V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 852
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od jirkaTDI »

majklson píše: 05 led 2025 19:50 a můžeš mi jako bývalý majitel octy vyjádřit jak velký je rozdíl v servisu a cenách spotřebních dílů? Rámcově.
Ceny filtrů, brzd, ložisek jsou prakticky stejné, takže spotřebák je na tom podobně. Pneumatiky mají některé rozměry shodné - 205/55 R16, 225/45 R17, což jsou většinou ty nejlevnější běžné rozměry.

Pak jsou různé specifické věci, něco je drahé na Octu, něco na Volvo, ale obecně vychází Volvo dlouhodobě dráž, řekl bych tak 1,5x až 2x. Na druhou stranu bych řekl, že servisovat Volvo vyjde minimálně 2x levněji, než stejně starý Mercedes nebo BMW.
Já měl Octu 1.6TDI 2011, kupoval jsem při cca 170t. km a prodával jsem, když měla najeto 310t. km. Řešil jsem za 20tis. Kč vstřiky, 8tis. Kč EGR, přední ložiska, tlumiče, silentbloky vpředu, jinak jen klasickou údržbu.

Volvo mám 2004 a kupoval jsem při 330t. km :D teď mám 506t. km. Vstřiky stály jen 13tis. Kč, ale pak bylo spoustu věcí, které jsou na Volvo dražší, resp. na Oktě je řešit nemusíš, protože se buď tolik nekazí, nebo tam nejsou. Třeba komplet uložení motoru, řízení vč. pumpy, kroužek pod volantem, 3x výměna poloos, 2x výměna šíbru, 2x výměna ventilátoru topení, výměna hořáku v bufíku. Nejdražší byla výměna prasklé hlavy + nové hydroštely, s prací tuším kolem 35tis. Kč. Dělal jsem teda i komplet obě nápravy, spojku s dvouhmotou, výfuk, altík, startér, turbo,... Ne teda vše bylo úplně nutné, ale mám rád věci v cajku :D ani nevím, kolik to vše stálo, už to nepočítám, ale přes 200 určitě. Za 100 jsem auto koupil a hned první rok tam 100 padlo :D

majklson píše: 05 led 2025 19:50 Rejd by asi mohl mrzet
to si zvykneš, taky jsem si zvykl :D prostě co šlo vytočit s oktou dáš s volvem na 2x :D
PetrXC70 píše: 06 led 2025 15:54 Do toho hodim vidle... :D

Já už bych P2 zpět nechtěl. Třeba sem měl špatnej kus(XC70), ale co se týče pohodlí a hluku rozhodně bych volil P3. Asi deformace z min. práce, ale potřebuju auto tichý a pohodlný a to pro mě P2 prostě nebyla... Třeba sou V70 lepší.

Podvozek u P2 na rozbitý silnici sem zkousnout nedokázal... Všechno ostatní ok... Výbava, vzhled, servis, prostor, pocit z auta...
Petře, co se týče pohodlí na rozbitý cestě, tak v tom mi přijde právě V70 nadprůměrná. Hluk je horší, ale záleží s čím to srovnáváš. Pokud s Octavií, tak to tak špatné není.

rainero
Offline
Příspěvky: 100
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: VK
Vůz: už žiadne

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od rainero »

Ja som opustil poFL P2 V70 D5 2006 manuál kvôli jazdným vlastnostiam. Auto je všade okrem dialnice neohrabané. Ponára sa a pomaly reaguje na zmeny smeru napr. pri predbiehaní. Sú tam malé silentbloky na nápravách a tak na zlých cestách bolo stále otravné búchanie a rázy od podvozka, aj po výmene silentov aj tlmičov. Vŕzganie interiéru (podlepil som všetko na čo som mal dosah). Priestorovo stačilo. Vzadu nie je veľa miesta pre nohy dospelých - deti budú OK. Motor silný, s výborným záťahom (máš ho aj v P3). Audio aj po prestavbe na žltú radu ma neohúrilo.

Zhrnutie: Oproti Octavii to bude menej agilné auto s lepším a silnejším motorom, vyšším komfortom a pocitom solídnosti. Servis bude určite drahší. Poobzeral by som sa inde, ak Volvo, tak P3 (ak mermomoci P2 tak predFl viď. dôvody vyššie).

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od python.p »

S tím rozpočtem bych šel radši do P2 kolem kila... A zbytek nechal na servis.

Hezký kousek P3 za 150?! A co další servis.

Nicméně se vším napsaným se dá souhlasit. P2 prostě plujou a hotovo. Neni to agilní závodnička.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

jergus.balaz
Offline
Příspěvky: 298
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: V40CC 2013 D3

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od jergus.balaz »

Ja osobne by som išiel kľudne aj do P3, minule tu bola jedna na predaj V60 s patvalcovym dvojlitrom. Predsa je to už o jednu generáciu vyššie ako P2, takže je tam už aj viac možností výbavy. Aj keď náklady na opravu sú o niečo vyššie.
P3 má manželka S60 2011 D3, dal som to nacipovat na 130kw a skoro 470nm, na tom aute jazdím asi najradšej :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

majklson
Offline
Příspěvky: 16
Registrován: 5 měsíců
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: V70 II 2.4i 103Kw

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od majklson »

jirkaTDI píše: 06 led 2025 16:33
Ceny filtrů, brzd, ložisek jsou prakticky stejné, takže spotřebák je na tom podobně. Pneumatiky mají některé rozměry shodné - 205/55 R16, 225/45 R17, což jsou většinou ty nejlevnější běžné rozměry.

Pak jsou různé specifické věci, něco je drahé na Octu, něco na Volvo, ale obecně vychází Volvo dlouhodobě dráž, řekl bych tak 1,5x až 2x. Na druhou stranu bych řekl, že servisovat Volvo vyjde minimálně 2x levněji, než stejně starý Mercedes nebo BMW.
Já měl Octu 1.6TDI 2011, kupoval jsem při cca 170t. km a prodával jsem, když měla najeto 310t. km. Řešil jsem za 20tis. Kč vstřiky, 8tis. Kč EGR, přední ložiska, tlumiče, silentbloky vpředu, jinak jen klasickou údržbu.

Volvo mám 2004 a kupoval jsem při 330t. km :D teď mám 506t. km. Vstřiky stály jen 13tis. Kč, ale pak bylo spoustu věcí, které jsou na Volvo dražší, resp. na Oktě je řešit nemusíš, protože se buď tolik nekazí, nebo tam nejsou. Třeba komplet uložení motoru, řízení vč. pumpy, kroužek pod volantem, 3x výměna poloos, 2x výměna šíbru, 2x výměna ventilátoru topení, výměna hořáku v bufíku. Nejdražší byla výměna prasklé hlavy + nové hydroštely, s prací tuším kolem 35tis. Kč. Dělal jsem teda i komplet obě nápravy, spojku s dvouhmotou, výfuk, altík, startér, turbo,... Ne teda vše bylo úplně nutné, ale mám rád věci v cajku :D ani nevím, kolik to vše stálo, už to nepočítám, ale přes 200 určitě. Za 100 jsem auto koupil a hned první rok tam 100 padlo :D
ten druhý odstavec mě trochu zneklidňuje :D , ne samozřejmě jsem procházel několik galerií majitelů, abych se něco dozvěděl a vidím, že se do toho hodně musí sypat (asi v závislosti na předchozím majiteli a najetých km), ale třeba 3x během 200tkm měnit poloosy mi přijde dost :-D, nerad bych, aby mě to během prvního roku zruinovalo (je jasné, že opět záleží na stavu a na některé věci není vidět)
rainero píše: 06 led 2025 17:40 Ja som opustil poFL P2 V70 D5 2006 manuál kvôli jazdným vlastnostiam. Auto je všade okrem dialnice neohrabané. Ponára sa a pomaly reaguje na zmeny smeru napr. pri predbiehaní. Sú tam malé silentbloky na nápravách a tak na zlých cestách bolo stále otravné búchanie a rázy od podvozka, aj po výmene silentov aj tlmičov. Vŕzganie interiéru (podlepil som všetko na čo som mal dosah). Priestorovo stačilo. Vzadu nie je veľa miesta pre nohy dospelých - deti budú OK. Motor silný, s výborným záťahom (máš ho aj v P3). Audio aj po prestavbe na žltú radu ma neohúrilo.

Zhrnutie: Oproti Octavii to bude menej agilné auto s lepším a silnejším motorom, vyšším komfortom a pocitom solídnosti. Servis bude určite drahší. Poobzeral by som sa inde, ak Volvo, tak P3 (ak mermomoci P2 tak predFl viď. dôvody vyššie).
já ani neočekávám nějakou agilitu, ono O2 není nějaký etalon agilnosti, snadno se jí díky zadnímu převisu rozhodí zadek. Rád bych spíš klidnou, tichou (líp jak O2) komfortní jízdu.
python.p píše: 06 led 2025 17:43 S tím rozpočtem bych šel radši do P2 kolem kila... A zbytek nechal na servis.

Hezký kousek P3 za 150?! A co další servis.

Nicméně se vším napsaným se dá souhlasit. P2 prostě plujou a hotovo. Neni to agilní závodnička.
Ten rozpočet je pouze na auto, částku na servis mám „bokem“. Právě, že se do toho rozpočtu dá najít už dost ks P3 a sem tam i V60, tak jsem pokukoval po všech, otázka, kterou v sobě řeším, jestli je P2 racionální volba, což mě dost majitelů P2 utvrzuje, že ano. To si samozřejmě budu muset nakonec rozseknout sám. Snažím se pochytit co nejvíce zkušeností, nejlépe od majitelů, kteří měli/mají oba modely. :wink:

BTW není v klubu někdo z HK a okolí?

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od python.p »

Z Hradce nevím, ale když dojedeš do BK, můžeš si projet odhlučněnou P3 s D5 v mauálu, V70XC 2.4T a nebo S80 2.5i v aftomatu. :wink:
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Dural8
Offline
Příspěvky: 1335
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od Dural8 »

Já mám P2 rád, ale už bych se k ní cíleně nevracel. P3 V70 beru jako trochu vylepšenou, ale pořád loď. Pokud chceš trochu agility k tomu motoru, poohlédni se po EUCD podvozku v S60/V60. Je to sice na úkor pohodlí, ale už to i zatáčí a jízda konkrétně s D5204T3, což je 400Nm od 1400ot./min. je absolutní bomba. To auto jede hrozně na pohodu a v automatu se nepodiváš často přes 2000 ot. protože to prostě nepotřebuješ. Mám takovou pokusnou rozjezdovku, z Višňové ze stopky směrem na Sedlčany - S60 D3 120kW tam jako jediná dá 100 ještě před náběhem na kopec a přitom se nepodivá za 2000 ot. Jel jsem tam už spousty normálních aut (ne žádné V6 tdi apod.) ale ani jedno se tam nechovalo takhle "ležérně". Opravdu za mě pokud máš 150t, hledej pětiválcovou S60/V60 a buď s tím typem motoru co jsem napsal (T2 na konci už takový buchar není) anebo to načipuj jak píše jergus a budeš dle mého navýsost spokojenej.
_________________
V60 D4

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od mlgviktorko »

Já vám to nechci nějak rozvracet, ale aspoň teda S60 když je na nějakých rozumných gumách a R17 kolech, tak funguje docela slušně a zadní náprava se k tomu chová skvěle, lehce přetáčivě. Tvrzení, že to auto prostě nezatáčí mi přijde hodně mimo, ale ono asi dost záleží na tom, kdo za tím sedí :D Spíš bych vytknul né moc komunikativní řízení, ale i s tím se dá naučit pracovat. Každopádně tohle není podstata původního dotazu.

Já mám P2 jen relativně chvíli a i přes to, kolik různých aut jsem řídil, tak se z toho stal takový benchmark, od kterého hodnotím každé další auto. To zkrátka z toho důvodu, že je to podle mého jedno z nejlepších normálních aut. Je hezké, ergonomické, pohodlné, ekonomické a zároveň i na dnešní poměry svižné a pořád relevantní. Zároveň oproti ostatním autům ze stejného segmentu jako je třeba BMW E60 nebo Audi A6 je to auto, které je na provoz levné a dobře se na něm dělají mechanické práce.
Má standardní rozměry pneumatik, levné malé brzdové kotouče, jednoduché rozvody, standardní přední uložení MacPherson, jeden jednoduchý termostat, perfektní antikoroz. ochrana atd. za mě prostě paráda... Samozřejmě jsou i speciality, které se jednou za čas můžou přihodit a provoz prodraží ale to mají tyhle auta všechny. Znám pár lidí, kteří si za ty prachy raději koupili dvojkový RS octavie TDI jako etalon spolehlivosti a těžce na to doplatili. Základ je prostě sehnat hezký nevylítaný kus, ale na takové auto nestačí otevřít bazoš a vybrat si v inzerci. Na takové auto se prostě čeká. Určitě bych nekupoval Volvo po někom, kdo si ho koupil jako levnou ojetinu a lidově řečeno ojebával servis dokud to jezdí.
Za mě tedy určitě P2 a najít někoho, jako je třeba Jirka a to auto zná jako své boty a dokáže doložit hezkou servisní historii. Nebál bych se ani pěkného faceliftu.

Nitty
Offline
Příspěvky: 222
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od Nitty »

Já mám sice S80 ale motor stejný co hledáš D5 euro3. Auto mám 5 let kupoval jsem při 270k, teď mám 340k a servis za těch 5 let stál cca 80 tisíc, ale mám servisáka co se v tom vyzná a nejezdím od dílny k dílně. Popravdě jsem Volvo koupil tak nějak náhodou a první rok tam nějaké trable byly, ale bylo to i mojí chybou, že jsem auto kupoval sám bez mechanika takže jsem nepoznal třeba špatné uložení motoru... rozhodně bych si někoho na nákup s sebou vzal.

Na druhou stranu je to kus, který měl 15 let jednoho majitele a slouží celkem dobře, takže bych neměnil, ale nevím jestli bych teď v roce 2025 kupoval třeba 20ti leté auto...možná bych šel taky cestou V60/S60 p3.

Pokud by jsi náhodou koupil a jsi z HK tak v Pardubicích můžu doporučit servisáka.
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+

Dural8
Offline
Příspěvky: 1335
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od Dural8 »

mlgviktorko píše: 06 led 2025 21:12 Já vám to nechci nějak rozvracet, ale aspoň teda S60 když je na nějakých rozumných gumách a R17 kolech, tak funguje docela slušně a zadní náprava se k tomu chová skvěle, lehce přetáčivě. Tvrzení, že to auto prostě nezatáčí mi přijde hodně mimo, ale ono asi dost záleží na tom, kdo za tím sedí :D Spíš bych vytknul né moc komunikativní řízení, ale i s tím se dá naučit pracovat. Každopádně tohle není podstata původního dotazu.

Já mám P2 jen relativně chvíli a i přes to, kolik různých aut jsem řídil, tak se z toho stal takový benchmark, od kterého hodnotím každé další auto. To zkrátka z toho důvodu, že je to podle mého jedno z nejlepších normálních aut. Je hezké, ergonomické, pohodlné, ekonomické a zároveň i na dnešní poměry svižné a pořád relevantní. Zároveň oproti ostatním autům ze stejného segmentu jako je třeba BMW E60 nebo Audi A6 je to auto, které je na provoz levné a dobře se na něm dělají mechanické práce.
Má standardní rozměry pneumatik, levné malé brzdové kotouče, jednoduché rozvody, standardní přední uložení MacPherson, jeden jednoduchý termostat, perfektní antikoroz. ochrana atd. za mě prostě paráda... Samozřejmě jsou i speciality, které se jednou za čas můžou přihodit a provoz prodraží ale to mají tyhle auta všechny. Znám pár lidí, kteří si za ty prachy raději koupili dvojkový RS octavie TDI jako etalon spolehlivosti a těžce na to doplatili. Základ je prostě sehnat hezký nevylítaný kus, ale na takové auto nestačí otevřít bazoš a vybrat si v inzerci. Na takové auto se prostě čeká. Určitě bych nekupoval Volvo po někom, kdo si ho koupil jako levnou ojetinu a lidově řečeno ojebával servis dokud to jezdí.
Za mě tedy určitě P2 a najít někoho, jako je třeba Jirka a to auto zná jako své boty a dokáže doložit hezkou servisní historii. Nebál bych se ani pěkného faceliftu.
V S40/V50 a posleze S60/V60 muze sedet i dement a to auto pojede podvozkove dramaticky lepe, nez S60 prvni generace. Smir se s tim, to je realita. Ano, P2 proti temto podvozkum nezataci, ale taky to neznamena, ze nezataci vubec. Dle meho, az by jsi s tim neco najel, poznal bys sam, co je to zatacet a zatacet - nic ve zlem.
_________________
V60 D4

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2160
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od karelvolvo »

Na jaře to bude 19 let co jsem si dovezl tehdy čtyřletou V70-ku z Německa najeto 195 kkm, stav nového vozu, Ihned po koupi se udělal olej a brzdy tehdy kotouče brembo desky Trw cca 6000kč a hurá do chorvatska. Jelikž jsem si první auto koupil Volvo 340 pak druhé 460-ku, bál jsem se velkého vozu ale tehdy V40-ka stejně stará jako tato 70-ka byla dražší. Za těch skoro 19 let jsem dělal každý rok olej každý třetí dělám i ostatni filtry, ve 290 kkm n jsem dal tlumiče ale jen tlumiče žádné uloženi nic , silentbloky předních ramen origo, a horní silentblok motoru a origo vodní pumpu protože Nemci když dělali rozvody ve 170 kkm tak ji nevyměnili, všechno jsem měl origo přes zného z autrizáku s nějakou slevou za cca 17 kkč, Ve 340 rozvody bez pumpy, největší operace byla ve 395 kkm spojka a dvouhmota a jedno ložisko předniho kola nový olej do řizení a byla opravena převodovka, vymezena vule na vstupní hřideli a komplet rozebrány vymyty poloosy a dáno nové mazivo, asi třikrát jsem měnil chladici kapalinu vždy origo plus destilka , chladič, radiator tepeni stale origo v kondici puvodni ventilátor kosti stabiku, čepy jak spodni tak řizeni, Na motor jsem nešahal vše origo vstřiky snimače ... Už po němci je zaslepene Egr, Jen jsem kdysi měnil čerpadlo v nádrži dal jsem z vrakáče, Za ty roky si auto jen zvelebuji prvně jsem vyměnil zimni plechy za prfa pak Canaverali nehradili Pegasusi, přibili Othrery a Nebulky, Menši zrcátka v chromu, křídlo, fejslift přední nárazník.... Auto má v garáži takže bufik moc nepoužívám proto jsem se v něm ješte nehrabal, Onehdy přestalo vyhřivat řidičovo sedadlo spravím tak v příští pětiletce,
100_4187a.jpg
100_4187a.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od mlgviktorko »

Dural8 píše: 06 led 2025 22:37
mlgviktorko píše: 06 led 2025 21:12 Já vám to nechci nějak rozvracet, ale aspoň teda S60 když je na nějakých rozumných gumách a R17 kolech, tak funguje docela slušně a zadní náprava se k tomu chová skvěle, lehce přetáčivě. Tvrzení, že to auto prostě nezatáčí mi přijde hodně mimo, ale ono asi dost záleží na tom, kdo za tím sedí :D Spíš bych vytknul né moc komunikativní řízení, ale i s tím se dá naučit pracovat. Každopádně tohle není podstata původního dotazu.

Já mám P2 jen relativně chvíli a i přes to, kolik různých aut jsem řídil, tak se z toho stal takový benchmark, od kterého hodnotím každé další auto. To zkrátka z toho důvodu, že je to podle mého jedno z nejlepších normálních aut. Je hezké, ergonomické, pohodlné, ekonomické a zároveň i na dnešní poměry svižné a pořád relevantní. Zároveň oproti ostatním autům ze stejného segmentu jako je třeba BMW E60 nebo Audi A6 je to auto, které je na provoz levné a dobře se na něm dělají mechanické práce.
Má standardní rozměry pneumatik, levné malé brzdové kotouče, jednoduché rozvody, standardní přední uložení MacPherson, jeden jednoduchý termostat, perfektní antikoroz. ochrana atd. za mě prostě paráda... Samozřejmě jsou i speciality, které se jednou za čas můžou přihodit a provoz prodraží ale to mají tyhle auta všechny. Znám pár lidí, kteří si za ty prachy raději koupili dvojkový RS octavie TDI jako etalon spolehlivosti a těžce na to doplatili. Základ je prostě sehnat hezký nevylítaný kus, ale na takové auto nestačí otevřít bazoš a vybrat si v inzerci. Na takové auto se prostě čeká. Určitě bych nekupoval Volvo po někom, kdo si ho koupil jako levnou ojetinu a lidově řečeno ojebával servis dokud to jezdí.
Za mě tedy určitě P2 a najít někoho, jako je třeba Jirka a to auto zná jako své boty a dokáže doložit hezkou servisní historii. Nebál bych se ani pěkného faceliftu.
V S40/V50 a posleze S60/V60 muze sedet i dement a to auto pojede podvozkove dramaticky lepe, nez S60 prvni generace. Smir se s tim, to je realita. Ano, P2 proti temto podvozkum nezataci, ale taky to neznamena, ze nezataci vubec. Dle meho, az by jsi s tim neco najel, poznal bys sam, co je to zatacet a zatacet - nic ve zlem.
Je fakt, že jsem jel akorát ve V50 a C30 a obě ty auta mi přišly jak kvalitou, tak podvozkově a motoricky strašné. Možná i horší než ten soudobý Focus. Třeba to u S60 bude lepší. Do té jsem se akorát posadil. Ale tam mi zase vadí design jak ex tak interiér😀

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2540
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Sakra a já zrovna chtěl nadhodit (za mě malý tajný tip) V50 z posledních let výroby s pětiválcovou dvoulitrovou naftou a 6q automatem (D3/D4). :green:
Hbitej podvozek, levný díly díky hejnu vydechlejch 2.0D, za hubičku spotřebák... a ať si tu každej pindá - mě ty P1 auta prostě přijdou dobrý (pokud jsi v míru s designem introše). Žádný mrtvý zámky a vyčochtaný panty dveří jako u P3, rejd a podvozek super,... a kdybych nepotřeboval drobet větší kufr, jsem s padinou jako hlavním autem úplně v míru. Rozčilujou mě akorát prkenný kožený sedačky a kapsy ve dveřích (předface).
Jasně, V60 je prostě dospělejší auto ale otázka je jak bude taková P3 za 150k vypadat. Ale jen si to tu tak plácám, V50 v hledáčku není.

Já osobně bych do P2 nešel, přijde mi ten introš takovej stísněnej a vzadu je místa jak v té V50 🤫
A hlavně ty předface auta v mých očích strašně zestárly.
Ve V60 jsem niky nejel takže tady nepomůžu (mě se líbí moc). A jakožto vlastník V70 P3 bych šel touto cestou, i když ta protikorozní ochrana je oproti P2 horší. Nepíšeš jestli chceš benzín nebo naftu... já mám 2.5T a běžnou jízdou jezdím za 10. Nevím jestli bych ještě chtěl mastňáka (naftu), ale 120-136kw bych se úplně nebál, jen pro mě s nájezdem cca 13tkm ročně nedává moc smysl (emise, DPF, a ty obecný mastňácký problémy).
Já se v té P3 prostě hrozně dobře cejtím. To si ale musíš osahat sám...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od Urvanej »

Je krásný, jak to má každej jinak...
P1 (V50 apod.) je pocitově taková fabie, lepší, ale ne o moc... jel jsem jen jako spolujezdec, takže nemohu hodnotit víc,
P2 (V70II) je pro mě nejvíc, protože mam z toho pocit kvality, pohodlí a auto dělá přesně to, co od něj očekávám, tzn. pluje si po cestách, mizerný rejd a závodní ambice jsem schopen oželet/akceptovat. Mam pofl D5 bez DPF, takže jak vzhled, tak kvalitu motoru v jednom. :-)
P3 (V70III) na mě působí levně, radost z řízení jsem neměl, už v tom mam pocit velkýho korábu, ač jsou rozměry "skoro" stejný s P2, ale prostě je to veliký, neútulný.
V rodině máme V60 T6 hybrida, tušim takhle nějak se to značí, a tam mam podobný pocit jak v P2, ale jen jsem se vezl a dobrý. Nicméně netušim, co v tom je za motor, kromě toho, že to jede jako hovado, kor s tou elektrikou. Ale to je dalece mimo rozpočet muj i tazatele.
Kdybych měl seřadit, jak se mi líbí, tak P2, P1, pak dlouho nic a pak P3.
A teď do mě :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 852
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od jirkaTDI »

Co se týče jízdních vlastností, tak nejvíce mě baví S60 P2. Oproti V70 je díky kratšímu rozvoru (a asi i tužší karosérii) hravější, dobře se skládá do zatáčky, snadno lze vyvolat lehkou přetáčivost. V70 P2 je více neutrální, v sérii spíš lehce nedotáčivá. Za mě velmi vhodná úprava u P2 jsou PU vložky do silentbloků podmotorového rámu, hodně se tím auto zpřesní za cenu lehkých vibrací na volnoběh u dieselu. A nejlépe se to auto za mě chová na pneu 225/45 R17, pokud možno s vyšším zátěžovým indexem 94. Na klasickém rozměru 205/55 R16 s indexem zatížení 91 mi to auto přijde až nebezpečné při trochu ostřejší jízdě (nebrzdí, nezatáčí). Dle mě je to hlavně tím, že ty pneu jsou vyvinuty implicitně na auta jako VW Golf, která mají o půl tuny méně.

Teď když mám na V70 komplet udělaný podvozek, stabíky z T5, PU vložky v předním rámu a zadním Y-rameni, vzadu HD pružiny navíc vyztužené gumovými vložkami mezi závity a na pneu 225/45 R17 94W, tak mám konečně dojem, že to konečně funguje a má bezpečné stabilní jízdní vlastnosti, přitom zůstalo komfortní. Když ho pošlu do zatáčky na hraně přilnavosti, jde předvídatelně neutrálně do smyku všech kol, pokud utáhnu volant nebo uberu plyn, zadek lehounce utáhne stopu.

S P1 jsem jezdil jen párkrát a to auto mi přijde naprosto šílený :D sedačky úplná hrůza, interiér je otázka vkusu, ale do mého se to teda vůbec netrefilo. Podvozek sice celkem přesný, ale nekomfortní, dvojková oktávka dle mě jezdí lépe.
Ve V60 P3 jsem jezdil jen v MY17 se čtyřválcem a to auto mi přišlo takový bezpohlavní, řízení odtažitý, celkově to ve mě nezanechalo žádnou emoci. Interiér mi přijde takový stísněný, necítím se tam komfortně. Osobně se mi moc nelíbí kulaté tvary S60/V60 P3.
Ve V70 a S80 P3 jsem jel jen krátce jako spolujezdec, tak to moc srovnat nemůžu, ale že by to bylo zásadně pohodlnější, než P2 mi až tak nepřišlo. Interiér se mi docela líbí, ale nejsem z toho tak odvařenej.

Můj sen (už od roku 2005, kdy jí představili) byla vždy V70 P2 FL v tmavý barvě se 17" Thorama a Rkovým křídlem, což jsem si splnil. A když jsem do ní poprvé sednul, tak ten interiér, ta vůně, ty sedačky a pozice za volantem, to že mě do pravý nohy netlačí palubka, měl jsem zkrátka intenzivní pocit "jo, tohle je úplně vono". Podobný pocit jsem měl jen v některých BMW a třeba Passatu B8, ale v jiném Volvu ne.

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2397
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od mr1 »

Měl jsem a mám roky P2 jako daily car. Nevidím v tom sebemenší problém. Podle mě, ta bezpečnost tam pořád je vysoká. Spolehlivost na své stáří až ohromující - mám samý starý krámy, dnes už. A ani u jednoho nemám nějaký větší problémy. A to mám i tři TDI. Otec má jako daily 850 TDI. A pořád v něm pošlu vnouče raději, než kdyby si koupil nějakýho hnujdé nebo dachnu. Fajn, u novějších aut se docela dobře zvyká na spoustu vychytávek, ale taky některé deně proklínám. Já už se na to dívám tak, že není důvod kupovat cokoli zbytečně novějšího a drahýho. Jsou to vyhozený prachy a starosti navíc.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Vany
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: S80 3,2 2007

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od Vany »

Měl jsem S80 p2 s D5. S tím jsem měl zároveň s80P3. Jedno muselo z domu. Prodal jsem P2 a doteď toho lituji. Sice P3 má lepší výbavu, je novější, ale nemá tak pohodlné sedačky a už je náročnější na servis. A pro mě auto musi mít duši. A tu P2 mělo rozhodně lepší. No a teď mám rok a půl 240 a to je za mě nejlepší a nejpohodlnější Volvo co jsem měl. P3 stojí a jezdím 240 z roku 84.
_________________
S80 3.2 175kw 2007
245 gl 2.3 82kw 2/1984
Bylo:
S80 2.4 D5 120KW 4/2004
V70XC 2.4T 147kw 10/2000
850 2.0benzin 105kw rok 1995

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2397
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od mr1 »

Vidíte, na to pohodlí se tu možná trochu zapomnělo, ale faktem je, že jak P80, tak P2, má asi ty nejpohodlnější sedačky, kde sem kdy seděl. Při přesednutí do funglové ovce, je to kulervoucí křeč.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 843
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od powl »

Nitty píše: 06 led 2025 21:22 Pokud by jsi náhodou koupil a jsi z HK tak v Pardubicích můžu doporučit servisáka.
Tak to bych poprosil o kontakt...ja uz jsem hledani vzdal a jezdim radsi do Semil k Raolsovi, i kdyz to mam daleko, nebo to delam sam...
Naposledy upravil(a) powl dne 07 led 2025 08:16, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5626
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od PetrXC70 »

mr1 píše: 07 led 2025 07:49 Vidíte, na to pohodlí se tu možná trochu zapomnělo, ale faktem je, že jak P80, tak P2, má asi ty nejpohodlnější sedačky, kde sem kdy seděl. Při přesednutí do funglové ovce, je to kulervoucí křeč.
Se sedačkama souhlasim, v P2 opravdu výborný!
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od Urvanej »

Vany: jooo, tomu rozumim, taky mam jako daily 740. Ale důvod, oproti P2 je naprosto absurdní... při řízení mam v 7/9 přesně na dveřním tapecu místo na loket. To v jiným autě nemám a byl to jeden z důvodů, proč mi 240 nesedí. Prostě všude jinde mam loket v jiný pozici a to mi vadí.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Vany
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: S80 3,2 2007

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od Vany »

Každý má něco. Jak říkám, auto má mít duši a musí člověku sedět. Jak je P3 dobrý auto a nemám s ním závažnější problém tak prostě nemá pro mě to kouzlo. I když když těch 230 Kobík zařve, tak to člověka taky baví. Ale P2, i P80 a teď Olafek tu duši a kouzlo mají větší. A světe div se, nejoblíbenější Volvo moji ženy byla 850. Tou jezdila nejraději a doteď mi nadává, že jsem ji prodal. A to bylo blbuvzdorne auto, které taky jezdí do teď. Prostě bych se starých Volv nebál. Chce to péči a lásku a to auto mu to v dobrém vrátí.
_________________
S80 3.2 175kw 2007
245 gl 2.3 82kw 2/1984
Bylo:
S80 2.4 D5 120KW 4/2004
V70XC 2.4T 147kw 10/2000
850 2.0benzin 105kw rok 1995

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od python.p »

Taky to tak mám, XC70 mám rád, věnoval jsem ji dost lásky, ale je to pro mě věc která dostane rodinu a mě pohodlně, bezpečně a relativně rychle z bodu A do bodu B.

Ale taková V70XC, sem si někde něco vrzne, má zatím ještě svoje vrtochy, sem tam něco opravím, sem tam se něco posere a je to divný, ale zatím mě to vůbec nesere ba naopak, prostě mě to baví a to auto je fajn a má své kouzlo - duši. :)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Pep
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 444
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Korejský toustovač

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od Pep »

Většina toho už tady byla řečena, tak přidám pár postřehů ze čtyř S60 (3x MkI, 1x MkII), které mi prošly rukama.

P2: Je spolehlivější a robustnější auto. Bohužel interiéry vržou a mohou působit stísněně. Jízdní vlastnosti závisí na motorizaci. P2 mělo čtyři různé (možná i víc) tloušťky stabilizátorů, různé typy tlumičů, nivomaty apod., což dělá hodně. Například 2.4i je houpavej pohodlnej parník, zatímco T5 je přesnej opak. D5 mi přišla míň houpavá, ale po čtyřech letech už mohou mé vzpomínky být zkreslený.

U T5, když se dají silnější stabilizátory, PUR vložky do nápravnice a PUR silentbloky do ramen, začne zadek konečně víc chtít do zatáček a auto působí, že sedí jako přibitý. Ale na horší silnici ztratí poslední zbytky komfortu. Všechny verze ale spojuje nulová zpětná vazba od volantu, což je dnes skoro standard. Na druhou stranu řízení je přesné – kam zatočíš, tam jede.

P3: Je méně bytelná, méně kvalitní a reznou. Na druhou stranu interiér tolik nevrže, působí vzdušněji a může mít adaptivní tempomat, což je pro mě velký plus. Kufr u S60 P3 je oproti P2 bída.

Jízdně je P3 lepší – agilnější a „zábavnější“. Fordí platforma je znát. I oproti upravené S60 T5 je i upravená P3 pohodlnější. Ale stejně bych to všechno hodil (P2 i P3) do kategorie svižný přepravník z bodu A do bodu B. Co se týče bezpečnosti, tak tam je znát, že je to samozřejmě novější auto a bude prostě na tom líp, než P2.

Sedačky: Záleží na typu. Sportovní sedačky P3 (až od faceliftu 2014) hodnotím jako nejlepší, pak sportovní sedačky z P2, komfortní z P2 a nakonec komfortní z P3.

A jinak souhlas P2 má svoje kouzlo - “duši”.
_________________
Je: Obrázek KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:

Obrázek S60 T5 MY2004
Obrázek S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation

Ejdou Rotacak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3597
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Ono obecně moderní auta (až na výjimky) nemají duši. Já mít v kapse přebytečných 1.000.000 Kč na nové/zánovní auto....tak bych si koupil raději za půl míče nějakou legendu a nechal půl míče na servis. Kromě odhlučnění, komfortu, funkčních světlometů, pocitu z novoty" apod. moc dalších objektivních benefitů moderní auta nenabízí.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé