syčení brzdového pedálu V70II

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
xSam
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1349
Registrován: 17 roků
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

syčení brzdového pedálu V70II

Příspěvek od xSam »

Kolik mate najeto na tech autech?
Myslim, ze valec vydrzi nesmysl, nebal bych se koupit pouzitej.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

passport5
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 606
Registrován: 10 roků
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

syčení brzdového pedálu V70II

Příspěvek od passport5 »

teprve 380 tis svítí na budíku :-) auto po druhém majiteli, který ho měl 10 let. tak to bude sedět. Nejradši bych dal těsnění nové pro klid, auto si nebudu nechávat, ale chci aby šlo dál v dobrém stavu.
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 811
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

syčení brzdového pedálu V70II

Příspěvek od kishmick »

Trochu toto téma oživým. Těsnění už mám a postup taky(je to všude na youtubu). Trochu si to lze usnadnit pomocným nástrojem z PVC trubky, kterou právě dělám. Rozměry jsou už jasný, ale obrázek dávám pro ty, kteří to nechtějí měřit v autě. Aby si ušetřili jednu cestu do garáže. O víkendu jdu na to. Good Luck Nerd!
trubka.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1004
Registrován: 18 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

syčení brzdového pedálu V70II

Příspěvek od David Patočka »

Tak snad to bude fungovat, protože neoriginální červený těsnící kroužek nám kdysi před lety nefungoval.
Byl tvrdší nežli černý originál, a i když se tam nakonec narval, tak dokonale netěsnil.

Zatím jsme vždy měli po ruce funkční posilovač z jiného typu, takže jsme z něj vytěžili kroužek, a s křečí v ruce a zlomenými zády,
jsme ho pod pedály vyměnili.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9966
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

syčení brzdového pedálu V70II

Příspěvek od hajnej »

Já jsem snad byl tehdá první pokusný zákazník této opravy u Davida :good:
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Krokr
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 40
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70XC B5244T3 2,4T 2001

syčení brzdového pedálu V70II

Příspěvek od Krokr »

Pánové,kdo jste to dělal,jak jste dopadli? Ja jsem se do toho dneska pustil a absolutně tam nešlo narvat (červený těsnění od tedgum). Samozřejmě je o chlup větší. Takže jsem tam potom narval zpět to původní. Jen se chci zeptat co se může stát pokud by mi vylítlo ven,přestane brzdit?
_________________
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 811
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

syčení brzdového pedálu V70II

Příspěvek od kishmick »

Ahoj! Jde to velice špatně. Přímo v autě skoro nemožné. I kdybys vyndal posilovač mimo auto, je to taky nadliský výkon. Já s pomocí vazelíny to tam za dopoledne dostal, ale odnesla to moje ruka-2dny mě bolelo zápěstí. Jinak, bez posilovače to brzdí taky-kovová táhla-páky k brzdovému válci zůstanou zachovány. Dokonce se mi paradoxně stalo, že mi brzdění, s novými brzdami z Rka, bez funkčního posilovače, přišlo i příjemnější-přesnější-citlivější. Líp se to dávkovalo, ale musíš trochu víc šlapat silou. To by třeba např. ženská neskousla.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1004
Registrován: 18 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

syčení brzdového pedálu V70II

Příspěvek od David Patočka »

Hlavně pozor na to, že tam nesmí přijít běžná vazelína.
Musí to být přímo vazelína na brzdové systémy, nebo automatické převodovky, prostě na gumičky.
Pokud tam přijde něco jiného, tak se guma naleptá, nafoukne, a přestane to fungovat.

Na autě to udělat lze, je to opravdu strašná práce, ale jeden dobrovolník to u nás dělá .
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Krokr
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 40
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70XC B5244T3 2,4T 2001

syčení brzdového pedálu V70II

Příspěvek od Krokr »

Takže ten červený tam narvat jde,jen je potřeba použít větší sílu. No koupím časem nový a možná se do toho jednoho dne pustím. Jinak na ten původní jsem dal silikonovou na gufera a těsnění.
_________________
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3

DawsonX
Offline
Příspěvky: 11
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Nová Paka
Vůz: V70 2.4B

syčení brzdového pedálu V70II

Příspěvek od DawsonX »

Pánové, jak to dopadlo u Vás, kdo měnil gufero za nové od Tedgum? Je funkční? Nebo raději nový posilovač?
Začal mi hajzlík syčet

Krokr
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 40
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70XC B5244T3 2,4T 2001

syčení brzdového pedálu V70II

Příspěvek od Krokr »

Mě se to nepovedlo ale vrazil jsem tam zpět původní nově namazaný silikonovou vazelínou a od tý doby mám klid. Zatim nesyčí.
_________________
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1004
Registrován: 18 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

syčení brzdového pedálu V70II

Příspěvek od David Patočka »

Stačí přehodit těsnící gumičku z použitého posilovače obdobného typu, a je zase klid.
Mám na mysli to, že posilovače s STC, DSTC, Automat, Manuál.......jsou odlišné, ale těsnění mají shodné.
Gumička kupodivu netrpí opotřebením zevnitř třecí plochy, ale odlamují se těsnící břity po vnějším obvodu.
To je vidno při demontáži.
Originál gumička lze při troše sebezapření a trpělivosti vyměnit přímo na autě, repliku tam dostat je výkon, i když je posilovač venku z auta.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3705
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

syčení brzdového pedálu V70II

Příspěvek od dumi.cz »

Davide, zminujete ze lze namazat to tesneni silikovonou vazelinou. Lze vyuzit i tento typ?

https://www.autokelly.cz/Product/AT-700015/1236434

Diky.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

DawsonX
Offline
Příspěvky: 11
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Nová Paka
Vůz: V70 2.4B

syčení brzdového pedálu V70II

Příspěvek od DawsonX »

dumi.cz píše: 01 srp 2022 15:14 Davide, zminujete ze lze namazat to tesneni silikovonou vazelinou. Lze vyuzit i tento typ?

https://www.autokelly.cz/Product/AT-700015/1236434

Diky.
dumi.cz jsem nezmiňoval silikonovou vazelinu, to uživatel Krokr
ale u té od ATE se nepíše nic o silikonu a ani tuhle vazelinu neznam.
Zkusil bych klidně tuhle:
https://autodex.cz/xeramic-silikonova-vazelina-500g-na-brzdove-valecky?gclid=Cj0KCQjwxb2XBhDBARIsAOjDZ36JtzilvaECx8Om5xp5mz1ex3Hy11xGE9GNtOyo0ZAZq4GgtlEkN8YaAgF6EALw_wcB

DawsonX
Offline
Příspěvky: 11
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Nová Paka
Vůz: V70 2.4B

syčení brzdového pedálu V70II

Příspěvek od DawsonX »

David Patočka píše: 01 srp 2022 12:38 Stačí přehodit těsnící gumičku z použitého posilovače obdobného typu, a je zase klid.
Mám na mysli to, že posilovače s STC, DSTC, Automat, Manuál.......jsou odlišné, ale těsnění mají shodné.
Gumička kupodivu netrpí opotřebením zevnitř třecí plochy, ale odlamují se těsnící břity po vnějším obvodu.
To je vidno při demontáži.
Originál gumička lze při troše sebezapření a trpělivosti vyměnit přímo na autě, repliku tam dostat je výkon, i když je posilovač venku z auta.
Díky za fundovanou odpověď. Ještě blbá otázka :) , ale jsi starý praktik, z použitého posilovače bývají ty gumičky použitelné?

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3705
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

syčení brzdového pedálu V70II

Příspěvek od dumi.cz »

DawsonX píše: 08 srp 2022 02:19
dumi.cz píše: 01 srp 2022 15:14 Davide, zminujete ze lze namazat to tesneni silikovonou vazelinou. Lze vyuzit i tento typ?

https://www.autokelly.cz/Product/AT-700015/1236434

Diky.
dumi.cz jsem nezmiňoval silikonovou vazelinu, to uživatel Krokr
ale u té od ATE se nepíše nic o silikonu a ani tuhle vazelinu neznam.
Zkusil bych klidně tuhle:
https://autodex.cz/xeramic-silikonova-vazelina-500g-na-brzdove-valecky?gclid=Cj0KCQjwxb2XBhDBARIsAOjDZ36JtzilvaECx8Om5xp5mz1ex3Hy11xGE9GNtOyo0ZAZq4GgtlEkN8YaAgF6EALw_wcB
Ja myslel Davida Patocku, ale diky za tip :)
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

DawsonX
Offline
Příspěvky: 11
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Nová Paka
Vůz: V70 2.4B

syčení brzdového pedálu V70II

Příspěvek od DawsonX »

Pro všechny kterým odejde těsnění na posilovači brzd, tak jako mě, mohu po dnešní zkušenosti napsat NEBOJTE SE TOHO !!
Nechápu ty komentáře typu nadlidský výkon, nemožné, těsnění nefunguje, ... atd. Díky těmto "zkušenostem" sem výměnu oddaloval 1a1/2roku a raději sem sehnal a vymontoval jiný posilovač abych ho vyměnil celý. Víc času mi zabralo vypreparovat celý posilovač z auta než vyměnit pouze těsnění.
Dnes se vším všudy i přípravou za 2hodiny vyměněno. Ano přístup z prostoru pedálů není nic moc ale jde to. Dost mi pomohl přípravek z PVC trubky co zde kishmick dal ve formě obrázku, ale netlačil sem brzdovým pedálem na těsnění, ale tlačil do strany, abych udělal větší mezeru a těsnění tam šlo lépe prsty zatlačit.
Pokud by někdo chtěl, klidně mu těsnění vyměním po předchozí dohodě :)

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 217
Registrován: 11 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

syčení brzdového pedálu V70II

Příspěvek od videoice »

Čtu tu několik úspěšných výměn těsnění. Kanibalizovali jste nebo se vám tam podařilo dostat TEDGUM těsnění a těsní?

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 217
Registrován: 11 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

syčení brzdového pedálu V70II

Příspěvek od videoice »

Jak se přesně to syčení pedálu při špatném guferu projevuje?

Myslím že to gufero mám špatné, protože klape olej při vyndaném víčku olej. Když se odpojí posilovač od vakuové pumpy a vývod ucpe, tak je klapání oleje pryč.

Na brždění problém necítím. Po vypnutí motoru jde pedál tak 2x ještě zmáčknout, potom efekt posilovače odezní.

Rád bych ten problém lokalizoval na to gufero. Koupil jsem tedgum, ale nepodařilo se mi vyndat to staré.

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 217
Registrován: 11 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

syčení brzdového pedálu V70II

Příspěvek od videoice »

To staré gufero se mi nakonec podařilo vyndat. Stačilo víc zabrat.

Označení původního "03.7718-5024.1".

TEDGUM 00748698 sice všude vyjede podle auta jako náhrada, ale je o hodně tužší a na konci tlustčí, což asi nevadí, ale už moc nepůjde potom přetáhnout ten plastový kryt.

Podle toho původního označení jde najít TEDGUM TED38029, které vypadá podobně, ale podle:
image.png
vypadá trochu jinak a podle jiného zdroje má i jiný průměr.

Jelikož moje původní gufero vypadalo celkem hodně zachovale, tak jsem jej vrátit zpět. Udělal jsem to na autě, zas tak neproveditelné to není. Řekl bych, že tudy podtlak neuniká, zvlášť přes novou vrstvu silikonové vazelíny.

Problém však zůstal. Posilovač je velmi lehce netěsný, což se projevuje:
- "klapáním oleje z víčka"
- podtlak je okolo 0.75 namísto 0.85 baru
- pedál vydrží posílený po vypnutí motoru max. 10, 15 minut, víc jak hodinu ne, přes noc už vůbec

Zajímalo by mě, kudy ten podtlak tedy uniká. Že by přes spojení s brzdovým válcem, je to možné? Nebo ještě jinudy?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13065
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

syčení brzdového pedálu V70II

Příspěvek od Urvanej »

Může být tržená membrána v posilovači, nebo v něm vlivem koroze a oddálení půlek od sebe vznikla "dirka".
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé