k Jarkovi občas zajedu taky. Jestli mě natáhl nebo ne, to člověk neví, ale zatím se mi zdá, že by ke mně mohlo být jednání férové.
Vždy před předáním Jarkovi popíšu problém, on sdělí o co a v jaké hodnotě by se mohlo jednat a domluvíme, se, co tedy po ověření na autě a do jaké sumy udělá. Pokud je tam cokoli, co by výrazně navýšilo cenu, Jarek zavolá a je jen na mně, zda s tím souhlasím nebo ne. Takže u mě byla vždy suma cca stejná, jako u domluvy (tím myslím v řadu sto korun). Jestli si Jarek místo 2 hodin započte 3, to nevím, nepátrám zatím po tom. Každopádně snad ani nemusí, protože se mu vždy za ochotu snažím nějaký peníze nechat - zaokrouhlit z 1 056 Kč na 1 100 Kč. A to proto, protože nemusím s autem jezdit až do Slušovic a nazpět. Někteří namítnou, vždyť už mu zaplatíš cestu z práce a do práce. To vím, ale moje časové náklady jsou daleko vyšší a stejně bych tu naftu projel i kdybych si jel sám. Tak ať to projede Jarek. Má možnost alepoň během jízdy odhalit nějaký problém, o kterém já nevím anebo mi sdělit, že ten můj kus jede oproti ostatním velice slušně - a to potěší, idkyž by člověk chtěl ještě více
Takže sumář:
- auto bylo v servise u Jarka cca 5x
- 1x diagnostika pro ověření origo stavu kilometrů a běžného ohledání vozu (tady jsem hodinku s Jarkem byl - vše mi ukázal vysvětlil, cena myslím 400 nebo 500 kč, za diagnostiku, obhlídku vozu, seřízení ruční brzdy
- dále měněna váha vzduchu (při jedné návštěvě diagnostika nic neukázala, při druhé již ano), 2x tyčka stabilizátoru, dělána geometrie, vyvážení kol, seřízení světel
- řešeny problémy s mlžením oken - po delší době odhaleno, že mám tekoucí chladič klimatizace - takže výměna
- z toho 1x reklamace uvolněného nově vyměněného stabilizátoru - vyměněno bez jakýchkoli problémů během pracovního dne - každému se občas něco nepovede
- k tomu mi Jarek iniciativně vyměnil prasklé výstražné světlo ve dveřích - zda jsem to zaplatil nevím a je mi to jedno - sralo mě, že je rozbité, ale vyloženě to nebylo zapotřebí
- nyní svítí/nesvítí kontrolka motoru - dle Jarka špatný regulátor podtlaku pro EGR ventil - sdělil sumu a názor, že za ty prachy by se na to vys....al. Auto jede normálně, spotřeba stejná, dýmí úplně běžně, jak každé chrochtavé Volvo V70 I
- nefunkční klimatizaci jsem si nechal dělat u nějakého prý specialisty v Otrokovicích - špatná cívka - tady jsem to dal tam, kde se specializují na klimatizace - klima funguje, jen při jejím zapnutí, motor, jak jde do otáček, píská. Zkoušel jsem měnit jiný řemen a ložisko a nepomohlo. Tak jsem to mechanikovi omlátil o hlavu, ložisko si vzal nazpět, řemen mi nechal a za tyto komponenty mi vrátil peníze. Takže dle mě, se reklamace řeší s tím, kdo provedl dílo, pro názory jsem si zdarma chodil k Jarkovi, ale potřebu ventilovat nespokojenost s chybnou a nevyřešenou diagnostikou pískání jsem neměl a nemám
- staré díly, které se měnily, jsem sice nikdy neviděl, ale doufám, že opravdu vyměněny byly (na stabilizátorech to poznat je, zbytek nepoznám) - zatím jsem po tom nepátral, protože výměnou byl daný problém vždy vyřešen
- no a k tomu prakticky zdarma (láhev slivovice) konzultace, jak sundat zadní nárazník a namontovat parkovací senzory, jak sundat a nasadit přední nárazník (řešeno 24.12.2010 dopoledne)
- prostě zatím s Jarkem relativní spokojenost
K DALŠÍM OPRAVÁM DOPORUČUJI:
1) rozsah, cenu a termín opravy si domluvit emailem včetně potvrzení od objednatele - uvažoval bych i nad sepsáním smlouvy, která bude obsahovat i podmínky, co se stane, když se dojde na další problém na autě, co když bude chtít během opravy udělat něco navíc a další. Ono podnikání není snadné, pokud nechceš padat na hubu, ale to je povinnost tvého šéfa - na tobě je si pohlídat tvoji pracovní smlouvu, aby nemohl házet na tebe neprokázané průšvihy. A pokud to dělá, sbalit se a pryč.
2) rozepisovat každou provedenou činnost (cena + doba) + osobu, která daný servisní úkon provedla
3) účtovat vše, co musíš během oprav platit - telefonáty, SMSky, cesty pro ND (tzn. pohonné hmoty, opotřebení auta, strávený čas - tvá hodinová taxa)
4) dělat vše svědomitě, nesnažit se něco odrbat - ono se to vrátí
5) objednávky, vyúčtování i reklamce řešit přes majitele AC Slušovice - on je odpovědný za své zaměstnance a tudíž i za vykonanou službu
Teď si myslíte, že já jako zákazník jsem se zbláznil, že mu říkám, jak od náš dostat více peněz. Ale jsou to peníze, na které má holt nárok. Já bych si je také účtoval!
Důkladná příprava + sepsání práce zabere čas, ale vrátí se to. I já mám rád přesný přehled, co a za kolik.Tak si myslím, že se i tvá finanční situace zlepší. A pokud nalezneš prostředky a odvahu na vlastní business, jdi do toho, budeš vlastním pánem, sice s velkou zodpovědností, ale budeš dělat to, co uznáš za vhodné a za to si poneseš odpovědnost.
Jo a k hodinové sazbě:
- respektuji, že pokud si donesu vlastní díly, bude hodinová sazba vyšší, ale je to potřeba znát. To vše se dá krásně vyřešit bodem 1)