jak chytit, takže byste ji rozervali na kusy.
Shání se blbě, obvykle je to součást větší sady. Nenechte se zblbnout popisky v CZ e-shopech, které inzerují "stahovák" ASTA A-PSP. Není to stahovák, je to "natahovák", resp. jednoúčelový přípravek na nalisování řemenice na hřídel.


Video (ne moje) hír:
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru

Zpět na „700 / 900 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé