jsem teprve pár měsíců "Volvista" Mám XC60 2010 2.4D 120 kW A/T AWD, najeto 265 000 km. Mám za sebou kapitolu "Volvo je švédský tank, držák a nezná korozi"

Prolezl jsem fórum a nenašel jsem nikde ucelené téma ohledně opravy koroze. Možná bych to omezil jen na platformu P3, přeci jen starší generace asi budou jiná liga a mít jiné specifické problémy. Čekal jsem, že Volvo bude lépe chráněno, na druhu stranu tragédie to také není.
Podmotorový rám, nápravy apod. neřeším. Byť je to rezaté, tak to určitě jen tak neprorezne, že by to upadlo. Spodek je vcelku ok, jediné 2 řejněme horší oblasti jsou:
A. Pomocná plocha pod zadními sedačkami
Nevím, k čemu to je, rád se nechám poučit. Na zvedák? B. Zadní nosník (část u nárazníku) Oboje ještě vcelku řešitelné. Původně jsem měl v plánu před zimou zajet ke specialistovi, který auto odstrojí, umyje, ošetří dutiny a stříkne podvozek. Měl jsem tam jet, bohužel díky technickým problémům se to stává aktuálním až teď. Systém Dinitrol, částečně na bázi vosku.
DOTAZ ZNÍ:
Vůbec nemám nejmenší pochybnosti o pánovi, který to dělá. Ani mi nejde o cenu a snahu ušetřit svépomocí. Jen je mi prostě nesedne to, že celý spodek bude "napatlaný" černou hmotou a pak je problém něco najít / řešit, zvláště když zbytek auta je vcelku ok. Částečně koketuji s myšlenkou pouze ošetřit pouze postižená místa poloprůhledným nástřikem spodku na bázi vosku + dutiny.
Např. toto:
https://www.liqui-moly.cz/lepeni-a-tesneni/ochrana-podvozku/ochrana-proti-korozi-vosk-hnedy-transparentni-374.html
Zkuste prosím dát svoje zkušenosti do fóra, rád se poučím a věřím, že to bude zajímat i ostatní.
Díky moc předem,
T.