Odpojovac autobaterie

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#1 Odpojovac autobaterie

Příspěvek od tomasss »

Kamarad si do okruhoveho specialu musi dle predpisu namontovat odpojovac autobaterie. Muj dotaz zni - ma se to pripojit do cesty kladnemu nebo zapornemu vodici z autobaterky?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#2 Odpojovac autobaterie

Příspěvek od wickey »

jakozto elektro lama bych rekl ze k plusu :)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#3 Odpojovac autobaterie

Příspěvek od tomasss »

Jen dodavam, jde o bavoraka, tj kostra je klasicky minus.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

vit.soucek

#4 Odpojovac autobaterie

Příspěvek od vit.soucek »

Odpojuje se od kastle. Odpojovač určitě bude na záporném polu. Měl jsem vypínač baterie na Favoritovi a bylo to udělaný na zápornym. Navíc mi i v autoškole říkali, že u baterky se nejdřív odpojuje mínus.

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#5 Odpojovac autobaterie

Příspěvek od Lachtan »

vit.soucek píše:Odpojuje se od kastle. Odpojovač určitě bude na záporném polu. Měl jsem vypínač baterie na Favoritovi a bylo to udělaný na zápornym.
Osobně by jsem dal odpojovač na plus a co nejblíže k baterce.
vit.soucek píše:Navíc mi i v autoškole říkali, že u baterky se nejdřív odpojuje mínus.
To sice jo, ale to je z důvodu, že když nejprve povoluješ kladný pól a nedopatřením si "škrtneš" klíčem kdekoliv o kastli, motor, nebo cokoliv co je přikostřeno, tak v lepším případě to bude pouze ohňostroj (horší varianta jsou dost nechutné popáleniny i 3 stupně...).
Když nejprve povoluješ záporný pól, tak k takovémuto úrazu příjdeš pouze když se dotkneš druhého pólu na baterce, jinak ne. 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#6 Odpojovac autobaterie

Příspěvek od tomasss »

Ze co nejbliz baterce, to je jasny. Otazka polu proto, ze jsem nekde cetl, ze nevhodne odpojeny pol baterie muze poskodit alternator.
Ok, mame tady dva nazory ze "spise na plus" a jeden "urcite minus" :prace: takze jak teda :?:
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#7 Odpojovac autobaterie

Příspěvek od tomasss »

Tak ted jsem volal znamymu kteryho autoelektrika zivi, a rikal ze zasadne minus. Vzhledem k tomu ze jemu bezmezne verim, tak vezte, ze se odpojuje minus :prace:
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#8 Odpojovac autobaterie

Příspěvek od Lachtan »

tomasss píše:Ze co nejbliz baterce, to je jasny. Otazka polu proto, ze jsem nekde cetl, ze nevhodne odpojeny pol baterie muze poskodit alternator.
Naprosto správně - k poškození alternátoru dojde ve chvíli, když odpojíš baterii dříve než chcípneš motor (btw - v ten okamžik je úplně jedno na který pól máš připojený odpojovač) 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#9 Odpojovac autobaterie

Příspěvek od standa »

Pokud tomassssův kámoš zabuduje do závoďáka TEN odpojovač, který je zobrazen v odkazu, tak ho od přejímky vyhodí, protože:
1. Odpojovač musí mít možnost odpojit řidič v autě a současně i hasiči zvenku. Proto mají profi odpojovače bowden s okem a tomu uzpůsobenou páčku.
2. Po odpojení tohoto odpojovače motor pojede dál (tedy pokud je ve voze alternátor), což hasičům a pilotovi moc nepomůže. Hádejte proč... :D

Správný odpojovač http://speedpro.cz/6polovy-odpojovac-p-715.html

Je lhostejné, který pól se odpojuje.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#10 Odpojovac autobaterie

Příspěvek od Honza »

standa píše:.
2. Po odpojení tohoto odpojovače motor pojede dál (tedy pokud je ve voze alternátor), což hasičům a pilotovi moc nepomůže. Hádejte proč... :D
Alternátor je perpetum mobile a kostru má přes obal.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#11 Odpojovac autobaterie

Příspěvek od standa »

:palec:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#12 Odpojovac autobaterie

Příspěvek od Honza »

standa píše::palec:
Ó děkuji šéfe, jinak k tomu prvnímu odpojovači, Avie a Zetor se fakt odpojuje minus. Navíc tenhle slouží k odpojení při odstavení a ne bezpečnostní.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#13 Odpojovac autobaterie

Příspěvek od tomasss »

standa píše:1. Odpojovač musí mít možnost odpojit řidič v autě a současně i hasiči zvenku. Proto mají profi odpojovače bowden s okem a tomu uzpůsobenou páčku.
Ee, cetl jsem pravidla, a v te kategorii co jezdi, je pozadavek pouze na odpojovac dostupny zvenku, nikoliv z kabiny.
standa píše:2. Po odpojení tohoto odpojovače motor pojede dál (tedy pokud je ve voze alternátor), což hasičům a pilotovi moc nepomůže.
Opet, v pravidlech stoji, ze odpojovac musi byt bud 2polovy nebo 6polovy. Zrejme se pocita s tim ze pri vetsi havarce motor chcipne...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#14 Odpojovac autobaterie

Příspěvek od standa »

Super pravidla :palec:

A co píšou o rámu? Buď tam je, nebo tam není... :roll: :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#15 Odpojovac autobaterie

Příspěvek od tomasss »

standa píše:A co píšou o rámu?
Ram je povinny ;-)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#16 Odpojovac autobaterie

Příspěvek od Lachtan »

tomasss píše:Ram je povinny ;-)
Ten na čumáku, proti klokanům :twisted:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“