
Nefunkční klima v nízkých otáčkách
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 88
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
Nefunkční klima v nízkých otáčkách
=> Raolsa, píšu sz. 

-
Offline
- Příspěvky: 53
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 3.2 FWD MY2012
Nefunkční klima v nízkých otáčkách
Po delší době píšu opět update. Zkráceně: zdá se mi to lepší, ale vyřešené to zcela není.
Delší verze: Již to budou dva týdny, co mám vyměněný expanzní ventil. První týden jsem byl přesvědčen o vyřešení problému, neboť AC fungovala skvěle, bez pazvuků a podstatně přesněji (tj. reagovala znatelně na každou, byť malo změnu teploty, a to hned). To před výměnou TXV nebylo. Přišlo mi, že když fungovala, tak to dříve chladilo jako kráva, a to třeba i při zvýšení na 24 stupňů, jako by se "zasekla" někde níž. Takže dobrý začátek a užíval jsem si to.
Jenže jednoho slunečného dne, při usednutí do ještě zahřátého auta, při jízdě bez plynu a z mírného kopce, se inkriminovaný problém vyskytl zas. Možná bych řekl, že méně nápadně, ale to přisuzuji čistě rozdílu podzim/léto, kdy je vnímání a potřeba AC jiná. Poznal jsem to ale velmi dobře, protože:
1) Vzduch z výdechů je v té situace velmi dobře pachově čitelný a je pocitově vlhký a teplejší.
2) Poté, co jsem začal lamentovat s nastavením teploty a z původních 23 stupňů jsem postupně během asi půl minuty snižoval až na nějakých 18, se bohužel nic nestalo.
3) Pomohly až vyšší otáčky nad 2 tis/min, kdy se AC "chytla" a vzduch začal být opět "skokově fresh" a začal odpovídat nastavení teploty.
Nastalo tedy zklamání a nevím, co si o tom mám myslet. V servisu (nakonec jsem zvolil AV díly) mi bylo ještě před výměnou lidsky vysvětleno, že to může být i jinde, než v TXV. Moje přání bylo jej však vyměnit tak či tak, takže dobré bylo minimálně následné zjištění, že vysokotlaký okruh začal mít po výměně opět krásných 12-14 bar. Navíc je to levná součástka a od počátku nesla velmi vysokou míru pravděpodobné příčiny problému. Výměna tedy určitě prospěla. Bohužel v tom ale bude asi ještě něco dalšího a teď se to v chladnějším počasí bude jevit asi méně nápadně. Se servisem jsem tento progres zatím dále neřešil.
Delší verze: Již to budou dva týdny, co mám vyměněný expanzní ventil. První týden jsem byl přesvědčen o vyřešení problému, neboť AC fungovala skvěle, bez pazvuků a podstatně přesněji (tj. reagovala znatelně na každou, byť malo změnu teploty, a to hned). To před výměnou TXV nebylo. Přišlo mi, že když fungovala, tak to dříve chladilo jako kráva, a to třeba i při zvýšení na 24 stupňů, jako by se "zasekla" někde níž. Takže dobrý začátek a užíval jsem si to.
Jenže jednoho slunečného dne, při usednutí do ještě zahřátého auta, při jízdě bez plynu a z mírného kopce, se inkriminovaný problém vyskytl zas. Možná bych řekl, že méně nápadně, ale to přisuzuji čistě rozdílu podzim/léto, kdy je vnímání a potřeba AC jiná. Poznal jsem to ale velmi dobře, protože:
1) Vzduch z výdechů je v té situace velmi dobře pachově čitelný a je pocitově vlhký a teplejší.
2) Poté, co jsem začal lamentovat s nastavením teploty a z původních 23 stupňů jsem postupně během asi půl minuty snižoval až na nějakých 18, se bohužel nic nestalo.
3) Pomohly až vyšší otáčky nad 2 tis/min, kdy se AC "chytla" a vzduch začal být opět "skokově fresh" a začal odpovídat nastavení teploty.
Nastalo tedy zklamání a nevím, co si o tom mám myslet. V servisu (nakonec jsem zvolil AV díly) mi bylo ještě před výměnou lidsky vysvětleno, že to může být i jinde, než v TXV. Moje přání bylo jej však vyměnit tak či tak, takže dobré bylo minimálně následné zjištění, že vysokotlaký okruh začal mít po výměně opět krásných 12-14 bar. Navíc je to levná součástka a od počátku nesla velmi vysokou míru pravděpodobné příčiny problému. Výměna tedy určitě prospěla. Bohužel v tom ale bude asi ještě něco dalšího a teď se to v chladnějším počasí bude jevit asi méně nápadně. Se servisem jsem tento progres zatím dále neřešil.
_________________
V70 3.2, MY12, 179kW, FWD, Summum, 8,90 l /100km
ex: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, 6,15 l/100km
V70 3.2, MY12, 179kW, FWD, Summum, 8,90 l /100km
ex: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, 6,15 l/100km
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14617
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Nefunkční klima v nízkých otáčkách
A kde jinde ti říkali, že by ještě problém mohl být?
To auto je nějaké začarované.
To auto je nějaké začarované.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 53
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 3.2 FWD MY2012
Nefunkční klima v nízkých otáčkách
Mám dojem, že nějaké čidlo (nepamatuji si které) a dále, bohužel, také prý samotný kompresor. Ale co na něm, to už si také nevybavuju. Také kontrolovali kabinový filtr, ale ten byl ok. S tím jsem tak nějak počítal, neboť jsem ho měnil v květnu. Začarované je ten správný výraz.
_________________
V70 3.2, MY12, 179kW, FWD, Summum, 8,90 l /100km
ex: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, 6,15 l/100km
V70 3.2, MY12, 179kW, FWD, Summum, 8,90 l /100km
ex: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, 6,15 l/100km
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé