Vaše spotřeba

  • Autor
  • Zpráva
Miki Béna
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Vůz: V70 SW7202 2,5D WHITE
Bydliště: Jablonec n/n

Vaše spotřeba

Příspěvek od Miki Béna »

Pardon, omlouvám se, jsem v jiné diskuzi.
_________________
V70 2.5 T 140PS r.v.2000 white

flaksy
Offline
Příspěvky: 493
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Náměšť na Hané
Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4

Vaše spotřeba

Příspěvek od flaksy »

Jiří Zemek píše:tak jestli seš chopný ujet 850km na nádrž, tak to fakt smekám. To bys měl spotřebu 7,3litru/100km.
Já jsem zatím dojel maximálně 620km a to už dojezd ukazoval -- :lol:
Nj to jsem trosku prestrelil a nepocital :-D Ale ujel jsem na plnou nadrz Zabreh - Ostrava Mosnov a zpet, to je nakejch 240km, Zabreh - Lesna - Luhacovice - Zabreh, to je taky nejak 240km, 2x Zabreh - Olomouc a zpet, to je zas nejakejch 240 :) a nejaky Zabreh - Sumperk (cesty na bazen :) ), coz je 30 tam a zpet ... takze mezi 700-800 pokud jsou to dlouhe trasy. Coz je solidni spotreba ... ale tankoval jsem, kdyz zbyval dojezd 50km podle PP :-D Hodne u nej zalezi na tom kam clovek jede, bohuzel neni problem ani projet nadrz na 500km, kdyz je to jen mesto :(

Jinak je fakt, ze cajdaky za studena to je porod a bumba to jak dive ;) Proste na popojizdeni po meste to neni no. Je fakt, ze sestka chybi, ikdyz na dalnici mi to toci nakejch odhadem 2750, 2800 ot, coz je slast, ale imo by to klidne slo jeste treba o 600 otacek dolu a utahl by to, ale to by byla potreba sestka :(
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15

Jiří Zemek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 16
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Sokolnice u Brna

Vaše spotřeba

Příspěvek od Jiří Zemek »

někdo tady psal, že spotřebu může ovlivnit i volba velikosti kol. To mě dost zaujalo, protože jsem hlavně z optických důvodů obul 17" hlíny :lol: 205/55 původně tam byly 16" 205. Předpokládal jsem, že pokud dodržím šířku gumy, tak se nic nemění, i kdyby tam byly 21" :roll:
Vím, že velikost kola může nepatrně změnit převodový poměr - čím větší kolo, tím delší a těžší převod, ale že to má vliv na spotřebu, to je pro mě novinka.

Jirka
_________________
S40 2,4i grey matallic
r.v. 2004
Brno

Begi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 190
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 T5 2007

Vaše spotřeba

Příspěvek od Begi »

ja som si aj pre tu sestku zobral radsej T5, ale aj priamo v servise Volva ma presviedcali, ze T5 dokaze mat nizsiu spotrebu nez 2.4i

kamos ma na Audi A4 2.0T spotrebu v meste cez 13 litrov...

benziny nikdy nebudu mat spotebu ako naftaky, ale ak to ma byt dan za to, ze auto sa cele netrasie, nehuci a nedymi, tak si to rad zaplatim.
_________________
V70 T5 MY2007 (B5244T5, 191kW, M6, Summum) Obrázek
V40 Cross Country T4 AWD MY2015 (B5204T8, 132kW, A6, Momentum) Obrázek
244GL 1978 "Goldy" (B19A, 66kW, M4)

libre
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 417
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

Vaše spotřeba

Příspěvek od libre »

Jiří Zemek píše:někdo tady psal, že spotřebu může ovlivnit i volba velikosti kol. To mě dost zaujalo, protože jsem hlavně z optických důvodů obul 17" hlíny :lol: 205/55 původně tam byly 16" 205. Předpokládal jsem, že pokud dodržím šířku gumy, tak se nic nemění, i kdyby tam byly 21" :roll:
Vím, že velikost kola může nepatrně změnit převodový poměr - čím větší kolo, tím delší a těžší převod, ale že to má vliv na spotřebu, to je pro mě novinka.

Jirka
Pokud jsi změnil pneu z R16 205/55 na R17 205/55, tak jsi zvýšil obvod kola. A tachometr ti ukazuje nižší rychlost, než kterou se ve skutečnosti pohybuješ.
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

jaz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 20
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Meziměstí / Praha

Vaše spotřeba

Příspěvek od jaz »

Před týdnem jsem nabral v Německu Aral Ultimate Diesel (v přepočtu za 32.90 Kč) a na následujících 700 kilometrech jsem měl o půl litru menší spotřebu (5.55) než s čímkoliv natankovaným u nás. Navíc to bylo převážně na dálnici a vůbec jsem to nešetřil. Nemluvě o tom, že motor byl neskutečně živější a tišší, jako bych měl úplně jiné auto. Nejhorší je, že to člověk ocení hlavně potom, co natankuje zpátky ten český předražený a bůhvíčím ředěný sajrajt :-/
_________________
V50 20D, 100kW, r.v.2004, manuál
bylo: Renault 19 1.8 GTX

simpi

Vaše spotřeba

Příspěvek od simpi »

Takze ta moja si zobere v meste do 10,5l ale zato ked idem sam z GB na SK a spat dokazala ma 'presvedcit' na 6,9l . Na posledy ked som isiel ( boli sme 3 a poriadne nalozeny ) tak zobrala 8,3l. Som zvedavy kolko si zobere ked pojdem za par dni domou ale to uz na zimnych gumach a 3 cestujuci. Po navrate info.
zdar kilometrom

libre
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 417
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

Vaše spotřeba

Příspěvek od libre »

Na GDI žádná sláva, asi ti málo svítí "E". :)
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

simpi

Vaše spotřeba

Příspěvek od simpi »

To vies, ked na cca 6km trati 'stvrdnes' 25-30 min v zapchne, ale inac by to hadam mohlo byt aj dobre. Samozrejme ze tankujem len Shell. Rad sa dozviem aj na ine udaje na GDI.
Poznamka: To 'E' je obrzne alebo ho mam niekde hladat. Mam computer ale ukazuje v milach a v tychto dnoch to ukazuje na 26,9 mil/galon to je cca 10,4l/km
Tak zatial

libre
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 417
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

Vaše spotřeba

Příspěvek od libre »

Stačí tady pohledat a najdeš tady dost informací ke GDI. To "E" svítí fyzicky.

JardaS40 to popsal takto:
V podstatě jde o to, že musíš auto rozjet na požadovanou rychlost a potom jemně ubírat plyn, až se ti rozsvítí na kompu písmeno E. Přitom ale nesmí rychlost začít klesat. Potom jede motor v režimu extrémně chudé směsi, bohatější pouze u svíčky.
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

simpi

Vaše spotřeba

Příspěvek od simpi »

Dik.Asi som prehliadol tie info. 40-tku mam uz vyse roka ale to 'E' som si este nevsimol. Pricina asi bude ze plynovy pedal sa nevrati do '0' ale sa trosku zasekava a drzi sa v otackach. O tom som uz pisal ale inde. Dobru prilezitost 'na testovanie' budem mat o 2 tyzdne ked ma caka cez 2000 km. Tak som zvedavy. Este raz dik za radu

Jiří Zemek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 16
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Sokolnice u Brna

Vaše spotřeba

Příspěvek od Jiří Zemek »

poslední dobou se snažím jezdit na sporo, zajímá mě, kam až se můžu dostat se spotřebou a zatím nejlepší výsledek na jednu nádrž byl 8,4l/100km podle palubáku. Teď mám 8,8 s tím, že jezdím většinu město, mimo jen tak 40%.
Palubák mi oproti skutečnosti ukazuje +/- o 0,1litru víc.

Předpokládám, že pod 8,4 to asi nikdy nepůjde, to bych musel jezdit permanentně s vítrem v zádech :lol:

Jirka
_________________
S40 2,4i grey matallic
r.v. 2004
Brno

jogin3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 517
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Králové

Vaše spotřeba

Příspěvek od jogin3 »

Ted momentalne jezdim za 11Lna 100, s OMV carrera 100octanu. Ten benzin je uplne uchvatne levnej a jezdi to jako das :mrgreen:
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1822
Registrován: 19 roků
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

Vaše spotřeba

Příspěvek od Roger »

jogin3 píše:Ted momentalne jezdim za 11Lna 100, s OMV carrera 100octanu. Ten benzin je uplne uchvatne levnej a jezdi to jako das :mrgreen:
prave ze OMV Carrera ma jen 98 oktanu...a pekne klamou zakazniky...zkus V-Power Racing a pak dej vedet rozdil
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Jiří Zemek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 16
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Sokolnice u Brna

Vaše spotřeba

Příspěvek od Jiří Zemek »

pokud nemáš elektronické časování ventilů, tak je úplně jedno, jestli natankuješ 95, 98 nebo 100oktanů.
Ta změna je pouze psychologická, že to líp jede.
Vyšší oktanové číslo má za příčinu dřívější zážeh, ale pokud se ventil otevře později, je výsledný efekt 0. Palivovou mapu taky nezměníš.
Měřili jsme na brzdě motorku - Kawasaki ZX10R 2006 a výkon byl úplně stejný, jediný rozdíl byl o trochu vyšší teplotě při použití vysokooktanového benzínu.
Předpokládám, že u auta to bude obdobné.

Jirka
_________________
S40 2,4i grey matallic
r.v. 2004
Brno

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2401
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Vaše spotřeba

Příspěvek od jarek.krizan »

Rozdíl je i u starého redbloku, ale samozřejmě čím novější konstrukce, tím větší rozdíl. A rozhodně nejde jen o pocit, automatku pocitem neoblafneš.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Rasto
Offline
Příspěvky: 12
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Púchov

Vaše spotřeba

Příspěvek od Rasto »

Caute, mne to teraz ,,žerie" cca 6,8l/100 km - kombinovane, t.j. dialnica + mesto.Čo ma však zaráža, palivová rezerva sa mi zapne pri cca 610-620 najazdených km, a ked dotankujem, tak do 55l chýba ešte cca 12-14l. Kedy Vám zapne kontrolku rezervy?Aká velká je rezerva?
_________________
Volvo V50 2.0 D Momentum, r.v. 2005, 100kW (136PS), M6, Navi

wrbics
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 102
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: FoFo 2.0TDCi

Vaše spotřeba

Příspěvek od wrbics »

Rasto píše:Caute, mne to teraz ,,žerie" cca 6,8l/100 km - kombinovane, t.j. dialnica + mesto.Čo ma však zaráža, palivová rezerva sa mi zapne pri cca 610-620 najazdených km, a ked dotankujem, tak do 55l chýba ešte cca 12-14l. Kedy Vám zapne kontrolku rezervy?Aká velká je rezerva?
Podle uživ.příručky se to má rožnout při zbytku 7litru nafty (8l benzin) u V50. Mě se ale taky kontrolka zapína dřív,tak jsem zkoušel kolik ještě ujedu,od rozvícení,najel jsem necelých 50km,to už jsem nevydržel s nervama a upaloval k benzince,natankoval jsem 46litrů , takže tam ještě dost zbylo 8).Teď to chci vyzkoušet znova,snad vydržím dýl. Ale stejně je lepší dřív než pozdě!
_________________
BYLO : Volvo V50 2.0D ( D4204T ) , r.v.2005 , manual Q6 { foto }

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2401
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Vaše spotřeba

Příspěvek od jarek.krizan »

Vy si myslíte, že to dělá tu větší rezervu, výrobce ze srandy ? Když vezmete plochu dna nádrže a co se tam asi děje při stoupání, klesání a v zatáčkách a jak se asi bude tvářit palivové čerpadlo, které je mazané a chlazené palivem. Asi nevíte co stojí, nebo co s penězi.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

wrbics
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 102
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: FoFo 2.0TDCi

Vaše spotřeba

Příspěvek od wrbics »

jarek.krizan píše:Vy si myslíte, že to dělá tu větší rezervu, výrobce ze srandy ? Když vezmete plochu dna nádrže a co se tam asi děje při stoupání, klesání a v zatáčkách a jak se asi bude tvářit palivové čerpadlo, které je mazané a chlazené palivem. Asi nevíte co stojí, nebo co s penězi.
Samozrejmě že je lepší že se to rožne dřív!! :palec: Ale nemusí zase tak klamat!Psát při 7 a ono to už při 14 . Zkoušel jsem to jednou,protože jsem byl taky překvapený,když jsem natankoval(rožla se,tak jsem jel!) a měl jsem plnou už při 41 natankovaných! A taky rád vím co si ještě můžu dovolit!Žádná panika :shock: a v klidu dojet k pumpě ;-)
_________________
BYLO : Volvo V50 2.0D ( D4204T ) , r.v.2005 , manual Q6 { foto }

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2401
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Vaše spotřeba

Příspěvek od jarek.krizan »

Při posledních 5 litrech to už bere pěnu už při malé zatáčce, takže 7 litrů je nejvyšší čas a na rožnutí kontrolky dost pozdě.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

wrbics
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 102
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: FoFo 2.0TDCi

Vaše spotřeba

Příspěvek od wrbics »

Tak jsem to spočítal moje dlouhodobá spotřeba je 5,97 L.
najeto 2188 km natankováno 130,57 L (stejná pumpa,stejný stojan)
dálnice - 584km
meziměsto(I.třída) - 787km
do práce - 817km - to bych bral jako město,nestihnese to pořádně zahřát

Počítač vždy ukazoval o 0,2 L méně. A uvídím co udělá zima
_________________
BYLO : Volvo V50 2.0D ( D4204T ) , r.v.2005 , manual Q6 { foto }

simpi

Vaše spotřeba

Příspěvek od simpi »

Zdar chlapi
Tak som tu zas z tym mojim problemom okolo 'E'. Mal som na testovanie cca 2150 km z toho 70% dialnica a ziadne 'E' sa neukazalo. postupoval som podla toho ako ste to popisali a nic. Asi bude nejaka chyba v kompe alebo to jednoducho neukazuje. Nevadi, uz to neriesim. No na druhej strane pri plnom zatazeni ( skor pretazeni ) a zo zimnymi gumami som dosiahol priemer 7,3 l. A to celou cestou prsalo a v Rakusku snezilo ako na Sibiri.Buduci tyzden sa vraciam spat ovela lachsi tak som zvedavy co to urobi.
Ked som v lete absolhoval tu istu vzdialenost som dosiel na tom pri 150 - 160 rychlosti som dosiahol mensiu spotrebu ako pri 130. Jednoducho moja anglicka 40 ma stale vie niecim prekvapit.
Zdar kilometrom

jogin3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 517
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Králové

Vaše spotřeba

Příspěvek od jogin3 »

Tak ted jezdim 9-9,5l/100km, novy svice, a filtr, a predni lambda.

Jinak, nevim, ale me se zda, ze cim levnejsi benzin, tim vic natankuju, ale zase vic projedu, tankuju kazdy tyden furt stejne at je za 24Kc litr nebo za 32Kc :pij: :mrgreen: omg, co se to deje :mrgreen: :mrgreen: :lol:
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

quasimoto
Offline
Příspěvky: 12
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Slovensko

Vaše spotřeba

Příspěvek od quasimoto »

S40 1.8 92 kW 20008
- mesto s velmi lahkou nohou 9-10, normlane 11-13
- mimo mesto rychlost do 120 km/h - pod 8

Celkovo nic moc, hlavne to mesto, japonska konkurencia alebo take BMW je za 9 s prehladom aj s vyssim vykonom
_________________
Volvo S40 1.8i Kinetic 2008

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé