
EV: Diskuse o elektroautech
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1718
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Tak to se vyřešilo, teď zpátky k tomu jak to hoří 

_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 6293
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Nehoří, jednou pro vždy nehoří ! 

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1747
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
EV: Diskuse o elektroautech
nabízí se upravená hláška z filmu "Hoří, má panenko!":
„Kdo by mu to měl říct, že hoří? My mu to neřeknem a hasič mu to taky neřekne, na to je zákon, to nesmí říct, hasič!"
„Kdo by mu to měl říct, že hoří? My mu to neřeknem a hasič mu to taky neřekne, na to je zákon, to nesmí říct, hasič!"
-
Offline
- Příspěvky: 1723
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
EV: Diskuse o elektroautech
tak jako já jsem si dal tu práci a zase jsem si to trochu progooglil :)když už do toho chcete rýpat.
Jediný co mě štve, že jsem to hledal ve volných chvílích na mobilu a nemam zdroje :-/
začnu tím pozitivním. Skutečně nehoří
Jsou různé statistky a především různé metodiky, ale všechny se +- shodují na tom, že spalovací auta hoří 10x+ častěji. Nejvíc mi přišla fér metodika nějakýho HZS, který to přepočítával na ujetý km, ikdyž to vztáhnul jen na jednu značku auta. Poněkud znervozňující je, že dost zdrojů taky uvádí, že hybridy hoří podstatně "víc" než EV
Negativa: už jsem to psal 3x. Nejde to uhasit, jednou provždy nejde. Je tady pak ještě za mě jeden docela důležitej faktor a to je mechanika vzniku toho požáru. Jakože to benzínový auto se zpravidla ve 4 ráno samo v garáži nezapálí. U těch EV je samozřejmě rizikový nabíjení.

začnu tím pozitivním. Skutečně nehoří



Negativa: už jsem to psal 3x. Nejde to uhasit, jednou provždy nejde. Je tady pak ještě za mě jeden docela důležitej faktor a to je mechanika vzniku toho požáru. Jakože to benzínový auto se zpravidla ve 4 ráno samo v garáži nezapálí. U těch EV je samozřejmě rizikový nabíjení.
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvky: 91
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Trutnovsko
EV: Diskuse o elektroautech
To jo. Nabíjím zásadně přes den, když jsem doma a doma jsou 3 práškový hasičáky...tak snad uchráním domek, něž přijedou s bazénem hasiči... Opravdu co mám přečteno, tak LiFePO nehoří, jen kouří. To mám k FVE v tech. místnosti doma a nad tím detektor kouře. Ovšem v i3 je li-ion. Ta umí hořet. Ale co se má stát, se stane...
_________________
VOLVO V70 I, 2,5 TDi
BMW i3 120Ah
VOLVO V70 I, 2,5 TDi
BMW i3 120Ah
-
Offline
- Příspěvky: 1723
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
EV: Diskuse o elektroautech
Jako k týhle problematice typů baterií jsem taky došel. Ale já asi nemam dostatečnou motivaci se v tom hrabat ještě hlouběji. Ale pochopil jsem, že čím je baterie energeticky hustější ( tzn. to co chtějí všichni dosáhnout ) tím má menší riziko požáru, což je zajímavý.
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvky: 719
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Teplice
- Vůz: V70II D5
EV: Diskuse o elektroautech
Je dobře, že máš tři práškové hasičáky, ale na elektroauto ti moc nepomůžou. Dneska už se dělají speciální hasičáky s obsahem přímo na hašení baterií... https://www.traiva-shop.cz/haseni-lithiovych-bateriifaktotum píše: 16 dub 2025 17:33 To jo. Nabíjím zásadně přes den, když jsem doma a doma jsou 3 práškový hasičáky...tak snad uchráním domek, něž přijedou s bazénem hasiči... Opravdu co mám přečteno, tak LiFePO nehoří, jen kouří. To mám k FVE v tech. místnosti doma a nad tím detektor kouře. Ovšem v i3 je li-ion. Ta umí hořet. Ale co se má stát, se stane...
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13132
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
ObráceněLukaso píše: 16 dub 2025 17:45 J...Ale pochopil jsem, že čím je baterie energeticky hustější ( tzn. to co chtějí všichni dosáhnout ) tím má menší riziko požáru, což je zajímavý.

napr. NMC vs. LFP.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 91
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Trutnovsko
EV: Diskuse o elektroautech
Na auto se vykašlu, domek budu chtít ochránit a vodou na to stříkat nebudu. Páč to nabíjím venku...cca 2m od domku. Do garáže to pak přeparkuju, ale už nenabíjím. Mno a místní hasiči mají základnu 500m od domku...ale tu vanu na EV nemajíAirbus380 píše: 16 dub 2025 18:11Je dobře, že máš tři práškové hasičáky, ale na elektroauto ti moc nepomůžou. Dneska už se dělají speciální hasičáky s obsahem přímo na hašení baterií... https://www.traiva-shop.cz/haseni-lithiovych-bateriifaktotum píše: 16 dub 2025 17:33 To jo. Nabíjím zásadně přes den, když jsem doma a doma jsou 3 práškový hasičáky...tak snad uchráním domek, něž přijedou s bazénem hasiči... Opravdu co mám přečteno, tak LiFePO nehoří, jen kouří. To mám k FVE v tech. místnosti doma a nad tím detektor kouře. Ovšem v i3 je li-ion. Ta umí hořet. Ale co se má stát, se stane...

_________________
VOLVO V70 I, 2,5 TDi
BMW i3 120Ah
VOLVO V70 I, 2,5 TDi
BMW i3 120Ah
-
Offline
- Příspěvky: 719
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Teplice
- Vůz: V70II D5
EV: Diskuse o elektroautech
Přesně idealní nabíjet pouze venku. To je základ, dle hasičů většina požárů EV vzniká právě při nabíjení a taky zanedbané údržbě a aktualizace softw. Co víc si přát hasiče za rohem...
a nevadí, že nemají vanu na EV on s ní vždycky někdo dojede.

_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
-
Offline
- Příspěvky: 6293
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Několikrát jsem to tady psal, ale to nikdo nebral vážně, co už. Asi jsem zkorumpovaný hasič.Lukaso píše: 16 dub 2025 17:17 tak jako já jsem si dal tu práci a zase jsem si to trochu progooglil :)když už do toho chcete rýpat.Jediný co mě štve, že jsem to hledal ve volných chvílích na mobilu a nemam zdroje :-/
začnu tím pozitivním. Skutečně nehoříJsou různé statistky a především různé metodiky, ale všechny se +- shodují na tom, že spalovací auta hoří 10x+ častěji. Nejvíc mi přišla fér metodika nějakýho HZS, který to přepočítával na ujetý km, ikdyž to vztáhnul jen na jednu značku auta. Poněkud znervozňující je, že dost zdrojů taky uvádí, že hybridy hoří podstatně "víc" než EV
![]()
![]()
Negativa: už jsem to psal 3x. Nejde to uhasit, jednou provždy nejde. Je tady pak ještě za mě jeden docela důležitej faktor a to je mechanika vzniku toho požáru. Jakože to benzínový auto se zpravidla ve 4 ráno samo v garáži nezapálí. U těch EV je samozřejmě rizikový nabíjení.
Nicméně, co bereš pod pojmem uhasit? I u spalovaku může dojít ke ztrátu, většinou začnou hořet za jízdy, ale jsou i případy, kdy začne hořet zaparkovaný.
Vem si D5 a "legendární" prodřený svazek pod baterkou.
Přidáno za 4 minuty 1 sekunda:
Bude se chladit, chladit a chladit.Airbus380 píše: 16 dub 2025 18:54 Přesně idealní nabíjet pouze venku. To je základ, dle hasičů většina požárů EV vzniká právě při nabíjení a taky zanedbané údržbě a aktualizace softw. Co víc si přát hasiče za rohem...a nevadí, že nemají vanu na EV on s ní vždycky někdo dojede.
Aktuálně se řeší deky, čekal jsem kdy to tady někdo vytáhne, páč jsou hlavně odpůrci strašně znalý a mají to nastudovaný...
Pokud ti začne hořet auto, stejně shoří a je jedno na jaký palivo je.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 719
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Teplice
- Vůz: V70II D5
EV: Diskuse o elektroautech
Joo deka je velice super věc, vím o tom a napsal bych to. Ale s tím budou manipulovat jen hasiči. Doma, nebo v autě to mít nebudeš a sám to na auto nedáš, to se nedá zvládnout. Myslel sem, řešit situaci než dojedou hasiči, když můžeš s tím hasičakem. 

_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
-
Offline
- Příspěvky: 6293
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Tak to jooo, ten hasičák může helfnout, ale doporučuji si to někde aspoň jednou vyzkoušet... Člověk je pak překvapený.
PS tu deku mít doma asi člověk stejně nebude mít - stojí 50. A třeba by se našel soused co by pomohl, ale to je stejné o teorii.
PS tu deku mít doma asi člověk stejně nebude mít - stojí 50. A třeba by se našel soused co by pomohl, ale to je stejné o teorii.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 2380
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: EV - NIRO
EV: Diskuse o elektroautech
Připojím se jak to vzniklo u mě...
Koupil jsem další dům a o FVE jsem vůbec nepřemýšlel.
Ale změnily se pravidla montáže, v případě požáru domu mají hasiči z venku přístup k odpojení celého systému a můžou hasit...
Pak přišla nabídka od ČEZu že dává panely zdarma a vyřídí i dotaci a za jeden podpis a pnou moc mi udělali vše od A-D (čti Dotaci)
Po půl roce s FVE jsem zjistil že díky 19 panelům a orientaci střechy na JV jsem i v zimě v plusu. S tím co mám na střeše a lokalitě jsem schopen vyrobit 10MWh za rok. Spotřeba domu je třetinová. Tak jsem začal špekulovat co s elektřinou.
Vyšlo mi z toho EV. Vzal jsem Niro s 64KWh baterkou a 3f nabíjením.
Nabíjím tedy ze slunce 5 - 8 nebo 10 KW dle svitu. Takže mi běžně stačí nabíjet kolem 3h
Dojezd mám přes 400km takže jsem zatím neměl potřebu někde tvrdnout u Mekáče a čekat až se nakrmí auto.
Už jsem najel 2000km a stálo mě to 530.-kc které jsem zaplatil když jsem cvičně zkoušel jednou nabít DC nabíječkou u Kauflandu během nákupu a jednou v práci, abych zjistil jaké jsou reálné časy dobíjení na stanicích až to budu jednou potřebovat... Kdybych neexperimentoval tak těch 2000km mám najetých čistě ze slunce.
Ano vstupuje tam cena FVE. Ale když budu jezdit tak jako jsem jezdil do teď s naftou, tak se mi FVE jen na autodobíjení zaplatí za 4roky. A to nepočítám úsporu ele na domě, kdy přes den jede dům ze slunce a přes noc mu bohatě stačí 10KWh baterie.
Berte to jako příklad člověka co nikdy nechtěl FVE, nikdy nepřemýšlel o EV. Nejlepší auto bylo služební. A to druhé nejlepší byl šestiválec v benzínu.
Ale člověk míní, osud mění.
Uvidíme časem jestli jsem se unahlil, nebo je můj kaklul blbej. Každopádně kdo by chtěl poradit, ať se ozve.
Fosilním motorům zdar a EV nazdar.
Janek
Koupil jsem další dům a o FVE jsem vůbec nepřemýšlel.
Ale změnily se pravidla montáže, v případě požáru domu mají hasiči z venku přístup k odpojení celého systému a můžou hasit...
Pak přišla nabídka od ČEZu že dává panely zdarma a vyřídí i dotaci a za jeden podpis a pnou moc mi udělali vše od A-D (čti Dotaci)
Po půl roce s FVE jsem zjistil že díky 19 panelům a orientaci střechy na JV jsem i v zimě v plusu. S tím co mám na střeše a lokalitě jsem schopen vyrobit 10MWh za rok. Spotřeba domu je třetinová. Tak jsem začal špekulovat co s elektřinou.
Vyšlo mi z toho EV. Vzal jsem Niro s 64KWh baterkou a 3f nabíjením.
Nabíjím tedy ze slunce 5 - 8 nebo 10 KW dle svitu. Takže mi běžně stačí nabíjet kolem 3h
Dojezd mám přes 400km takže jsem zatím neměl potřebu někde tvrdnout u Mekáče a čekat až se nakrmí auto.
Už jsem najel 2000km a stálo mě to 530.-kc které jsem zaplatil když jsem cvičně zkoušel jednou nabít DC nabíječkou u Kauflandu během nákupu a jednou v práci, abych zjistil jaké jsou reálné časy dobíjení na stanicích až to budu jednou potřebovat... Kdybych neexperimentoval tak těch 2000km mám najetých čistě ze slunce.
Ano vstupuje tam cena FVE. Ale když budu jezdit tak jako jsem jezdil do teď s naftou, tak se mi FVE jen na autodobíjení zaplatí za 4roky. A to nepočítám úsporu ele na domě, kdy přes den jede dům ze slunce a přes noc mu bohatě stačí 10KWh baterie.
Berte to jako příklad člověka co nikdy nechtěl FVE, nikdy nepřemýšlel o EV. Nejlepší auto bylo služební. A to druhé nejlepší byl šestiválec v benzínu.

Ale člověk míní, osud mění.
Uvidíme časem jestli jsem se unahlil, nebo je můj kaklul blbej. Každopádně kdo by chtěl poradit, ať se ozve.
Fosilním motorům zdar a EV nazdar.
Janek
_________________
EV-NIRO; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
EV-NIRO; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Příspěvky: 1723
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
EV: Diskuse o elektroautech
díky! Kdybyb byl odkaz na nějakou stránku tak bych byl rád. V tomhle fakt plavu. Já to ani tak nemyslel jako typ baterie ale spíš tak nějak selským rozumem. Resp. jsem narážel na to, že nejvíc problémů jsou s různýma vozíkama, zahradníma autíčkama a koloběžkama, kde jsou zpravidla "shit" baterky. A myslel jsem právě že to je zrovna ten případ kdy ta baterie není uplně energeticky hustá, protože je to jedno. Ale zřejmě jsem to špatně pochopil. Ono pravda je, že třeba i ntb a mobily se považují za nějakej risk a tam je z podstaty věci co nejmenší baterka s největší kapacitou.
Přidáno za 2 minuty 32 sekund:
Tvl já už fakt nevím.python.p píše: 17 dub 2025 12:43
Několikrát jsem to tady psal, ale to nikdo nebral vážně, co už. Asi jsem zkorumpovaný hasič.
Nicméně, co bereš pod pojmem uhasit? I u spalovaku může dojít ke ztrátu, většinou začnou hořet za jízdy, ale jsou i případy, kdy začne hořet zaparkovaný.
Vem si D5 a "legendární" prodřený svazek pod baterkou.

Přidáno za 1 minuta 15 sekund:
@Hájčus Díky! Tohle mi přijde super návod a dává to smysl
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvky: 6293
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Jasný že mají. Však už jsem to tady několikrát psal. Nic není dokonalé a každá mince má dvě strany.
klaním se na stranu těch, co mít jedno EV okolo komína (kde většině to prostě stačí, ale nechcou si to připustit) no a pak velký rodinný auto, kde se člověk nemusí omezovat s dojezdem. Jednou, dvakrát za rok.
Jen jsem doplnil co jsi psal, nic víc. A už vůbec to nechtěl rozporovat.
Jenom tím, že když v práci kolik hoří normálních aut, mám trochu na jejich bezpečnost a nehořlavost jinej názor.
Sice nemám barák jak Hajcus, ale i když budu nabíjet draze (kolem 10kč), tak ušetřím na PHM proti Fobií 1kč na km, což mi hodí nějakých 25tkč jen na tomhle.
Jestli vládneš angličtině tak za mě super popis těch baterií je tady:
Nenech se zmást clickbaitovým názvem videa.


Jen jsem doplnil co jsi psal, nic víc. A už vůbec to nechtěl rozporovat.
Jenom tím, že když v práci kolik hoří normálních aut, mám trochu na jejich bezpečnost a nehořlavost jinej názor.
Sice nemám barák jak Hajcus, ale i když budu nabíjet draze (kolem 10kč), tak ušetřím na PHM proti Fobií 1kč na km, což mi hodí nějakých 25tkč jen na tomhle.
Jestli vládneš angličtině tak za mě super popis těch baterií je tady:
Nenech se zmást clickbaitovým názvem videa.

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13132
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
Jason je machr, občas až moc odborně to bere, ale jinak bych řekl, že je obecně celkem vyvážený. Spíš dycky šije do všeho, co mu někdo vnucuje, nebo co proklamuje. Ty jeho edice o pneumatikách jsou masakr, kolik se toho člověk dozví a proč tohle někdo jinej dřív nedělal normálně...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 91
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Trutnovsko
-
Offline
- Příspěvky: 814
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: Řečany nad Labem
- Vůz: V90CC VOR
EV: Diskuse o elektroautech
Super. To je presne muj model,kterym se vydavam. FVE jede temer rok,zkusenost s vykonem obdobna. Elektrinu namisto do site budu zuzitkovavat jak jen to jde a na denni jezdeni T8 (na ceste ze Svedska...Myslim,ze max mesic a je za branou). Nabijecka porizena v ramci dotace. Uz se na to tesim,ale neslibuji,ze budu sledovat spotrebu,resp.usporu za palivo. Ten navrat se me zda velmi optimisticky,ale pokud by tomu jen podobne bylo,tak malo takovych investic v dnesni dobeHájčus píše: 17 dub 2025 14:03 Připojím se jak to vzniklo u mě...
Koupil jsem další dům a o FVE jsem vůbec nepřemýšlel.
Ale změnily se pravidla montáže, v případě požáru domu mají hasiči z venku přístup k odpojení celého systému a můžou hasit...
Pak přišla nabídka od ČEZu že dává panely zdarma a vyřídí i dotaci a za jeden podpis a pnou moc mi udělali vše od A-D (čti Dotaci)
Po půl roce s FVE jsem zjistil že díky 19 panelům a orientaci střechy na JV jsem i v zimě v plusu. S tím co mám na střeše a lokalitě jsem schopen vyrobit 10MWh za rok. Spotřeba domu je třetinová. Tak jsem začal špekulovat co s elektřinou.
Vyšlo mi z toho EV. Vzal jsem Niro s 64KWh baterkou a 3f nabíjením.
Nabíjím tedy ze slunce 5 - 8 nebo 10 KW dle svitu. Takže mi běžně stačí nabíjet kolem 3h
Dojezd mám přes 400km takže jsem zatím neměl potřebu někde tvrdnout u Mekáče a čekat až se nakrmí auto.
Už jsem najel 2000km a stálo mě to 530.-kc které jsem zaplatil když jsem cvičně zkoušel jednou nabít DC nabíječkou u Kauflandu během nákupu a jednou v práci, abych zjistil jaké jsou reálné časy dobíjení na stanicích až to budu jednou potřebovat... Kdybych neexperimentoval tak těch 2000km mám najetých čistě ze slunce.
Ano vstupuje tam cena FVE. Ale když budu jezdit tak jako jsem jezdil do teď s naftou, tak se mi FVE jen na autodobíjení zaplatí za 4roky. A to nepočítám úsporu ele na domě, kdy přes den jede dům ze slunce a přes noc mu bohatě stačí 10KWh baterie.
Berte to jako příklad člověka co nikdy nechtěl FVE, nikdy nepřemýšlel o EV. Nejlepší auto bylo služební. A to druhé nejlepší byl šestiválec v benzínu.![]()
Ale člověk míní, osud mění.
Uvidíme časem jestli jsem se unahlil, nebo je můj kaklul blbej. Každopádně kdo by chtěl poradit, ať se ozve.
Fosilním motorům zdar a EV nazdar.
Janek
_________________
XC60 T8 Ultra Red Fusion
XC60 T8 Ultra Red Fusion
-
Offline
- Příspěvky: 1718
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 1718
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 1747
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
-
Offline
- Příspěvky: 5829
- Registrován: 6 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
3.3Kč/km mam na Volvu na benzin 

_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 1747
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
EV: Diskuse o elektroautech
25 zastavek na nabijeni? hmm...
-
Offline
- Příspěvky: 5829
- Registrován: 6 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
Tak skoro 6000Km jasně neni to idealni, ale zastavky po 3h na 20minut mi nepřijdou až takovy problem.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé