Problém s motorem B230F

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#26 Problém s motorem B230F

Příspěvek od kolemjdouci »

na tvým místě bych pořídil ten novej, co radí Petr. A když náhodou nebude fungovat (což se téměř jistě nestane), tak ho bez potíží udáš dál, si myslim.
_________________
škatule hejbej se

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 24
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Benešov
Vůz: Volvo 740 2,3 1989

#27 Problém s motorem B230F

Příspěvek od jirka 18 »

Tak jsem zpět a ...nevím
Regulátor jsem nakonec vyzkoušel 2,5 i 3 b a motoru je úplně jedno kterej tam je takže jsem zůstal u toho 3b.Jako změna nastala, ale nějaká taková - na plyn to ted jede skoro perfektně , jen občas to zaškobrtne jako by vynechávalo zapalování. Ovšem na benzín je to skoro nepoužitelné - projevy se zhoršili - zastudena vcelku ok, jak se trochu ohřeje, začne vynechávat, chvíli táhne ,chvíli ne a celkově vůbec nemá sílu. Pokud prošlápnu plyn a otáčky vylezou nad 3 - 3500, tak to jede jak za mlada . Volnoběh si potom sedne na skoro 1200-1500 ot - stačí vypnout zapnout klíček a spadne na 800-900.. Jsem z toho jelen , proč jsou projevy na plyn a na benzín tak odlišné ??
Uděláno:

Nová cívka
Nové víčko rozdělovače + palec
Nové kabely
Nové svíčky ( NGK 7822)
Nová lambda
V sání není netěsnost
Nové podávací čerpadlo
Tlak na liště na volnoběh ok

Jo a svíčky jsou naprosto cihlově červený ??
_________________
Volvo 740 2,3 1989
Lancia Kappa 2,4 jtd 2000

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#28 Problém s motorem B230F

Příspěvek od Urvanej »

odmontuj čidlo klepání z bloku a zkus to tak projet
jo a benzín máš letošní?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 24
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Benešov
Vůz: Volvo 740 2,3 1989

#29 Problém s motorem B230F

Příspěvek od jirka 18 »

Benzín je novej...jsem vlastně původně chtěl plyn úplně zdemontovat 🙄 na čidlo zas o víkendu zkouknu...
_________________
Volvo 740 2,3 1989
Lancia Kappa 2,4 jtd 2000

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#30 Problém s motorem B230F

Příspěvek od Urvanej »

OK, něco z toho co píšeš je špatně. Motor nemůže mít většinu věcí nových, běžet takhle zle a ještě k tomu mít správně barevný svíčky. Máš změřený tlak na liště?
Plyn do toho vůbec netahej a ani ho nezkoušej. Dokud nepoběží dobře na benzín, nemůže běžet dobře na plyn.
Po každym zásahu proveď reset řj. Hlásí vůbec nějakou chybu?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#31 Problém s motorem B230F

Příspěvek od Nimrod »

dost možná je to blbost, ale co benzínový filtr?
edit: promiň, už jsem dohledal, žes ho měnil
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 24
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Benešov
Vůz: Volvo 740 2,3 1989

#32 Problém s motorem B230F

Příspěvek od jirka 18 »

Tlak cca 2,9 na volnoběh chybu to hlásí na pozici 2 -- 3-1-1 to mělo být chybějící signál z rychloměru , což teda nevím k čemu to jednotka používá ??
_________________
Volvo 740 2,3 1989
Lancia Kappa 2,4 jtd 2000

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#33 Problém s motorem B230F

Příspěvek od Urvanej »

k řízení volnoběhu
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#34 Problém s motorem B230F

Příspěvek od kolemjdouci »

mě naposledy celkem vypeklo čerpadlo v nádrži. Auto nejdřív občas zakoplo, potom chvílema ztrácelo výkon, ke konci moc nestartovalo a běželo mizerně na volnoběh. Měnil jsem svíčky, kabely, regulátor a nic. Tlak na liště byl. Chyba byla v nádrži.
Ověřil bych asi znova funkci čerpadel.
Pak ještě někdo zmiňoval chybu řj, tak zkusit půjčit od někoho a prohodit, jestli se to zlepší?
_________________
škatule hejbej se

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 24
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Benešov
Vůz: Volvo 740 2,3 1989

#35 Problém s motorem B230F

Příspěvek od jirka 18 »

No čerpadlo v nádrži je nové tak snad funguje - a navíc ve vysokých otáčkách to jede dobře, tak kdyby bylo málo benzínu, tak by to v otáčkách nejelo ?? ale kouknu...
A ta chyba - signál to bere z budíků ? - to bych pak spojoval s tím, že ten budík je úplně v ..zádeli --po poslední opravě mi alespon funguje otáčkoměr, teploměr a kupodivu i palivoměr občas , tachometr je bez šance...
Mám co dělat :D
_________________
Volvo 740 2,3 1989
Lancia Kappa 2,4 jtd 2000

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 7506
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#36 Problém s motorem B230F

Příspěvek od Petr Marek »

jirka 18 píše: 07 úno 2022 13:20Pokud prošlápnu plyn a otáčky vylezou nad 3 - 3500, tak to jede jak za mlada . Volnoběh si potom sedne na skoro 1200-1500 ot - stačí vypnout zapnout klíček a spadne na 800-900..
Měl jsem velice podobný problém. Moje '93 240 B230F M47 v okamžiku vyšších otáček než 3000 hlásila chybu 3-1-1 a volnoběh se držel až do vypnutí zapalování na dvojnásobných otáčkách. Problém byl ve výstupu signálu z rychloměru z pinu 31/6 do ECU pin 34, jehož příčinou byl chybný chip v rychloměru. Po výměně chipu je vše v pořádku. Závadu jsem hledal docela dlouho a na vyřešení mě navedl tento topic na Turbo Bricks, na který mě nasměroval Uřvanej a výměnu chipu provedl Sergej. Velký dík pánové, bez vaší pomoci bych nejspíš stále tápal!

IMG_20220207_183313_5.jpg
240instruments1993-002med.jpg
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 7506
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#37 Problém s motorem B230F

Příspěvek od Petr Marek »

kolemjdouci píše: 07 úno 2022 20:26Pak ještě někdo zmiňoval chybu řj, tak zkusit půjčit od někoho a prohodit, jestli se to zlepší?
Dvě funkční řídící jednotky mám momentálně doma. Je to 0 280 000-951 pro LH 2,4 bez turba a bez EGRu

LH Jetronic ECU's Version.docx
(18.45 KiB) Staženo 95 x
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 24
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Benešov
Vůz: Volvo 740 2,3 1989

#38 Problém s motorem B230F

Příspěvek od jirka 18 »

Tak odpojení čidla klepání žádná změna...Zato jsem zkusil jinou váhu vzduchu co mám starou a změna byla velká,ale stejně to není ok, jen projevy byli asi tak o 60 % menší - mohlo by to být i tou váhou? - přeci jen obě staré co mám mají najeto minalne 500 tis.... A nebo ta RJ...
_________________
Volvo 740 2,3 1989
Lancia Kappa 2,4 jtd 2000

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#39 Problém s motorem B230F

Příspěvek od kolemjdouci »

za me mohla, ale jsem spis uzivatel, nez mechanik :-/
navic to neni levna vec, tak bych ji nechaval spis k zaveru patrani
_________________
škatule hejbej se

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 24
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Benešov
Vůz: Volvo 740 2,3 1989

#40 Problém s motorem B230F

Příspěvek od jirka 18 »

No 12 000 se mi za váhu dávat nechce :%)
Začínám se klonit k té RJ - dneska jsem i proměřil a dal nový čidlo teploty a zase trošinku změna, ale asi v rámci tolerance.

RJ co tam je je 561 - růžová nálepka - cože to přesně dělá za problémy ?

TO - Petr Marek asi využiju nabídky na vyzkoušení jestli teda jsou záměnné ??
_________________
Volvo 740 2,3 1989
Lancia Kappa 2,4 jtd 2000

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#41 Problém s motorem B230F

Příspěvek od kolemjdouci »

no tak to sme doma, 561 růžová - odchází obvod spínaní čerpadla :-)
samozřejmě to tím bejt nemusí, ale zkusil bych jednotku prohodit na chvíli, jestli nastane změna
Imrija na to má hack
někde tu byl seznam jednotek a jejich spolehlivost, vč. kompatibilty
https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineFIComputer.html
edit: Pink label models problematic. White label 561 less problem prone. -933, -935 and -951 known good subsitutions.
edit2: na tom odkazu je i schéma, který umí nahradit špatnej obvod v ECU a viz výše, Imrija umí vyrobit a osadit. Vyzkoušeno, funguje.
_________________
škatule hejbej se

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 7506
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#42 Problém s motorem B230F

Příspěvek od Petr Marek »

Honzo, ten seznam je zde, o tři příspěvky výš! :-)

Jirko, řídící jednotka je k dispozici.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#43 Problém s motorem B230F

Příspěvek od kolemjdouci »

omlouvám se, nevšimnul jsem si. jsem blb. třeba si Jirka 18 počte zajímavosti okolo jednotek celkově, stojí to za to,
anebo si to spíchne doma na koleně podle toho šémátka :-)
_________________
škatule hejbej se

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 7506
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#44 Problém s motorem B230F

Příspěvek od Petr Marek »

Však v klidu, omlouvat se není potřeba! 8)
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 24
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Benešov
Vůz: Volvo 740 2,3 1989

#45 Problém s motorem B230F

Příspěvek od jirka 18 »

Netřeba se omlouvat , zajímavé čtení :D
Na spíchávání doma úplně nevím kde brát čas :( Takže bych s dovolením spíš zapůjčil jednotku a ozkoušel - jen teď nestíhám , tak v horizontu 3 týdnů ....

Já z tý zanedbaný chudinky udělám časem hezký funkční auto :D , podvozek je hotov, dořešit motor , přeházet a nalakovat sem tam nějaký blatník --- no a pak už jen interiér :%)
_________________
Volvo 740 2,3 1989
Lancia Kappa 2,4 jtd 2000

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 24
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Benešov
Vůz: Volvo 740 2,3 1989

#46 Problém s motorem B230F

Příspěvek od jirka 18 »

Tak jsem úplně zapomněl se podělit, že problém jsem naprostou náhodou vyřešil - přestal hrát pravý reprák a když jsem šel po drátech z rádia, tak jsem objevil ve svazku nad ŘJ v palubce podivně ohlodané - dráty -asi od nějaké myšky záludné. Ta jsem všechny dráty opravil, zaizoloval - no a auto od té doby jede normálně :shock: :shock: Na tohle bych asi normálně nepřišel :o :Yahoo!:
_________________
Volvo 740 2,3 1989
Lancia Kappa 2,4 jtd 2000
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“