V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5048
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
Super letadlo
Stíhačky nepotřebují blinkry
Stíhačky nepotřebují blinkry
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5048
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
ta tvá bude asi ještě větší peklo co?
https://youtu.be/sGUmQKq-dMs
https://youtu.be/sGUmQKq-dMs
-
Offline
- Příspěvky: 711
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: Alpina B3 Touring 2023
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
Upřímně ani ne. Na dálnici a asi i některých jiných silnicích bych byl o kapánek rychlejší a ve vysokých rychlostech bych mu ujel. Ale na Nordschleife je M3 rychlejší. Přeci jen podvozek mám laděný hodně komfortně, na dálnici než na okruh. Je to taková M3 v obleku, což mi vyhovuje. Nejsem závodník.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
-
Offline
- Příspěvky: 711
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: Alpina B3 Touring 2023
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
Pokud to zdejší osazenstvo bude tolerovat, budu pokračovat s Alpinou. Pár fotek. Na karoserii nanesena keramika, dvě vrstvy Miyabi Graphene Pro, jako finální vrstvu ještě vosk. Kola a brzdové třmeny Stance Rim 3.0, okna KMKZ. Zítra jde ještě na zatmavení oken. Pak už jen jezdit. Auto zajeté.
Exteriér. Jiný spoiler vepředu, jiný vzadu včetně koncovek výfuku. Světlá výška vepředu (oproti M340i) o 2 cm nižší, vzadu stejná, na boku u řidiče kupodivu o 1 cm vyšší. To je zřejmě i důvod, proč se mi do Alpiny celkem dobře nastupuje. Pravděpodobně za to můžou příplatková dvacetipaprsková kovaná kola 255/30 ZR20 vepředu a 265/30 ZR20 vzadu v barvě antracitu. Zda tomu tak skutečně je, zjistím v zimě, až budu mít nasazenou základní 19 placovou zimní sadu. Subjektivně celkem civilní vzhled, bez různých popisků Alpina by člověk ani změnu nepoznal.
Interiér. Prakticky stejný, pouze plaketa s registračním číslem modelu a volant potažený lavalina kůží. Jedná se prý o jednu z nejjemnějších kůží, které používá pro svůj interiér například značka Rolls Royce. Pro zájemce je možné za nemalý peníz nechat potáhnout touto kůží i všechny sedačky. Jiné koberečky s bílým lemováním. Po nastartování jiný design infotainmentu s displejem tachometru cejchovaným do 340 km/h, vše v tradičním modrozeleném schématu. Jedná se o verzi LCI, tedy už s podlouhlým zakřiveným displayem s verzí iDrive 8. Na rozdíl od M3 nelze objednat ventilovaná sedadla. Škoda. V čem je tedy rozdíl? V tom, co není na první pohled vidět…
Motor: S58 převzatý ze současné M3, naladěný na 495k a 730Nm. Oproti M3 competition tedy relativně znatelný nárůst točivého momentu o 80 Nm při podobném výkonu. Alpina motor výrazně předělala. Vyměnila obě turba, vybavila motor pouzdry turbín s optimalizovaným průtokem, zvětšila mezichladič, optimalizovala software. Optimalizované sací potrubí s velkoobjemovými pouzdry vzduchového filtru napomáhá reakci motoru. Převodovka s označením 8HP76 má modernizovaný měnič točivého momentu. Cílem Alpiny bylo dodat maximum točivého momentu co nejníže a co nejdéle – bez potřeby řadit. Ve srovnání s M3 se jedná o výkon dodaný ‘v obleku‘. Uhlazenější, ne tak agresivní. Výkonové parametry pro verzi Touring: 0-100 km/h za 3,7 sec., 0-200 km/h za 12,7 sec. Na dálnici se rozjede až na 302 km/h.
Podvozek: Asi největší změna. Pružiny od Eibach stejně jako dorazy a speciálně upravené stabilizátory. Pohon všech kol s elektronicky řízeným zadním diferenciálem s omezenou svorností. Preferovaná zadní náprava v poměru 60:40. S využitím variabilního ovládání tlumičů jsou k dispozici čtyři jízdní režimy: COMFORT+ (specialita Alpiny), COMFORT, SPORT a SPORT+. Brzdový systém sestávající z 4pístkových pevných brzdových třmenů s brzdovými kotouči o průměru 395 mm na přední nápravě a plovoucích brzdových třmenů s brzdovými kotouči o průměru 345 mm na zadní nápravě.
Jak Alpina jezdí? Katapultáž při předjíždění je návyková. Těch 730 Nm je znát. M3 by mi nevyhovovala ze dvou důvodů. Prvním je moje řidičské (ne)umění. Je na mě prostě moc ostrá. Za druhé, podvozkově na naše silnice nevyhovující. Alpina je komfortní a výkon dodá uhlazeně, nemusím se jí bát. Je to polykač dálničních a okreskových kilometrů.
V případě motoru B58 v M340i jsem měl dlouhodobou reálnou spotřebu 8,1 l/100 km. Po prvních 3000 km jsem na 11,3 l/100 km, a to se bavíme o zajížděcím klidném režimu ve většině zatím najetých km. S vlastnictvím tohoto auta se vyplatí pořídit si zákaznickou kartu některé z čerpacích stanic .
Exteriér. Jiný spoiler vepředu, jiný vzadu včetně koncovek výfuku. Světlá výška vepředu (oproti M340i) o 2 cm nižší, vzadu stejná, na boku u řidiče kupodivu o 1 cm vyšší. To je zřejmě i důvod, proč se mi do Alpiny celkem dobře nastupuje. Pravděpodobně za to můžou příplatková dvacetipaprsková kovaná kola 255/30 ZR20 vepředu a 265/30 ZR20 vzadu v barvě antracitu. Zda tomu tak skutečně je, zjistím v zimě, až budu mít nasazenou základní 19 placovou zimní sadu. Subjektivně celkem civilní vzhled, bez různých popisků Alpina by člověk ani změnu nepoznal.
Interiér. Prakticky stejný, pouze plaketa s registračním číslem modelu a volant potažený lavalina kůží. Jedná se prý o jednu z nejjemnějších kůží, které používá pro svůj interiér například značka Rolls Royce. Pro zájemce je možné za nemalý peníz nechat potáhnout touto kůží i všechny sedačky. Jiné koberečky s bílým lemováním. Po nastartování jiný design infotainmentu s displejem tachometru cejchovaným do 340 km/h, vše v tradičním modrozeleném schématu. Jedná se o verzi LCI, tedy už s podlouhlým zakřiveným displayem s verzí iDrive 8. Na rozdíl od M3 nelze objednat ventilovaná sedadla. Škoda. V čem je tedy rozdíl? V tom, co není na první pohled vidět…
Motor: S58 převzatý ze současné M3, naladěný na 495k a 730Nm. Oproti M3 competition tedy relativně znatelný nárůst točivého momentu o 80 Nm při podobném výkonu. Alpina motor výrazně předělala. Vyměnila obě turba, vybavila motor pouzdry turbín s optimalizovaným průtokem, zvětšila mezichladič, optimalizovala software. Optimalizované sací potrubí s velkoobjemovými pouzdry vzduchového filtru napomáhá reakci motoru. Převodovka s označením 8HP76 má modernizovaný měnič točivého momentu. Cílem Alpiny bylo dodat maximum točivého momentu co nejníže a co nejdéle – bez potřeby řadit. Ve srovnání s M3 se jedná o výkon dodaný ‘v obleku‘. Uhlazenější, ne tak agresivní. Výkonové parametry pro verzi Touring: 0-100 km/h za 3,7 sec., 0-200 km/h za 12,7 sec. Na dálnici se rozjede až na 302 km/h.
Podvozek: Asi největší změna. Pružiny od Eibach stejně jako dorazy a speciálně upravené stabilizátory. Pohon všech kol s elektronicky řízeným zadním diferenciálem s omezenou svorností. Preferovaná zadní náprava v poměru 60:40. S využitím variabilního ovládání tlumičů jsou k dispozici čtyři jízdní režimy: COMFORT+ (specialita Alpiny), COMFORT, SPORT a SPORT+. Brzdový systém sestávající z 4pístkových pevných brzdových třmenů s brzdovými kotouči o průměru 395 mm na přední nápravě a plovoucích brzdových třmenů s brzdovými kotouči o průměru 345 mm na zadní nápravě.
Jak Alpina jezdí? Katapultáž při předjíždění je návyková. Těch 730 Nm je znát. M3 by mi nevyhovovala ze dvou důvodů. Prvním je moje řidičské (ne)umění. Je na mě prostě moc ostrá. Za druhé, podvozkově na naše silnice nevyhovující. Alpina je komfortní a výkon dodá uhlazeně, nemusím se jí bát. Je to polykač dálničních a okreskových kilometrů.
V případě motoru B58 v M340i jsem měl dlouhodobou reálnou spotřebu 8,1 l/100 km. Po prvních 3000 km jsem na 11,3 l/100 km, a to se bavíme o zajížděcím klidném režimu ve většině zatím najetých km. S vlastnictvím tohoto auta se vyplatí pořídit si zákaznickou kartu některé z čerpacích stanic .
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
-
Offline
- Příspěvky: 380
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 MY11 T6 AWD
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
Moc pěkný. K dokonalosti snad chybí jen adaptivní tempomat. Jak si zvykáš na iDrive 8 oproti 7?
_________________
Je: S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation - Na prodej
Bylo: S60 T5 MY2004
Je: S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation - Na prodej
Bylo: S60 T5 MY2004
-
Offline
- Příspěvky: 711
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: Alpina B3 Touring 2023
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
Adaptivní tempomat jsem měl, proto jsem si ho nezaškrtnul. Téměř jsem ho nepoužíval, nepřišel jsem mu na chuť.
iDrive 8 považuji za softwarový pokrok, ale vadí mi absence tlačítek. Na klimu, na rádio, na vyhřívání sedaček. To bylo přesně to, co se mi na původní M340i moc líbilo a získávalo pro mě body právě třeba proti volvu. Musím si zvyknout, nedá se nic dělat, lepší už to nebude...
iDrive 8 považuji za softwarový pokrok, ale vadí mi absence tlačítek. Na klimu, na rádio, na vyhřívání sedaček. To bylo přesně to, co se mi na původní M340i moc líbilo a získávalo pro mě body právě třeba proti volvu. Musím si zvyknout, nedá se nic dělat, lepší už to nebude...
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
-
Offline
- Příspěvky: 662
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Vůz: V70II D5
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
Pořádné kladivo... všechno super. Ale ty dva tablety spojené v jednom na té palubce, nevím prostě mi to tam nějak nesedí. Vypadá to hodně divně.
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
-
Online
- Příspěvky: 5248
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
Super stihačka. 730Nm je pěkná bestie. Proč vyhodili ty programovatelné tlačítka ( To mi přišlo na BMW dokonalý
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 1652
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
Moc hezký!! Skvělá barevná kombinace barva/interiér a ty kola, fakt skvělý!
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Online
- Příspěvky: 5168
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
Furt je to hezčí než tahle pitchovina co vyrábíme do I7
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 190
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S80
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
Nestojí ta Alpina teď kousek od zimního stadionu v Kolíně?
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
-
Offline
- Příspěvky: 711
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: Alpina B3 Touring 2023
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
Stojí
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
-
Offline
- Příspěvky: 190
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S80
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
Jel jsem ještě zpátky tak jsem se zaměřil na spz fakt dělo
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
-
Offline
- Příspěvky: 711
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: Alpina B3 Touring 2023
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
Nechal jsem stejně jako předešlá auta přeměřit výkon na brzdě.
Tovární údaje má 364kW/495k a 730Nm.
Naměřeno 407kW (554k) a 740Nm. Takže výkon o cca 12 % vyšší než říká výrobce a krouťák +- to co má mít. O tom výkonu trochu pochybuji, trochu optimistické.
Poslední číselný údaj: Papírově má mít 0-100 za 3,7 sec. Zkusil jsem přeměřit, a podle GPS to ukazuje 3,43 sec. Nechali si tam celkem rezervu. Video níže. https://www.youtube.com/watch?v=cXDYDsL-r2A
Tovární údaje má 364kW/495k a 730Nm.
Naměřeno 407kW (554k) a 740Nm. Takže výkon o cca 12 % vyšší než říká výrobce a krouťák +- to co má mít. O tom výkonu trochu pochybuji, trochu optimistické.
Poslední číselný údaj: Papírově má mít 0-100 za 3,7 sec. Zkusil jsem přeměřit, a podle GPS to ukazuje 3,43 sec. Nechali si tam celkem rezervu. Video níže. https://www.youtube.com/watch?v=cXDYDsL-r2A
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) saabik dne 25 kvě 2023 18:54, celkem upraveno 1 x.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5048
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
To je bestie. Ty jo!
-
Offline
- Příspěvky: 711
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: Alpina B3 Touring 2023
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
Dne 5.7. se v holandském Zandvoortu konala akce Alpina Drive Day, jízdy vlastní Alpinou na místním okruhu. Celkem 35 vozů hlavně z Německa a Holandska. Tři byly z Čech, včetně mě. Jízda na okruhu vyšla na den, který si shodou okolností vybrala údajně největší bouře v Holandsku za 100 let. Naskytla se také možnost zachytit 11 Alpin vedle sebe na hotelovém parkovišti, kde jsme den před akcí nocovali.
Asi nejzajímavějším kouskem z akce byla B7 z roku 1987.
Bouře se během dopoledne uklidnila. Po obědě jsme mohli vyrazit na trať, která zůstala až do odpoledne mokrá. Řidiči si tak mohli vyzkoušet jak dokáže být mokro zrádné.
Po 30 minutách jízdy byla nutná podobně dlouhá přestávka. Po malém občerstvení a vychladnutí brzd se mohlo pokračovat v dalším kroužení.
Průměrná spotřeba během půlhodinové jízdy byla celkem vysoká - přes 30 litrů/100 km včetně zahřátí a dochlazení. Po čtyřech blocích jízdy následovala téměř prázdná nádrž, a současně i konec akce. Vzhledem k dalšímu našemu individuálnímu programu jsme bohužel nevyužili možnost jízdy jako spolujezdce s šoférem - majitelem firmy Andreasem Bovensiepenem v nejsilnější Alpině všech dob, B5 GT. Série pouze 250 kousků tohoto modelu byla během jediného dne při uvedení na trh vyprodaná.
To by bylo, abychom se na zpáteční cestě nestavili v Sinsheimu. Hned ráno, když ještě nebyly fronty do letadel.
Celkově povedená akce i přes špatné načasování ohledně bouře, a ne úplně levné vstupné. Závěr, který si odnáším, je, že by bylo více než vhodné nyní investovat hlavně do svých řidičských skills, neboť jsem identifikoval velké mezery v ovládání vozu i hlavy. Dobrým řidičem se zatím nazvat rozhodně nemohu. Přemýšlím, že si dám zimní verzi, kterou pořádají v Alpách. Alespoň můj spolujezdec by prý moc chtěl .Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
Pecka!
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvky: 711
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: Alpina B3 Touring 2023
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
S Helgou slavíme první výročí. Najeto 27 tisíc km. Zatím průměrná spotřeba 11,1 l/100 km. Olej měním cca po 10 tisíc km, každých 30 tisíc je placený. Když platím, stojí to 9 tisíc. To je plus mínus to samé co na M340i. Jinak nic nepotřebovala. Co se týká nákladů, zdaleka nejvyšší položka se jeví i pro následující rok hlavně HAV+POV.
Jak se žije s Helgou? Na nějaké vrtochy typu dvou obrazovek a jejich ovládání jsem si zvyknul, naštěstí jde valnou většinu věcí ovládat stále přes otočný idrive. Po nastartování následuje naučený postup nasazení rukavic, vypnutí stop startu a přepnutí do režimu comfort plus. Motor se mezitím uklidní, výfuk ztichne a může se vyrazit. Na zimních 19 je podvozek ještě o chlup komfortnější než na letních 20. Stále jsem si nezvyknul na prodlevu při větším přidání plynu v režimu comfort plus nebo comfort. Auto chvíli váhá, přijde mi, že je to nějaká eko fičura, která mě neba. Na sportovnější režimy prodleva mizí.
Občas se stane, že auto přitáhne pozornost. Jak zaparkované, tak při jízdě. Naštěstí to není zas moc často.
Točivý moment auta (na benzínový šestiválec) ve středním pásmu otáček mě ani po roce nepřestává udivovat. Předjíždění čehokoliv v jakékoliv rychlosti je otázkou skutečně okamžiku. Až takového, že než protijedoucí auto úplně zbytečně začne trochu uhýbat, předjížděcí manévr je ukončen. Nevýhodou je maskování rychlosti. S autem se nedá jezdit nějak pomalu. Ideální cestovní rychlost na německých dálnicích byla 160-200 km/h. Zrychlování nad 200 km/h je překvapivé. Neměl jsem zatím možnost vyzkoušet maximálku, ani po ní zatím moc netoužím.
Naměřené hodnoty: zrychlení 0-100 naměřeno pomocí dragy 3,43 sec. Tovární čas má být 3,7 sec. Naměřený výkon na válcové zkušebně 550k (495k tovární) a 740Nm (730Nm tovární). Zrychlení na 4. převodový stupeň 90-160 km/h rovné 4 sec.
Závěr: do volva už se nevrátím. Kombinace komfortu, síly a sportovních dovedností v kombinaci s praktičností je parádní a nechci do budoucna výrazně slevit. Do výběru jako náhradu za yarise hybrida pro manželku jsem však zahrnul i EX30, neboť je manželka EV friendly. Takže možná se k volvu vrátí manželka.
Jak se žije s Helgou? Na nějaké vrtochy typu dvou obrazovek a jejich ovládání jsem si zvyknul, naštěstí jde valnou většinu věcí ovládat stále přes otočný idrive. Po nastartování následuje naučený postup nasazení rukavic, vypnutí stop startu a přepnutí do režimu comfort plus. Motor se mezitím uklidní, výfuk ztichne a může se vyrazit. Na zimních 19 je podvozek ještě o chlup komfortnější než na letních 20. Stále jsem si nezvyknul na prodlevu při větším přidání plynu v režimu comfort plus nebo comfort. Auto chvíli váhá, přijde mi, že je to nějaká eko fičura, která mě neba. Na sportovnější režimy prodleva mizí.
Občas se stane, že auto přitáhne pozornost. Jak zaparkované, tak při jízdě. Naštěstí to není zas moc často.
Točivý moment auta (na benzínový šestiválec) ve středním pásmu otáček mě ani po roce nepřestává udivovat. Předjíždění čehokoliv v jakékoliv rychlosti je otázkou skutečně okamžiku. Až takového, že než protijedoucí auto úplně zbytečně začne trochu uhýbat, předjížděcí manévr je ukončen. Nevýhodou je maskování rychlosti. S autem se nedá jezdit nějak pomalu. Ideální cestovní rychlost na německých dálnicích byla 160-200 km/h. Zrychlování nad 200 km/h je překvapivé. Neměl jsem zatím možnost vyzkoušet maximálku, ani po ní zatím moc netoužím.
Naměřené hodnoty: zrychlení 0-100 naměřeno pomocí dragy 3,43 sec. Tovární čas má být 3,7 sec. Naměřený výkon na válcové zkušebně 550k (495k tovární) a 740Nm (730Nm tovární). Zrychlení na 4. převodový stupeň 90-160 km/h rovné 4 sec.
Závěr: do volva už se nevrátím. Kombinace komfortu, síly a sportovních dovedností v kombinaci s praktičností je parádní a nechci do budoucna výrazně slevit. Do výběru jako náhradu za yarise hybrida pro manželku jsem však zahrnul i EX30, neboť je manželka EV friendly. Takže možná se k volvu vrátí manželka.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
-
Offline
- Příspěvky: 5957
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
Pekne, holt jinak zamerena znacka. Tak si to uzivej.
Pro manzelku nejaky ten ten ex30 s konkurenci: https://youtu.be/weM8yGswfnE?si=yxx1_pB_1zZYrknY
Pro manzelku nejaky ten ten ex30 s konkurenci: https://youtu.be/weM8yGswfnE?si=yxx1_pB_1zZYrknY
-
Offline
- Příspěvky: 711
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: Alpina B3 Touring 2023
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
První nepříjemnost. Manželka prorazila PP gumu v Počernicích. Zabitý celý den. Naložila až druhá odtahovka s ramenem, neb první bez ramena by zničila spoiler.
Předběžná cena kontroly v servisu 10 tis., 4 objednané gumy podstatně víc, dojdou do týdne. Stát se to někde na vesnici v Rumunsku, tak by to bylo asi hodně nepříjemný.
Poznatek: lepící sada s kompresorem na nic, zlatá plnohodnotná rezerva! Ouřednící z EU mají u mě další významné mínus.
Předběžná cena kontroly v servisu 10 tis., 4 objednané gumy podstatně víc, dojdou do týdne. Stát se to někde na vesnici v Rumunsku, tak by to bylo asi hodně nepříjemný.
Poznatek: lepící sada s kompresorem na nic, zlatá plnohodnotná rezerva! Ouřednící z EU mají u mě další významné mínus.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 2171
- Registrován: 7 roků 9 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
Sefe, ja nechci byt zlej, ale minus ma asi spis manzelka ne? Jak muze blbej urednik z Brusselu za douru v pneu? To je jasny,ze na velkou diru,pripadne poskozeni bocnice mliko nestaci.
Ja jsem mel auto tovarne bez plnohodnotneho kola, ale v kufru misto bylo. Tak jsem dodal. Pripadne lze vozit v obalu jen tak v kufru,nebo si to svepomocne nejak prisrakovat
Jinak jsi dneska druhej. Soused se zanovni X5, prava zadni guma srot. Ale to mu nekdo propichnul.
Edit : neco tekoveho, ale je to jedna z mnoha stranek
https://www.dojezdove.cz/
Ja jsem mel auto tovarne bez plnohodnotneho kola, ale v kufru misto bylo. Tak jsem dodal. Pripadne lze vozit v obalu jen tak v kufru,nebo si to svepomocne nejak prisrakovat
Jinak jsi dneska druhej. Soused se zanovni X5, prava zadni guma srot. Ale to mu nekdo propichnul.
Edit : neco tekoveho, ale je to jedna z mnoha stranek
https://www.dojezdove.cz/
-
Offline
- Příspěvky: 366
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Brno / Dolní Kounice
- Vůz: Lynk & Co 01
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
Pánové, ruku na srdce - myslíte, že by některá žena v případě defektu a přítomnosti rezervního kola provedla výměnu? Čest výjimkám, ale osobně si myslím, že "fouknutí" spreje do píchlého kola je asi nejvíc, co žena (a většina mladé generace) zvládne...
Každopádně saabikovi přeji brzké uzdravení. Myslím auta, snad ne i manželky...
Každopádně saabikovi přeji brzké uzdravení. Myslím auta, snad ne i manželky...
_________________
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988
-
Offline
- Příspěvky: 711
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: Alpina B3 Touring 2023
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
S rezervou by si žena zavolala asistenci a pak by odjela. Ale rezervu dnes moderní auta často neznají. Zlatá V70!
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13167
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
No ty brďo!
Taková šlupička guma. To ji prorazila o sirku, ne?
Taková šlupička guma. To ji prorazila o sirku, ne?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Online
- Příspěvky: 5248
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring
Nemají BMW runflat pneomatiky ?
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Warcz