info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1777
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Ten môj ide aj keď mi už svieti rezerva. Výhodou aj nevýhodou v takomto prípade je, že o stave paliva v nádrži nič nevie. Ale aj keď mi rezerva svieti, musel by bežať takých 15 hodín na plný výkon aby ju vycucal, čo by asi ani nešlo, pretože by sa zastavil už omnoho skôr pre pokles napätia batérie.
-
Offline
- Příspěvky: 5949
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
a já od října 2018 čekám, až mi v servise opraví bufík. Teď je do poloviny května servisák pryč, tak si snad zatopím v létě
Ale zase, co není opravené, se nemůže rozbít

Ale zase, co není opravené, se nemůže rozbít

_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47![Obrázek]()
"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47

"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10147
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí (Teplice)
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
To je z toho, žes to chtěl jen opravit a nic neměnitHaben píše:a já od října 2018 čekám, až mi v servise opraví bufík. Teď je do poloviny května servisák pryč, tak si snad zatopím v létě![]()
Ale zase, co není opravené, se nemůže rozbít

_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 5949
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Ja jsem zadal ukol zprovoznit bufik. Ze se servisak pustil do opravy komponent a ne do vymeny jednotlivych clanku bufiku, to je jeho vec.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47![Obrázek]()
"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47

"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
-
Offline
- Příspěvky: 1777
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Z toho vyplýva, že v lete, po oprave, ho už do auta nedávať, lebo sa zase môže používaním pokaziťHaben píše:Ale zase, co není opravené, se nemůže rozbít

-
Offline
- Příspěvky: 5949
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
No jen aby tam bylo co funkcniho pred letem dat 

_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47![Obrázek]()
"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47

"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10147
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí (Teplice)
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Opět doporučuji spustit obcas bufa v létě. Vyfoukt pavouky a případně mit čas na opravu na zimu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 4415
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Již jsem pouštěl 14dní zpět, kdy bylo po ránu 13°C. Ale kontrolu a přetěsnění výfuku od hořáku jsem dělal již v červnu a letmým pohleden do výfuku byly stěny výměníku krásně čisté bez sazí. Upřesňuji, že mám P3 a bufa Webasto. Loni jsem dával nový hořák a tak byl i předpoklad, že vše bude OK. Nicméně jsem loňskou zimu nabufíkoval cca 180hodin.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709
V60 MY2018 D3 110kW
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709
V60 MY2018 D3 110kW
-
Offline
- Příspěvky: 2460
- Registrován: 7 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW automat 5q MY06
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
180 hodin, to je slušná porce
-
Online
- Příspěvky: 2378
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
- Bydliště: Vrchoslavice
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
No nevím kdyby běžel hodinu denně tak zima 180 dni nemá ???Tod2 píše:180 hodin, to je slušná porce
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm
-
Offline
- Příspěvky: 364
- Registrován: 12 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 D5 136kW MY06
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Hodinu ráno, hodinu odpoledne a jsou z toho 3 měsíce... To není zase až tak nic výjimečného, i když budu počítat, že auto nejelo úplně každý den. Někdy zase mohlo bufovat i více jak 2x denně.
-
Offline
- Příspěvky: 5949
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Ze by hodinu rano a hodinu pred odjezdem domu z prace?
Jinak v c30 mi bufik stravil minulou zimu 180 hodin v servisu a stale nic. Snad v zari servisak vse dotahne
Jinak v c30 mi bufik stravil minulou zimu 180 hodin v servisu a stale nic. Snad v zari servisak vse dotahne

_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47![Obrázek]()
"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47

"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
-
Online
- Příspěvky: 2378
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
- Bydliště: Vrchoslavice
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Skončím v práci jdu zapnout bufa jdu se převléct 10-max15 minut v autě teplo odjíždím. Při těchto zimách jsem to udělal asi 12 krát tady na moravě nebylo víc třeba. Ale hodinu ho nechat běžet je blbost třeba z pozice baterky a taky co zhoří nezhnije !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm
-
Offline
- Příspěvky: 364
- Registrován: 12 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 D5 136kW MY06
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Tak já byl minulou zimu 2 měsíce na východě SK. Mrazy jak hrom a dítě, abych ho nemusel svlékat po cestě... Takže tak těch 50 min to jelo
-
Offline
- Příspěvky: 4415
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Každý den ráno od listopadu do dubna. Jezdím cca 12km tak prostě chci mít ohřáty motor. Jinak klidně za den jsem udělal i 3 hodiny. A když už jsem tam loni bufíka dostavěl, tak jej využívám co to jde.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709
V60 MY2018 D3 110kW
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709
V60 MY2018 D3 110kW
-
Offline
- Příspěvky: 2818
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Poznámka na okraj: P3 bufíky jsou (snad výhradně) konfigurované i s režimem automatického příhřevu. T.j. dohřívají motor, když je potřeba (včetně benzínů (sic!)). Takže těch 180 bufíkových motohodin vzniklo Jakubovi pravděpodobně i těmito řidičem nevyžádanými provozními hodinami bufíka.
Jak jsem na to přišel já? Spíše náhodou - byla to XC70 T6 MY14 s bufíkem - bufík jel tak potichu, že o něm fakt nebylo vědět, že je vůbec v provozu (současně s motorem). A teprve až automatizované sledování provozu VDD Donglem mi tohle "napráskalo". Fakt se to pouštělo co chvíli.
/PL
Jak jsem na to přišel já? Spíše náhodou - byla to XC70 T6 MY14 s bufíkem - bufík jel tak potichu, že o něm fakt nebylo vědět, že je vůbec v provozu (současně s motorem). A teprve až automatizované sledování provozu VDD Donglem mi tohle "napráskalo". Fakt se to pouštělo co chvíli.
/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2010 .::. C30 1.6 2008 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
D5T5.com[/color] https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info https://cardiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2010 .::. C30 1.6 2008 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
D5T5.com[/color] https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info https://cardiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 1777
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Túto zimu som bežne kúrenie zapínal niekoľko krát denne. Tu, napríklad, bežalo aj šesť krát.
![Obrázek]()
Z pozície batérie v tom nevidím žiadny problém. Nevidím problém ani v hodinovom chode kúrenia. Pri maximálnom výkone mi to žerie okolo 4,7 A. Ak by som ešte trochu znížil otáčky ventilátora, kleslo by to aj pod 4 A.
![Obrázek]()
Pre akumulátor je najdôležitejšie jeho správne dobíjanie. Žiadnych homeopatických 13,8 V ale správne nabíjacie napätie s ohľadom na teplotu a jeho konštrukciu.

Z pozície batérie v tom nevidím žiadny problém. Nevidím problém ani v hodinovom chode kúrenia. Pri maximálnom výkone mi to žerie okolo 4,7 A. Ak by som ešte trochu znížil otáčky ventilátora, kleslo by to aj pod 4 A.

Pre akumulátor je najdôležitejšie jeho správne dobíjanie. Žiadnych homeopatických 13,8 V ale správne nabíjacie napätie s ohľadom na teplotu a jeho konštrukciu.
-
Offline
- Příspěvky: 4415
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Ano , pár hodin jsem takto natočil. Ale naštěstí u P3 se nechá tato funkce na palubním pc vypnout. Vypl jsem ji jakmile jsem zjistil, že bufika není možné nechat běžet i když zastavím po 5km. Prostě se po vypnutí motoru vypl a pak už znovu nešel zapnout, protože byla již chladicí kapalina nad 50 stupňů. Tak jsem ho vypl, protože prostě příhřev vypinal přímý start. Následně jsem tento popis našel i ve Vide, když jsem si myslel, že je to nějaká chyba. Přeci jenom mám bufíka dodelavaneho a to i SW.ok2ucx píše:Poznámka na okraj: P3 bufíky jsou (snad výhradně) konfigurované i s režimem automatického příhřevu. T.j. dohřívají motor, když je potřeba (včetně benzínů (sic!)). Takže těch 180 bufíkových motohodin vzniklo Jakubovi pravděpodobně i těmito řidičem nevyžádanými provozními hodinami bufíka.
Jak jsem na to přišel já? Spíše náhodou - byla to XC70 T6 MY14 s bufíkem - bufík jel tak potichu, že o něm fakt nebylo vědět, že je vůbec v provozu (současně s motorem). A teprve až automatizované sledování provozu VDD Donglem mi tohle "napráskalo". Fakt se to pouštělo co chvíli.
/PL
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709
V60 MY2018 D3 110kW
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709
V60 MY2018 D3 110kW
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10147
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí (Teplice)
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Já jsem také zvolil funkci pouze manuálního zapínání. Když mám nějaké popojížďky, zapnu ho a nechám ho prostě makat. Rozčilovalo mě, jak pořád nabíhá a když už se rozjel, tak jsem ho zase chcípnul.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10147
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí (Teplice)
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Už loni jsem si všiml, že mi bufík začíná tak zvláště kašlat, na zemi zůstává kolo černých sazí a mizí chladící kapalina.
Dnes jsem to sledoval a kašlání začne až po nějaké době, kdy je bufík zahřátý.
Vychází mi z toho (i znalý kolega potvrdil), že je prasklý výměník. Po zahřátí se díra zvětší a závada se projevuje. Studený běží v poklidu.
Čeká mě výměna těla bufíku s výměníkem. Kdo by chtěl vidět, jak se rozebírá buf a chtěl by to zvládnout sám, ale má strach, může mi asistovat.
Dnes jsem to sledoval a kašlání začne až po nějaké době, kdy je bufík zahřátý.
Vychází mi z toho (i znalý kolega potvrdil), že je prasklý výměník. Po zahřátí se díra zvětší a závada se projevuje. Studený běží v poklidu.
Čeká mě výměna těla bufíku s výměníkem. Kdo by chtěl vidět, jak se rozebírá buf a chtěl by to zvládnout sám, ale má strach, může mi asistovat.
Naposledy upravil(a) hajnej dne 18 srp 2019 09:44, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 364
- Registrován: 12 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 D5 136kW MY06
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10147
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí (Teplice)
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Dle avataru určitě budeš vědět. E55.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 364
- Registrován: 12 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 D5 136kW MY06
info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topen
Jasný, v Tapatalk se nezobrazuje, promiň...
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10147
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí (Teplice)
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topen
Jo taak. Dubí u Tepliclibor_m píše:Jasný, v Tapatalk se nezobrazuje, promiň...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10147
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí (Teplice)
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topen
Tak dnes to vypadá, že se vrhnu na výměnu tepelného výměníku. Držte palce, ať to zase složím dohromady 

_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé