Pokud to zdejší osazenstvo bude tolerovat, budu pokračovat s Alpinou. Pár fotek. Na karoserii nanesena keramika, dvě vrstvy Miyabi Graphene Pro, jako finální vrstvu ještě vosk. Kola a brzdové třmeny Stance Rim 3.0, okna KMKZ. Zítra jde ještě na zatmavení oken. Pak už jen jezdit. Auto zajeté.
Exteriér. Jiný spoiler vepředu, jiný vzadu včetně koncovek výfuku. Světlá výška vepředu (oproti M340i) o 2 cm nižší, vzadu stejná, na boku u řidiče kupodivu o 1 cm vyšší. To je zřejmě i důvod, proč se mi do Alpiny celkem dobře nastupuje. Pravděpodobně za to můžou příplatková dvacetipaprsková kovaná kola 255/30 ZR20 vepředu a 265/30 ZR20 vzadu v barvě antracitu. Zda tomu tak skutečně je, zjistím v zimě, až budu mít nasazenou základní 19 placovou zimní sadu. Subjektivně celkem civilní vzhled, bez různých popisků Alpina by člověk ani změnu nepoznal.
Interiér. Prakticky stejný, pouze plaketa s registračním číslem modelu a volant potažený lavalina kůží. Jedná se prý o jednu z nejjemnějších kůží, které používá pro svůj interiér například značka Rolls Royce. Pro zájemce je možné za nemalý peníz nechat potáhnout touto kůží i všechny sedačky. Jiné koberečky s bílým lemováním. Po nastartování jiný design infotainmentu s displejem tachometru cejchovaným do 340 km/h, vše v tradičním modrozeleném schématu. Jedná se o verzi LCI, tedy už s podlouhlým zakřiveným displayem s verzí iDrive 8. Na rozdíl od M3 nelze objednat ventilovaná sedadla. Škoda. V čem je tedy rozdíl? V tom, co není na první pohled vidět…
Motor: S58 převzatý ze současné M3, naladěný na 495k a 730Nm. Oproti M3 competition tedy relativně znatelný nárůst točivého momentu o 80 Nm při podobném výkonu. Alpina motor výrazně předělala. Vyměnila obě turba, vybavila motor pouzdry turbín s optimalizovaným průtokem, zvětšila mezichladič, optimalizovala software. Optimalizované sací potrubí s velkoobjemovými pouzdry vzduchového filtru napomáhá reakci motoru. Převodovka s označením 8HP76 má modernizovaný měnič točivého momentu. Cílem Alpiny bylo dodat maximum točivého momentu co nejníže a co nejdéle – bez potřeby řadit. Ve srovnání s M3 se jedná o výkon dodaný ‘v obleku‘. Uhlazenější, ne tak agresivní. Výkonové parametry pro verzi Touring: 0-100 km/h za 3,7 sec., 0-200 km/h za 12,7 sec. Na dálnici se rozjede až na 302 km/h.
Podvozek: Asi největší změna. Pružiny od Eibach stejně jako dorazy a speciálně upravené stabilizátory. Pohon všech kol s elektronicky řízeným zadním diferenciálem s omezenou svorností. Preferovaná zadní náprava v poměru 60:40. S využitím variabilního ovládání tlumičů jsou k dispozici čtyři jízdní režimy: COMFORT+ (specialita Alpiny), COMFORT, SPORT a SPORT+. Brzdový systém sestávající z 4pístkových pevných brzdových třmenů s brzdovými kotouči o průměru 395 mm na přední nápravě a plovoucích brzdových třmenů s brzdovými kotouči o průměru 345 mm na zadní nápravě.
Jak Alpina jezdí? Katapultáž při předjíždění je návyková. Těch 730 Nm je znát. M3 by mi nevyhovovala ze dvou důvodů. Prvním je moje řidičské (ne)umění. Je na mě prostě moc ostrá. Za druhé, podvozkově na naše silnice nevyhovující. Alpina je komfortní a výkon dodá uhlazeně, nemusím se jí bát. Je to polykač dálničních a okreskových kilometrů.
V případě motoru B58 v M340i jsem měl dlouhodobou reálnou spotřebu 8,1 l/100 km. Po prvních 3000 km jsem na 11,3 l/100 km, a to se bavíme o zajížděcím klidném režimu ve většině zatím najetých km. S vlastnictvím tohoto auta se vyplatí pořídit si zákaznickou kartu některé z čerpacích stanic

.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
6.jpg
8.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
15.jpg
16.jpg
20.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.