Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Noaen
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 57
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Chrysler 300c 5.7

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Noaen »

Vosér výměna spojkoveho ložiska, nový olej v převodovce, tyče stabilizatoru, čepy řízení.
Takže zítra geometrie.
Ještě mi neco tluče na zadni nápravě, ale nemel jsem čas prověřit co to může být. Zadni naprava na s80 je celkem složitá , ale mohly by to být tyčky stabilizatoru?
_________________
Ex V50 T5 , S80 2.5T 2003
Chrysler 300C 5.7
Pontiac Firebird Trans Am 5.7 1995

Tod2
Online
Příspěvky: 3483
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Tod2 »

mohly, ty bych prošel jako první
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Noaen
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 57
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Chrysler 300c 5.7

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Noaen »

Tod2: Ano, pravá zadni to ma za sebou.
Ještě mě napadlo horní uložení tlumiče.
Podobný projev měly vymlacené uložení na E46.
_________________
Ex V50 T5 , S80 2.5T 2003
Chrysler 300C 5.7
Pontiac Firebird Trans Am 5.7 1995

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14288
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od raolsa »

Dneska výměna radiátoru topení.
Mám nový traťový rekord, výměna, včetně kalibrace klapek a projetí za účelem odvzdušnění, 60 minut. :D
Jsem zvědavý na kolik mi bufík vytopí auto v pondělí ráno.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od hajnej »

Dnes se mi povedlo (a nejsem první ani poslední) nepovolit resp. žvejknout šroubek pro nastavení hladiny převodovky.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od hajnej »

raolsa píše: 17 pro 2021 18:31 Dneska výměna radiátoru topení.
Mám nový traťový rekord, výměna, včetně kalibrace klapek a projetí za účelem odvzdušnění, 60 minut. :D
Jsem zvědavý na kolik mi bufík vytopí auto v pondělí ráno.
To jsem zvědavej, jak to bude ráno vytopený.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14288
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od raolsa »

Ukojím tvoji zvědavost hned, žádná změna, furt to auto nevytopí na víc než 12°C. :(
Respektive dneska jsem to naprogramoval na 14:05, páč jsme ve dvě chtěli jet do Liberce.
Bufík se zapnul v 13:35, na digiteploměru bylo v tu dobu 7°C, přišel jsem do auta 14:05 a ukazovalo to 12°C.
Motor chlup nad třetí čárkou.
Bufík běžel naplno.
Začínají mi docházet nápady.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 419
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Werscajk »

Tak to mám radost, že nejsem jediný. :D
Přesně tohle mi benzínový bufík na T5 dělá taky. I při puštění 60 minut před odjezdem v teplotách kolem 0 to auto vytopený příliš není, ale motor je cca kolem té třetí čárky.
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

hajnej píše: 19 pro 2021 14:04 Dnes se mi povedlo (a nejsem první ani poslední) nepovolit resp. žvejknout šroubek pro nastavení hladiny převodovky.
Pořešil jsem šrouby s imbusem ,ten origo šroub utahuji citovkou ,ale i tak umí pozlobit :roll:
,,na obr.ještě délka neupravena,,
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od hajnej »

Zdenal....to není úplně špatná myšlenka. Ten origo šroub je z nějakýho bláta + neumětel hajnej v akci.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

:D imbus má větší hloubku+pevnost a cena skoro nic ,dělá co má ,možná nejsem sám kdo to tak řešil a když :twisted: .Najdou se i odmítači že blabla..mě takhle supr slouží ..
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12944
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

Hele ale na přenesenej moment je lepší torx než imbus... tady bych viděl spíš fakt jako vadu materiálu, bláto když se kousne, tak nic nepomůže, ale zase se dobře odvrtává :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

Tak je to tady..1 :D
Jjo ten šurvajs se dobře seká i odvrtává,ale imbus se dobře povoluje :) dodám :pokud tam není tedy 10letííí... :wink:
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 20 pro 2021 11:18, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

peter cz
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2183
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od peter cz »

Taky už se mi to stalo, možná za to mohl jen blbě zažvejknutej o-kroužek, každopádně stačilo šroubek pořádně zahřát a šel ven. Na xc90, která předtím jezdila do t6r, už byl místo něj šroubek s šestihranou hlavou a ořech se vejde, takže i to je řešení.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

Jjo ,prostě šroubek s jemným stoupáním ,,6hran,imbus..torx na posledním místě, teda za mě.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3320
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Vapik »

Můžete mi někdo napsat délku šroubu a co je tam za závit? Na jaro mě čeká další výměna a ten původní torx už to začíná mít za sebou, tak bych si to rád nachystal. Díky

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

M8, metrický,stoupání 1mm,délka 10 až 15mm.

Oprava: M8 -Jakub má pravdu :oops:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 20 pro 2021 14:07, celkem upraveno 2 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5828
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Jakub Svoboda »

M10 to rozhodne není
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3320
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Vapik »

Díky

jirka789
Offline
Příspěvky: 132
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 III D3 110kw MY2016

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od jirka789 »

Jakub Svoboda píše: 03 pro 2017 15:05
selap píše:Tak jsem nechal vyměnit trapné ostřikovače za rozprašovače, je to sice lepší ale na předchozím autě ty rozprašovače fungovaly líp.
Smutné je, že nejmenovaný autorizák to nezvládl na jednu nebo akceptovatelné 2 návševy, nakonec po 4 návštěvách je vše ok.
Napiš prosím číslo dílu podle faktury, také se je chystám měnit. Děkuji
Máte prosím nějaké poznatky z výměny ostřikovačů? Mám bez vyhřívání s lakovanou krytkou.

Krytku vytáhnu nahoru a ostřikovač také? Nebo je na to dobré mít nějaký fígl... pacičky, na které je dobré být opatrný. Potřeba něco zespodu odjistit/pohlídat si?

Díky moc
_________________
V70 D3 110kw MY2016 | ST2 + EGR Off by D5T5 127kw
Obrázek

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5828
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Otevri kapotu, vycvakni gumovou zaslepku/pruchodku a uvidis packy, ty zmacknes a tlacis nahoru ven. To je cele, krytka by mela jit prendat.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

jirka789
Offline
Příspěvky: 132
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 III D3 110kw MY2016

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od jirka789 »

Super, díky moc.
_________________
V70 D3 110kw MY2016 | ST2 + EGR Off by D5T5 127kw
Obrázek

Majkl1
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Majkl1 »

Výměna oleje v AT. Při najetí na nájezdy svítilo sluníčko (děláno ve sněhu před barákem). Při povolení výpustního šroubu vánice jak v ruským válečným filmu a trvala až do chvíle, když jsem korigoval hladinu oleje. I ten pes byl zalezlý na zápraží a nechtěl vystrčit ani čumák. :D

Nicméně se snad zdařilo. Olej jsem teď měnil po cca 7000 km, protože po koupi auta jsem naznal, že je ještě původní z továrny (i podle faktur od minulého majitele a najeto 200tis.). Poslední cca 2 tisíce začala převodovka někdy vykazovat mírné pohupování otáček na 4q při jízdě do mírného kopečku a při udržovačce třeba ve městě. Při povolení plynu nebo přidání pohupování ustalo. Minule AT prošlo 12L Ravenolu a dneska z ní vytekla stejně tmavě hnědá sračka jako minule. Asi rozpuštěný bordel za těch 13 let.
Po krátké testovací jízdě po výměně jsem si uvědomil, že jsem doteď ani nezaznamenal, jak se postupem času zhoršovala kvalita řazení. Nic strašného, žádné kopání ani škubání, ale práce měniče byla taková "zvláštní". Každé přeřazení bylo jiné. Někdy měnič uzamykal rychle, jinde pomalu a jindy jakoby nevěděl, co má dělat (vše jen při malém plynu, pod plynem vše OK). Teď vše, jak má být. Ale byla to fakt krátká jízda jen na konec vesnice a zpět. Takže jetli došlo opravdu ke změně uvidím až zítra.

Když jsem měl napíchlou VIDu na reset km v TCM, tak jsem juknul na DPF. Auto za cca 15 tisíc km co ho mám ani jednou neregeneroval a zaplnění max. 7g (asi prasklý filtr). Dnes tam bylo 11g, tak jsem si řekl, že zkusím nucenou (vím, nebyl důvod - jen jsem chtěl vědět, zda to auto vůbec ještě umí a zda to dotáhne až na nulu, což nikdy nebyla). Dal jsem start, motor nahodil 2000 otáček a během chvíle mi VIDA hlásila, že regenerace neproběhla nebo nebyla spuštěna, tlačítko STOP šedé, přitom motor stále v otáčkách a teplota v DPF na 670°C. Zaplnění doběhlo až na nulu, ale přes diagnostiku nešla regenerace ukončit. Musel jsem natvrdo klíčkem. Neví někdo, proč tohle VIDA udělala? Komunikace nevypadla, hodnoty jsem stále viděl online.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

Čau ,,vytekla stejně tmavě hnědá sračka jako minule,, holt síla nových olejů ,čas ukáže jestli ty výměny něco zachránily.. AT. za studena řadí v jiném režimu ,hodnot´až se zahřeje ..Můj at. jsem po koupi proplachoval 3x ,ted´už malinovka a klid v duši :thumbup:
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Majkl1
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Majkl1 »

Taky jsem si říkal, že na jaře to vyměním ještě jednou. Před koupí jsem měl strach, že mě jedna výměna bude stát tak kolem sedmičky a ještě budu muset někam do spešl servisu. Že to bude ani ne třetina a k tomu doma před barákem, jsem nečekal. Příjemné překvapení :crazy:
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Zpět na „Jak co vyladit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé