Vaše spotřeba

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha, Usti pod Labem

#351 Vaše spotřeba

Příspěvek od weetush »

Jiří Zemek píše:
Nevíte, jak elektronika počítá průměrnou rychlost ? Je tam údaj v km/h, nikdy jsem se nedostal přes 47km/h i když jezdím po dálnici, což se mi zdá divné. Snad to nepočítá i dobu, kdy auto stojí v noci před barákem :lol:

Jirka
hm, vidis ja mam prumernou 58km/h a to jezdim po meste i na dalnici ...

Mam ten samy motor v s60, spis me prekvapuje nakolik spotrebu ovlivnuje okolni teplota
_________________
Oct II 1.6 MPI (je)
Seat Ibiza 1.4TDI (bylo)
S60 2.4 (bylo)
XC70 P2 D5

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 19
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Sokolnice u Brna
Kontaktovat uživatele:

#352 Vaše spotřeba

Příspěvek od Jiří Zemek »

hm, vidis ja mam prumernou 58km/h a to jezdim po meste i na dalnici ...

Mam ten samy motor v s60, spis me prekvapuje nakolik spotrebu ovlivnuje okolni teplota[/quote]

Počkej, chceš říct, že při vyšší okolní teplotě to žere víc a při nižší míň ?
Ten rozdíl v roztažnosti vzduchu v atmosférickém motoru nemůže být přece znatelná. Slyšel jsem, že jízda za deště nebo když jedeš za někým v mokru a chytáš drobnou mlhu do sání zvyšuje spotřebu, ale osobně jsem to nikdy nepozoroval.
Jirka
_________________
S40 2,4i grey matallic
r.v. 2004
Brno

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3675
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#353 Vaše spotřeba

Příspěvek od yoby »

No spíš když mrzne, jedeš optrněji a když je teplo a sucho tak tomu víc nakládáš :lol: to bude ten vliv teploty :lol:
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha, Usti pod Labem

#354 Vaše spotřeba

Příspěvek od weetush »

jezdim stale stejne, ale v lete jsem k 8-9 a v zime spis k 10-11

Napada me ze v lete spise jezim po rovine a v zime do kopcu a hor :)
_________________
Oct II 1.6 MPI (je)
Seat Ibiza 1.4TDI (bylo)
S60 2.4 (bylo)
XC70 P2 D5

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 500
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Náměšť na Hané
Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4

#355 Vaše spotřeba

Příspěvek od flaksy »

Ja palubaku neverim, podle nej mam dlouhodobej prumer (neresetuje se po vypnuti motoru a proste pocita a pocita dokad ho neresetnu cudlem) 9,6 litru ... pokud ale vemu spotrebu podle dotankovavani paliva a podle ujetych km/celkove dotankovane palivo, tak mi vychazi 8,72 litru na 100km ... coz je o 0,4 litru mene, nez pise vyrobce. Ten u me motorizace / prevodovky pise 9,1 kombinovanou. Mesta jezdim zasadne 50km/h, okresky 90-110km/h podle typu a provozu a dalnice 135km/h tempomat. No a z toho duvodu mam vecne na palubaku zapnutej dojezd a ne prumernou ani aktualni spotrebu. Prumerna se nemaze, takze ted uz se mi ani nemeni at jedu jak jedu, pac jsem ji od koupe nemazal :-D Aktualni se rychle meni pri akceleraci, ale i pri pusteni pedalu plynu hooodne pomalu a postupne leze dolu. Takze jedine co me zajima je +- dojezd a o vic se nestaram :) Celkove mi vychazi dojezd 650-850 km na nadrz, coz je presne podle spotreby a objemu nadrze. Zalezi na jakou nadrz kam jedu, jestli ciste mesto nebo to protahnu mimo ...

S tim, co si s tou 2,4i muzu uzit za pohodu, naprosty klid a nadherny syty zvuk pri akceleraci to proste stoji. Ano, nezere to tak malo jako predchozi 1,0i, ale kdo by to jako cekal ? :-D A oproti jinym 2,4i na trhu je spotreba dobra a nezridka lepsi.
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 19
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Sokolnice u Brna
Kontaktovat uživatele:

#356 Vaše spotřeba

Příspěvek od Jiří Zemek »

tak jestli seš chopný ujet 850km na nádrž, tak to fakt smekám. To bys měl spotřebu 7,3litru/100km.
Já jsem zatím dojel maximálně 620km a to už dojezd ukazoval -- :lol:

Ale já se s tou potvorou naučím jezdit :roll:
Má výbornou převodovku, kvalty tam skáčou samy a mají krásně krátkou dráhu. Škoda absence 6-ky, u tak silného motoru ji tam dává snad každá jiná značka. Proto má 5-ti kvalt asi tak nekonečně dlouhé převody.
Zvuk 1A :palec:

Jirka
_________________
S40 2,4i grey matallic
r.v. 2004
Brno

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 10
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: V70 SW7202 2,5D WHITE
Bydliště: Jablonec n/n

#357 Vaše spotřeba

Příspěvek od Miki Béna »

Od léta mám V70 2,5D a ať dělám co dělám nedostanu se přes 6l/100. Pouze na dálnici při rychlosti nad 150 km se dostanu průměrem nad 6 l/100. Je to tak úsporné auto nebo ukazuje špatně počítač?
_________________
V70 2.5 T 140PS r.v.2000 white

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 10
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: V70 SW7202 2,5D WHITE
Bydliště: Jablonec n/n

#358 Vaše spotřeba

Příspěvek od Miki Béna »

Pardon, omlouvám se, jsem v jiné diskuzi.
_________________
V70 2.5 T 140PS r.v.2000 white

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 500
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Náměšť na Hané
Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4

#359 Vaše spotřeba

Příspěvek od flaksy »

Jiří Zemek píše:tak jestli seš chopný ujet 850km na nádrž, tak to fakt smekám. To bys měl spotřebu 7,3litru/100km.
Já jsem zatím dojel maximálně 620km a to už dojezd ukazoval -- :lol:
Nj to jsem trosku prestrelil a nepocital :-D Ale ujel jsem na plnou nadrz Zabreh - Ostrava Mosnov a zpet, to je nakejch 240km, Zabreh - Lesna - Luhacovice - Zabreh, to je taky nejak 240km, 2x Zabreh - Olomouc a zpet, to je zas nejakejch 240 :) a nejaky Zabreh - Sumperk (cesty na bazen :) ), coz je 30 tam a zpet ... takze mezi 700-800 pokud jsou to dlouhe trasy. Coz je solidni spotreba ... ale tankoval jsem, kdyz zbyval dojezd 50km podle PP :-D Hodne u nej zalezi na tom kam clovek jede, bohuzel neni problem ani projet nadrz na 500km, kdyz je to jen mesto :(

Jinak je fakt, ze cajdaky za studena to je porod a bumba to jak dive ;) Proste na popojizdeni po meste to neni no. Je fakt, ze sestka chybi, ikdyz na dalnici mi to toci nakejch odhadem 2750, 2800 ot, coz je slast, ale imo by to klidne slo jeste treba o 600 otacek dolu a utahl by to, ale to by byla potreba sestka :(
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 19
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Sokolnice u Brna
Kontaktovat uživatele:

#360 Vaše spotřeba

Příspěvek od Jiří Zemek »

někdo tady psal, že spotřebu může ovlivnit i volba velikosti kol. To mě dost zaujalo, protože jsem hlavně z optických důvodů obul 17" hlíny :lol: 205/55 původně tam byly 16" 205. Předpokládal jsem, že pokud dodržím šířku gumy, tak se nic nemění, i kdyby tam byly 21" :roll:
Vím, že velikost kola může nepatrně změnit převodový poměr - čím větší kolo, tím delší a těžší převod, ale že to má vliv na spotřebu, to je pro mě novinka.

Jirka
_________________
S40 2,4i grey matallic
r.v. 2004
Brno

Begi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 193
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 T5 2007

#361 Vaše spotřeba

Příspěvek od Begi »

ja som si aj pre tu sestku zobral radsej T5, ale aj priamo v servise Volva ma presviedcali, ze T5 dokaze mat nizsiu spotrebu nez 2.4i

kamos ma na Audi A4 2.0T spotrebu v meste cez 13 litrov...

benziny nikdy nebudu mat spotebu ako naftaky, ale ak to ma byt dan za to, ze auto sa cele netrasie, nehuci a nedymi, tak si to rad zaplatim.
_________________
V70 T5 MY2007 (B5244T5, 191kW, M6, Summum) Obrázek
V40 Cross Country T4 AWD MY2015 (B5204T8, 132kW, A6, Momentum) Obrázek
244GL 1978 "Goldy" (B19A, 66kW, M4)

libre
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 427
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

#362 Vaše spotřeba

Příspěvek od libre »

Jiří Zemek píše:někdo tady psal, že spotřebu může ovlivnit i volba velikosti kol. To mě dost zaujalo, protože jsem hlavně z optických důvodů obul 17" hlíny :lol: 205/55 původně tam byly 16" 205. Předpokládal jsem, že pokud dodržím šířku gumy, tak se nic nemění, i kdyby tam byly 21" :roll:
Vím, že velikost kola může nepatrně změnit převodový poměr - čím větší kolo, tím delší a těžší převod, ale že to má vliv na spotřebu, to je pro mě novinka.

Jirka
Pokud jsi změnil pneu z R16 205/55 na R17 205/55, tak jsi zvýšil obvod kola. A tachometr ti ukazuje nižší rychlost, než kterou se ve skutečnosti pohybuješ.
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

jaz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 24
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Meziměstí / Praha

#363 Vaše spotřeba

Příspěvek od jaz »

Před týdnem jsem nabral v Německu Aral Ultimate Diesel (v přepočtu za 32.90 Kč) a na následujících 700 kilometrech jsem měl o půl litru menší spotřebu (5.55) než s čímkoliv natankovaným u nás. Navíc to bylo převážně na dálnici a vůbec jsem to nešetřil. Nemluvě o tom, že motor byl neskutečně živější a tišší, jako bych měl úplně jiné auto. Nejhorší je, že to člověk ocení hlavně potom, co natankuje zpátky ten český předražený a bůhvíčím ředěný sajrajt :-/
_________________
V50 20D, 100kW, r.v.2004, manuál
bylo: Renault 19 1.8 GTX

simpi

#364 Vaše spotřeba

Příspěvek od simpi »

Takze ta moja si zobere v meste do 10,5l ale zato ked idem sam z GB na SK a spat dokazala ma 'presvedcit' na 6,9l . Na posledy ked som isiel ( boli sme 3 a poriadne nalozeny ) tak zobrala 8,3l. Som zvedavy kolko si zobere ked pojdem za par dni domou ale to uz na zimnych gumach a 3 cestujuci. Po navrate info.
zdar kilometrom

libre
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 427
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

#365 Vaše spotřeba

Příspěvek od libre »

Na GDI žádná sláva, asi ti málo svítí "E". :)
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

simpi

#366 Vaše spotřeba

Příspěvek od simpi »

To vies, ked na cca 6km trati 'stvrdnes' 25-30 min v zapchne, ale inac by to hadam mohlo byt aj dobre. Samozrejme ze tankujem len Shell. Rad sa dozviem aj na ine udaje na GDI.
Poznamka: To 'E' je obrzne alebo ho mam niekde hladat. Mam computer ale ukazuje v milach a v tychto dnoch to ukazuje na 26,9 mil/galon to je cca 10,4l/km
Tak zatial

libre
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 427
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

#367 Vaše spotřeba

Příspěvek od libre »

Stačí tady pohledat a najdeš tady dost informací ke GDI. To "E" svítí fyzicky.

JardaS40 to popsal takto:
V podstatě jde o to, že musíš auto rozjet na požadovanou rychlost a potom jemně ubírat plyn, až se ti rozsvítí na kompu písmeno E. Přitom ale nesmí rychlost začít klesat. Potom jede motor v režimu extrémně chudé směsi, bohatější pouze u svíčky.
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

simpi

#368 Vaše spotřeba

Příspěvek od simpi »

Dik.Asi som prehliadol tie info. 40-tku mam uz vyse roka ale to 'E' som si este nevsimol. Pricina asi bude ze plynovy pedal sa nevrati do '0' ale sa trosku zasekava a drzi sa v otackach. O tom som uz pisal ale inde. Dobru prilezitost 'na testovanie' budem mat o 2 tyzdne ked ma caka cez 2000 km. Tak som zvedavy. Este raz dik za radu

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 19
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Sokolnice u Brna
Kontaktovat uživatele:

#369 Vaše spotřeba

Příspěvek od Jiří Zemek »

poslední dobou se snažím jezdit na sporo, zajímá mě, kam až se můžu dostat se spotřebou a zatím nejlepší výsledek na jednu nádrž byl 8,4l/100km podle palubáku. Teď mám 8,8 s tím, že jezdím většinu město, mimo jen tak 40%.
Palubák mi oproti skutečnosti ukazuje +/- o 0,1litru víc.

Předpokládám, že pod 8,4 to asi nikdy nepůjde, to bych musel jezdit permanentně s vítrem v zádech :lol:

Jirka
_________________
S40 2,4i grey matallic
r.v. 2004
Brno

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 528
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Králové

#370 Vaše spotřeba

Příspěvek od jogin3 »

Ted momentalne jezdim za 11Lna 100, s OMV carrera 100octanu. Ten benzin je uplne uchvatne levnej a jezdi to jako das :mrgreen:
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1842
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#371 Vaše spotřeba

Příspěvek od Roger »

jogin3 píše:Ted momentalne jezdim za 11Lna 100, s OMV carrera 100octanu. Ten benzin je uplne uchvatne levnej a jezdi to jako das :mrgreen:
prave ze OMV Carrera ma jen 98 oktanu...a pekne klamou zakazniky...zkus V-Power Racing a pak dej vedet rozdil
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 19
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Sokolnice u Brna
Kontaktovat uživatele:

#372 Vaše spotřeba

Příspěvek od Jiří Zemek »

pokud nemáš elektronické časování ventilů, tak je úplně jedno, jestli natankuješ 95, 98 nebo 100oktanů.
Ta změna je pouze psychologická, že to líp jede.
Vyšší oktanové číslo má za příčinu dřívější zážeh, ale pokud se ventil otevře později, je výsledný efekt 0. Palivovou mapu taky nezměníš.
Měřili jsme na brzdě motorku - Kawasaki ZX10R 2006 a výkon byl úplně stejný, jediný rozdíl byl o trochu vyšší teplotě při použití vysokooktanového benzínu.
Předpokládám, že u auta to bude obdobné.

Jirka
_________________
S40 2,4i grey matallic
r.v. 2004
Brno

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#373 Vaše spotřeba

Příspěvek od jarek.krizan »

Rozdíl je i u starého redbloku, ale samozřejmě čím novější konstrukce, tím větší rozdíl. A rozhodně nejde jen o pocit, automatku pocitem neoblafneš.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Púchov

#374 Vaše spotřeba

Příspěvek od Rasto »

Caute, mne to teraz ,,žerie" cca 6,8l/100 km - kombinovane, t.j. dialnica + mesto.Čo ma však zaráža, palivová rezerva sa mi zapne pri cca 610-620 najazdených km, a ked dotankujem, tak do 55l chýba ešte cca 12-14l. Kedy Vám zapne kontrolku rezervy?Aká velká je rezerva?
_________________
Volvo V50 2.0 D Momentum, r.v. 2005, 100kW (136PS), M6, Navi

wrbics
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 108
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: FoFo 2.0TDCi

#375 Vaše spotřeba

Příspěvek od wrbics »

Rasto píše:Caute, mne to teraz ,,žerie" cca 6,8l/100 km - kombinovane, t.j. dialnica + mesto.Čo ma však zaráža, palivová rezerva sa mi zapne pri cca 610-620 najazdených km, a ked dotankujem, tak do 55l chýba ešte cca 12-14l. Kedy Vám zapne kontrolku rezervy?Aká velká je rezerva?
Podle uživ.příručky se to má rožnout při zbytku 7litru nafty (8l benzin) u V50. Mě se ale taky kontrolka zapína dřív,tak jsem zkoušel kolik ještě ujedu,od rozvícení,najel jsem necelých 50km,to už jsem nevydržel s nervama a upaloval k benzince,natankoval jsem 46litrů , takže tam ještě dost zbylo 8).Teď to chci vyzkoušet znova,snad vydržím dýl. Ale stejně je lepší dřív než pozdě!
_________________
BYLO : Volvo V50 2.0D ( D4204T ) , r.v.2005 , manual Q6 { foto }
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“