Platforma P3 - koroze spodku a oprava

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od hajnej »

Vidím to stejně, jako selap
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1797
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Tomas78 »

Ahoj kluci, byl jsem nějakou dobu mimo, ale koukám, že téma ožilo

Jako reklama to od Petrose trochu vypadá ;-), ale za zkoušku ten XCP Rust Blocker stojí. Já jsem se rozhodoval mezi ním a FF. Ten FF je i na dutiny u toho XCP jsem takovou aplikaci nenašel. Koupím časem jeden sprej a dám vědět. Max. to využiju na chatě. Reference na netu to má slušný, určitě bych to nezavrhoval. S tím FF má Petros pravdu, že pořád je to jako naolejovaný.

@Munga: když 2 roky počkáš, tak řeknu, jak ten Fluid Film funguje :-) Záleží co od toho čekáš. Volvo mi nějak zatím hotový nepřijde (jestli někdy bude) a když vidím, co ještě časem budu na podvozku dělat, tak to asi budu řešit tím FF, protože se dá lehce odstranit. Ten černý nástřik nemají rádi mechanici - je z toho zas*** nářadí.

Ale jak jsem psal výše:
1. jeden uživatel si nechal káru odstrojit a nastříkat v AV dílech a byl velmi spokojen (prý to udělali poctivě)
2. Já jsem uvažoval o tomhle https://www.autoklempirstvi.cz/

ad 2) byl jsem se tam podívat, mluvil s majitelem a mám z toho dobrý dojem. Pán super, zvedli jsme káru a vysvětlili si co a jak. Cena kolem 16 tCZK (pokud se pamatuji). Měl jsem tam jet, ale měl jsem závadu a musel jsem to odložit. No a vlastně káru jsem dal do kupy až nedávno a i tak vidím, co ještě mne čeká.

Kdybych věděl, že kára je v pohodě a nějakou dobu na ní nesáhnu, klidně bych ad 1) i ad 2) zkusil.

Jinak ten FF mám napatlaný na části spodku cca 2 měsíce. Byl jsem v myčce OMV Top Wash, vzalo to i spodek a bez problémů. Navíc je to kompatibilní s mým mechanikem, který je "ropák". Ten maže všechno tak důkladně, že něco je FF a něco Konkor ;-) Ten FF vzlíná neuvěřitelně. V případě potřeby stačí čistič brzd (bez acetonu) a je to hned dole.

PS: neberte to jako reklamu na FF, jen drobné zkušenosti

shalibaba
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 549
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od shalibaba »

Začínám být na tento systém nahlodnutej.
Jelikož se starám o 3 auta, tak by bylo nejlepší koupit 5 litrů balení.
Pro dutiny píší - stříkací pistoli s možností připojení hadičky na dutiny - nakopnete mi, prosím, někdo, po jaké pistoli se poohlédnout?

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3315
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Vapik »


Tomas78
Offline
Příspěvky: 1797
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Tomas78 »

Ahoj,

@Petros: díky za informace. A nic ve zlém - ohledně té reklamy, to byla fakt jen legrace. Každá zkušenost vítána a tyhle informace jsou super. Já mám tím FF ošetřený jen kousek auta, není problém to shodit a použít ten XCP. Já jsem o něm uvažoval / ptal se na něj, ale tehdy o dutinách nic nebylo, tak jsem vzal FF.

Já to rád vyzkouším. I kdyby to bylo jen sprejem, tak ta aplikace 1-2x ročně je naprosto v pohodě. Dutiny vydrží déle a podvozek je za chvilku. Mne právě naprosto dostal ten FF, to má NEUVĚŘITELNOU vzlínavost. Jestli je ten XCP ještě lepší a nelepí, tak je to hodně dobrá alternativa. Ona jedna výhoda FF je v tom, že můžeš použít na některá místa PermaFilm (průhledný / černý) a pak už to nemusíš tím FF ošetřovat:

https://www.stop-koroze.cz/perma-film/perma-film-al-1-litr/

Ale zase už je to tam napatlaný na pořád.

DUTINY:
Jak jsem psal výše, dle německého testu jsou vosky do dutin fajn, ale nejlépe na nezkorodovaná vozidla. Jakmile je něco chyceného, tak prostředky na bázi mastnoty (třeba ten FF) jsou asi lepší volba. Opravdu jsem koukal, co to umí a to nechci dělat reklamu :-)

Já teď budu měnit chladič a časem mne čekají silentbloky, takže ten černý nástřik pro mne není optimální (ale neodsuzuji ho).

Kdyby jsi mohl, zkus hodit nějaké foto před / po. By mne zajímalo, jak to vypadá reálně. Asi taky půjdu do toho XCP!

Ještě jednou díky ;-) T.

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1797
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Tomas78 »

Ahoj,
po nějaké době drobný posun. Sám jsem z Volvo fóra čerpal, tak snad i někomu pomohou další poznatky :-)

Konečně jsem se dostal k odstrojení podběhů a zkouknul jsem, v jakém je to stavu. Upřímně čekal jsem po diskuzích P2 vs P3 hrůzu, ale jsem mile překvapen. To, co jsem prezentoval výše byla jen špička ledovce a to ještě od bordelu. Obrázek vydá za 1 000 slov, takže přidávám foto předního a zadního podběhu.

LZ (horší strana):
image.png
Tam je kritické místo tohle:
image.png
LP (horší strana):
image.png
V podstatě to rezne jen tam, kde se filc apod. dotýkal karosérie.

Nakonec jsem zvolil pouze lokální způsob opravy. Nebudu dělat ani celé podběhy. Nejdříve se provede impregnace rezavých míst Fluid Filmem a přes to hodíme PermaFilm Transaperent. Ono by to v těch spojích kolem prahů stejně nešlo pořádně vybrousit a hodit přes to jen "něco černého" naoko nemá smysl (vyzkoušeno).

POZN.: měl jsem na zadních nosnících Fluid Film od zimy a fakt to drží doteď. Povrchová rez zůstala tak, jak to bylo v době nástřiku, nikam už se to nerozlezlo.

Auto má aktuálně 280 000 km, jsem 3. majitel a 1. co ho garážuje ;-). Před tím jezdilo za každého počasí a hodně i přes zimu v soli. Ve předu je prorezlý lem LP blatníku (PP byl měněn dříve), ale to je kosmetika, nikam dál do kastle to nejde to nejde. Drží se tam voda kvůli hlukové izolaci.

Za mne tedy P3 není vůbec špatné. Jasně, jsou lepší, ale viděl jsem i mnohem horší ;-)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1797
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Tomas78 »

A rok výroby 06/2010

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2213
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Munga »

Pěkný report - až pokročíš tak se opět pochlub :good:

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1797
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Tomas78 »

Ahoj,

cca 3 týdny hotovo. Vypadá to solidně, uvidíme po zimě.

Postřehy:
1. chce to technologickou kázeň. Musí se dodržet doporučení výrobce, tj. nanést Fluidu opravdu trošku nebo to setřít a přes to dát PermaFilm. Jinak to nevytvrdne.
2. Zůstane to průhledný, drží to, v případě dodržení postupu to nelepí a vidíš, co se pod tím děje. Kdyby to rezlo, je to včas vidět.
3. Je vidět, že ten Fluid se vsákne do rzi a ten PermaFilm to zavře.
4. V dutinách je ten Fluid film neskutečně vzlínavý
5. Nevýhodou je ČAS s tím strávený. Z komerčních servisů neznám nikoho, komu se do toho chce. Ten PermaFilm dlouho schne, takže pokud nemáte v dílně horko-vzduch, lepší to udělat za dobrého počasí. Samotná příprava je cca den práce, ale než se ty min. 3 vrstvy nanesou, je to min. týden schnutí (teď začátkem září)

ZÁVĚR:
Hlavní výhoda je, že se to nemusí odrezovat. Upřímně: jak už je to takhle načaté, nikdy to nepůjde odrezit dokonale. Vždycky mezi spárami apod. něco zbyde. Jak se to udělá klasikou (odrezit, základovka atd.,), do dvou let to vyleze zpět. Uvidíme po zimě, ale docela tomu věřím. Realisticky počítám s tím, že si auto nechám 2-3 roky *). Ona ta masa materiálu by neprorezla ani kdybych na to nesáhl, ale prostě ... nemám rád, když něco není jak má být ;-)

*) i když ... zas to auto když se dá do kupy je fajn a nic mne nenutí to měnit. Uvidíme, jak to bude spolehlivé.

@Munga: jestli jsi nestihl ošetřit podvozek a chceš to před zimou dočasně pořešit, tak klidně věnuji jeden FluidFilm. Je téměř celý, foukneš to tam před zimou a sůl nemá šanci. jde to pak dolů wapkou (nezkoušel jsem) nebo odmašťovadlem (vyzkoušeno).

PS: ani nové XC60 nejsou rzi odolné - viz obrázek dole. To by se ale soudruzi měli stydět, u takto mladého vozu:
image.png
https://www.swedespeed.com/threads/xc60-246-rust-corrosion.642551/
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2213
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Munga »

Ahoj
Tak přešla zima a co tvé zastavení koroze - jak to vypadá a drží?
Já teď budu aktuálně montovat tažné tak na mne zřejmě něco bafne až sundám nárazník - zase jsem se na to vybodl a teď když to bude odstrojené tak to musím konečně něčím ošetřit.

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 843
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od powl »

pokud to nekoho zajima tak ja sem ted na patrola pouzil premenovac koroze z autokelly a kupodivu to fakt neco dela...na mistech kde jsem obrousil rez sem to tim natrel a udelalo to takovou cernou kompaktni vrstvu ktera se da pretrit

https://www.formech.cz/nano4you-premenovac-koroze-a-rzi-300ml-2329136.html
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2213
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Munga »

Montuji tažné a vlastně jsem se rozhodl že si ho dám sám protože jsem očekával že mám ,,švédský tank" a vykoukne na mne nějaká koroze. No a volvo nezklamalo :D
Podběhy jsou vlastně pěkné ,ale v těch dutinách nosníků je to celkem dost a hlavně bez smysluplné šance to nějak mechanicky odstranit před ošetřením.
Také celkem dost elektrochemická koroze Al dílů a překvapilo mne ta roura od nádrže - na dotek je dost zdegradovaná.
Takže jak a čím to ošetřit?
Musím to řešit rychle - jestli máte něco fungujícího tak sem s tím :thumbup:

Postup od Thomas78 se mi zatím přijde že by mohl na tohle dobře fungovat - nejspíš to také zkusím.

Petros sem dával také zajímavý materiál, ale to byla reklama tak to beru z rezervou, ale třeba to tu už někdo zkusil.

Nějaké foto : u P3 to budete mít podobné, alespoň jsem zjistil že nebylo bourané.
xc60 zadek tažné.jpg
xc60 zasek L roh.jpg
xc60 zadek L nosník tažné.jpg
Inkedxc60 zadek pP roh_LI.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1797
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Tomas78 »

Borci, oživím téma po 3-leté zkušenosti ;-)

Včera jsem sundal levý podběh a takhle to vypadalo po 3 letech s Perma Filmem. Někde to bujelo i pod tím, tohle jsou obrázky před vyčištění. Celkově dobrý, otázka je, jak dlouho bude dávat smysl to auto udržovat. Jakmile se ta rez kousne do lemů apod., mám zkušenost, že ty domácí opravy nic moc. Každopádně teď jsem objednal z Allegra lak a řeší to Brunox Epoxy jako pasivace a primer + vrchní nátěr. Mám ho také (Brunox), tak uvidíme. Auto už má 14 let.

https://allegro.cz/nabidka/sada-na-rez-lakova-malta-volvo-426-10713877192

Když shrnu svoje zkušenosti:
- do revoluce jsme Škodovky ošetřovali Rezistinem.
- po revoluci se k nám dostala řada přípravků /takový ty černý nástřiky ve spreji), ale to stálo za prd. Vykvetlo to pod tím skrytě a pak i s nátěrem šel pryč plech
- profi přípravky vyžadují profi nástroje (tedy doma moc ne)
- Fluid Film / Perma Film slušné výsledky, ale je to "voser" to aplikovat (doba schnutí)
- do dutin Fluid Film pecka a nesmrdí, drží to (koukal jsem zběžně endoskopem)

Skoro si říkám, že u dalšího auta se na podvozku vrátím k Rezistinu kvůli jednodušší aplikaci.

PS: nevejde se mi celý podběh do záběru - blbý foták a málo místa na boku
image.png
image.png
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od ren »

Je to brutal a věčný a marný boj. Už jsem tady někde psal, že jako první auto si junior pořídil 20 let starou A4 s 300 Tkm, docela katastrofu. Některé části spodku byly rezavé jak liška, hlavně zadní ramena a vlastně všechny nosníky související s podvozkem, vzadu víc než vpředu, a že těch profilů má A4 něúrekom. Kde tekl z auta olej a poblemcal nosníky a ramena, bylo vše jak nové. Co šlo bezbolestně očistit a byl k tomu dobrý přístup, natřel jsem suříkem, zbytek dostal nátěr vyjeťákem, po zimě žádné výrazné další škody. Podle údajů které se dají dohledat na netu jezdí A4 dodnes, nezrezla.. Prostě rez je jako rakovina, pokud komplet neodstraníš, dříve nebo později se rozjede znova, i kdyby ses pos..l. Pokud kompletně neodstraníš, zpomalíš nějakým pasivátorem a tím, že nějakým nátěrem zabráníš přístupu vzduchu, ale to nikdy neuděláš na 100%
Kdyby se u nás nesolilo, anebo bys nejezdil v zimě, možná by ty nátěry fungovaly lépe, ale takhle tomu moc nevěřím... Teda kromě zakázaného suříku, tím se natíraly lodní trupy které byly ve slané vodě a drželo to.
Minium is commonly used in Russia, where it called Surik, as well as in Norway, India and China. Oil based red lead paints are used to protect ships, railroad cars and all sorts of steel constructions from corrosion. Minium bonds with iron creating a protective oxide layer that resists corrosion even in salt water.

https://en.wikipedia.org/wiki/Minium_(pigment)

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1797
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Tomas78 »

Díky za reakci. Ono v podstatě to koresponduje s mými poznatky :) Jak jsem psal výše, Fluid Film je lanolinový olej, Perma Film je krycí vrstva. Ten Fluid film nevydrží tam, kde jsou vyšší nároky, např. otevřené části podběhů. Nicméně některé části spodku (pod kryty apod.) jsem vystříkal Fluid Filmem a tam se koroze ani nehnula. To samé dutiny. Má to neskutečnou vzlínavost. I u prohnilého předního blatníku se zastavil postup koroze.

Věčný boj na téma vosk x olej. Za mne: tam, kde už je to načaté, jednoznačně olej (klidně Fluid Film). Ono samozřejmě pak už je otázka, nakolik se to staré auto vzhledem k pracnosti vyplatí udržovat, je to boj a je to otravné ... :)

PS: přijde mi, že XC60 z Belgie je horší než V/XC70 ze Švédska

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6161
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od python.p »

Suřík se dá stále pořídit, jen stačí vědět co a jak. :) hotovej ne, ale ingredience koupíš.

Mám v plánu přes zimu nelegálně ošetřit Miatu. Páč tam je to past vedle pasti.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3315
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Vapik »

Surik v prasku jsem aplikoval na lexuse. Jen jsem musel čestne prohlásit ze ho použiju na restaurování uměleckých děl.

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1797
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Tomas78 »

Díky za info, to jsem netušil. Tak popřemýšlím o tom u dalšího auta. Teď už mám všude ten Fluid / Perma Film, abych to nemixoval. BTW: neřešil jste někdo už i lemy? Přední blatníky jsou jasný, ale co zadek? Udělat sám, nebo dát raději lakýrníkovi? Pardon za pozdní odpověď, byl jsem pryč ;-)

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6161
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od python.p »

Vapik píše: 08 srp 2024 12:52 Surik v prasku jsem aplikoval na lexuse. Jen jsem musel čestne prohlásit ze ho použiju na restaurování uměleckých děl.
Japonská V8 je ve své podstatě umělecké dílo, takže vše naprosto v pořádku! :)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5579
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Romulusw »

Na ty fotky se ale nekouká pěkně :(

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1797
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Tomas78 »

Myslíš konkrétně "mé manželky auto"? :) Na 14 let starý auto a dnešní šetřivou dobu za mne asi dobrý, ale tak nějak jsem od Volva čekal více. Co jsem okukoval, platforma P2 mi přijde poctivěji udělaná. To nepočítám, že mám komplet prorezlý LP blatník (PP byl měněn). Nosníky apod. jsou ve velmi dobrém stavu. Ale jak už to jednou takhle začne reznout ...

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2213
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Munga »

V předním blatníku korozi zapříčiňuje především protihluková výplň u dveří - nejen že tam zůstává bordel, ale je to pěna ve slabém tvz. igelitu ve kterém se při jakékoliv manipulaci udělá snadno dirka a pak funguje jako houba. Já ve zdravém blatníku pěna ok a lehonká a v chyceném pěna několik kg nacucaná. To je jasná konstrukční chyba vzniklá šetřením. O pozinku se raději zmiňovat nebudu, ale takhle je to bohužel dnes standart u všeho a to maj dnes auta ještě tak slabé plechy že je propaluješ spotovačkou i na jedničku..

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1797
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Tomas78 »

Jo ten předek mám úplně přesně stejný. Nicméně to rezatý místo jsem prolil Fluid Filmem a v podstatě 3 roky se to nehnulo, nechce se mi to teď měnit. Jinak ta samá výplň je i ve vzduchovém filtru. Taky to bylo nasáknutý vodou se solí. Vyhodil jsem to. Popravdě přemýšlím, jak dlouho se vyplatí to ekonomicky udržovat. Je to smutný, že technicky je auto jakž takž ok, a v podstatě životnost je daná korozí. Navíc mi přijde, že reznou více XC60 vyrobené v Belgii, než V70 / XC70 vyrobené ve Švédsku.

EDIT: navíc opravil jsem ty lemy lokálně a provizorně. Je to Brunox Epoxy + lak, není tam plnič. Počítám s tím, že kdyby se to mělo udělat pořádně, muselo by to jít k lakýrníkovi, na což asi dojde.

BTW: neměl jsem origo lak, koupil jsem přes Allegro z e-lakiereň. Úplně pecka, napsal jsem jim, že je to Volvo s kódem barvy 426 a třetí den od objednání to tu bylo. Poštovné zdarma nad 300 Kč, tak jsem koupil sadu i se štětcema, Brunoxem apod. asi za 300 Kč, ale jinak se ten lak dá koupit samotný za pár korun. Klidně Ti naplní i sprej. Odstín sedí perfektně. Je toho 50 ml lak + 50 ml bezbarvý lak. Opravná tužka Volvo originál 9ml + 9 ml stojí to samé.
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od ren »

Neboj EU se o tebe postará. Prošla mi rukama legislativa EU která připravuje směrnici o vozidlech s "ukončenou životností", některé díly u starších aut nebude povoleno měnit, některé se budou smět používat jenom originály a ne použité nebo druhovýroba. Ale občané budou mít štěstí, protože s tím nebudou mít žádné starosti, vozidlo s ukončenou životností budou moct bezplatně odevzdat v jednom z center která budou za tím účelem zřízena...

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1797
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Tomas78 »

Ne že by mne to překvapovalo. A to se považují za zastánce EU a západních hodnot 🥴

Sice je to OT, můžeme založit i jiné téma, ale kdyby se Ti chtělo, napiš nějaké podrobnosti nebo dej odkaz, rád mrknu. Něco jsem zaslechl, ale zatím jsem tomu nevěnoval pozornost 🙂

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], honzs