EV: Diskuse o elektroautech
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 392
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
EV: Diskuse o elektroautech
hele jako někdo kdo EV fakt nefavorizuje konstatuju že to má super barvu, mírně přiznávám, že performance verze by mě lehce lákala...čekám až někdo přizná (neobětoval by ses?) jakej to má dojezd při jízdě dálnice konstatně 180km/h...protože enyaq je v tomhle od 150km/h fakt jako bída ale hrozná bída
-
Offline
- Příspěvky: 115
- Registrován: 7 roků 3 měsíce
- Bydliště: Trutnov
- Vůz: S70 2.4T
EV: Diskuse o elektroautech
Když ta performance je prý hodně tvrdá. Na běžný ježdění nic moc. A hodně žere.
Několik dní jsem váhal, zda vzít zadokolku, nebo 4kolku. V ceně to je + 200 tisíc. Už tak to stálo strašný peníze.
Mě ty silnější verze přijdou dobrý hlavně na to, že člověk může machrovat, když někoho veze.
V reálném provozu je i ta nejslabší verze víc než dostatečná. Zrychlení to má za 6 sekund. K tomu ta okamžitá reakce na plyn. Navíc já vůbec nejezdím po dálnicích, takže fakt, že nad 150 už to zas tak netáhne mě vůbec netrápí.
Takže spotřebu při 180 nemám jak změřit. Ale rozhodně to je disciplína, kde EV prostě dobrý není, to je fakt. Na lítání po dálnicích je blátožrout bezkonkurenční, o tom žádná.
Za 400 km mám spotřebu 13 kwh/100 km. Takže i při drahým nabíjení na veřejných nabíječkách jsem na cca 1.6 Kč/km.
Několik dní jsem váhal, zda vzít zadokolku, nebo 4kolku. V ceně to je + 200 tisíc. Už tak to stálo strašný peníze.
Mě ty silnější verze přijdou dobrý hlavně na to, že člověk může machrovat, když někoho veze.
V reálném provozu je i ta nejslabší verze víc než dostatečná. Zrychlení to má za 6 sekund. K tomu ta okamžitá reakce na plyn. Navíc já vůbec nejezdím po dálnicích, takže fakt, že nad 150 už to zas tak netáhne mě vůbec netrápí.
Takže spotřebu při 180 nemám jak změřit. Ale rozhodně to je disciplína, kde EV prostě dobrý není, to je fakt. Na lítání po dálnicích je blátožrout bezkonkurenční, o tom žádná.
Za 400 km mám spotřebu 13 kwh/100 km. Takže i při drahým nabíjení na veřejných nabíječkách jsem na cca 1.6 Kč/km.
_________________
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši
-
Offline
- Příspěvky: 392
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
EV: Diskuse o elektroautech
hele 6s na kilo je paráda, takový auto už dlouho nemám ...mě právě trochu lákalo že to má i vysokou max rychost, kilo za 3s taky nepotřebuju, no škoda, kdybys někdy reálně změřil nějaký průlet dálnicí bylo by to fajn:)
-
Offline
- Příspěvky: 1722
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
EV: Diskuse o elektroautech
Zrovna včera jsem se o tom bavil s kamarádem co má asi 3ku ( se v tom nevyznám)v tom performance. Má to tak půl roku od novýho. Jede to fakt ukrutně. Ale 500 km to nedá ani omylem. Říkal že pokud jedeš 180 - 200 dojedeš z Prahy do Brna. Pokud jedeš prostě normálně ( asi jako jezdíme všichni kdo máme rádi auta ) dálnice 140, sem tam někoho předjedeš atd...tak ujedeš 300 km. Cokoliv víc znamená se hodně hlídat a přemýšlet. 500km je utopie. Je to normální kluk co řekne jak to je doopravdy. A takhle to je snad se všema ele autama.
Je to ostatně stejný i u volva. Pokud je venku 20 a jezdím okreskama na pohodu z práce domů ujedu klidně těch 90. Pokud tomu budu dávat tak třeba 50...
Je to ostatně stejný i u volva. Pokud je venku 20 a jezdím okreskama na pohodu z práce domů ujedu klidně těch 90. Pokud tomu budu dávat tak třeba 50...
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvky: 392
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
EV: Diskuse o elektroautech
dík, to je pro mě docela reference, když nepospíchám a není provoz, dávám 150-160 tempomat...to vypadá že by to teda 300km ujelo, ale nesjpíš bez rezervy nebo s obavama. asi o EV budu uvažovat spíš až bude papírovej dojezd aspoň okolo 700km... vlastně si říkám že ta archaická D5 i když to není kdovíjakej motor je vlastně docela dobrá, protože mám průměr 8,8 a to jezdím jen město couračky a nebo svižně dálnici, to nám ve firmě žere i oktávka 

-
Offline
- Příspěvky: 5651
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
EV: Diskuse o elektroautech
Soused má tu 3 a dual-motor(performance?) a 500km taky nedá, je to tichý, ale tvrdý...Lukaso píše: 07 črc 2024 10:20 Zrovna včera jsem se o tom bavil s kamarádem co má asi 3ku ( se v tom nevyznám)v tom performance. Má to tak půl roku od novýho. Jede to fakt ukrutně. Ale 500 km to nedá ani omylem. Říkal že pokud jedeš 180 - 200 dojedeš z Prahy do Brna. Pokud jedeš prostě normálně ( asi jako jezdíme všichni kdo máme rádi auta ) dálnice 140, sem tam někoho předjedeš atd...tak ujedeš 300 km. Cokoliv víc znamená se hodně hlídat a přemýšlet. 500km je utopie. Je to normální kluk co řekne jak to je doopravdy. A takhle to je snad se všema ele autama.
Je to ostatně stejný i u volva. Pokud je venku 20 a jezdím okreskama na pohodu z práce domů ujedu klidně těch 90. Pokud tomu budu dávat tak třeba 50...
Carl-Gustav Sudhoven - fakt pěkná barva

Zajmavý je, že na autě sou Hankooky, který poměrně rychle mizej...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvky: 5736
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
U gum zaleží na více faktorech. Co jsem viděl videa, tak hodně nových Tesel trpí na geometrii, takže doporučuju sledovat a kdyžtak reklamovat.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 2053
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Bechyně
- Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3
EV: Diskuse o elektroautech
Kámoš teď měnil na Tesle poloosy, origo 18 za kus a v autokelly 12.
Při tom výkonu to bude asi dostávat celkem záhul.
Při tom výkonu to bude asi dostávat celkem záhul.
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
-
Offline
- Příspěvky: 5736
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
Je to klasicka věc. Lidi ukazuji jaky to ma zrychleni hlavně z 0 a pak to prostě ukrouti. Ten narok na poloosy je extremni. Většinou na to trpi pujčovny a lodi co tomu z 0 davaji. Co mě překvapilo, tak kamoš co ma dilnu a přezouva tak řikal, že na 3ce řešil ukroucene kola. Prostě to po 2 letech nešlo vyvážit. Každe ma svoje a tohle jsou nove problemy spojene s krouťakem.
Taky zajimavy:
https://x.com/OndrejBacina/status/1810250244300411077
Taky zajimavy:
https://x.com/OndrejBacina/status/1810250244300411077
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 5736
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
https://www.facebook.com/photo/?fbid=784350413844673&set=a.355418373404548
Tesla 3 Performance majetele z čech. Výkonu na rozdávání, ale brzdy v serii slabé a po 5Km se z nich dost kouřilo. Auto se taky začalo přehřívat. V poměru cena super, ale asi to bude vyžadovat par uprav na okruh
Tesla 3 Performance majetele z čech. Výkonu na rozdávání, ale brzdy v serii slabé a po 5Km se z nich dost kouřilo. Auto se taky začalo přehřívat. V poměru cena super, ale asi to bude vyžadovat par uprav na okruh

_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 392
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
EV: Diskuse o elektroautech
tak to je těžká bida teda...
to za mě musím říct, že ne že by na xc nešlo utahat brzdy ale vydržej až překvapivě dost
to za mě musím říct, že ne že by na xc nešlo utahat brzdy ale vydržej až překvapivě dost
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Brzdy upgraduje, ale omezení výkonu asi nevyřeší.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Přístup KIA/Hyndai, zajímavé. Víceméně jsem slyšel i o ostatních prodejcích a servisech jiných zavedených značek, že víceméně bojkotují EV modely.
https://youtu.be/Ib6H8C43978?feature=shared&t=690
https://youtu.be/Ib6H8C43978?feature=shared&t=690
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 2053
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Bechyně
- Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3
EV: Diskuse o elektroautech
Trošku z jiného soudku. Kámoš zapadnul s el. ještěrkou.
Překážela el. dodávka, která je nepojízdná, takže bylo nejprve odtáhnout tu. Místo dědka a báby, použita Tesla.

(Povedlo se. )
Překážela el. dodávka, která je nepojízdná, takže bylo nejprve odtáhnout tu. Místo dědka a báby, použita Tesla.
(Povedlo se. )

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
-
Offline
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
EV: Diskuse o elektroautech
pro zájemce . . . monstrum
https://www.youtube.com/watch?v=HNPXDUErins
https://www.youtube.com/watch?v=HNPXDUErins
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
EV: Diskuse o elektroautech
zde je vidět realita nabíjení při dálkové jízdě - jen 2 osoby, sotva 200 km ujede na nabití
zdroj
https://www.youtube.com/watch?v=F_bDM-o0ckk
zdroj
https://www.youtube.com/watch?v=F_bDM-o0ckk
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Aspoň nikdy nebudeš mít opravdu pocit, že se ti chce moc čůrat, nemáš zkontrolovaný facebook, instagram a pročtené novinky. To nehrozí.
Na druhou stranu, dálkové trasy určitě není důvod, proč si EV kupovat. Taky bych si nekoupil spalovák s 15 litrovou nádrží, abych si stěžoval, že musím co 200 km zastavovat.
Na druhou stranu, dálkové trasy určitě není důvod, proč si EV kupovat. Taky bych si nekoupil spalovák s 15 litrovou nádrží, abych si stěžoval, že musím co 200 km zastavovat.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14274
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
EV: Diskuse o elektroautech
A tady se nabízí otázka: Proč nemají elektrická (hybridní) auta taky zakázaný vjezd do podzemních garáží stejně jako auta na LPG/CNG?
Odpovím si sám: Protože se to nehodí do krámu elektrické loby.
Odpovím si sám: Protože se to nehodí do krámu elektrické loby.

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 928
- Registrován: 21 roků 1 měsíc
- Bydliště: ČR
- Vůz: Volvo 740
EV: Diskuse o elektroautech
O elektroautu neuvazuji, ale četl jsem zde,že tam někdo psal, že ho kilometr vyjde na 1,60 Kč. To je podobne jako u vozidel na LPG, když stojí litr plynu 15-16 Kč. Když si vezmu pořizovací náklady elektromobilu a porovnám, tak mi to nějak ekonomicky nevychází. Jaké jsou tedy ekonomické výhody pro majitele elektrovozidla? V úvahu jebpotreba brát jak pořizovací cenu, tak amortizaci, naklady na údržbu.. Jakou bude mít takové auto hodnotu třeba po 10-15 letech provozu?
-
Offline
- Příspěvky: 6183
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Servisní náklady jsou menší, a zůstatková cena nebude násobně menší jak u 10 až 15 let starého spalováku...
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Těmi servisními náklady si nejsem tak jistý. Pokud EV, tak auto v záruce. U ojetého bych se baterie ani tak nebal jak ostatních věci, potom když si člověk vytáhne černého Petra, tak to může být dražší než dýzl kombo (DPF, vstřiky, EGR, Turbo).
Výhody za mě jednoznačně jsou lokální smrad (celkem mě teď dost prudí jak každý nechává běžet svůj dýzl na parkovišti/ulici - v zimě aby se ohřál a v létě aby klimoval; na vesnici to necháji jen tak, vě městě musí někdo zůstat v autě, to musí být velmi zdravé i pro něho), další výhoda je právě ta klima než sednu do auta, výkon auta a reakce na plyn a ticho.
Zůstatková cena 15 let starého auta bude víceméně cena té baterie k recyklaci (což může být pořád rozumné).
Asi to chce pár let ještě počkat, než se zmenší baterie, ale celkem by mi dávalo smysl, kdyby automobilky nabízely přestavbu starších aut (u kterých to má smysl) na elektro. Tuším to tak i bylo u ve filmu Bod obnovy.
Výhody za mě jednoznačně jsou lokální smrad (celkem mě teď dost prudí jak každý nechává běžet svůj dýzl na parkovišti/ulici - v zimě aby se ohřál a v létě aby klimoval; na vesnici to necháji jen tak, vě městě musí někdo zůstat v autě, to musí být velmi zdravé i pro něho), další výhoda je právě ta klima než sednu do auta, výkon auta a reakce na plyn a ticho.
Zůstatková cena 15 let starého auta bude víceméně cena té baterie k recyklaci (což může být pořád rozumné).
Asi to chce pár let ještě počkat, než se zmenší baterie, ale celkem by mi dávalo smysl, kdyby automobilky nabízely přestavbu starších aut (u kterých to má smysl) na elektro. Tuším to tak i bylo u ve filmu Bod obnovy.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 928
- Registrován: 21 roků 1 měsíc
- Bydliště: ČR
- Vůz: Volvo 740
EV: Diskuse o elektroautech
Pokud vím, tak Volva s motory redbloky najezdí bez problémů 500.000 km a viděl jsem tady i v inzerci 600.000 km, 800.000 km apod.
Na údržbu nejsou tyto vozy zas tak nákladné. Takže si nejsem tak jistý. Já jsem si před 19 lety koupil Volvo S90, které je složitější a náročnější
na údržbu než 940-tka s redblokem. Do teď bylo toto vozidlo absolutně spolehlivé a nikde mne nenechalo. Až teď po delším odstavení mám
patálie s palivovým čerpadem. No a vozidlo bylo vyrobeno v říjnu 1997, já jsem jej koupil v červenci 2005 za 80.000,- Kč, to vozidlo mělo 7,5 roku
a najeto 214.000 km. Nyní má 424.000 km. V roce 2006 namontováno LPG Tartarini, které stálo 43.000,- Kč. V průběhu času se dělaly
samozřejmě rozvody, brzdy, přední, zadní tlumiče, vyčištění reduktoru + výměna membrán, výměny oleje a filtrů, jak v motoru, tak automatické
převodovce, tak palivového filtru i filtrů plynu. I kdybych se teď vozidla zbavil a prodal jej, tak podle mě jsem do něj nedal postupně tolik, kolik
bych dal do pořízení elektromobilu a bál bych se, že ta baterie 19 let ani nevydrží.
Takže jaké auto je lepší pro naše normální pracující? Neviděl jsem nikde inzerát, že by se dal koupit ojetý elektromobil do 120.000 - 130.000,- Kč s výhledem,
že auto samotné - hlavně baterie vydrží dalších 15-20 let. Obyčejný pracující si u nás asi těžko může dovolit nový elektromobil, takže proto
jsem dal takové srovnání a vybral jsem konkrétně svoje auto, protože vím, kolik mě to celé stálo. A s autem jsem jezdil denně do práce, na dovolené po ČR, zahraničí,
do hor i k moři, projelo hodně zemí a vždy spolehlivé. Takže teď jsem zvědavý, zda něco podobného půjde za podobné náklady realizovat i s elektromobilem..????
Na údržbu nejsou tyto vozy zas tak nákladné. Takže si nejsem tak jistý. Já jsem si před 19 lety koupil Volvo S90, které je složitější a náročnější
na údržbu než 940-tka s redblokem. Do teď bylo toto vozidlo absolutně spolehlivé a nikde mne nenechalo. Až teď po delším odstavení mám
patálie s palivovým čerpadem. No a vozidlo bylo vyrobeno v říjnu 1997, já jsem jej koupil v červenci 2005 za 80.000,- Kč, to vozidlo mělo 7,5 roku
a najeto 214.000 km. Nyní má 424.000 km. V roce 2006 namontováno LPG Tartarini, které stálo 43.000,- Kč. V průběhu času se dělaly
samozřejmě rozvody, brzdy, přední, zadní tlumiče, vyčištění reduktoru + výměna membrán, výměny oleje a filtrů, jak v motoru, tak automatické
převodovce, tak palivového filtru i filtrů plynu. I kdybych se teď vozidla zbavil a prodal jej, tak podle mě jsem do něj nedal postupně tolik, kolik
bych dal do pořízení elektromobilu a bál bych se, že ta baterie 19 let ani nevydrží.
Takže jaké auto je lepší pro naše normální pracující? Neviděl jsem nikde inzerát, že by se dal koupit ojetý elektromobil do 120.000 - 130.000,- Kč s výhledem,
že auto samotné - hlavně baterie vydrží dalších 15-20 let. Obyčejný pracující si u nás asi těžko může dovolit nový elektromobil, takže proto
jsem dal takové srovnání a vybral jsem konkrétně svoje auto, protože vím, kolik mě to celé stálo. A s autem jsem jezdil denně do práce, na dovolené po ČR, zahraničí,
do hor i k moři, projelo hodně zemí a vždy spolehlivé. Takže teď jsem zvědavý, zda něco podobného půjde za podobné náklady realizovat i s elektromobilem..????
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) e.w.i.n.g.1 dne 13 srp 2024 08:23, celkem upraveno 1 x.
-
Online
- Příspěvky: 3319
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
EV: Diskuse o elektroautech
Nepůjde a není to záměr ani cíl elektromobility.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: peter cz, ronja, zdenal111