Platforma P3 - koroze spodku a oprava
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 1139
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
x 1
Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Taky by mne to zajímalo.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Já se dneska divál.... no a nemám radost. Taky mě to čeká, čím dřív, tím líp.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Prosím pěkně, tady to je...
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=CELEX:52023PC0451
Jinak se přiznám dobrovolně, že to mám ze zde opovrhovaného webu dfens, ale myslím, že odkaz na eur-lex je dostatečně důvěryhodný. Komu by se nechtělo prokousávat směrnicí a nebude se mu eklovat dfens, může si počíst zde
https://dfens-cz.com/eu-a-postupna-likvidace-individualni-mobility/
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=CELEX:52023PC0451
Jinak se přiznám dobrovolně, že to mám ze zde opovrhovaného webu dfens, ale myslím, že odkaz na eur-lex je dostatečně důvěryhodný. Komu by se nechtělo prokousávat směrnicí a nebude se mu eklovat dfens, může si počíst zde
https://dfens-cz.com/eu-a-postupna-likvidace-individualni-mobility/
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 1139
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
x 1
Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Mockrát děkuju za odkazy. A myslím, že dfense tady taky nečteš sám. 

_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
-
Offline
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Platforma P3 - koroze spodku a oprava
@ren: díky za odkaz, zajímavé, uvidíme, jak se to bude implementovat.
Smutná je na tom jedna věc, kterou jsem si uvědomil, když jsem byl v Rakousku na dovolené: bohatší státy tohle řešit moc nemusí, ale my jako Česká republika jsme platově západ vůbec nedohnali a v posledních letech se mu spíše vzdalujeme a ten rozdíl je propastný. Vůbec si nechci stěžovat, jsou důvody, proč už se mi nechce jít dělat do DE. Respektuju, že je to takhle nastavené a ČR nejspíš nikdy západ ani nedožene. Ale proč mi má házet někdo klacky pod nohy tímto způsobem, když chci pro rodinu bezpečné auto, starám se o to, atd?
Kdyby to někdo uměl, tak prosím o rozdělení do samostatného tématu, třeba "Nová směrnice EU - vozy s ukončenou životností".
PS: dfens nevadí, selektuji a taky občas tam něco přečtu
PPS: nechci v souladu s pravidly diskutovat o politice, jen jsem chtěl poukázat na jinou výchozí pozici různých států
Smutná je na tom jedna věc, kterou jsem si uvědomil, když jsem byl v Rakousku na dovolené: bohatší státy tohle řešit moc nemusí, ale my jako Česká republika jsme platově západ vůbec nedohnali a v posledních letech se mu spíše vzdalujeme a ten rozdíl je propastný. Vůbec si nechci stěžovat, jsou důvody, proč už se mi nechce jít dělat do DE. Respektuju, že je to takhle nastavené a ČR nejspíš nikdy západ ani nedožene. Ale proč mi má házet někdo klacky pod nohy tímto způsobem, když chci pro rodinu bezpečné auto, starám se o to, atd?
Kdyby to někdo uměl, tak prosím o rozdělení do samostatného tématu, třeba "Nová směrnice EU - vozy s ukončenou životností".
PS: dfens nevadí, selektuji a taky občas tam něco přečtu

PPS: nechci v souladu s pravidly diskutovat o politice, jen jsem chtěl poukázat na jinou výchozí pozici různých států
-
Offline
- Příspěvky: 2213
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Platforma P3 - koroze spodku a oprava
A pak koupíš nové a buěš říkat - ta má xc60 měla ještě parádní pozink
Jako opravdu, jde to fakt do kopru a v kombinaci s papír plechem trefíš malej kamínek a jede to jako prase.
Přidáno za 2 minuty 14 sekund:

Jako opravdu, jde to fakt do kopru a v kombinaci s papír plechem trefíš malej kamínek a jede to jako prase.
Přidáno za 2 minuty 14 sekund:
Jdeš dobrou cestou. Ten fluid jak jsem se opičil mi také funguje. Měl bych to obnovit.Tomas78 píše: 24 srp 2024 09:42 Jo ten předek mám úplně přesně stejný. Nicméně to rezatý místo jsem prolil Fluid Filmem a v podstatě 3 roky se to nehnulo, nechce se mi to teď měnit. Jinak ta samá výplň je i ve vzduchovém filtru. Taky to bylo nasáknutý vodou se solí. Vyhodil jsem to. Popravdě přemýšlím, jak dlouho se vyplatí to ekonomicky udržovat. Je to smutný, že technicky je auto jakž takž ok, a v podstatě životnost je daná korozí. Navíc mi přijde, že reznou více XC60 vyrobené v Belgii, než V70 / XC70 vyrobené ve Švédsku.
EDIT: navíc opravil jsem ty lemy lokálně a provizorně. Je to Brunox Epoxy + lak, není tam plnič. Počítám s tím, že kdyby se to mělo udělat pořádně, muselo by to jít k lakýrníkovi, na což asi dojde.
BTW: neměl jsem origo lak, koupil jsem přes Allegro z e-lakiereň. Úplně pecka, napsal jsem jim, že je to Volvo s kódem barvy 426 a třetí den od objednání to tu bylo. Poštovné zdarma nad 300 Kč, tak jsem koupil sadu i se štětcema, Brunoxem apod. asi za 300 Kč, ale jinak se ten lak dá koupit samotný za pár korun. Klidně Ti naplní i sprej. Odstín sedí perfektně. Je toho 50 ml lak + 50 ml bezbarvý lak. Opravná tužka Volvo originál 9ml + 9 ml stojí to samé.
image.png
-
Offline
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Díky
Je pravda, CO dnes koupit, aby to nebylo ošizené ... A jsem rád, že jsi s Fluidem spokojen
Každopádně stál by za vyzkoušení ten suřík. Min. tam, kde ten Fluid aplikovat nejde. Stejně je to ale úchylárna, v roce 2024 řešit korozi auta. Měl jsem 120-ku po rodičích. Téma samo o sobě. Pak jetou Octavii I, a tu jsem prodával, když jí bylo 15 let. Tehdy jsem si naivně myslel, že jsou doby, kdy se 120-ky samo domo natíraly, definitivně pryč. Hle a jsme zase u toho


Každopádně stál by za vyzkoušení ten suřík. Min. tam, kde ten Fluid aplikovat nejde. Stejně je to ale úchylárna, v roce 2024 řešit korozi auta. Měl jsem 120-ku po rodičích. Téma samo o sobě. Pak jetou Octavii I, a tu jsem prodával, když jí bylo 15 let. Tehdy jsem si naivně myslel, že jsou doby, kdy se 120-ky samo domo natíraly, definitivně pryč. Hle a jsme zase u toho

-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Tak ono dost záleží, jestli chceš auto pojezdit a prodat. A nebo ho chceš nějakou dobu ještě vlastnit.
Když se koukneš na dobové Mazdy... tak ty jsou na tom násobně hůř. Až od nějakého roku potěšili lepší ochranu a jsou v klidu.

Když se koukneš na dobové Mazdy... tak ty jsou na tom násobně hůř. Až od nějakého roku potěšili lepší ochranu a jsou v klidu.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Upřímně preferuji vlastnit. Už jsem přemýšlel o náhradě, ale nakonec bych eventuelně šel do stejné P3 XC60, pokud by tohle současné nějak kleklo. Pokud ne, nechám si ho. Je to těžký, ale upřímně nevidím nějakou rozumnou alternativu. Novější generace XC60 není pro mne zatím aktuální a o nové XC90 ani neuvažuji, to je provozně náročné auto, na to nemám. Takže jsem si vlastně odpověděl 

-
Offline
- Příspěvky: 2213
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Zkráceně - jde to všechno do prde..
-
Offline
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé