Odpojovac autobaterie

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2153
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Odpojovac autobaterie

Příspěvek od tomasss »

Kamarad si do okruhoveho specialu musi dle predpisu namontovat odpojovac autobaterie. Muj dotaz zni - ma se to pripojit do cesty kladnemu nebo zapornemu vodici z autobaterky?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3642
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Odpojovac autobaterie

Příspěvek od wickey »

jakozto elektro lama bych rekl ze k plusu :)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2153
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Odpojovac autobaterie

Příspěvek od tomasss »

Jen dodavam, jde o bavoraka, tj kostra je klasicky minus.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

vit.soucek

Odpojovac autobaterie

Příspěvek od vit.soucek »

Odpojuje se od kastle. Odpojovač určitě bude na záporném polu. Měl jsem vypínač baterie na Favoritovi a bylo to udělaný na zápornym. Navíc mi i v autoškole říkali, že u baterky se nejdřív odpojuje mínus.

Lachtan
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5138
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: PRG

Odpojovac autobaterie

Příspěvek od Lachtan »

vit.soucek píše:Odpojuje se od kastle. Odpojovač určitě bude na záporném polu. Měl jsem vypínač baterie na Favoritovi a bylo to udělaný na zápornym.
Osobně by jsem dal odpojovač na plus a co nejblíže k baterce.
vit.soucek píše:Navíc mi i v autoškole říkali, že u baterky se nejdřív odpojuje mínus.
To sice jo, ale to je z důvodu, že když nejprve povoluješ kladný pól a nedopatřením si "škrtneš" klíčem kdekoliv o kastli, motor, nebo cokoliv co je přikostřeno, tak v lepším případě to bude pouze ohňostroj (horší varianta jsou dost nechutné popáleniny i 3 stupně...).
Když nejprve povoluješ záporný pól, tak k takovémuto úrazu příjdeš pouze když se dotkneš druhého pólu na baterce, jinak ne. 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2153
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Odpojovac autobaterie

Příspěvek od tomasss »

Ze co nejbliz baterce, to je jasny. Otazka polu proto, ze jsem nekde cetl, ze nevhodne odpojeny pol baterie muze poskodit alternator.
Ok, mame tady dva nazory ze "spise na plus" a jeden "urcite minus" :prace: takze jak teda :?:
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2153
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Odpojovac autobaterie

Příspěvek od tomasss »

Tak ted jsem volal znamymu kteryho autoelektrika zivi, a rikal ze zasadne minus. Vzhledem k tomu ze jemu bezmezne verim, tak vezte, ze se odpojuje minus :prace:
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Lachtan
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5138
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: PRG

Odpojovac autobaterie

Příspěvek od Lachtan »

tomasss píše:Ze co nejbliz baterce, to je jasny. Otazka polu proto, ze jsem nekde cetl, ze nevhodne odpojeny pol baterie muze poskodit alternator.
Naprosto správně - k poškození alternátoru dojde ve chvíli, když odpojíš baterii dříve než chcípneš motor (btw - v ten okamžik je úplně jedno na který pól máš připojený odpojovač) 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1793
Registrován: 21 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Odpojovac autobaterie

Příspěvek od standa »

Pokud tomassssův kámoš zabuduje do závoďáka TEN odpojovač, který je zobrazen v odkazu, tak ho od přejímky vyhodí, protože:
1. Odpojovač musí mít možnost odpojit řidič v autě a současně i hasiči zvenku. Proto mají profi odpojovače bowden s okem a tomu uzpůsobenou páčku.
2. Po odpojení tohoto odpojovače motor pojede dál (tedy pokud je ve voze alternátor), což hasičům a pilotovi moc nepomůže. Hádejte proč... :D

Správný odpojovač http://speedpro.cz/6polovy-odpojovac-p-715.html

Je lhostejné, který pól se odpojuje.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5024
Registrován: 22 roků
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Odpojovac autobaterie

Příspěvek od Honza »

standa píše:.
2. Po odpojení tohoto odpojovače motor pojede dál (tedy pokud je ve voze alternátor), což hasičům a pilotovi moc nepomůže. Hádejte proč... :D
Alternátor je perpetum mobile a kostru má přes obal.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1793
Registrován: 21 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Odpojovac autobaterie

Příspěvek od standa »

:palec:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5024
Registrován: 22 roků
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Odpojovac autobaterie

Příspěvek od Honza »

standa píše::palec:
Ó děkuji šéfe, jinak k tomu prvnímu odpojovači, Avie a Zetor se fakt odpojuje minus. Navíc tenhle slouží k odpojení při odstavení a ne bezpečnostní.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2153
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Odpojovac autobaterie

Příspěvek od tomasss »

standa píše:1. Odpojovač musí mít možnost odpojit řidič v autě a současně i hasiči zvenku. Proto mají profi odpojovače bowden s okem a tomu uzpůsobenou páčku.
Ee, cetl jsem pravidla, a v te kategorii co jezdi, je pozadavek pouze na odpojovac dostupny zvenku, nikoliv z kabiny.
standa píše:2. Po odpojení tohoto odpojovače motor pojede dál (tedy pokud je ve voze alternátor), což hasičům a pilotovi moc nepomůže.
Opet, v pravidlech stoji, ze odpojovac musi byt bud 2polovy nebo 6polovy. Zrejme se pocita s tim ze pri vetsi havarce motor chcipne...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1793
Registrován: 21 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Odpojovac autobaterie

Příspěvek od standa »

Super pravidla :palec:

A co píšou o rámu? Buď tam je, nebo tam není... :roll: :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2153
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Odpojovac autobaterie

Příspěvek od tomasss »

standa píše:A co píšou o rámu?
Ram je povinny ;-)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Lachtan
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5138
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: PRG

Odpojovac autobaterie

Příspěvek od Lachtan »

tomasss píše:Ram je povinny ;-)
Ten na čumáku, proti klokanům :twisted:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé