Táhlo vířivých klapek D5

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Zeb
Offline
Příspěvky: 939
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od Zeb »

[quote="tinter"] Moje řešení spočívá v nakreslení nového v CADu a vytištění na tiskárně z vhodného materiálu. quote]
Čéče, tohle je boží!!! Díky moc! Tohle by mě nenapadlo. Materiál se odladí :good:
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

volvoperformance
Offline
Příspěvky: 578
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od volvoperformance »

Ono vyskakující táhlo má zřejmě své důvody. Pokud bude síla příliš velká a množství usazenin v sání začne klapky blokovat, hrozí prasknutí plastové klapky a následně nasátí motorem. Většinou se pak části zastaví na regulaci turba a tato se poškodí. Jediná možnost je předejít problémům a tím je odstranění “ekologického” nesmyslu EGR Off jak už správně podotknul Pavel. Bonusem vám bude pochvala na emisích, jak Vám to krásně funguje. A to myslím bez sebemenší kapky ironie!

Macek2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od Macek2 »

volvoperformance píše:Ono vyskakující táhlo má zřejmě své důvody. Pokud bude síla příliš velká a množství usazenin v sání začne klapky blokovat, hrozí prasknutí plastové klapky a následně nasátí motorem. Většinou se pak části zastaví na regulaci turba a tato se poškodí. Jediná možnost je předejít problémům a tím je odstranění “ekologického” nesmyslu EGR Off jak už správně podotknul Pavel. Bonusem vám bude pochvala na emisích, jak Vám to krásně funguje. A to myslím bez sebemenší kapky ironie!
Na minulé XC D5 mi táhlo vyskakovalo a přitom páčka ovládání klapek šla krásně volně a nic oblitého olejem nebylo. Prostě plastová páčka i její protikus byly opotřebené (ošoupané). Po určité době se protikus ošoupal tak, že ani nová páčka nedržela - proto ten šroubek.
Na emisích tě snadno pochválí, když měří jen opacitu (pevné částice). EGR ventil je tam proto, aby část spalin přepustil zpět do sání a ochladil spalovací prostor (zpomalil hoření) a tím snížil tvorbu NOx. Ty ti nikdo na emisích neměří, ty se měří pouze při homologaci. A teď mě nekamenujte - to je jen teorie, myslím si taky že EGR je ku.vítko, které ničí motor.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od hajnej »

Hlásím se do klubu. A to mám EGR OFF. Nevím jak...
Každopádně mi asi prasknul kloubek na klapkách samotných. Dnes to ještě v klidu prohlédnu, včera večer jsem už na to neměl morál. Přemýšlím, jak dlouho s tím vlastně jezdím.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Ekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3415
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od Ekky »

Také mi prasklo táhlo i když klapky byly nové..
Otevřel jsem je ručně do plna a jezdím bez táhla..
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od hajnej »

Ekky píše: 29 kvě 2020 18:26 Také mi prasklo táhlo i když klapky byly nové..
Otevřel jsem je ručně do plna a jezdím bez táhla..
V jaké polože jsou otevřené?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Ekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3415
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od Ekky »

Kloubek je nahoře u ventil deklu.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Amaterska_udiaren
Offline
Příspěvky: 45
Registrován: 1 rok 7 měsíců
Bydliště: Nemecko/Niedersachsen
Vůz: Volvo V70 P3 D5 D5244T4 AWTF-80 SC +chip

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od Amaterska_udiaren »

Zdravím, pred pár dňami som si všimol že tiahlo od klapiek visí na motorčeku, neviem ako dlho. Okolie je špinavé od oleja. Palubák nevykazuje žiadnu chybu, diagnostika tiež nie a výkon motora sa mi zdá normálny. Ťahá v pohode do 180 (viac som neskúšal), žiadny núdzový režim, všetko sa javí ok. Mám tam úpravu sw od D5T5 na 160kw, egr je off. Minulý mesiac som prešiel emisnou bez problémov. Čo by som mohol spraviť? Nájazd je okolo 240 tisíc km.
_________________
Volvo v70 iii D5 136kw AWTF-80 SC
ST2 + EGR OFF 160kw, 480nm

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14251
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od raolsa »

Vyměnit klapky a táhlo. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Amaterska_udiaren
Offline
Příspěvky: 45
Registrován: 1 rok 7 měsíců
Bydliště: Nemecko/Niedersachsen
Vůz: Volvo V70 P3 D5 D5244T4 AWTF-80 SC +chip

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od Amaterska_udiaren »

Jou, to by som mohol zvládnuť aj sám :) len mi je divné, že sa nič nedeje. Že je tiahlo odpojené som si všimol len náhodou
_________________
Volvo v70 iii D5 136kw AWTF-80 SC
ST2 + EGR OFF 160kw, 480nm

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od Tod2 »

no buď se to nastavilo do nějaké korektní polohy samo, nebo máš klapky ve výfuku... :twisted:
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

ivanvanata
Offline
Příspěvky: 390
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od ivanvanata »

zdarec, teda musím říct že za ty klapky by měl dotečnej konstruktér skončit v pekle...nasazoval jsem to za poslední měsíc 2x, táhlo je nový a klapky jsou měněný cca před 50k...nemáte někdo tip na funkční opravu? mě to teda jede se spadlým táhlem o poznání míň a to tam tu úpravu od D5T5 mám taky. prodávaj se na to opravný sady - nezkoušel jste někdo jestli to má smysl? fakt s emi nechce měnit 2x ročně klapky aby to milostivě trochu jelo.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od Tod2 »

Mám pocit, že některá ta sada má právě inovované uchycení.
Ale stejně je divné, že to po 50k nedrží.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od python.p »

Pokud to padá, tak není něco dobře... jakože fakt. Když se dělali klapky, měnil ti někdo to plastový sání? Nebo ho aspoň čistil, páč mi něco říká, že bude fest zasraný a tak mohlo dojít k tomu, že se nějaký kus karbonu uvolnil a šprajcl klapky.

Nicméně řešení je několik.

Komplet nové - 6k za klapky + těsnění a máš klid. K tomu před nasazením hřebíčkem nebo malým vrtákem udělat dírku do těch klapek, podložka a malej vrut a máš na věky klid.

Zaslepit - tedy dát tam místo kompletních klapek jen špunty aby to utěsnili a pak bys to měl mít jako klapky pořád otevřené. Hrozí, že se ukáže chyba páč servomotor pak nemá krajní polohy.

Mohlo se ti stát to co mě, mě praskla ta osa, takže sice klapky chodí lehce, ale až moc a fouká tama luft, takže auto sice jede, ale tak nějak mdle a nepřijde mi, že je to ono. Taky to má vliv na vypalování DPF, takže je za mě vhodný to opravit čím dřív, tím líp.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

ivanvanata
Offline
Příspěvky: 390
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od ivanvanata »

hele moc díky za tipy...sání je právě čistý resp. vyčištěný dělalo se to s klapkama, ale ta osa by mohla být v kýblu, protože ty kapky resp. to co s nima hejbe jde opravdu lehce...

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14251
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od raolsa »

Vem horkovzdušku, nahřej táhlo a nacvakni ho obráceně -> pacičkama ke kuličce na klapkách.

Klapky se dávali origo, nebo ta náhrada ze Skandixu, která moc nefunguje?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od python.p »

A nebo ještě trik co radí Radek, ale ten mi osobně moc nesedí... :)

Nechal jsem si vytisknout na 3D tiskárně a testuju, až najdu vhodnější materiál tak to nechám udělat z toho.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

ivanvanata
Offline
Příspěvky: 390
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od ivanvanata »

asi to celý rozeberu a dám nový :) sranda je že jsme to aspoň opravovali s manželkou - má o dost menší ruce :) už jsem i přemýšlel jestli to nakonec nebudu muset řešit cayenem gts...příbuzenstvo prodává, ale paní nadává že je to o dost dražší než ty klapky a jezdí za 18 :)

díky za tipy

SuGi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 626
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
Bydliště: Písek

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od SuGi »

Než někdo udělá stejnou hloupost - tak to na té 3D tiskárně moc nefunguje.
Z nouze jsem nejdřív vyzkoušel PETG materiál, který ovšem nemá zase tak vysokou teplotní odolnost, takže tam se táhlo dle očekávání poměrně rychle "rozteklo" :D

Tak jsem pořídil lepší materiál ColorFabb XT-CF20 s uhlíkovými vlákny, ten by měl nějakých 80°C snad vydržet. Vydržel hodně dlouho, ale v létě to už nezvládl a začalo se táhlo lehce ohýbat. Takže tady bude potřeba jet buď ABSkem nebo ASA materiálem.
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé