Čéče, tohle je boží!!! Díky moc! Tohle by mě nenapadlo. Materiál se odladí
Táhlo vířivých klapek D5
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 977
- Registrován: 21 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
Táhlo vířivých klapek D5
[quote="tinter"] Moje řešení spočívá v nakreslení nového v CADu a vytištění na tiskárně z vhodného materiálu. quote]
Čéče, tohle je boží!!! Díky moc! Tohle by mě nenapadlo. Materiál se odladí
Čéče, tohle je boží!!! Díky moc! Tohle by mě nenapadlo. Materiál se odladí
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvky: 578
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
Táhlo vířivých klapek D5
Ono vyskakující táhlo má zřejmě své důvody. Pokud bude síla příliš velká a množství usazenin v sání začne klapky blokovat, hrozí prasknutí plastové klapky a následně nasátí motorem. Většinou se pak části zastaví na regulaci turba a tato se poškodí. Jediná možnost je předejít problémům a tím je odstranění “ekologického” nesmyslu EGR Off jak už správně podotknul Pavel. Bonusem vám bude pochvala na emisích, jak Vám to krásně funguje. A to myslím bez sebemenší kapky ironie!
-
Offline
- Příspěvky: 500
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
Táhlo vířivých klapek D5
Na minulé XC D5 mi táhlo vyskakovalo a přitom páčka ovládání klapek šla krásně volně a nic oblitého olejem nebylo. Prostě plastová páčka i její protikus byly opotřebené (ošoupané). Po určité době se protikus ošoupal tak, že ani nová páčka nedržela - proto ten šroubek.volvoperformance píše:Ono vyskakující táhlo má zřejmě své důvody. Pokud bude síla příliš velká a množství usazenin v sání začne klapky blokovat, hrozí prasknutí plastové klapky a následně nasátí motorem. Většinou se pak části zastaví na regulaci turba a tato se poškodí. Jediná možnost je předejít problémům a tím je odstranění “ekologického” nesmyslu EGR Off jak už správně podotknul Pavel. Bonusem vám bude pochvala na emisích, jak Vám to krásně funguje. A to myslím bez sebemenší kapky ironie!
Na emisích tě snadno pochválí, když měří jen opacitu (pevné částice). EGR ventil je tam proto, aby část spalin přepustil zpět do sání a ochladil spalovací prostor (zpomalil hoření) a tím snížil tvorbu NOx. Ty ti nikdo na emisích neměří, ty se měří pouze při homologaci. A teď mě nekamenujte - to je jen teorie, myslím si taky že EGR je ku.vítko, které ničí motor.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10044
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
Táhlo vířivých klapek D5
Hlásím se do klubu. A to mám EGR OFF. Nevím jak...
Každopádně mi asi prasknul kloubek na klapkách samotných. Dnes to ještě v klidu prohlédnu, včera večer jsem už na to neměl morál. Přemýšlím, jak dlouho s tím vlastně jezdím.
Každopádně mi asi prasknul kloubek na klapkách samotných. Dnes to ještě v klidu prohlédnu, včera večer jsem už na to neměl morál. Přemýšlím, jak dlouho s tím vlastně jezdím.
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 3418
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
Táhlo vířivých klapek D5
Také mi prasklo táhlo i když klapky byly nové..
Otevřel jsem je ručně do plna a jezdím bez táhla..
Otevřel jsem je ručně do plna a jezdím bez táhla..
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10044
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
Táhlo vířivých klapek D5
V jaké polože jsou otevřené?Ekky píše: 29 kvě 2020 18:26 Také mi prasklo táhlo i když klapky byly nové..
Otevřel jsem je ručně do plna a jezdím bez táhla..![]()
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 3418
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
Táhlo vířivých klapek D5
Kloubek je nahoře u ventil deklu.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvky: 46
- Registrován: 2 roky
- Bydliště: Nemecko/Niedersachsen
- Vůz: Volvo V70 P3 D5 D5244T4 AWTF-80 SC +chip
Táhlo vířivých klapek D5
Zdravím, pred pár dňami som si všimol že tiahlo od klapiek visí na motorčeku, neviem ako dlho. Okolie je špinavé od oleja. Palubák nevykazuje žiadnu chybu, diagnostika tiež nie a výkon motora sa mi zdá normálny. Ťahá v pohode do 180 (viac som neskúšal), žiadny núdzový režim, všetko sa javí ok. Mám tam úpravu sw od D5T5 na 160kw, egr je off. Minulý mesiac som prešiel emisnou bez problémov. Čo by som mohol spraviť? Nájazd je okolo 240 tisíc km.
_________________
Volvo v70 iii D5 136kw AWTF-80 SC
ST2 + EGR OFF 160kw, 480nm
Volvo v70 iii D5 136kw AWTF-80 SC
ST2 + EGR OFF 160kw, 480nm
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14724
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Táhlo vířivých klapek D5
Vyměnit klapky a táhlo. 
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 46
- Registrován: 2 roky
- Bydliště: Nemecko/Niedersachsen
- Vůz: Volvo V70 P3 D5 D5244T4 AWTF-80 SC +chip
Táhlo vířivých klapek D5
Jou, to by som mohol zvládnuť aj sám
len mi je divné, že sa nič nedeje. Že je tiahlo odpojené som si všimol len náhodou
_________________
Volvo v70 iii D5 136kw AWTF-80 SC
ST2 + EGR OFF 160kw, 480nm
Volvo v70 iii D5 136kw AWTF-80 SC
ST2 + EGR OFF 160kw, 480nm
-
Offline
- Příspěvky: 3636
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Táhlo vířivých klapek D5
no buď se to nastavilo do nějaké korektní polohy samo, nebo máš klapky ve výfuku... 
-
Offline
- Příspěvky: 408
- Registrován: 7 roků 9 měsíců
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
Táhlo vířivých klapek D5
zdarec, teda musím říct že za ty klapky by měl dotečnej konstruktér skončit v pekle...nasazoval jsem to za poslední měsíc 2x, táhlo je nový a klapky jsou měněný cca před 50k...nemáte někdo tip na funkční opravu? mě to teda jede se spadlým táhlem o poznání míň a to tam tu úpravu od D5T5 mám taky. prodávaj se na to opravný sady - nezkoušel jste někdo jestli to má smysl? fakt s emi nechce měnit 2x ročně klapky aby to milostivě trochu jelo.
-
Offline
- Příspěvky: 3636
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Táhlo vířivých klapek D5
Mám pocit, že některá ta sada má právě inovované uchycení.
Ale stejně je divné, že to po 50k nedrží.
Ale stejně je divné, že to po 50k nedrží.
-
Offline
- Příspěvky: 6406
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Táhlo vířivých klapek D5
Pokud to padá, tak není něco dobře... jakože fakt. Když se dělali klapky, měnil ti někdo to plastový sání? Nebo ho aspoň čistil, páč mi něco říká, že bude fest zasraný a tak mohlo dojít k tomu, že se nějaký kus karbonu uvolnil a šprajcl klapky.
Nicméně řešení je několik.
Komplet nové - 6k za klapky + těsnění a máš klid. K tomu před nasazením hřebíčkem nebo malým vrtákem udělat dírku do těch klapek, podložka a malej vrut a máš na věky klid.
Zaslepit - tedy dát tam místo kompletních klapek jen špunty aby to utěsnili a pak bys to měl mít jako klapky pořád otevřené. Hrozí, že se ukáže chyba páč servomotor pak nemá krajní polohy.
Mohlo se ti stát to co mě, mě praskla ta osa, takže sice klapky chodí lehce, ale až moc a fouká tama luft, takže auto sice jede, ale tak nějak mdle a nepřijde mi, že je to ono. Taky to má vliv na vypalování DPF, takže je za mě vhodný to opravit čím dřív, tím líp.
Nicméně řešení je několik.
Komplet nové - 6k za klapky + těsnění a máš klid. K tomu před nasazením hřebíčkem nebo malým vrtákem udělat dírku do těch klapek, podložka a malej vrut a máš na věky klid.
Zaslepit - tedy dát tam místo kompletních klapek jen špunty aby to utěsnili a pak bys to měl mít jako klapky pořád otevřené. Hrozí, že se ukáže chyba páč servomotor pak nemá krajní polohy.
Mohlo se ti stát to co mě, mě praskla ta osa, takže sice klapky chodí lehce, ale až moc a fouká tama luft, takže auto sice jede, ale tak nějak mdle a nepřijde mi, že je to ono. Taky to má vliv na vypalování DPF, takže je za mě vhodný to opravit čím dřív, tím líp.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 408
- Registrován: 7 roků 9 měsíců
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
Táhlo vířivých klapek D5
hele moc díky za tipy...sání je právě čistý resp. vyčištěný dělalo se to s klapkama, ale ta osa by mohla být v kýblu, protože ty kapky resp. to co s nima hejbe jde opravdu lehce...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14724
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Táhlo vířivých klapek D5
Vem horkovzdušku, nahřej táhlo a nacvakni ho obráceně -> pacičkama ke kuličce na klapkách.
Klapky se dávali origo, nebo ta náhrada ze Skandixu, která moc nefunguje?
Klapky se dávali origo, nebo ta náhrada ze Skandixu, která moc nefunguje?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 6406
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Táhlo vířivých klapek D5
A nebo ještě trik co radí Radek, ale ten mi osobně moc nesedí...
Nechal jsem si vytisknout na 3D tiskárně a testuju, až najdu vhodnější materiál tak to nechám udělat z toho.
Nechal jsem si vytisknout na 3D tiskárně a testuju, až najdu vhodnější materiál tak to nechám udělat z toho.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 408
- Registrován: 7 roků 9 měsíců
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
Táhlo vířivých klapek D5
asi to celý rozeberu a dám nový
sranda je že jsme to aspoň opravovali s manželkou - má o dost menší ruce
už jsem i přemýšlel jestli to nakonec nebudu muset řešit cayenem gts...příbuzenstvo prodává, ale paní nadává že je to o dost dražší než ty klapky a jezdí za 18 
díky za tipy
díky za tipy
-
Offline
- Příspěvky: 626
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Písek
- Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
- Bydliště: Písek
Táhlo vířivých klapek D5
Než někdo udělá stejnou hloupost - tak to na té 3D tiskárně moc nefunguje.
Z nouze jsem nejdřív vyzkoušel PETG materiál, který ovšem nemá zase tak vysokou teplotní odolnost, takže tam se táhlo dle očekávání poměrně rychle "rozteklo"
Tak jsem pořídil lepší materiál ColorFabb XT-CF20 s uhlíkovými vlákny, ten by měl nějakých 80°C snad vydržet. Vydržel hodně dlouho, ale v létě to už nezvládl a začalo se táhlo lehce ohýbat. Takže tady bude potřeba jet buď ABSkem nebo ASA materiálem.
Z nouze jsem nejdřív vyzkoušel PETG materiál, který ovšem nemá zase tak vysokou teplotní odolnost, takže tam se táhlo dle očekávání poměrně rychle "rozteklo"
Tak jsem pořídil lepší materiál ColorFabb XT-CF20 s uhlíkovými vlákny, ten by měl nějakých 80°C snad vydržet. Vydržel hodně dlouho, ale v létě to už nezvládl a začalo se táhlo lehce ohýbat. Takže tady bude potřeba jet buď ABSkem nebo ASA materiálem.
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé
