EV: Diskuse o elektroautech

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Airbus380
Offline
Příspěvky: 711
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Teplice
Vůz: V70II D5

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Airbus380 »

Zajímavé čtení tady... No pravdou je, taky teď bojují s myšlenkami co manželce za auto. Malé auto, dvě dětské sedačky vzadu a denní nájezd cca do 30km. Školka, škola práce.... FVE zatím nemám. Zatím u mě jako ideální vozidlo vyhrává Honda Jazz hybrid. Ale koukám i na ty elektro. Kia e soul, Opel Corsa i ta Dáčie... A pár dalších. Manželka mi do velkého auta nesedne. Sice občas jezdí naší hyb. Corollou, ale je to na ní velký. Cena pořízení auta hybrid vs EV je stejná, servisní náklady na Ev nižší, ale co zůstatková hodnota třeba po 5-7letech? Ten Jazz bude asi ok, ale to Ev?
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1666
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od labanos »

Pokud můžu dobíjet doma a pokrývá to 90% mého nabíjení, tak mě spotřeba vůbec nezájíma, protože by bylo nabíjení vždycky levnejší než spalovák. Jinak by mě spotřeba zajímala víc, jako kombinace kolik dojedu a kolik zaplatím. Za mě nemožnost dobíjet doma, popřípadě v práci, není vhodný režím pro EV. Respektivě, bylo by to cajk, kdyby kW veřejného pomalého stála třeba 6 Kč, rychlé 10 kč a mám to u paneláku. Rychlé je asi fajn na delší cesty, ale pokud je nabíječka nad 50 kW, tak si nestihnu ani nakoupit, vůbec se někde najíst...

S tou spotřebou u mojí staré Tesly (2019) to bylo cca do 20 kWh v zimě, kdy ráno mrzlo. Kolem 17 kWh, když už byla teplota 5-10 °C. Nepočítám k tomu spotřebu navíc na vyhřívání baterky a auta, když je auto u RD na nabíječce, ale změřené to mám komplet. A je to super komfort, který tvoří 50% přidané hodnoty používání EV.
Kolik to bude spotřeba teď, když se oteplilo ještě nevím, předpokládám, že to půjde kolem 15 kWh. Ale teď jsem přezul ze zimních 18'' na letní 19'', tak uvidím... Nemám ani aero poklice.
Můj profil cest jsou okresky, hodně kopce a dálnice, kde jedu dost svižné a na rychlostním limitu. Spotřebě nesvědčí kopce, teploty pod 5°C, dálnice a zrychlování. Jo, mohl bych to jet úsporněji (a s novější model by byl úspornější), ale proč bych to dělal, ta jízda je za mě zbylých 50% přidané hodnoty používání EV. Já vám tu nic malovat nebudu :D Oranžové kopečky víceméně odpovídají jízdě po dálnici nebo do kopce.
image.png
image.png
image.png
image.png
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) labanos dne 13 dub 2025 08:30, celkem upraveno 1 x.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2429
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od jirka87 »

Je zajimave sledovat, jak slepe a silou je nekdo schopen branit svuj postoj aniz by byl schopen naprosto zasadniho ikdyby jen drobneho pochopeni druhe strany.

"Ja mam pravdu!!! Ja ja ja jenom ja a vy ostatni jste dementi."

Piskoviste ve skolce hadra.

Labanos - sry se mi to potkalo s tvojim prispevkem, neni to mireny na tebe

Airbus380 - muj nazor, ktery nikomu nenutim je, ze pokud nemas solary a uvazujes racionalne = i nad zustatkovou hodnotou, tak zatim plne elektricke auto nekupovat.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6180
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

koch píše: 13 dub 2025 08:04 nejen on chce jezdit autem tak, je zvykly, to chce drtiva vetsina populace.

tj bez omezeni a problemu, ktere EV fanouskove nazyvaji ruznymi jmeny, jen ne temi pravymi.
ja chci take jezdit se spalovakem se vsema specifikama,
chci auto, kdy se nemusim “prochazet, hledat, instalovat solary, aplikace, pocitat, tvarit se, ze fastfood je dnes slow eating food, hlidat kde to po prijezdu kamkoli zapichnu do zasuvky, mit dojezdovou uzkost… toto je neuveritelne omezujici

kdyz budu chtit nekoho smotat na jizke provozni naklady konvencniho vozu, take si muzu vzit stare Lupo a jezdit s nim extremne usporne a tvrdit, ze tak, jak to mam doma ja je to nejlepsi na svete… ale takhle pouzivani vozidla v realnem svete nevypada

co je tak tezke pochopit na tom, ze nekdo chce jezdit spalovakem a mit moznost si takovy poridit i za 5, nebo 10 let?
Tak ještě jednou a pomaličku, pro něj EV a pro tebe aktuálně není. Tečka.
jirka87 píše: 13 dub 2025 08:11 Je zajimave sledovat, jak slepe a silou je nekdo schopen branit svuj postoj aniz by byl schopen naprosto zasadniho ikdyby jen drobneho pochopeni druhe strany.

"Ja mam pravdu!!! Ja ja ja jenom ja a vy ostatni jste dementi."

Piskoviste ve skolce hadra.

Labanos - sry se mi to potkalo s tvojim prispevkem, neni to mireny na tebe

Airbus380 - muj nazor, ktery nikomu nenutim je, ze pokud nemas solary a uvazujes racionalne = i nad zustatkovou hodnotou, tak zatim plne elektricke auto nekupovat.
A ty seš taky k smíchu, kolikrát jsi psal, že už na mě nebudeš reagovat a ejhle, máme to tady zase. :D :ROFL: :ROFL: :ROFL:

Nikoho za dementy na rozdíl od tebe neoznačuji, jen říkám, že pokud někdo potřebuje jezdit denně 500km minimálně tak pro něj EV prostě a jednoduše není, proto ta analogie s Miatou, kdo chce tak to chápe, kdo ne tak ne. A bude tady po milionté popírat něco co sám řekl a napsal :D
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

koch
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1693
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od koch »

fakt? mne jsi oznacil za primitiva par prizpevku zpatky :)

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1666
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od labanos »

jirka87 píše: 13 dub 2025 08:11 pokud nemas solary a uvazujes racionalne = i nad zustatkovou hodnotou, tak zatim plne elektricke auto nekupovat
Nemám FVE a podle mě není předpoklad mít FVE, ale mít RD, resp. stále místo, kde to přes noc, spíš tedy ráno dobiju. Otec má FVE, do které mám přistup, takže vím jak to funguje, a dobíjení z FVE by znamenalo dobíjet přes den (být doma), když svítí a tedy potom nechávat dost nabitou baterku (špatně) do doby, než někdy někam pojedu, klidně i pár dní a to v dny, kdy svítí a je teplo (taky špatně). To je za mě ekvivalent jízdy se studeným motorem. Protože mám nějaké technické vnímání, tak mě tyhle věci trápí :-D
Z otcovi FVE využívám přetoky a pokud je hezky (=jsou přetoky), tak z toho ohřeju odpoledne TUV. Aktuálně nevidím důvod pořizovat FVE, protože topit s tím nejde a ohřev vody je pro mě dostatečný.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6180
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

koch píše: 13 dub 2025 08:39 fakt? mne jsi oznacil za primitiva par prizpevku zpatky :)
Kde símtě? Tím, že jsem napsal, že něco nechápeš? Meh...
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

jergus.balaz
Offline
Příspěvky: 302
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: V40CC 2013 D3

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od jergus.balaz »

Python: ja môžem nabíjať len v práci, aktuálna cena 0,5€/kw. Priemerná spotreba elektra 20kw, čiže 100km má stojí 10€. Aktuálne jazdím V40CC za 6L nafty, čo je aktuálne 9€. Na XC90II som jazdil na 7L. Takže som zaokruhlene na tom istom.
Tento týždeň ma čaká služobná cesta 1200km za jeden deň. Ráno sadnem do V40, vedľa firmy mám OMV, natankujem za 5minut a idem 800km. Potom zastavím pri ceste na najbližšej pumpe, za 5min natankujem a prídem až späť domov. Nemusím hľadať pumpy, nemusím plánovať cestu, neobmedzujem sa.

Ohľadom spotrieb EV som dosť skeptický. To je to isté ako ja mám v technicaku spotrebu 4,4L a reálne jazdím za 6. S kamošom som sa trochu vozil na Audi e-tron Q5, spotreba 22-25kw, minule som išiel ako spolujazdec v tom veľkom 7 miestnom elektrickom mercedese, na diaľnici pri 135 to "zralo" krásnych 42kw.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6180
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

Tak se podíváme třeba na Enyaqy. Sledoval jsem jen 350 kusů na autoscout.de po dobu 3 měsíéců, jak moc to je nebo není reprezentativní vzorek, asi řešit nebude.

Průměrná doba prodeje je 4 týdny, za průměrnou cenu €35,950 prodalo se 150 vozů, takže polovina.

Histogram nájezdů daných vozů:
51716544.png
a to stejný se stářím:
75df065b.png
Takže si můžeme pro zjednodušení říct, že Enyaq ztratil cca 1/3 hodnoty.

Modus spotřeby je 20kW/100km teď se dodstáváme do problémů, kde a jakou cenu za kW vzít? Z FVE zadarmo? Ze sítě za cca 6kč? Z rychlo nabíječek za 15?kč! Když vezmeme rychlonabíječky, tak je to dražší jak nafta, když vezmeme normální věřejný a normální D27d, tak je to levnější jak nafta a když vezmeme FVE tak je to "zadarmo".

Od lidí ze Škody vím, že tam jsou fleetový auta co třeba 100tkm nebyly v servise a prostě jen jezdí a jezdí. Většinou si obutí řeši sami a jinde a levněji.

Za 5 let při nájezdu 30tkm ročně, budeš u spalováku měnit 5x olej (dle servisu, pokud máš auto rád tak to bude 10x), u EV ne.
Budeš jednou možná dvakrát řešit brzdy u EV ne.
Budeš parkrát řešit vzducháč a možná palivovej filtr, u EV ne.
Možná budeš řešit vejfuk, možná ne, ale u EV nehrozí.
Kabinový filtry na tom budou stejně, stejně tak na tom bude klima.
Podvozek na tom bude stejně, bude záležet na tom kde a jak jezdíš a tam kde "vyklepeš" spalovák, tak i EV.
Co reálně hrozí a je to možný, je to, že u EV budeš mít větší spotřebu gum, ale to záleží na tom jaký jsi řidič, nicméně se dá předpokládat, že pokud dáváš napít spalováku, tak stejně měníš gumy častěji. Ano hmotnost je větší, ale bude to převážně o řidiči.
S každou touhle věcí si budeš muset domluvit schůzku v servisu a nějakou dobu tam auto nechat, máš druhý? Zařídíš si náhradní?

U EV to máš jednou za 2 roky aby ti nepadla prodloužená záruka na baterii kde u šáde je to 8 let nebo 160tkm /to je o fous lepší jak u spalováku - minimálně těch 8 let/, ceny garančních prohlídek jsou různé. BMW do 5k, Škoda do 3k, Tesla - nevím, Hyundai od 3 do 15k ...

NIKOMU, opakuji NIKOMU EV nenutím, stejně tak chápu, že to není pro každého. Nicméně mě docela vadí když se tady omílají hospodské řeči a plácaji nesmysle o tom jak EV pak neprodáš, jak je to na nic páč nemáš kde nabíjet, atd..

PS: stejná data mám pro TMY, Ioniq 5 a BMW i3. S tím, že u některých mám archovaný inzeráty, u některých se to bohužel automatu nepovedlo a ručně jsem to neprocházel.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1722
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Lukaso »

já fakt nechápu, že to ve vás vzbuzuje takový emoce...

nicméně se někam posouváme. Já opravdu nerozumím EV a proto vedu tuhle debatu, současně to vůbec není mířeno na mě ( já jsem typický uživatel plug-in a nehodlám na tom nic měnit ), hledám obecný návod.

Jestli ty lidi jezdí 10, 50, nebo 200 za den je uplně jedno, protože znova opakuju drtivá většina tu nabíječku doma nemá, to je prostě fakt, se kterým nic neuděláš. Ale počítat třeba 9 kč / kw mi přijde docela fér. Většinou stačí jet na pomalej, někdy třeba i za těch 5 a někdy rychlonabíječka. Je pravda, že především v Praze těch příležitostí, kde nabít v běžném denním režimu je fakt hodně. Otázka je, jestli nežijeme v bublině. Na druhou stranu EV bude pořád tak nějak auto k městům, takže to tak asi je.

Spíš jak jsem se do toho začal nořit, tak mi jako nevychází jiná věc. Ok vezmu tvých 6 kč/ kw x 19 = 1,14 kč / km, nafta 6,5 l x 35 = 2,28 :D fakt jsem to nepočítal předem, ale teda dvojnásobek. A teď velmi na hrubo, koukal jsem, že servisní prohlídky na EV přeci jen stojí, takže budu počítat 12 tis / rok spalováku ( to je to co běžně platíme v práci ). V horizontu pěti let a 150 tkm je úspora 60.000,- na servisu a cca 170.000 na palivu. Já nechápu o čem se tu celou dobu bavíme...vždyť rozdíl nákupu EV auta a nafty, nehledě na jejich ztrátu hodnoty je rozhodně víc než 2 kila. A to se bavím o tý ideální situaci nabíjeníu baráku. Co mi uniká? A upřímně ikdybych počítal 15 kw tak to pořád nebude vycházet
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6180
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

jergus.balaz píše: 13 dub 2025 09:10 Python: ja môžem nabíjať len v práci, aktuálna cena 0,5€/kw. Priemerná spotreba elektra 20kw, čiže 100km má stojí 10€. Aktuálne jazdím V40CC za 6L nafty, čo je aktuálne 9€. Na XC90II som jazdil na 7L. Takže som zaokruhlene na tom istom.
Tento týždeň ma čaká služobná cesta 1200km za jeden deň. Ráno sadnem do V40, vedľa firmy mám OMV, natankujem za 5minut a idem 800km. Potom zastavím pri ceste na najbližšej pumpe, za 5min natankujem a prídem až späť domov. Nemusím hľadať pumpy, nemusím plánovať cestu, neobmedzujem sa.

Ohľadom spotrieb EV som dosť skeptický. To je to isté ako ja mám v technicaku spotrebu 4,4L a reálne jazdím za 6. S kamošom som sa trochu vozil na Audi e-tron Q5, spotreba 22-25kw, minule som išiel ako spolujazdec v tom veľkom 7 miestnom elektrickom mercedese, na diaľnici pri 135 to "zralo" krásnych 42kw.
Díky za doplnění, ale to je to co píšu. Na tohle prostě EV nebylo, není a kdo ví jestli někdy bude. Taky když si vzpomenu, tak si sednu do XC70, vezmu plnou a zastavím na makarské... Ale kolikrát to pojedu? Já 2x do roka max? Ty jakožto cestující pracující častěji, okej já to chápu.

Nicméně ať si každej sáhne do svědomí, kolikrát takové cesty jezdí. Případně se zamyslí nad tím kam a kde jezdí, ono to fakt nemusí být problém a komplikace.

MŮJ OSOBNÍ POHLED respektive tohle řeším od nového roku a "analyzuji" si cesty.

Do práce 25km nabíjet tam nemůžu.
Trénink 20km nabíjet tam nemůžu.
Po práci sem tam sauna, to jest cca 2,5h a jsou tam 3 nabíječky - nabíjím.
Sem tam nákup - takovej ten rychlejší 30 minut - nabíjím. Velkej hodina.
Zajedeme na dětské hřiště u obchodního centra - nabíjím.
Jedeme někam na vejlet do 100km tam a zpět na klid, nabiju doma.
Jedu za kšeftem, teď třeba Liberec, to je štreka, ale stejně jsem si zastavil na kafe, vyřídil tam hovor nebo dva jeden mail - nemusel jsem, ale nikam nespěchám, 45 minut - měl bych nabito.
Jedu z kšeftu, tam makám, jidlo řeším až potom, takže se stavím někde na jídlo - tady je omezení, najdu si takový kde bych mohl nabít, nebo jak teď jsem se stavil v Lidlu, koupil vodu, jabko, banán, kafe, pustil si podcvast v klidu jsem se nasvačil v autě, pak pokračoval v cestě.

Jestli mi cesta má trvat 3h a nebo 3,5h je mi celkem jedno, páč stejně nic nenaspěcháš, staví se tam, takže stejně část jedeš v koloně 80km/h a když se někde nějakej idiot ťukne máš tam +1h jak nic. Reálně jsem to jel 3h a 48 minut, protože provoz.

Podle ABRP bych tam měl 2x 20minutiový zastávky... s BMW i3.

S Enyaqem 80, je to jedna 25 minutová zastávka... Je to fakt tak zásadní rozdíl proti spalováku? To si nikdo po cestě nezastaví na kafíčko, vyčůrat se a nebo se jen tak protáhnout? :)

Ale říkám, nejsem typickej čech co jezdí denně 500km za 5h aby všechno stihnnul a předjíždí všechny a všude aby byl na světlech první. :) A každej víkend jsem na té Makarské.
Lukaso píše: 13 dub 2025 09:18 já fakt nechápu, že to ve vás vzbuzuje takový emoce...

nicméně se někam posouváme. Já opravdu nerozumím EV a proto vedu tuhle debatu, současně to vůbec není mířeno na mě ( já jsem typický uživatel plug-in a nehodlám na tom nic měnit ), hledám obecný návod.

Jestli ty lidi jezdí 10, 50, nebo 200 za den je uplně jedno, protože znova opakuju drtivá většina tu nabíječku doma nemá, to je prostě fakt, se kterým nic neuděláš. Ale počítat třeba 9 kč / kw mi přijde docela fér. Většinou stačí jet na pomalej, někdy třeba i za těch 5 a někdy rychlonabíječka. Je pravda, že především v Praze těch příležitostí, kde nabít v běžném denním režimu je fakt hodně. Otázka je, jestli nežijeme v bublině. Na druhou stranu EV bude pořád tak nějak auto k městům, takže to tak asi je.

Spíš jak jsem se do toho začal nořit, tak mi jako nevychází jiná věc. Ok vezmu tvých 6 kč/ kw x 19 = 1,14 kč / km, nafta 6,5 l x 35 = 2,28 :D fakt jsem to nepočítal předem, ale teda dvojnásobek. A teď velmi na hrubo, koukal jsem, že servisní prohlídky na EV přeci jen stojí, takže budu počítat 12 tis / rok spalováku ( to je to co běžně platíme v práci ). V horizontu pěti let a 150 tkm je úspora 60.000,- na servisu a cca 170.000 na palivu. Já nechápu o čem se tu celou dobu bavíme...vždyť rozdíl nákupu EV auta a nafty, nehledě na jejich ztrátu hodnoty je rozhodně víc než 2 kila. A to se bavím o tý ideální situaci nabíjeníu baráku. Co mi uniká? A upřímně ikdybych počítal 15 kw tak to pořád nebude vycházet
Ty se koukáš jen po nových autech, proto je to takové jiné. Mrkni na to optikou jetého auta, kdy u spalováků jsou mnohem větší náklady a šance, že se něco pokazí a věci co budeš řešit... Co budeš řešit u EV? Baterku? :) A nebo když máš auto v servise, tak máš jiný a neřešíš, že to tam někdo musí odvézt, dovézt atd. Jako je to malá věc, ale může to být komplikace.

Mě stále štve a vadí, když lidi plkají plky a nepravdy to je vše. Neni to tvůj případ. :)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1722
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Lukaso »

jo, ale já celkem od začátku říkám, že mi jde o nový auto. Byl by to zajímavej model pro firemní flotilu, ale to fakt bohužel nevychází
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1666
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od labanos »

Hoši, neřešte provoz. Kdo řeší provozní náklady, ať si koupi Teslu a za 4 roky prodá a koupí novou. Bude mít nulové servisní náklady. Ale nechápu, proč by to tak někdo řešil, to by musel hodně jezdit, aby se mu to nějak vyplatilo a tedy trávit hodně času na nabíječkách, takže srdcař.
Kdo si koupí nový spalovák nebo jinou značku, tak ať si k tomu připočte garančky (zbytek je v záruce).
A kdo si koupí ojeté, tak tam za mě vychází na provoz lépe EV, POKUD si koupí dobrý, bezproblémový model. Koupit si ojetý moderní dýzl nebo benzín po záruce může být větší finanční sebevražda než některé EV. Navíc osobně jsem překvapený, jak dobře se auto servisuje v domácích podmínkách (TM3).

A kdo chce EV, tak přestaňte počítat! Kupujete si to kvůli motoru, tichu, chybějícímu výfuku a neřešíte nějaké emise a s tím spojené problémy (zdravotní i finanční).
Tady si kde kdo koupí ojetý dýzl a potom už jenom EGR OFF, DPF OFF, AB OFF... Já přijdu ráno odevzdat děcko do škol(k)y a na cestě je 5 zaparkovaných, prázdných aut s nastartovaným motorem a kolem kyselý vzduch, paráda. Půlka těch lidí ani nejede potom do práce, ale popojede si kilometr zase domů. Já jsem rád za každé EV.

Jo, EU by se do toho neměla vůbec sr*t. Díky ní tady máme epidemii nafťáku, kdy se ani téměř nedá koupit normální ojetý benzín. A teď ponovu odpor k EV.
Každý by měl přemýšlet sám za sebe a pouze neotravovat ostatní provozem svých věcí.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

Jarda.JM
Offline
Příspěvky: 676
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Jarda.JM »

Trochu OT:
Ale protože se tady hlavně vylívají emoce, tak snad to není až tak od věci.
Před 40 rokama i dnes, jak přes koopírák, lidi se nemění.
Vesničani jezdívali do práce do města autobusem. Zájemců hodně, míst k sezení málo. A tak se chodilo na zastávku o půl hodiny dřív. Nuda. Proklepalo se kde co.

Jedním z nejčastějších témat bylo: Které auto je nejlepší?

Nemlich to stejný jako tato diskuze.
Škodovkáři dštili síru na žiguláky a do nebe chválili škodovky a naopak. Div se u toho neporvali.
Další minoritní automobilisté neměli odvahu míchat se do debaty...
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6180
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

LABANOS +1 to je nesporný fakt s těmi lokalními emisemi. :)

A ohledně provozních nákladů moderních a však jetých aut jsem to tady již několikrát psal.

@Lukaso tak o tom jak se prodávají nebo neprodávají, tak ti můžu hodit výcuc těch ostatních dat. Ale poklesu ceny EV bych se fakt nebál, bude to +- stejně jak u podobného spalováku.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1722
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Lukaso »

Já ty data nemám. Ale viz výše...lidi jsou xenofobní, někdy to má svůj důvod, někdy ne. Nafťák se 150tkm je v našich končinách takovej etalon dobře zajetýho auta ( ostatně to je nájezd na který se zpravidla stáčela nebo stačí velký ojetiny ), ele se 150 tkm si myslím, že bude vzbuzovat velký pochyby a strach z neznáma. Ale možná to je jen pocit....

Přidáno za 6 minut 13 sekund:
ono to je jak s tím hořením - kde vlastně tahle debata začala. U toho EV je prostě problém, že cokoliv se stane je fatální. EV nehoří, ale když jo tak to stojí za to. EV se nerozbíjí, ale když jo tak to stojí za to. Jakože když si koupíš 5 let starou káru a potká se ti motor tak prostě koupíš za 40 z vraku a jedeš dál. U tý baterky ( a nebo co jsem slyšel - opakuju slyšel - u toho pohonu to je zpravidla konečná ) a to může být prostě pro lidi strašák a já myslím že je.

( pevně doufám že teď někdo nenapíše, že by si koupil baterku do EV z vrakáče :D )
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6180
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

Já ze pár dat mám, tak jsem to myslel. Účko mě označil za magora, ale já to bral jako kompliment. :D

Vzhledem k drobnému vhledu do problematiky hoření, trvám na tom, že je to zatím stále bezpečnější jak spalovák. Až tady budou 20+ staré EV a budou hořet při každém nabíjení, tak změním názor. :) Ani ty leafy z roku 2010 nehoří a to tam dochází k fyzickému poškození baterie a jejího obalu.

Baterie třeba z i3 klidně. :) Mají svědečné body a pokud by to byla velká rána, tak to prostě poznáš, pokud to byla malá rána, asi bych strach neměl. :)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Jasper
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 808
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Jasper »

Z vrakace ne,ale bude za nedaleky cas jako nahradni dil a nebude stat jako fungl novy motor do spalovaku...Jen si to myslim,nevim. A druhy domu u me bude a zatim vyhrava ec 40 👍
_________________
XC60 T8 Ultra Red Fusion V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar / na prodej

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6180
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

BMW i3 94Ah - 4 000 € +- 500 podle SoH
BMW i3 120Ah - 8 000 - 14 000 € tam je to věru horší.

Ale motor 1 000 €, rozvodka 1 000 €, atd...

Kolik dneska stojí oprava motoru nebo jeho výměna? :) Mě stála oprava motoru a toho okolo na D5 něco kolem 200k pak už jsem to radši nepočítal.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5588
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Romulusw »

Jarda.JM píše: 13 dub 2025 10:13
Škodovkáři dštili síru na žiguláky a do nebe chválili škodovky a naopak. Div se u toho neporvali.
:lol: :lol: To jsme měli v práci, 3 žigulníci na jednoho GLSkáře :D ten dostával čočku. 3x uložená klikovka? - bláznovství, hliníkový blok a litinová hlava? - diletantizmus, OHV? - zoufalství!

atd, atd :ROFL:

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5736
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Warcz »



Bude sranda až tady bude dost ojetin.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6180
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1722
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Lukaso »

tak pokud se budeme bavit o nový baterce vs novej motor tak tam asi myslím, že to je prašť jak uhoď už teď. Jde o to, že u těch motorů je alternativa.

A jasně, časem se to naučíme, stejně tak jako se naučíme vyrábět ty EV auta...koukněte jak to vypadalo před 10ti lety a teď. Ale kdyby si momentálně soused parkující v zakladači nechal dát baterku z vrakáče, nejlíp nabastlenou kámošem v garáži a ještě to nabíjel nabíječkou z lídlu, tak bych usínal velmi těžko :D

Teď vážně: @python.p - promiň mi to, ale ty se tu strašně čílíš nad tím jak tu plácají lidi hospodský výblitky aniž by o tom cokoliv věděli a nebo měli zkušenost. Já chápu, že jsi velkej fanda a vlastně ti to přeju. Vždycky si říkám, že aby se nějaká technologie někam posunula chce to takový lidi. Ale jsi si jistej, že to neděláš podobně jako co tě žere? Mě to neuráží, ale pokud chceš fakt šířit osvětu tak si myslím, že lidi který jsou proti tímhle akorát ještě víc zatvrdíš...

kilo za baterku je fakt v pohodě. Bylo by ale dobrý říci i B, že se bavíme o 33kw ( doufám, že googlím správně ) takže se bavíme o dojezdu 150 km. To mi jako uplně dobrej deal nepřijde. Otázka je co stojí 80 kw baterka a víc. Otázka taky je jak moc je tohle velký riziko, já ze širokýho okolí neslyšel, že by někomu klekla. Nevím ale jestli je dneska dostatečná zkušenost s auty napříč značkama co mají najeto 150 tkm + ...Pravda ale je, že ty auta už jsou doopravdy kolem nás docela dlouho a prostě se to neděje. Na druhou stranu uplně nevím jak bych reagoval kdybych při koupi spalováku dostal info, že tu je naprosto mizivá šance, že se to podělá a když se to stane tak je to neopravitelný ( rentabilně)...no je to těžký :)
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6180
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

Já nemůžu za to, jak to BMW značí... Je to 94Ah baterie ano je to cca 33kW mají dost bohatě nastavenej buffer. Jo je to dojezd cca 150km, stejně jako ta MX-30 co se tu zmínila, ta má taky 33kW baterku a taky takový dojezd, jsou to auta do města ne na jízdu po dálnici - to jsem tady několikrát zmínil.

Stejně tak jsem napsal, že ta 120Ah stojí to co stojí, to je už nesmysl. Nicméně u konkrétně toho BMW i3 ty baterky tak nějak neodchází - na netu jsou různý nájezdy a různý kapacity, mrtvou baterku jsem našel asi jednu nebo dvě - nic to neznamená, ale mohlo by. :)

Ohledně spalováků, to je těžký jsou motory co ti udělají GO za pusu - 1.2 HTP je něco kolem 20 kdy odvezeš mrtvej motor a na oplátku dostaneš novej a je to práce na jeden den. Pak tu máš spalováky, kdy výměna rozvodů je na celej víkend.

Nebo jaké B myslíš? Nemyslím to zle, ale asi to nechápu, co jsem k tomu měl dopsat.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1666
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od labanos »

python.p píše: 13 dub 2025 12:34 Ještě totok: https://archive.is/zWfzo
No škoda, že přibyly úplně jiné důvody, proč do Paříže nejezdit...
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé