Platforma P3 - koroze spodku a oprava
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#1 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Ahoj všichni,
jsem teprve pár měsíců "Volvista" Mám XC60 2010 2.4D 120 kW A/T AWD, najeto 265 000 km. Mám za sebou kapitolu "Volvo je švédský tank, držák a nezná korozi" V nějakém příspěvku to naprosto přesně vystihl David Patočka. Přestože auto je po II. majiteli s plnou historií, celou dobu servisováno pouze v AS (s dobrou reputací), tak rozhodně tam bylo co dělat. Poučení do budoucna, pokud to teď bude sloužit, i tak dobré.
Prolezl jsem fórum a nenašel jsem nikde ucelené téma ohledně opravy koroze. Možná bych to omezil jen na platformu P3, přeci jen starší generace asi budou jiná liga a mít jiné specifické problémy. Čekal jsem, že Volvo bude lépe chráněno, na druhu stranu tragédie to také není.
Podmotorový rám, nápravy apod. neřeším. Byť je to rezaté, tak to určitě jen tak neprorezne, že by to upadlo. Spodek je vcelku ok, jediné 2 řejněme horší oblasti jsou:
A. Pomocná plocha pod zadními sedačkami
Nevím, k čemu to je, rád se nechám poučit. Na zvedák? B. Zadní nosník (část u nárazníku) Oboje ještě vcelku řešitelné. Původně jsem měl v plánu před zimou zajet ke specialistovi, který auto odstrojí, umyje, ošetří dutiny a stříkne podvozek. Měl jsem tam jet, bohužel díky technickým problémům se to stává aktuálním až teď. Systém Dinitrol, částečně na bázi vosku.
DOTAZ ZNÍ:
Vůbec nemám nejmenší pochybnosti o pánovi, který to dělá. Ani mi nejde o cenu a snahu ušetřit svépomocí. Jen je mi prostě nesedne to, že celý spodek bude "napatlaný" černou hmotou a pak je problém něco najít / řešit, zvláště když zbytek auta je vcelku ok. Částečně koketuji s myšlenkou pouze ošetřit pouze postižená místa poloprůhledným nástřikem spodku na bázi vosku + dutiny.
Např. toto:
https://www.liqui-moly.cz/lepeni-a-tesneni/ochrana-podvozku/ochrana-proti-korozi-vosk-hnedy-transparentni-374.html
Zkuste prosím dát svoje zkušenosti do fóra, rád se poučím a věřím, že to bude zajímat i ostatní.
Díky moc předem,
T.
jsem teprve pár měsíců "Volvista" Mám XC60 2010 2.4D 120 kW A/T AWD, najeto 265 000 km. Mám za sebou kapitolu "Volvo je švédský tank, držák a nezná korozi" V nějakém příspěvku to naprosto přesně vystihl David Patočka. Přestože auto je po II. majiteli s plnou historií, celou dobu servisováno pouze v AS (s dobrou reputací), tak rozhodně tam bylo co dělat. Poučení do budoucna, pokud to teď bude sloužit, i tak dobré.
Prolezl jsem fórum a nenašel jsem nikde ucelené téma ohledně opravy koroze. Možná bych to omezil jen na platformu P3, přeci jen starší generace asi budou jiná liga a mít jiné specifické problémy. Čekal jsem, že Volvo bude lépe chráněno, na druhu stranu tragédie to také není.
Podmotorový rám, nápravy apod. neřeším. Byť je to rezaté, tak to určitě jen tak neprorezne, že by to upadlo. Spodek je vcelku ok, jediné 2 řejněme horší oblasti jsou:
A. Pomocná plocha pod zadními sedačkami
Nevím, k čemu to je, rád se nechám poučit. Na zvedák? B. Zadní nosník (část u nárazníku) Oboje ještě vcelku řešitelné. Původně jsem měl v plánu před zimou zajet ke specialistovi, který auto odstrojí, umyje, ošetří dutiny a stříkne podvozek. Měl jsem tam jet, bohužel díky technickým problémům se to stává aktuálním až teď. Systém Dinitrol, částečně na bázi vosku.
DOTAZ ZNÍ:
Vůbec nemám nejmenší pochybnosti o pánovi, který to dělá. Ani mi nejde o cenu a snahu ušetřit svépomocí. Jen je mi prostě nesedne to, že celý spodek bude "napatlaný" černou hmotou a pak je problém něco najít / řešit, zvláště když zbytek auta je vcelku ok. Částečně koketuji s myšlenkou pouze ošetřit pouze postižená místa poloprůhledným nástřikem spodku na bázi vosku + dutiny.
Např. toto:
https://www.liqui-moly.cz/lepeni-a-tesneni/ochrana-podvozku/ochrana-proti-korozi-vosk-hnedy-transparentni-374.html
Zkuste prosím dát svoje zkušenosti do fóra, rád se poučím a věřím, že to bude zajímat i ostatní.
Díky moc předem,
T.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2167
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#2 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Tak jak tak chce to dělat v létě !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 100
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Trutnov
- Vůz: S70 2.4T
#3 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Čau, dvě předchozí auta jsem nechal takhle ošetřit, jedno byla Vectra a druhé dvojková oktáva a obě auta i přes to shnila. Za mě to má smysl jen u co možná nejnovějšího auta. U desetiletý ojetiny je to k ničemu, páč koroze už započala.
_________________
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#4 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Smysl to má, minimálně se získá nějaký čas. Jen se nesmí koroze pouze schovat pod šlupku kde to bude hnít sice skrytě, ale zato poctivě. Pokud to není všude tak je dobré povrchovou korozi nejprve zpasivovat.
Jen mne teď nenapadá přesný produkt pač já používám perfektní který funguje jenže na takovou plochu za nesmyslné peníze. Pasivační přípravek musí být hlavně vhodný k nanášení krycí vrstvy aby ji neodpuzoval.
Jo švédský tank
taky jsem věřil recenzím v časákách než jsem vlezl pod 4letou xc60 co jezdila pouze do autorizáku - jak múj focus po 10seti letech
Jen mne teď nenapadá přesný produkt pač já používám perfektní který funguje jenže na takovou plochu za nesmyslné peníze. Pasivační přípravek musí být hlavně vhodný k nanášení krycí vrstvy aby ji neodpuzoval.
Jo švédský tank
taky jsem věřil recenzím v časákách než jsem vlezl pod 4letou xc60 co jezdila pouze do autorizáku - jak múj focus po 10seti letech
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5169
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#5 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Mi připomíná když jsem dělal podběhy na Polu. Volal mechoš že ten kousek rzi za předním blatníkem konči u zadních dveří. Byli šikovní. Naohýbali silný plech a navařili ho. Stříkli a říkám dejte tam něco ať to neshnije. Udělali to fakt poctivě. Akorát když mi to předával tak říká. Napatlali jsme tam toho co šlo akorát se v letě nediv, kdyby z toho něco teklo ))
Když jsem auto prodával nikdo ho nechtěl. Mechoš dal peníze na stul a řekl beru. Což je taky známka poctivosti když to vlastní mechanik koupí, protože tomu věří
Když jsem auto prodával nikdo ho nechtěl. Mechoš dal peníze na stul a řekl beru. Což je taky známka poctivosti když to vlastní mechanik koupí, protože tomu věří
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 589
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Děčín / Hamburk
- Vůz: O3 RS EA888
#6 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Odrezovač s taninem, mně zatím fungoval výborně. Očistit od toho co opadává, ale zbytek rzi nechat, rozhodně nehoblovat kartáčem na čistý plech. Pak natřít.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#7 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Kluci díky za zprávy.
S tou "černou hmotou" mám podobné zkušenosti. Na pohled vše zakryje, ale pod tím to hnije. Je však férové říct, že to byl malý servis, který to dělal jako doplňkovou službu za pár korun. Nicméně věřím, že profíci, kteří mají zmáknutý technologický postup, to udělají dobře. Samozřejmě čím dříve se začne, tím lépe.
@Sup: díky za tip, ten odrezovač vypadá fakt dobře. Přemýšlel jsem o Rust-Convertoru od Dinitrolu, ale tohle je hodně zajímavé. Asi do toho půjdu. Navrch hodím nějaký hnědo-béžový průhledný ochranný vosk. Minimálně uvidím, jestli je to pod tím ok, nebo to hnije.
@Munga: četl jsem pár Tvých příspěvků a upřímně jsem se zasmál U mne víceméně podobná story + možná ještě srandovnější (spolehl jsem se na "odbornou" prohlídku před koupí). Ohledně koroze: ty plechy jsou (obecně na Volvu) silné a dutiny těch nosníků jsou ok, takže řešitelná povrchovka. Volvo P3 není určitě špatné auto, jen podle mne nedostává pověsti, která měla starší Volva. V některých ohledech jsem měl vyšší očekávání (i podpořené články na jistých serverech).
PS: Fordova éra asi zhoršila kvalitu (např. antikorozní ochrana), ale díky sdíleným dílům s Fordem se to dá rozumně provozovat (když je dobrý mechanik).
S tou "černou hmotou" mám podobné zkušenosti. Na pohled vše zakryje, ale pod tím to hnije. Je však férové říct, že to byl malý servis, který to dělal jako doplňkovou službu za pár korun. Nicméně věřím, že profíci, kteří mají zmáknutý technologický postup, to udělají dobře. Samozřejmě čím dříve se začne, tím lépe.
@Sup: díky za tip, ten odrezovač vypadá fakt dobře. Přemýšlel jsem o Rust-Convertoru od Dinitrolu, ale tohle je hodně zajímavé. Asi do toho půjdu. Navrch hodím nějaký hnědo-béžový průhledný ochranný vosk. Minimálně uvidím, jestli je to pod tím ok, nebo to hnije.
@Munga: četl jsem pár Tvých příspěvků a upřímně jsem se zasmál U mne víceméně podobná story + možná ještě srandovnější (spolehl jsem se na "odbornou" prohlídku před koupí). Ohledně koroze: ty plechy jsou (obecně na Volvu) silné a dutiny těch nosníků jsou ok, takže řešitelná povrchovka. Volvo P3 není určitě špatné auto, jen podle mne nedostává pověsti, která měla starší Volva. V některých ohledech jsem měl vyšší očekávání (i podpořené články na jistých serverech).
PS: Fordova éra asi zhoršila kvalitu (např. antikorozní ochrana), ale díky sdíleným dílům s Fordem se to dá rozumně provozovat (když je dobrý mechanik).
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#8 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Jo odrezovač s taninem bude dobrý - taninem se dělá archeo. Holt šetří na pozinku, ale ono je to všude podobné.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 589
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Děčín / Hamburk
- Vůz: O3 RS EA888
#9 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Všude ne, ony třeba Renaulty se posunuly dooost dopředu co se týká ochrany kastle. Někdo propadnul a někdo povýšil
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#10 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Po nástřiku voskem to průhledné nebude, zalepi se to prachem a bordelem takže vizuální efekt podobny jako nástřik spodku alá seal. Každopádně to půjde lépe dostat dolů při opravách, bude to prużnê.
Fakt to dělat v létě a před aplikací nechat perfektně proschnout. Při uzavření vlhkosti pod ochrannou vrstvu se rychle stane z povrchovky díra.
Také mne to v létě čeká.
Fakt to dělat v létě a před aplikací nechat perfektně proschnout. Při uzavření vlhkosti pod ochrannou vrstvu se rychle stane z povrchovky díra.
Také mne to v létě čeká.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#11 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Tohle je 12-13té století po odrezení a pasivaci.
To jen ukázka že při správném postupu se koroze dá zbavit.
To jen ukázka že při správném postupu se koroze dá zbavit.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#12 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Ahoj, díky za foto, vypadá to dobře. Zkusím to s tím odrezovačem jak psal SUP a uvidíme.
Budeš dělat lokální opravy zrezlých částí nebo komplet? Budeš dělat i dutiny? Já asi jen lokální částí. Celé bych to sám nedělal. Mám sice nájezd na auto, ale udělat komplet bych to radši nechal udělat profíkovi. S tím voskem máš pravdu, nachytá to prach a můj původní záměr bude zmařen. Co jsem tak studoval, tak výhoda přípravků na bázi vosku je, že se dostane i pod případnou vlhkost, ale samo chce to nechat pořádně vyschnout.
BTW: jen ze zvědavosti: JAK / CO Ti rezne na autě? Koukal jsem, že máš ročník 2014, nájezd myslím kolem 200 000 km, tak mne zajímá srovnání. Příp. kdyby jsi měl fotku. Já jsem auto prolezl a vesměs kromě dvou výše zmíněných částí je to vcelku ok. Jsou tam samo lokální místa s korozí, ale v pohodě řešitelné.
Pro ilustraci foto níže.
PS: manžety si nevšímej, ta mi praskla (mini dírka) a než ji vyměním, nechci bordel v kloubu, abych nemusel měnit celou poloosu.
PPS: nikdo jiný se moc do diskuse nezapojil. Jiná témata o tom nejsou, přijde mi to jako velké tabu u Volva Kára je fajn, ale asi už to není to, co to bývalo z hlediska protikorozní ochrany
Budeš dělat lokální opravy zrezlých částí nebo komplet? Budeš dělat i dutiny? Já asi jen lokální částí. Celé bych to sám nedělal. Mám sice nájezd na auto, ale udělat komplet bych to radši nechal udělat profíkovi. S tím voskem máš pravdu, nachytá to prach a můj původní záměr bude zmařen. Co jsem tak studoval, tak výhoda přípravků na bázi vosku je, že se dostane i pod případnou vlhkost, ale samo chce to nechat pořádně vyschnout.
BTW: jen ze zvědavosti: JAK / CO Ti rezne na autě? Koukal jsem, že máš ročník 2014, nájezd myslím kolem 200 000 km, tak mne zajímá srovnání. Příp. kdyby jsi měl fotku. Já jsem auto prolezl a vesměs kromě dvou výše zmíněných částí je to vcelku ok. Jsou tam samo lokální místa s korozí, ale v pohodě řešitelné.
Pro ilustraci foto níže.
PS: manžety si nevšímej, ta mi praskla (mini dírka) a než ji vyměním, nechci bordel v kloubu, abych nemusel měnit celou poloosu.
PPS: nikdo jiný se moc do diskuse nezapojil. Jiná témata o tom nejsou, přijde mi to jako velké tabu u Volva Kára je fajn, ale asi už to není to, co to bývalo z hlediska protikorozní ochrany
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#13 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Někde se tu koroze řešila. Mám to zhruba na stejných místech, ale v menším rozsahu ůměrně k věku.
Také leze koroze pod lak na vnitřních lemech blatníků. Zatím řešitelné,ale když se nepodchytí tak to vleze na viditelný lak. Bude to i pod plastovým lemem blatníku v přechodu do prahu. tam se také musí udělat, ale musím sudat přední část prahu a nevím ještě přesně jak.
Primárně chci ošetřit dutiny - povrchovka na spodku není nic tak závažného.
Ještě vybrat vhodný vosk. Je toho spousta a já už řemeslo dávno nedělám tak nemám přehled co kvalitního na trhu - přez zimu chci také něco pozjišťovat.
Chce to i rychle opravit nebo alespon máznout voskovkou dirku od kamínku - na autech co jsem měl jsem kamínky zalakovával cca po dvou letech a na Volvu to mám po zimě zrzavé. V tomhle mne Volvo pořád dostává.. Jak tu někdo psal - na laku i pozinku se hodně šetřilo.
Starší volva jsou na tom po letech lépe.
Také leze koroze pod lak na vnitřních lemech blatníků. Zatím řešitelné,ale když se nepodchytí tak to vleze na viditelný lak. Bude to i pod plastovým lemem blatníku v přechodu do prahu. tam se také musí udělat, ale musím sudat přední část prahu a nevím ještě přesně jak.
Primárně chci ošetřit dutiny - povrchovka na spodku není nic tak závažného.
Ještě vybrat vhodný vosk. Je toho spousta a já už řemeslo dávno nedělám tak nemám přehled co kvalitního na trhu - přez zimu chci také něco pozjišťovat.
Chce to i rychle opravit nebo alespon máznout voskovkou dirku od kamínku - na autech co jsem měl jsem kamínky zalakovával cca po dvou letech a na Volvu to mám po zimě zrzavé. V tomhle mne Volvo pořád dostává.. Jak tu někdo psal - na laku i pozinku se hodně šetřilo.
Starší volva jsou na tom po letech lépe.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 589
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Děčín / Hamburk
- Vůz: O3 RS EA888
#14 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
To je na tom P3 fakt zle dokonce hůř jak dárcovská platforma u Fordu, tam je třeba Mondeo MK4 dost nerezové. Starší jsou na tom opravdu líp, mimo výfuk nevím u své staré P2 o jediném rezavem místě.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 581
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
#15 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Doporučuji použít Chelade, nebo Brunox Epoxy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#16 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Ahoj,
@Munga: Díky za INFO. Čím dál více o tom přemýšlím, jestli to fakt nenechám udělat u profíka. Nemám UBS pistoli ani kompresor, nemám zvedák a rampu, myl bych to WAP několikrát na nájezdu a aby to mělo smysl, musí se to udělat pořádně = fakt si s tím dát čas. Holt by to bylo celý černý, ale zase by to (věřím) protáhlo autu životnost.
Beru to pragmaticky: pokud kára bude jezdit, nemá smysl ji měnit za stejnou generaci (nemělo by to pro mě benefit), takže klidně do toho zainvestuji. Co se týká prahů, pod plasty atp. – jsem na tom úplně stejně jako Ty, ta samá místa Taky to budu řešit. Promyslím to ještě ...
@Volvoperformance: díky za tip, mrknu
@SUP: je to divný, není to sice tragédie, a asi za to může ta aura „švédského nereznoucího tanku“, ale čekal jsem od toho více z tohoto pohledu. Co jsem si všiml, není to vyrobené ve Švédsku, ale v Gentu. Ve fabrice na Fordy?
Jinak za sebe mohu říct, že přes počáteční trochu zklamání – fakt FAJN kára, získala si mě
@Munga: Díky za INFO. Čím dál více o tom přemýšlím, jestli to fakt nenechám udělat u profíka. Nemám UBS pistoli ani kompresor, nemám zvedák a rampu, myl bych to WAP několikrát na nájezdu a aby to mělo smysl, musí se to udělat pořádně = fakt si s tím dát čas. Holt by to bylo celý černý, ale zase by to (věřím) protáhlo autu životnost.
Beru to pragmaticky: pokud kára bude jezdit, nemá smysl ji měnit za stejnou generaci (nemělo by to pro mě benefit), takže klidně do toho zainvestuji. Co se týká prahů, pod plasty atp. – jsem na tom úplně stejně jako Ty, ta samá místa Taky to budu řešit. Promyslím to ještě ...
@Volvoperformance: díky za tip, mrknu
@SUP: je to divný, není to sice tragédie, a asi za to může ta aura „švédského nereznoucího tanku“, ale čekal jsem od toho více z tohoto pohledu. Co jsem si všiml, není to vyrobené ve Švédsku, ale v Gentu. Ve fabrice na Fordy?
Jinak za sebe mohu říct, že přes počáteční trochu zklamání – fakt FAJN kára, získala si mě
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 425
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
#17 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Co jsem si všiml, není to vyrobené ve Švédsku, ale v Gentu. Ve fabrice na Fordy?
Je to fabrika Volva, moja bývalá S60 P2 tam bola vyrobená.
Name and Location: Volvo Cars Europe, Gent
Details: On 8 Aug 2008 4 Million Volvos were produced in Gent
Operating: from 1965
Production Units:
120 = 1965 - 1969 - 26,310
140 = 1968 - 1974 - 205,510
200 = 1974 - 1985 - 428,371
700/900 = 1983 - 1992 - 617,089
850 = 1991 - 1996 - 596,812
S70, V70 = 1997 - 2000 - 513,729
S60, V70 = 2000 - 2009 - 929,209
S40, V50, C30 = 2003 - 2012 - 1,108,195
S60, XC60 = 2008 - 542,419
V40 = 2012 - 32.356
Je to fabrika Volva, moja bývalá S60 P2 tam bola vyrobená.
Name and Location: Volvo Cars Europe, Gent
Details: On 8 Aug 2008 4 Million Volvos were produced in Gent
Operating: from 1965
Production Units:
120 = 1965 - 1969 - 26,310
140 = 1968 - 1974 - 205,510
200 = 1974 - 1985 - 428,371
700/900 = 1983 - 1992 - 617,089
850 = 1991 - 1996 - 596,812
S70, V70 = 1997 - 2000 - 513,729
S60, V70 = 2000 - 2009 - 929,209
S40, V50, C30 = 2003 - 2012 - 1,108,195
S60, XC60 = 2008 - 542,419
V40 = 2012 - 32.356
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#18 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Ahoj,
tak jsem dneska ještě jednou prolezl spodek. Fotky výše trochu zkreslují (blesk). Jediná místa jsou opravdu výše popsaná s tím, že je to pouze povrchová koroze. Koukal jsem do nosníku a je to uvnitř ok, tam nic není, možná drobounké náznaky. Koukal jsem i po celém autě otvory do dutin (v rámci možností) a fakt v pohodě.
Když na to člověk přestane koukat z pohledu "legendy", tak na skoro 11 let staré auto s 270 tisíc km vůbec nešetřené ,ježděné každou zimu sůl / nesůl to není vůbec špatné. Jasně, kvalit legendárních předchůdců to nedosahuje (bohužel), ale... Ono obecně šla antikorozní ochrana dolů (vyjma pár výjimek, třeba frantíkům jak podotkl SUP). Když jsem viděl svoji služební OIII z r.2019 ze spodu, tak je to to samé. Samý plast a pod tím normální "nátěr".
Upřímně je lepší mít auto takhle lehce orezlé, než aby tam někdo udělal "na oko před prodejem" černý nástřik, pod kterým není vidět koroze, ale hnije to.
Udělám (nebo nechám udělat) spodek a kastle cajk.
Díky MOC všem za názory a pomoc. Až to bude hotové (jaro / léto), hodím nějaké foto. T.
@lkopcansky: díky za INFO, to jsem nevěděl
tak jsem dneska ještě jednou prolezl spodek. Fotky výše trochu zkreslují (blesk). Jediná místa jsou opravdu výše popsaná s tím, že je to pouze povrchová koroze. Koukal jsem do nosníku a je to uvnitř ok, tam nic není, možná drobounké náznaky. Koukal jsem i po celém autě otvory do dutin (v rámci možností) a fakt v pohodě.
Když na to člověk přestane koukat z pohledu "legendy", tak na skoro 11 let staré auto s 270 tisíc km vůbec nešetřené ,ježděné každou zimu sůl / nesůl to není vůbec špatné. Jasně, kvalit legendárních předchůdců to nedosahuje (bohužel), ale... Ono obecně šla antikorozní ochrana dolů (vyjma pár výjimek, třeba frantíkům jak podotkl SUP). Když jsem viděl svoji služební OIII z r.2019 ze spodu, tak je to to samé. Samý plast a pod tím normální "nátěr".
Upřímně je lepší mít auto takhle lehce orezlé, než aby tam někdo udělal "na oko před prodejem" černý nástřik, pod kterým není vidět koroze, ale hnije to.
Udělám (nebo nechám udělat) spodek a kastle cajk.
Díky MOC všem za názory a pomoc. Až to bude hotové (jaro / léto), hodím nějaké foto. T.
@lkopcansky: díky za INFO, to jsem nevěděl
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#19 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Kluci, nemáte někdo zkušenost s tímto?
http://www.xcp-protection.cz/xcp-blog/xcp-na-podvozek/
BTW: když jsem trochu umyl ty zadní nosníky od soli, tak jsem zjistil, že zdaleka tak rezavé to není, dost z toho byl bordel
http://www.xcp-protection.cz/xcp-blog/xcp-na-podvozek/
BTW: když jsem trochu umyl ty zadní nosníky od soli, tak jsem zjistil, že zdaleka tak rezavé to není, dost z toho byl bordel
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#20 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Ahoj kluci,
Jelikož jsem pořád JÁ čerpal ze znalostí ostatních, tak zase na oplátku je mou povinností přispět trochu do mlýna (čerpám často z dřívějších odkazů / rad zdejších členů).
DUTINY:
Existují 2 hlavní prostředky 1) na bázi vosků 2) na bázi „oleje“
Studoval jsem článek v DE novinách, kde testovali konzervaci dutin a různé prostředky. Hlavním poznatkem bylo, že vosky některých výrobců jsou výborné (bezesporu), nicméně na již chycené dutiny jsou vhodnější prostředky na bázi „oleje“. Co jsem koukal, tak moje Volvo je s dutinami v pohodě, ale někde už jsem drobný náznak viděl (právě zadní nosník, jak je otevřený).
Pro „kutily“ doporučovali obzvláště FluidFilm /snadná aplikace, účinnost), odkaz zde: http://fluidfilm.de/
Sám jsem vyzkoušel AS-R sprej a můžu potvrdit, že vzlínavost je neskutečná (opravdu jsem koukal). I aplikační hadička je dobrá. V dutinách by to mělo vydržet cca 4 roky. Jsou samozřejmě varianty i pro UBS pistoli. Nicméně vzhledem k neskutečné vzlínavosti tohoto konkrétního přípravku a povedené aplikační hadičce věřím, že se dá dosáhnout solidní ochrany i se sprejem.
PODVOZEK:
Opět je možné použít FluidFilm s tím, že je to ztrátová ochrana a je třeba ji každý rok obnovit. I když je to DE výrobek, v Americe velmi populární. Výhodou je, že je na bázi lanolinu (nesmrdí) a dá se odstranit odmašťovačem anebo silnou wapkou. Nevýhoda je, že to stále trochu lepí (pláž nebude ideální). Sám jsem to fouknul na „chycené“ části podvozku, protože (byť je to povrchová rez) mi bylo líto nechat to jezdit v soli celou zimu. Při té příležitosti jsem vzal právě i okolní dutiny, co byly na ráně. Jo, drží to …
Variantou je PermaFilm (stejný výrobce), kdy se nejprve provede aplikace tenké vrstvy FF a poté se dá PermaFilm. Ten už normálně zaschne. Jsou varianty průhledná a černá.
PROČ PÍŠU?
Určitě aplikace různých „černých“ nátěrů může být účinná, ale má to tři podmínky:
a) klíčová je důkladná příprava
b) ideální na co nejnovějším voze
anebo
c) očistit / ošetřit všude *), protože jinak se tam přípravek nedostane; typicky např. pod tlumiči
*) kolega zde z fóra to měl tak udělané, že opravdu sundali i uchycení ke karoserii, a i tam to bylo ošetřeno. Pak je to určitě fajn.
Výhoda Fluid Filmu je, že on vzlíná i tam, kam se bez demontáže nedostanete. Když se to stříkne kolem tlumiče, tak ono to tam nějak doleze
ZÁVĚR:
Mnou uvedený postup má plusy a minusy. Pro domácí aplikaci zajímavá varianta.
Řekl bych, že je takový rozumný kompromis s ohledem na to, jak udržet starší auto. Moje je z r. 2010 a zase chce na to koukat s rozumem, že asi dalších 20 let s ním jezdit nebudu (jo, mám ho rád, ale třeba díly na automat budou časem problém). Každopádně čas ukáže.
A klidně se podělte o poznatky, budu rád
Jelikož jsem pořád JÁ čerpal ze znalostí ostatních, tak zase na oplátku je mou povinností přispět trochu do mlýna (čerpám často z dřívějších odkazů / rad zdejších členů).
DUTINY:
Existují 2 hlavní prostředky 1) na bázi vosků 2) na bázi „oleje“
Studoval jsem článek v DE novinách, kde testovali konzervaci dutin a různé prostředky. Hlavním poznatkem bylo, že vosky některých výrobců jsou výborné (bezesporu), nicméně na již chycené dutiny jsou vhodnější prostředky na bázi „oleje“. Co jsem koukal, tak moje Volvo je s dutinami v pohodě, ale někde už jsem drobný náznak viděl (právě zadní nosník, jak je otevřený).
Pro „kutily“ doporučovali obzvláště FluidFilm /snadná aplikace, účinnost), odkaz zde: http://fluidfilm.de/
Sám jsem vyzkoušel AS-R sprej a můžu potvrdit, že vzlínavost je neskutečná (opravdu jsem koukal). I aplikační hadička je dobrá. V dutinách by to mělo vydržet cca 4 roky. Jsou samozřejmě varianty i pro UBS pistoli. Nicméně vzhledem k neskutečné vzlínavosti tohoto konkrétního přípravku a povedené aplikační hadičce věřím, že se dá dosáhnout solidní ochrany i se sprejem.
PODVOZEK:
Opět je možné použít FluidFilm s tím, že je to ztrátová ochrana a je třeba ji každý rok obnovit. I když je to DE výrobek, v Americe velmi populární. Výhodou je, že je na bázi lanolinu (nesmrdí) a dá se odstranit odmašťovačem anebo silnou wapkou. Nevýhoda je, že to stále trochu lepí (pláž nebude ideální). Sám jsem to fouknul na „chycené“ části podvozku, protože (byť je to povrchová rez) mi bylo líto nechat to jezdit v soli celou zimu. Při té příležitosti jsem vzal právě i okolní dutiny, co byly na ráně. Jo, drží to …
Variantou je PermaFilm (stejný výrobce), kdy se nejprve provede aplikace tenké vrstvy FF a poté se dá PermaFilm. Ten už normálně zaschne. Jsou varianty průhledná a černá.
PROČ PÍŠU?
Určitě aplikace různých „černých“ nátěrů může být účinná, ale má to tři podmínky:
a) klíčová je důkladná příprava
b) ideální na co nejnovějším voze
anebo
c) očistit / ošetřit všude *), protože jinak se tam přípravek nedostane; typicky např. pod tlumiči
*) kolega zde z fóra to měl tak udělané, že opravdu sundali i uchycení ke karoserii, a i tam to bylo ošetřeno. Pak je to určitě fajn.
Výhoda Fluid Filmu je, že on vzlíná i tam, kam se bez demontáže nedostanete. Když se to stříkne kolem tlumiče, tak ono to tam nějak doleze
ZÁVĚR:
Mnou uvedený postup má plusy a minusy. Pro domácí aplikaci zajímavá varianta.
Řekl bych, že je takový rozumný kompromis s ohledem na to, jak udržet starší auto. Moje je z r. 2010 a zase chce na to koukat s rozumem, že asi dalších 20 let s ním jezdit nebudu (jo, mám ho rád, ale třeba díly na automat budou časem problém). Každopádně čas ukáže.
A klidně se podělte o poznatky, budu rád
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5120
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#21 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Hm, pekna reklama.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4181
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
#22 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
No
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#23 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Je tedy něco co fakt funguje ,ale někomu kdo tu je registrován ne 2hodiny ale aspoń dva roky?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2904
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#24 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
No mě teda Petros přesvědčil a objednal jsem od každého jedno balení.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1323
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
#25 Platforma P3 - koroze spodku a oprava
Třeba je to nováček a chce ukázat svou platnost na fóru a pokud je to jen reklama, tak je aspoň k tématu.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek