VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Nájezd 71tkm, to je fakt málo. To máte auto od nového nebo už jej někdo provozoval před vámi?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 298
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Hajnej: mama je prvý majiteľ, a jazdí na ňom len ona.
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Tak to asi nebude motor vyhoněnej...
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 5793
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Co vím, tak je na tento problém i SW update, pokud motor olej reálně nepapá.
-
Offline
- Příspěvky: 512
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
ja to skôr vidím na jazdu po diaľnici, vysoké teploty 35 stupňov a olej 0W-20 - motor proste trochu spapkal oleja...

vieš o tom niečo viac napísať? upravuje sa nejaká spodná tolerancia objemu oleja alebo ako?Co vím, tak je na tento problém i SW update, pokud motor olej reálně nepapá.

-
Offline
- Příspěvky: 5793
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Si napiš do Volva a pak dej vědět co ses dozvěděl.
-
Offline
- Příspěvky: 298
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Ja s manželkou sme dokopy najazdili za 11 rokov na štyroch volvach 420t km, len jedno z nich je VEA - na tom som urobil za dva roky 50t km, aktuálne má 125t km. V živote som do žiadneho motora nedolial ani deci! Len po talianskych diaľniciach som nabehal za dva roky 10t a to boli väčšinou teploty cez 40 stupňov.
A olej 0w-20 ak sa nemýlim tak išiel do všetkých štyroch áut, a to stará XC90 má aktuálne 380t km.
Takže za mňa Volvo od VEA je hnoj, ktorý už v živote nekúpim!
A olej 0w-20 ak sa nemýlim tak išiel do všetkých štyroch áut, a to stará XC90 má aktuálne 380t km.
Takže za mňa Volvo od VEA je hnoj, ktorý už v živote nekúpim!
-
Offline
- Příspěvky: 512
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
tento olej sa leje len do VEA, do 5 valcov je predpísaný 0W-30A olej 0w-20 ak sa nemýlim tak išiel do všetkých štyroch áut
-
Offline
- Příspěvky: 298
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Ikopcansky: áno oprava, mám S60 2011, 2.0 D3, 120kw, 5 valec a predpis je 0w-30.
V každom prípade je to minimálny rozdiel.
V každom prípade je to minimálny rozdiel.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 512
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Ahojte,
VDASH mi po prvý krát vyhodil chybu ECM-P200900. Zatiaľ sa motor správa štandardne bez chybových hlásení. Čo som hľadal na nete, týka sa to sania a niekomu výmena za nový kus(vyčistený) pomohla. Stretol sa niekto s touto chybou?
VDASH mi po prvý krát vyhodil chybu ECM-P200900. Zatiaľ sa motor správa štandardne bez chybových hlásení. Čo som hľadal na nete, týka sa to sania a niekomu výmena za nový kus(vyčistený) pomohla. Stretol sa niekto s touto chybou?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 512
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Ako to dopadlo?jergus.balaz píše: 02 zář 2024 18:54Tak mama najazdila cca 400km a na displeji tri paličky oleja fuč. O týždeň ide na servis po rokujergus.balaz píše: 25 srp 2024 21:45 Dnes prišiel deň D. Moja 72r mama ma XC40 a dnes pri nájazde 71tkm naskočila hláška dolejte 1L oleja.
-
Offline
- Příspěvky: 298
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Ikopcansky: v servise jej povedali, že pri poklese ma znova prísť a cez diagnostiku jej pozrú koľko ubudlo
Inak pozeral som, je to 110kw, 2L diesel.

Inak pozeral som, je to 110kw, 2L diesel.
-
Offline
- Příspěvky: 298
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Tak XC40 diesel zatiaľ stojí na dvore, mama si bola zobrať novú XC40 v benzíne, diesel sa už nerobí lebo emisie, taktiež sa už nerobí 4x4 lebo emisie, ani diaľkový štart už nie je lebo emisie. Po dvoch dňoch jej začalo písať chybu dakeho zadného brzdneho asistenta, a chybu parkovacieho asistenta, od včera jej nefunguje zvuk - nepočuť smerovky, rádio ani telefón. Volvo môže na svoju kvalitu a premiovost len spomínať.
-
Offline
- Příspěvky: 68
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V60 II
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Tak to je síla. Jde pro novou, protože tu starou si vezmou zpět kvůli té spotřebě oleje? A jestli už není ani dálkový start, tak to jde pěkně z kopce. V létě nejlepší věc na chlazení zvlášť s malým dítětem. Doufám že nám ho taky nevezmou.
-
Offline
- Příspěvky: 298
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Tomsi: nikto neberie auto späť
Autorizak sa tvári, že do spotreby oleja 1L na 1000km je všetko v norme.
Mama si kúpila novú XC40 benzín a jazdí na nej. Na starej dieslovej XC40 jazdím teraz pár dní ja, a dal som nacenit kompletnú GO motora aj s vyvložkovaním, potom sa rozhodne, čo ďalej.

Mama si kúpila novú XC40 benzín a jazdí na nej. Na starej dieslovej XC40 jazdím teraz pár dní ja, a dal som nacenit kompletnú GO motora aj s vyvložkovaním, potom sa rozhodne, čo ďalej.
-
Offline
- Příspěvky: 512
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Tak priznávam, že už cca 1000 km jazdím na Mobil 5W-30 Formula V na odporúčanie servisáka. Prvé pocity sú, že motor ztíchol, nie je taký klepotavý/hrkajúci - vyššia vyskozita oleja. Uvidíme časom...
-
Offline
- Příspěvky: 1335
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Tak přiznávám, že jsem se dočetl na cizáckých Volvofórech proč nepoužívat oleje s vyšším viskozitním číslem ve VEA motorech a ten důvod mi dává smysl. Máš nějaké jiné vysvětlení k použití, než že ho doporučil servisák? Má s ním dlouhodobou zkušenost? Jakože opravdu dlouhodobou? Děkuju.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Proč je nepoužívat? Protože motor je lépe vyroben, jsou tam menší vůle a tak je to nevhodne? 

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 512
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Jeden z argumentov bol teplotné pásmo použivania vozidla, kde -40 a +10 stupnov Celzia podľa viskozity 0W-20 je somarina. Olejom sa motor aj chladí a v našich letách +35/+40 stupňov Celzia bude olej s 5W30 lepší. Olej je vhodný aj pre DPF, tuším tento olej je ešte lepší čo sa týka zanášania. Leje ich do všetkých VEA motorov, ktoré on servisuje a bez problémov. Člen Ykka tu písal, že používa 0W30...
Jerguš tu aj postol obrázok z užívateľskej príručky XC90 SPA, kde je písaný olej aj s viskozitou 5W-30
Ak sa nemýlim, aj Ty(Python.p) používaš 5W-30 miesto 0W-30 ktorý je pre 5 valce VOlvom predpísaný
Jerguš tu aj postol obrázok z užívateľskej príručky XC90 SPA, kde je písaný olej aj s viskozitou 5W-30
Ak sa nemýlim, aj Ty(Python.p) používaš 5W-30 miesto 0W-30 ktorý je pre 5 valce VOlvom predpísaný
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Já mám 5W30 C3 Ravenol. Je to tak. Nemám tam A5/B5 se sníženým HTHS.
Já tvoje a mechošovo uvažování chápu a taky to tak dělám.
Dotaz byl na Dural8.
Já tvoje a mechošovo uvažování chápu a taky to tak dělám.
Dotaz byl na Dural8.

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 5793
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Sice postoval, ale vše je pro benzíny.lkopcansky píše: 20 lis 2024 15:27
Jerguš tu aj postol obrázok z užívateľskej príručky XC90 SPA, kde je písaný olej aj s viskozitou 5W-30
-
Offline
- Příspěvky: 298
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Je jedno, pre aký motor to je, viď druhá veta:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 1335
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Python.P : Mě to nepiš, já jsem napsal, že jsem se dočetl, proč nepoužívat oleje s vyšším viskozitním číslem a ten důvod mi dává smysl, proto se ptám lkopcanského, jestli pro to má jiné vysvětlení, než mechanikovu zkušenost či jaké je jeho/mechanikovo přesvědčení, že je to tak správně. (případně si přečti ještě jednou, co jsem napsal...přestaneš pak na mě útočit i když to zjemníš smajlíkem, díky. Nic ve zlém.)
lkopcansky : Hlavně v diskuzi mezi námi se bavím, a myslím si, že je třeba rozlišovat - že jsou VEA 2013 - 2017 a VEA 2017-. My se tady bavíme o motorech VEA 2013 - 2017 (doufám, dle Tvého podpisu), tedy o těch se starším (horším) designem stíracích kroužků. U těch si dovedu představit 0W20 i 0W30 (jak píšeš i o Ykka) jejich použití, protože existují v provedení VCC-RBS0-2AE a 0W30 je i pro tento motor v jiných destinacích (Kanada, Švédsko...) předepsán jako varianta. 5W30 však ne a co jsem hledal, ani jsem ji plnící zmíněnou Volvo normu nenašel.
Proč to ale všechno píšu je to, že v diskutovaných ročnících VEA motorů je problémem spotřeby oleje zakarbonování stíracích pístních kroužků, kdy nakonec ani "vodová" 0w20 neprojde skrz zanesený kroužek, natož pak 5w30, která je výrazně "hustější". Tedy oproti obecným zvyklostem, kdy se žroutsví motorového oleje dalo řešit použitím trochu "hustějšího" oleje, to v případě VEA motorů nepomáhá a nakonec to naopak tento jev zhoršuje.
Nevím, jestli to bude mít extra vliv na motor, který má kroužky v pořádku, zda se budou zanášet rychleji anebo naopak skutečně 5W30 pomůže/zpomalí karbonování, ale co chápu je, že když už VEA žere olej, 5W30 jí nepomůže. A nakonec, když se podívám na ty kroužky samotné, nejsem si jist, zda je prostě "hustejší" olej správné řešení. Rozhodně u 2013 - 2017 ne. Co na to VEA konzílium?
lkopcansky : Hlavně v diskuzi mezi námi se bavím, a myslím si, že je třeba rozlišovat - že jsou VEA 2013 - 2017 a VEA 2017-. My se tady bavíme o motorech VEA 2013 - 2017 (doufám, dle Tvého podpisu), tedy o těch se starším (horším) designem stíracích kroužků. U těch si dovedu představit 0W20 i 0W30 (jak píšeš i o Ykka) jejich použití, protože existují v provedení VCC-RBS0-2AE a 0W30 je i pro tento motor v jiných destinacích (Kanada, Švédsko...) předepsán jako varianta. 5W30 však ne a co jsem hledal, ani jsem ji plnící zmíněnou Volvo normu nenašel.
Proč to ale všechno píšu je to, že v diskutovaných ročnících VEA motorů je problémem spotřeby oleje zakarbonování stíracích pístních kroužků, kdy nakonec ani "vodová" 0w20 neprojde skrz zanesený kroužek, natož pak 5w30, která je výrazně "hustější". Tedy oproti obecným zvyklostem, kdy se žroutsví motorového oleje dalo řešit použitím trochu "hustějšího" oleje, to v případě VEA motorů nepomáhá a nakonec to naopak tento jev zhoršuje.
Nevím, jestli to bude mít extra vliv na motor, který má kroužky v pořádku, zda se budou zanášet rychleji anebo naopak skutečně 5W30 pomůže/zpomalí karbonování, ale co chápu je, že když už VEA žere olej, 5W30 jí nepomůže. A nakonec, když se podívám na ty kroužky samotné, nejsem si jist, zda je prostě "hustejší" olej správné řešení. Rozhodně u 2013 - 2017 ne. Co na to VEA konzílium?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Jaký útočení? Já se jen ptal na ten důvod.
Je super napsat do diskuze, že jsem si něco našel a dává mi to smysl a dál nic ... a jestli můj dotaz na to čeho seš dočetl bereš jako útočení? Tak to sorry, ale to asi nebude problém na mém vysílači.
Mě tohle třeba docela zajímá, tak proto jsem se ptal, stačilo by napsat, třeba jen to kde ses to dočetl.
(zjemníme to smajlíkem)
Je super napsat do diskuze, že jsem si něco našel a dává mi to smysl a dál nic ... a jestli můj dotaz na to čeho seš dočetl bereš jako útočení? Tak to sorry, ale to asi nebude problém na mém vysílači.
Mě tohle třeba docela zajímá, tak proto jsem se ptal, stačilo by napsat, třeba jen to kde ses to dočetl.

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1335
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Ok ok, nyní vidím, že je chyba na obou přijímačích daná psanou formou. Promiň za špatné pochopení.
1) Proč je nepoužívat? Protože motor je lépe vyroben, jsou tam menší vůle a tak je to nevhodne? Otázka s "kousavou"odpovědí
2) Proč je nepoužívat? Protože motor je lépe vyroben, jsou tam menší vůle a tak je to nevhodne? Otázka s otázkou (jak jsi to myslel).
Kdybych Ti to řekl, podle intonace bys poznal, jak to umí vyznít, obojí stejně napsané...
Přirovnávám pro lepší pochopení, že v tom vidím - jdeme jíst, děti x jdeme jíst děti. Jak jsem psal, neber to zle. Na první dobrou to bylo možné pochopit i tak, jak jsem Ti popsal.
Vysvětlení jsem napsal, čekal jsem až se vyjádří lkopcansky, abych jeho názor případně neovlivňoval...
1) Proč je nepoužívat? Protože motor je lépe vyroben, jsou tam menší vůle a tak je to nevhodne? Otázka s "kousavou"odpovědí
2) Proč je nepoužívat? Protože motor je lépe vyroben, jsou tam menší vůle a tak je to nevhodne? Otázka s otázkou (jak jsi to myslel).
Kdybych Ti to řekl, podle intonace bys poznal, jak to umí vyznít, obojí stejně napsané...
Přirovnávám pro lepší pochopení, že v tom vidím - jdeme jíst, děti x jdeme jíst děti. Jak jsem psal, neber to zle. Na první dobrou to bylo možné pochopit i tak, jak jsem Ti popsal.
Vysvětlení jsem napsal, čekal jsem až se vyjádří lkopcansky, abych jeho názor případně neovlivňoval...
_________________
V60 D4
V60 D4
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Malejkacer