D5 chip ze 120kw na ....???
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 2818
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
D5 chip ze 120kw na ....???
<ot>
Obecně vzato (z toho, co máme vysledováno), tak upgrady SW od Volva v zásadě řeší jen chyby a reportované problémy, naprosto vyjímečně přinášejí nějaké nové fičury.
Zatím asi jedinou fičuru novou - bylo zobrazení času i na panelu ICM (rádio/klima) u P1 (V50/S40/C30/70) u některého nevím-kterého roku.
Všude jinde se opravami řeší jen chyby a nedostatky. Největší změny byly např. u ECM (motor) a TCM (převodovka), kdy se např. u ECM řešilo přibývání nafty do oleje u prvních verzí SW pro motory s DPF. U 120kW Euro3 motorů pak aktualizovaná verze SW uměla konečně korektně zobrazovat korekce vstřiků v diagnostice a tím se dalo lehce odhadnout, který vstřik je KO.
U TCM pak bývala vylepšení řadicí strategie nebo odstranění Neutral control.
Pak mě ještě napadá škrticí klapka Magnetti Marelli (ETM) - nový SW dokázal lehce posunout živnotnost. Možná také u kroužku SAS, ale je to nic moc = jen dočasný fix.
Aktualizace ostatních jednotek nepřináší žádné viditelné změny (nebo jsme je aspoň neviděli). Údajně u novějších verzí BPM (Bluetooth Phone Module) je možná nějaká vylepšená podpora telefonů a problémy se zvukem mikrofonu. Nikde však není žádná souhrnná a běžně dostupná informace o tom, co konkrétní verze SW přináší. Myslím, že ani v autorizáku se k tomu nijak snadno nedostanou.
Obecně řešeno - upgrade SW bych řešil asi jen u uvedených -zásadních- jednotek (ECM, TCM, SAS, možná DEM) a zbytek jen tehdy, pokud to situace dovolí. Service 2.0 vám zadarmo nahrají nejčastěji 'zdarma' jen jako součást standardní servisní prohlídky.
U nové generace 90 (SPA) jsou však upgrady SW součástí vývojového cyklu SW, kdy se nedodělaný SW testuje na živých autech a zákaznících. To však nemyslím nijak zle, protože SW v těchto autech už je natolik složitý, že kdyby mělo auto jít do prodeje až bude všechno vychytané, tak jej do světa nepustí nikdy. Dělají to tak všechny automobilky, ale nejen ty, Windows, telefony nebo IoT kávovary jsou stejná story = prostě realita dneška.
Pavel
P.S. Habene, pro tvé konkrétní auto je dispozici upgrade pro: CEM, DDM, DEM, PDM, PHM, REM, SAS a UEM. Seznam sice vypadá hrozivě, ale pokud auto jezdí, tak to neřeš. M.j. na Service 2.0 je zajímavé ještě to, že (oproti Total CAN upgrade) se ne nutně aktualizují všechny jednotky. Podle jakého klíče se konkrétní upgrady vyberou, to se nám nepodařilo rozluštit. A - upřímně - se o to ani moc nesnažíme, protože Service 2.0 dostane koupit pouze aurorizák, nezávislý (Independent) servis ne.
</ot>
Obecně vzato (z toho, co máme vysledováno), tak upgrady SW od Volva v zásadě řeší jen chyby a reportované problémy, naprosto vyjímečně přinášejí nějaké nové fičury.
Zatím asi jedinou fičuru novou - bylo zobrazení času i na panelu ICM (rádio/klima) u P1 (V50/S40/C30/70) u některého nevím-kterého roku.
Všude jinde se opravami řeší jen chyby a nedostatky. Největší změny byly např. u ECM (motor) a TCM (převodovka), kdy se např. u ECM řešilo přibývání nafty do oleje u prvních verzí SW pro motory s DPF. U 120kW Euro3 motorů pak aktualizovaná verze SW uměla konečně korektně zobrazovat korekce vstřiků v diagnostice a tím se dalo lehce odhadnout, který vstřik je KO.
U TCM pak bývala vylepšení řadicí strategie nebo odstranění Neutral control.
Pak mě ještě napadá škrticí klapka Magnetti Marelli (ETM) - nový SW dokázal lehce posunout živnotnost. Možná také u kroužku SAS, ale je to nic moc = jen dočasný fix.
Aktualizace ostatních jednotek nepřináší žádné viditelné změny (nebo jsme je aspoň neviděli). Údajně u novějších verzí BPM (Bluetooth Phone Module) je možná nějaká vylepšená podpora telefonů a problémy se zvukem mikrofonu. Nikde však není žádná souhrnná a běžně dostupná informace o tom, co konkrétní verze SW přináší. Myslím, že ani v autorizáku se k tomu nijak snadno nedostanou.
Obecně řešeno - upgrade SW bych řešil asi jen u uvedených -zásadních- jednotek (ECM, TCM, SAS, možná DEM) a zbytek jen tehdy, pokud to situace dovolí. Service 2.0 vám zadarmo nahrají nejčastěji 'zdarma' jen jako součást standardní servisní prohlídky.
U nové generace 90 (SPA) jsou však upgrady SW součástí vývojového cyklu SW, kdy se nedodělaný SW testuje na živých autech a zákaznících. To však nemyslím nijak zle, protože SW v těchto autech už je natolik složitý, že kdyby mělo auto jít do prodeje až bude všechno vychytané, tak jej do světa nepustí nikdy. Dělají to tak všechny automobilky, ale nejen ty, Windows, telefony nebo IoT kávovary jsou stejná story = prostě realita dneška.
Pavel
P.S. Habene, pro tvé konkrétní auto je dispozici upgrade pro: CEM, DDM, DEM, PDM, PHM, REM, SAS a UEM. Seznam sice vypadá hrozivě, ale pokud auto jezdí, tak to neřeš. M.j. na Service 2.0 je zajímavé ještě to, že (oproti Total CAN upgrade) se ne nutně aktualizují všechny jednotky. Podle jakého klíče se konkrétní upgrady vyberou, to se nám nepodařilo rozluštit. A - upřímně - se o to ani moc nesnažíme, protože Service 2.0 dostane koupit pouze aurorizák, nezávislý (Independent) servis ne.
</ot>
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2010 .::. C30 1.6 2008 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
D5T5.com[/color] https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info https://cardiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2010 .::. C30 1.6 2008 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
D5T5.com[/color] https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info https://cardiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 5949
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92
D5 chip ze 120kw na ....???
Pavle dekuji za detailni info. Auto jezdi v poho a bez chyb, tak kdyz nic noveho service 2.0 z ceho bych mel nejaky uzitek neresi, tak ho zatim nechci 

_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47![Obrázek]()
"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47

"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
-
Offline
- Příspěvky: 1243
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08
D5 chip ze 120kw na ....???
Tak dnesni navsteva ve volvu me od chipu odradila, jelikoz pri kazde navsteve u nich a aktualizaci softwaru by mi chip smazali...
_________________
VOLVO XC60, D5 AWD 160kW 460Nm (STAGE 2 D5T5.com) r.v. 04/2009 manual
Diagnostika VDASH Ostrava
VOLVO XC60, D5 AWD 160kW 460Nm (STAGE 2 D5T5.com) r.v. 04/2009 manual
Diagnostika VDASH Ostrava
-
Offline
- Příspěvky: 1410
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
D5 chip ze 120kw na ....???
No to len v pripade ze by aktualizovali ECM. a ak mas polestar od volva tak si v databazi a chip ti nezmazu.
-
Offline
- Příspěvky: 1243
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08
D5 chip ze 120kw na ....???
Jasně ze polestar ne, mel jsem namysli chip od Volvo cesky.
_________________
VOLVO XC60, D5 AWD 160kW 460Nm (STAGE 2 D5T5.com) r.v. 04/2009 manual
Diagnostika VDASH Ostrava
VOLVO XC60, D5 AWD 160kW 460Nm (STAGE 2 D5T5.com) r.v. 04/2009 manual
Diagnostika VDASH Ostrava
-
Offline
- Příspěvky: 5949
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92
D5 chip ze 120kw na ....???
A kolikrat ti budou prehravat software? 1x a slus. Pak jim vyslovne reknes, ze si to neprejes, das toto na zakazkovy list
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47![Obrázek]()
"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47

"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
-
Offline
- Příspěvky: 2818
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
D5 chip ze 120kw na ....???
No - upgrade ECM - to možná 1x za lifetime auta (a i kdyby - znovupřehrátí čipu od nás (VolvoCesky) je grátis). Až na výjimky se o moc častější upgrady ECM (motoru) na konkrétních vozech nekonají.
Pokaždé však záleží na chuti každého soudruha, pro co se rozhodne:
- Polestarové ladění odpovídá celkovým stylem našemu Stage 1 (které prakticky neprodáváme).
- Stage 2 (také zvané Tune) má poladěno podstatně větší množství parametrů (ne pouze omezovače).
P.
Pokaždé však záleží na chuti každého soudruha, pro co se rozhodne:
- Polestarové ladění odpovídá celkovým stylem našemu Stage 1 (které prakticky neprodáváme).
- Stage 2 (také zvané Tune) má poladěno podstatně větší množství parametrů (ne pouze omezovače).
P.
Naposledy upravil(a) ok2ucx dne 30 dub 2017 13:46, celkem upraveno 1 x.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2010 .::. C30 1.6 2008 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
D5T5.com[/color] https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info https://cardiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2010 .::. C30 1.6 2008 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
D5T5.com[/color] https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info https://cardiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 1410
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
D5 chip ze 120kw na ....???
spytam sa trochu OT. na kolko viete poladit S60 D4 120kw? d5204t3. ?
-
Offline
- Příspěvky: 2818
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
D5 chip ze 120kw na ....???
Ahoj:
pětiválcové dvoulitry D5204T5 (133kW/400Nm) a D5204T3 (120kW/400Nm) ladíme na cca. 148kW (200hp)/480Nm. Nic moc více se z tohoto omezeného objemu ani získat nedá, to ale neříkám, že to jede špatně.
P.
pětiválcové dvoulitry D5204T5 (133kW/400Nm) a D5204T3 (120kW/400Nm) ladíme na cca. 148kW (200hp)/480Nm. Nic moc více se z tohoto omezeného objemu ani získat nedá, to ale neříkám, že to jede špatně.
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2010 .::. C30 1.6 2008 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
D5T5.com[/color] https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info https://cardiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2010 .::. C30 1.6 2008 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
D5T5.com[/color] https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info https://cardiag.info
D5 chip ze 120kw na ....???
A proč jezdíš do Volva?Volvo Polestar píše:Tak dnesni navsteva ve volvu me od chipu odradila, jelikoz pri kazde navsteve u nich a aktualizaci softwaru by mi chip smazali...

-
Offline
- Příspěvky: 1243
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08
D5 chip ze 120kw na ....???
jsem tam spokojen s jejich pristupem...
_________________
VOLVO XC60, D5 AWD 160kW 460Nm (STAGE 2 D5T5.com) r.v. 04/2009 manual
Diagnostika VDASH Ostrava
VOLVO XC60, D5 AWD 160kW 460Nm (STAGE 2 D5T5.com) r.v. 04/2009 manual
Diagnostika VDASH Ostrava
-
Offline
- Příspěvky: 637
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
D5 chip ze 120kw na ....???
Divný, mě ho minulý rok při garančce nesmazali
Navíc žádné aktualizace snad ani nečekej, pokud máš Service 2.0 tak podle mě už žádná jiná aktualizace ani nepřijde... tudíž nebudou mít důvod se v tom šťourat.

_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka
-
Offline
- Příspěvky: 2463
- Registrován: 7 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW automat 5q MY06
D5 chip ze 120kw na ....???
Jasně že nesmažou, ti profíci ve volvu, s kterými je tak spokojený, o tom nemají páru...
-
Offline
- Příspěvky: 101
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kostice
- Vůz: už jen manželčina XC90
- Bydliště: Kostice
D5 chip ze 120kw na ....???
No přidám trochu vody do mlýna,
Minulý týden jsme u Jean nechal chipnout manželičnu XC90 D5 120kW 2004.
Samozřejmě, že upgrade na vyšší výkon je od volvočesky tj na nějakých 140kW(možná mě Jeana nebo Pavel opraví).
Jede to super jen je třeba si na to zvyknout a je pravda, že těch 20kW na víc tomu 2 tunovému autu hodně pomohlo a ikdyž jsem dnes vezl tchyni a spol do lázní. tj. 4 dospělí a v kufru snad vše co doma měli ( až postrop) a po dálnici 130 km/h.
souhrn:
auto neskutečně ožilo
výkon když bylo třeba byl pořád v záloze.
spotřeba měřena odhrdla po hrdlo na nějakých 462km spotřeba 39l běžné nafty - tj.8,4 l/100
Minulý týden jsme u Jean nechal chipnout manželičnu XC90 D5 120kW 2004.
Samozřejmě, že upgrade na vyšší výkon je od volvočesky tj na nějakých 140kW(možná mě Jeana nebo Pavel opraví).
Jede to super jen je třeba si na to zvyknout a je pravda, že těch 20kW na víc tomu 2 tunovému autu hodně pomohlo a ikdyž jsem dnes vezl tchyni a spol do lázní. tj. 4 dospělí a v kufru snad vše co doma měli ( až postrop) a po dálnici 130 km/h.

souhrn:
auto neskutečně ožilo
výkon když bylo třeba byl pořád v záloze.
spotřeba měřena odhrdla po hrdlo na nějakých 462km spotřeba 39l běžné nafty - tj.8,4 l/100
_________________
je XC90 D5 2005 modrá magic
byla V70 II 2,5T LPG 2005 zlatá Mazlík II
bylo V40 1,8 1998 LPG Mazlík
revize elektro - nn/VN, UTZ, VTZ, MO
je XC90 D5 2005 modrá magic
byla V70 II 2,5T LPG 2005 zlatá Mazlík II
bylo V40 1,8 1998 LPG Mazlík
revize elektro - nn/VN, UTZ, VTZ, MO
-
Offline
- Příspěvky: 4408
- Registrován: 5 roků 10 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
D5 chip ze 120kw na ....???
Podle mého tomu spíš pomohl průběh kroutaku
taky uvažuji o chipu do své XC70....

_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM261A"
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM261A"
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 2541
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Rudice/BK
D5 chip ze 120kw na ....???
Mám čerstvě po technické, také úpravu od volvocesky, a naprosto bez problémů. Takže mohu jen doporučit.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé