EV: Diskuse o elektroautech
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1682
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
EV: Diskuse o elektroautech
...tak pojdme zakazat ICE vsem... respektuji EV a dava mnohdy smysl. zakaz ICE a demagogii spojenou s propagaci EV nebudu nikdy respektovat, pac se me ten zakaz dotkne zasadnim zpusobem a dotyka se mne to uz ted. tot asi vse
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12895
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
Hele je to ještě 10 let, dej tomu čas. Nejhorší smrt je z vyděšení. Podle mě jsou nový spalováky už tak špatný, že u mě volba byla buď elektro, nebo nic. Mam ve zvyku vlastnit auta, co mam rád, 10+ let a to co se teď prodává se bojim, že by mě finančně sežralo na servisu. Ale pokud bych měl provést pokus o maximální objektivitu, tak jsem z nich vyděšenej zhruba jako ty z elektriky. 

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 89
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Trutnovsko
EV: Diskuse o elektroautech
Podívají se koch, osobně jsem se naučil žít přítomností, minulost nezměním a budoucnost neznám. Takže dnes je nových čistých spalováků dosti na výběr a o zákazu spalováků, které jsou v provozu, jsem neslyšel. Tak koukají být v pohodě, nehrotit a vědět, že nic není jisté. Jedna věc ano - jistá je jen přítomnost. Takže zatím pohoda. 

_________________
VOLVO V70 I, 2,5 TDi
BMW i3 120Ah
VOLVO V70 I, 2,5 TDi
BMW i3 120Ah
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
+1faktotum píše: 10 kvě 2025 19:35 Tuzemští řidiči nejčastěji ujedou ročně mezi 10.000 a 20.000 kilometry. Více než 50.000 km odřídí za rok jen přes tři procenta tuzemských motoristů. Vyplývá to z průzkumu pojišťovny Generali. Mezi 10.000 a 20.000 kilometry ročně najede více než třetina českých řidičů, necelá třetina pak 5000 až 10.000 km.
EV ideál, když je kde nabíjet a ve městech se pak dá dýchat.
Na dálku jak píšeš..... je jasný, že je EV vopruz.

To stejný s posledním příspěvkem.

Už jsem to tady několikrát psal, statistika nuda je. Nicméně je vtipný od týpka co označuje propagaci EV za genocidu, číst něco o demagogii... To mě pobavilo.

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1682
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
EV: Diskuse o elektroautech
mate pravdu kucí, at vam ty iluze nekazim, uz vas tu tedy necham na pokoji, at si uzavate vseho co doma mate a ozvu se zase nekdy a treba az budeme vsichni nabijet 

-
Offline
- Příspěvky: 89
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Trutnovsko
EV: Diskuse o elektroautech
Nechaj toho sarkasmu, koch, vážně jako. Stačí to pochopit. A je to jednoduché.
Přidáno za 25 minut 53 sekund:
Podívej, koch, typická rodina 2+2 na vesnici. ( i když my jsme 2 + 3 ale s nejstarším je to trochu složitější ). ( Zdravotní problémy ). Manželka 10 km do práce + děti 10km okolo + kroužky 20 km okolo. A já jak pitomec do práce jezdím 15 km s Volvem TDi. Na druhé EV nemám.....ale jsem konzerva a Volvo mě baví. Ale s i3 je jízda větší zábava. Leč z 95% s tím jezdí manželka.
No, je to trochu na hlavu a protiřečení, vím. Ale když jedu dál, jedu s Volvem. 27 let starý pekáč. A mám to rád. Když dopadne veterán za tři roky tak bude pohoda. Nerezne to, jede to. ( I když oproti i3 teda nic moc )
Tak já doufám, že nám ty plečky nezakážou.
Buď v poho, nikdy není tak zle, aby nemohlo být hůře.
Přidáno za 25 minut 53 sekund:
Podívej, koch, typická rodina 2+2 na vesnici. ( i když my jsme 2 + 3 ale s nejstarším je to trochu složitější ). ( Zdravotní problémy ). Manželka 10 km do práce + děti 10km okolo + kroužky 20 km okolo. A já jak pitomec do práce jezdím 15 km s Volvem TDi. Na druhé EV nemám.....ale jsem konzerva a Volvo mě baví. Ale s i3 je jízda větší zábava. Leč z 95% s tím jezdí manželka.


Buď v poho, nikdy není tak zle, aby nemohlo být hůře.
_________________
VOLVO V70 I, 2,5 TDi
BMW i3 120Ah
VOLVO V70 I, 2,5 TDi
BMW i3 120Ah
-
Offline
- Příspěvky: 482
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
EV: Diskuse o elektroautech
Paráda, konečně rozumný příspěvek (to myslím opravdu a bez sarkasmu). Ale teď typická rodina důchodců 2+0 , která bydlí v centru Třeboně v paneláku a na všechny úřady, do banky, do obchodu, do několika hospod, do nejrůznějších prodejen (elektro, drogerie, pekařství atd.), k lékaři dojdu v pantoflích do 5 min. Všechno vidím přímo z okna
. Chatu se zahradou mám 16 km daleko a v případě nouze tam dojedu na kole (s 5 kg na zádech cca 40 min). Supermarkety a hobbymarket, zahradnictví mám 20 min pěšky, nebo 5 min na kole. Takže čistě teoreticky auto nepotřebuji vůbec ( do Č.Budějovic mě autobus doveze za 30 min za 17 Kč.). Auto tedy mám jen pro naše volnočasové aktivity a pro zábavu a samozřejmě si vybírám takové, které se mi líbí a které mě baví. A moje auto mě baví stejně jako tebe i3, (282 kW, 780 Nm, na 100 za 5s, na 200 za 18s). Jen tak pro zajímavost - posledních 22 let před důchodem jsem to do zaměstnání měl 10 min pěšky a tam měl k dispozici služebák.
Takže mě nekamenujte, ale v mém věku EV ne zatím ne, ale NIKDY !!!!. Jo a taky mě nebaví ovládání všech funkcí přes tablet (a koukání na upatlanou obrazovku) a věčné řvaní asistentů (ve svém autě je mám všechny povypínané, kromě pre safe.
Tož asi tak a hlavně mi nikdo nenadávejte, možná mi to už myslí pomaleji, ale čtu pořád dobře a bez brýlí

Takže mě nekamenujte, ale v mém věku EV ne zatím ne, ale NIKDY !!!!. Jo a taky mě nebaví ovládání všech funkcí přes tablet (a koukání na upatlanou obrazovku) a věčné řvaní asistentů (ve svém autě je mám všechny povypínané, kromě pre safe.
Tož asi tak a hlavně mi nikdo nenadávejte, možná mi to už myslí pomaleji, ale čtu pořád dobře a bez brýlí

_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
-
Offline
- Příspěvky: 1662
- Registrován: 11 roků
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Lak komentují tady https://www.youtube.com/watch?v=icHbSDpZnpg&t=1837spython.p píše: 09 kvě 2025 18:27 Na to MG si lidi obecně stěžují... A co ten koncern a a Tesla? U Tesly mě lak přijde jak z másla a interiér hlavně volant je takovej divnej. :/
To už je auto z číny a čína je dost kvalitativně proměnlivá (proto bych si nekoupil čínské, určitě ne čistě čínské), takže ta kvalita může být v průběhu týdnů různá (nejenom u laku

Já mám ještě z USA, nyní nezrezlé a bez opadaného laku (protože bych si orezlé auto nekoupil). Ale jak to bude vypadat po pár českých zimách netuším.
Volant měl různé problémy - před vyhříváním se loupe (můj případ) a s vyhříváním krabatí. Řeší se to přešitím.
Sedačky vydrží naopak celkem nesmysl a s plasty taky není problém. A na to, že to je ta taková elektro dača, tak plasty jsou vesměs měkčené a uvnitř plyšové a to ve většině u i 2019. Ne že bych se s tím chtěl mazlit, ale u EV je to praktické z hlediska hluku.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 390
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
EV: Diskuse o elektroautech
já teda čtu taky bez brýlí a musím konstatovat, že ač se mi tichost i odpich EV líbí, je to opravdu zatím jen jako druhý auto, protože dojezd po dálnici je zatím prostě trága, neumím a nechci si představovat jak auto nabíjím hodinu na pumpě...zkusil jsem to nechci. osobně mám práh bolesti 7 až 10 min natankování na reálných 500 km, opakuju reálných. co mě ale totálně vytáčí je nebezpečný a neergonomický ovládání u spousty nových aut ptávě přes tablet, nejen EV, o asistentech nemluvě. je fuk jestli tesla nebo passat nebo enyaq nebo kodiaq, dokážou mi způsobit málem infarkt svými super asistenty 4x za cestu kolem komína. je skvělé že např. enyaq umožní skočit do křižovatky, kde to v půlce zamázne, protože z boku jede auto...nebo stěrače u tesly y... to je pak staré xc fakt balzám, protože dělá co má, takže chápu.Macek2 píše: 11 kvě 2025 08:57 Paráda, konečně rozumný příspěvek (to myslím opravdu a bez sarkasmu). Ale teď typická rodina důchodců 2+0 , která bydlí v centru Třeboně v paneláku a na všechny úřady, do banky, do obchodu, do několika hospod, do nejrůznějších prodejen (elektro, drogerie, pekařství atd.), k lékaři dojdu v pantoflích do 5 min. Všechno vidím přímo z okna. Chatu se zahradou mám 16 km daleko a v případě nouze tam dojedu na kole (s 5 kg na zádech cca 40 min). Supermarkety a hobbymarket, zahradnictví mám 20 min pěšky, nebo 5 min na kole. Takže čistě teoreticky auto nepotřebuji vůbec ( do Č.Budějovic mě autobus doveze za 30 min za 17 Kč.). Auto tedy mám jen pro naše volnočasové aktivity a pro zábavu a samozřejmě si vybírám takové, které se mi líbí a které mě baví. A moje auto mě baví stejně jako tebe i3, (282 kW, 780 Nm, na 100 za 5s, na 200 za 18s). Jen tak pro zajímavost - posledních 22 let před důchodem jsem to do zaměstnání měl 10 min pěšky a tam měl k dispozici služebák.
Takže mě nekamenujte, ale v mém věku EV ne zatím ne, ale NIKDY !!!!. Jo a taky mě nebaví ovládání všech funkcí přes tablet (a koukání na upatlanou obrazovku) a věčné řvaní asistentů (ve svém autě je mám všechny povypínané, kromě pre safe.
Tož asi tak a hlavně mi nikdo nenadávejte, možná mi to už myslí pomaleji, ale čtu pořád dobře a bez brýlí![]()
-
Offline
- Příspěvky: 1662
- Registrován: 11 roků
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Každý to má jinak, takže dokud má možnost si vybrat, tak prosím. Z mojí zkušenosti je každý, kdo si vyzkoušel a koupil (normální) EV, spokojen.
Pokud bude za rozumné peníze, tak bych bral i jako druhé auto EV (dojezd kolem 500 km), protože nejezdím Chorvatsko ani Německo, a pokud dvakrát ročně nabiju na někde veřejně, tak mě mě to žíly netrhá, protože ten čas pravděpodobně vyplním nákupem. U spalováku zase trávím čas ježděním po ME, olejem, a ve výsledku i na těch pumpách, protože tam musím pokaždé. Jo, je to můj Use case.
Od nových aut mě naprosto odrazují buzerační systémy a pokud mi výrobce neumožní to vypnout na max dvě kliknutí, tak to nechci. Bez ohledu na typ motoru.
Pokud bude za rozumné peníze, tak bych bral i jako druhé auto EV (dojezd kolem 500 km), protože nejezdím Chorvatsko ani Německo, a pokud dvakrát ročně nabiju na někde veřejně, tak mě mě to žíly netrhá, protože ten čas pravděpodobně vyplním nákupem. U spalováku zase trávím čas ježděním po ME, olejem, a ve výsledku i na těch pumpách, protože tam musím pokaždé. Jo, je to můj Use case.
Od nových aut mě naprosto odrazují buzerační systémy a pokud mi výrobce neumožní to vypnout na max dvě kliknutí, tak to nechci. Bez ohledu na typ motoru.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 1443
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Prysk
- Vůz: V70 II D5 MY 03, stage II, EGR off
EV: Diskuse o elektroautech
Stojí za poslech - sestava jako fík

-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4573
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
EV: Diskuse o elektroautech
Zde nepřispívám. Ale jen dle úvodní fotky to je "výběr z hroznů" 
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvky: 1662
- Registrován: 11 roků
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
No, mohlo by to stát do 500K
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
ivanvanata píše: 11 kvě 2025 11:22já teda čtu taky bez brýlí a musím konstatovat, že ač se mi tichost i odpich EV líbí, je to opravdu zatím jen jako druhý auto, protože dojezd po dálnici je zatím prostě trága, neumím a nechci si představovat jak auto nabíjím hodinu na pumpě...zkusil jsem to nechci. osobně mám práh bolesti 7 až 10 min natankování na reálných 500 km, opakuju reálných. co mě ale totálně vytáčí je nebezpečný a neergonomický ovládání u spousty nových aut ptávě přes tablet, nejen EV, o asistentech nemluvě. je fuk jestli tesla nebo passat nebo enyaq nebo kodiaq, dokážou mi způsobit málem infarkt svými super asistenty 4x za cestu kolem komína. je skvělé že např. enyaq umožní skočit do křižovatky, kde to v půlce zamázne, protože z boku jede auto...nebo stěrače u tesly y... to je pak staré xc fakt balzám, protože dělá co má, takže chápu.Macek2 píše: 11 kvě 2025 08:57 Paráda, konečně rozumný příspěvek (to myslím opravdu a bez sarkasmu). Ale teď typická rodina důchodců 2+0 , která bydlí v centru Třeboně v paneláku a na všechny úřady, do banky, do obchodu, do několika hospod, do nejrůznějších prodejen (elektro, drogerie, pekařství atd.), k lékaři dojdu v pantoflích do 5 min. Všechno vidím přímo z okna. Chatu se zahradou mám 16 km daleko a v případě nouze tam dojedu na kole (s 5 kg na zádech cca 40 min). Supermarkety a hobbymarket, zahradnictví mám 20 min pěšky, nebo 5 min na kole. Takže čistě teoreticky auto nepotřebuji vůbec ( do Č.Budějovic mě autobus doveze za 30 min za 17 Kč.). Auto tedy mám jen pro naše volnočasové aktivity a pro zábavu a samozřejmě si vybírám takové, které se mi líbí a které mě baví. A moje auto mě baví stejně jako tebe i3, (282 kW, 780 Nm, na 100 za 5s, na 200 za 18s). Jen tak pro zajímavost - posledních 22 let před důchodem jsem to do zaměstnání měl 10 min pěšky a tam měl k dispozici služebák.
Takže mě nekamenujte, ale v mém věku EV ne zatím ne, ale NIKDY !!!!. Jo a taky mě nebaví ovládání všech funkcí přes tablet (a koukání na upatlanou obrazovku) a věčné řvaní asistentů (ve svém autě je mám všechny povypínané, kromě pre safe.
Tož asi tak a hlavně mi nikdo nenadávejte, možná mi to už myslí pomaleji, ale čtu pořád dobře a bez brýlí![]()
Jenom malá poznámka... Ovládání na tabletu je u Tesly. Zbytek EV co jsem zkoušel a zařadil do výběru (viz moje příspěvky), mají prostě klasické ovladání. Teda těch běžných věcí jako světla, klíma, atd... BTW moderní Volvo má taky tabletoidní ovládání.
Nabíjení je ožehavé, tam to záleží o vozu, ale Kia a podobné na 800V architektuře se bavíme o pár minutách. Než si člověk dá kafe a odskočí sí, jede dál. Nicméně chápu, že když někdo jezdí 1000km na zátah, bez zastávky, tak pro něj to není.
No když vidím, co tam je za experty, tak nevím jestli to není ztráta času. Už minimálně ten přerostlej puberťák tam...

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 390
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
EV: Diskuse o elektroautech
ani já nejezdím 1000km na zátah, často ani 500...jen jsem pořád v časovým presu a tankovat musím vždycky když se mi to nejméně hodí
asi bych měl koupit ev, obden nabíjet aspon hodku a změnit práci a bude klid 


-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
A co si třeba představit, že každý ráno vyjíždíš s "plnu nádrží"
Dojedu domů, dam to na nabíječku, ráno mám plno a jedu, nemusíš řešit press a tankovat když se to nehodí.
PS: já bych práci změnil, přemíra stresu způsobuje hromadu zdravotních problémů.

PS: já bych práci změnil, přemíra stresu způsobuje hromadu zdravotních problémů.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 769
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: Alpina B3 Touring 2023
EV: Diskuse o elektroautech
Když jsem si občas půjčil služební auto, byl to takový ten Murphyho zákon, že vždycky mělo prázdnou nádrž. I to mě otravovalo, protože jsem to musel řešit. Nechci si ani představovat, že ráno přijdu do práce pro EV a zjistím, že je prázdné, protože není tolik nabíječek jako služebních aut. Naštěstí už mě tahle situace nemůže potkat, ale o pár let dříve bych byl hodně iritovaný. 

_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
U nás v práci mám nejhůř 75% nádrže a to většinou spíš plnou, ale ...
Tohle je diletanství spolupracovníků. To není o technologii. Nicméně si myslím, že i kdyby tam bylo EV a i kdyby tam byly nabíječky, tak by stejně našlo pár idiotů, co to prostě nezapojí, protože jim skončila pracovní doba před 5 minutama a hotovo.

Tohle je diletanství spolupracovníků. To není o technologii. Nicméně si myslím, že i kdyby tam bylo EV a i kdyby tam byly nabíječky, tak by stejně našlo pár idiotů, co to prostě nezapojí, protože jim skončila pracovní doba před 5 minutama a hotovo.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 444
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Korejský toustovač
EV: Diskuse o elektroautech
Abych naředil debaty o genocidách spalováků apod. v tomto vlákně, tak přidávám pár postřehů z testovaček, kterých jsem se nedávno účastnil. Trasa byla bez okresek, pouze město, rychlostní silnice a příměstská silnice s radarem (okruh cca 20km), kde jsem to navíc neznal, takže jsem jezdil v módu běžný BFU.
Renault 5 mě velmi příjemně překvapil. Příjemné zpracování interiéru (čekal jsem lacinější zpracování a la Clio), dobré posezení a pohodlné sedačky, na vše důležité jsou tu mechanické ovládací prvky, infotainment na základě Androidu byl svižný a přehledný. Jízda byla velice zábavná, odhlučnění velmi dobré a celkově jsem byl velice příjemně překvapen. Jako auto do města úplně ideální. Snad to nebude „spolehlivé“ jako běžný francouzský vůz.
Také jsem měl možnost projet novou EX90 „f plný”, a na to, že na e-salonu mě to ze židle nenadzvedlo, tak teď to bylo lepší. Konkrétně mě velice překvapil velmi komfortní podvozek a hodně dobré odhlučnění a materiály v interiéru. Jel jsem potom novou XC90 a odhlučnění a kvalita interiéru je u EX o úroveň výše. Fakt špička a hlavně konečně velký Volvo, které už nemá špatnou koncepci FF, nevhodnou prémiových aut. Jinak odpich na tento těžkotonážní autobus taky super, výkon mi nechyběl.
Spotřeba, ta už je horší, dlouhodobě tak 25–29 kWh/100 km, pokud si to dobře pamatuju.
Co mě osobně vadilo, tak jsou ovládací prvky, nebo spíše jejich redukce a absence a že se vše nastavuje přes tablet. Takže třeba sedačka řidiče se nastavuje přes takový čtvercový ovladač se zaoblenými rohy, u kterého jsem nemohl přijít na to, jak se nastavuje bederní opěrka a stehenní podpěra, asi se to dělá přes ten blbej tablet. Dále zjednodušené ovladače oken apod. Naštěstí a na rozdíl od EX30, je zde jak DIM, tak i HUD a hlavně svižný a fungující SW infotainmentu. Další věc, které jsem si při jízdě všiml, tak je absence nějakých jízdních režimů a nastavení síly rekuperace. Proč to píšu, protože jsem nebyl úplně spokojen s naladěním citlivosti akcelerátoru. Je zde pouze nastavení Polestar, one pedal a pak nějaký výchozí, který snad nastavuje rekuperaci dle map nebo radaru. V jednopedalovém režimu to bylo lepší, ale co mě zarazilo, a nevím, co to způsobovalo, při výjezdu třeba z kruhového objezdu mě cosi brzdilo, respektive auto neakcelerovalo, ačkoliv byl akcelerátor vždy ve stejné poloze, a auto začalo vždy přidávat/reagovat až téměř když jsem rovnal volant. Nevím, co to bylo, bylo to velmi zvláštní. Ani prodejce nevěděl. Poslední negativum je, že zamrzí absence 800V architektury, ale naštěstí má přijít v 46. týdnu.
Abych to shrnul, celkově to na mě zapůsobilo mnohem lépe než před rokem EX30, ale ovládání všeho přes tablet je pro mě osobně no go. Ideální by bylo, kdyby si auto ponechalo některé ovládací prvky z SPA modelů, jako ovládání světel apod.
Za zmínku také stojí faceliftovaný IONIQ 5, který mi přijde ještě lépe odhlučněný a podvozek pohodlnější než před faceliftem. + nový operační systém infotainmentu je zase o něco rychlejší a svižnější. Krom nového infotainmentu je zde nová a větší baterie, zadní stěrač, přepínatelné digitální vnitřní zpětné zrcátko a další drobnosti. Kdybych neměl EV6, tak faceliftovaný Ioniq 5 je pro mě jasná volba.
Kromě Ioniqu 5 jsem měl také tu čest i s Hyundai Inster, jenž mi přišel jako skvělé městské vozítko. Překvapila mě spousta místa nad hlavou, což u elektro aut není samozřejmostí. V interiéru je znát, že se jedná o „levnější“ vůz, ale výbava byla nabitá – 360 kamera, hlídání mrtvých úhlů, adaptivní tempomat, vyhřívané sedačky… Jediné minus, které jsem zaznamenal, je, že auto je uvnitř poněkud užší a i přes svůj průměrný vzrůst jsem se nepříjemně mlátil a opíral kolenem o řidičovy dveře.
A ještě k těm spalovákům vs elektro. Měl jsem půjčenou i 340d G20 a ačkoliv ten motor je skvělý, výkonný, na diesel kultivovaný a skoro vůbec nežere, tak pokud by mě k tomu nepřinutili okolnosti, dobrovolně bych neměnil.
Renault 5 mě velmi příjemně překvapil. Příjemné zpracování interiéru (čekal jsem lacinější zpracování a la Clio), dobré posezení a pohodlné sedačky, na vše důležité jsou tu mechanické ovládací prvky, infotainment na základě Androidu byl svižný a přehledný. Jízda byla velice zábavná, odhlučnění velmi dobré a celkově jsem byl velice příjemně překvapen. Jako auto do města úplně ideální. Snad to nebude „spolehlivé“ jako běžný francouzský vůz.

Také jsem měl možnost projet novou EX90 „f plný”, a na to, že na e-salonu mě to ze židle nenadzvedlo, tak teď to bylo lepší. Konkrétně mě velice překvapil velmi komfortní podvozek a hodně dobré odhlučnění a materiály v interiéru. Jel jsem potom novou XC90 a odhlučnění a kvalita interiéru je u EX o úroveň výše. Fakt špička a hlavně konečně velký Volvo, které už nemá špatnou koncepci FF, nevhodnou prémiových aut. Jinak odpich na tento těžkotonážní autobus taky super, výkon mi nechyběl.
Spotřeba, ta už je horší, dlouhodobě tak 25–29 kWh/100 km, pokud si to dobře pamatuju.
Co mě osobně vadilo, tak jsou ovládací prvky, nebo spíše jejich redukce a absence a že se vše nastavuje přes tablet. Takže třeba sedačka řidiče se nastavuje přes takový čtvercový ovladač se zaoblenými rohy, u kterého jsem nemohl přijít na to, jak se nastavuje bederní opěrka a stehenní podpěra, asi se to dělá přes ten blbej tablet. Dále zjednodušené ovladače oken apod. Naštěstí a na rozdíl od EX30, je zde jak DIM, tak i HUD a hlavně svižný a fungující SW infotainmentu. Další věc, které jsem si při jízdě všiml, tak je absence nějakých jízdních režimů a nastavení síly rekuperace. Proč to píšu, protože jsem nebyl úplně spokojen s naladěním citlivosti akcelerátoru. Je zde pouze nastavení Polestar, one pedal a pak nějaký výchozí, který snad nastavuje rekuperaci dle map nebo radaru. V jednopedalovém režimu to bylo lepší, ale co mě zarazilo, a nevím, co to způsobovalo, při výjezdu třeba z kruhového objezdu mě cosi brzdilo, respektive auto neakcelerovalo, ačkoliv byl akcelerátor vždy ve stejné poloze, a auto začalo vždy přidávat/reagovat až téměř když jsem rovnal volant. Nevím, co to bylo, bylo to velmi zvláštní. Ani prodejce nevěděl. Poslední negativum je, že zamrzí absence 800V architektury, ale naštěstí má přijít v 46. týdnu.
Abych to shrnul, celkově to na mě zapůsobilo mnohem lépe než před rokem EX30, ale ovládání všeho přes tablet je pro mě osobně no go. Ideální by bylo, kdyby si auto ponechalo některé ovládací prvky z SPA modelů, jako ovládání světel apod.
Za zmínku také stojí faceliftovaný IONIQ 5, který mi přijde ještě lépe odhlučněný a podvozek pohodlnější než před faceliftem. + nový operační systém infotainmentu je zase o něco rychlejší a svižnější. Krom nového infotainmentu je zde nová a větší baterie, zadní stěrač, přepínatelné digitální vnitřní zpětné zrcátko a další drobnosti. Kdybych neměl EV6, tak faceliftovaný Ioniq 5 je pro mě jasná volba.
Kromě Ioniqu 5 jsem měl také tu čest i s Hyundai Inster, jenž mi přišel jako skvělé městské vozítko. Překvapila mě spousta místa nad hlavou, což u elektro aut není samozřejmostí. V interiéru je znát, že se jedná o „levnější“ vůz, ale výbava byla nabitá – 360 kamera, hlídání mrtvých úhlů, adaptivní tempomat, vyhřívané sedačky… Jediné minus, které jsem zaznamenal, je, že auto je uvnitř poněkud užší a i přes svůj průměrný vzrůst jsem se nepříjemně mlátil a opíral kolenem o řidičovy dveře.
A ještě k těm spalovákům vs elektro. Měl jsem půjčenou i 340d G20 a ačkoliv ten motor je skvělý, výkonný, na diesel kultivovaný a skoro vůbec nežere, tak pokud by mě k tomu nepřinutili okolnosti, dobrovolně bych neměnil.
_________________
Je:
KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:
S60 T5 MY2004
S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation
Je:

Bylo:


-
Offline
- Příspěvky: 1662
- Registrován: 11 roků
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Ioniq 5 se mi taky líbí, hlavně protože to vypadá jako hatchback a ne jako pseudo SUV/crossover. Inster se mi ale nelibí, hlavně jak je řešená ta "platforma", náhon na předek, zespodu tak nějak navíc přiděláná baterka, to je za mě no-go, si ji někde škrábnout. Předělanému spalováku bych se obloukem vyhnul.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 89
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Trutnovsko
-
Offline
- Příspěvky: 1122
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 D4 MY19
EV: Diskuse o elektroautech
Zvažoval jsem jestli dát dotaz do diskuze fotovoltaiky a nebo do EV...
Zajímali by mě nabíječky do klasické zásuvky 230V, ať už pro EV a nebo PHEV...
Jak se jako spotřebič chovají v síti, jaký účinník mívá nabíjené auto?
Na elektrárně mám klasické měniče a těm se moc nelíbí rozhozený cos fí.
Příklad... mám 3kW měnič, teoreticky i prakticky to dá v odporové zátěži v pohodě.
Ale jak na něj připojím nabíječku na skútr, tak se mu to nelíbí. Dá max nějakých 600-800W a pak padá a je konec.
Měřiče mi ukazují že spotřeba má v tu chvíli cos fí 0,5... což je hodně daleko k vykompenzované 1.
Chápu že toto je čínská nabíječka z aliexpressu, tak holt se to chová jak se chová.
Ale jak působí v síti profi originál nabíječky PHEV nebo EV (ani pořádně nevím zda je nabíječka to na kabelu a nebo je to součástí auta). ale spíš součástí auta.
Zajímali by mě nabíječky do klasické zásuvky 230V, ať už pro EV a nebo PHEV...
Jak se jako spotřebič chovají v síti, jaký účinník mívá nabíjené auto?
Na elektrárně mám klasické měniče a těm se moc nelíbí rozhozený cos fí.
Příklad... mám 3kW měnič, teoreticky i prakticky to dá v odporové zátěži v pohodě.
Ale jak na něj připojím nabíječku na skútr, tak se mu to nelíbí. Dá max nějakých 600-800W a pak padá a je konec.
Měřiče mi ukazují že spotřeba má v tu chvíli cos fí 0,5... což je hodně daleko k vykompenzované 1.
Chápu že toto je čínská nabíječka z aliexpressu, tak holt se to chová jak se chová.
Ale jak působí v síti profi originál nabíječky PHEV nebo EV (ani pořádně nevím zda je nabíječka to na kabelu a nebo je to součástí auta). ale spíš součástí auta.
_________________
+
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
HECHT EQUIS 1,8kW, MY21
Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG



Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:



-
Offline
- Příspěvky: 1662
- Registrován: 11 roků
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
S cos fí ti neporadím, ale pokud nabíjíš AC, tak je samotná nabíječka vždycky autě ("palubní nabíječka").
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12895
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
Asi bude hodně záležet na autě. Třeba Tuareg hybrid má 1F 7kW, C40 má 3f 11kW a na 1F jsem nezkoušel kolik dá. Jeslti je tam trafo a pak usměrňovač, nebo jsou tam kondíky na step up, tak to může dělat neplechu oběma směry. Víc bohužel nevím.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 444
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Korejský toustovač
EV: Diskuse o elektroautech
@Urvanej, když vidím ten tvůj podpis, bude nějaká galerka nebo krátké přestavení “Tramvaje”? 

_________________
Je:
KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:
S60 T5 MY2004
S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation
Je:

Bylo:


Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé