To podle mě ale nedává smysl. Za ty 2 hodiny ti hromada tepla zase odejde z motoru pryč. Podle mě je ideální to nadimezovat na 30 minut. Tz 2-3kWMajkl1 píše: ↑30 lis 2021 14:03 Díky za fotku
Bufík znám, mě bude stačit tohle. Mám to hned od baráku 2km v tahu do prudšího kopce a jak je pod 3°C, tak pokud nechci točit studený motor ve vysokých točkách (což nechci), tak rychleji, než 40km/h mi to díky prokluzu měniče nejede (při 2200 ot/min). A je fuk, zda tam mám D nebo sekvenci, protože na studený ta sekvence stejně nepřeřadí dřív, než u D. Teď se každé ráno díky tomu plazím 35-40km/h přes celou vesnici. Takže pokud to i v -20°C dokáže nahřát motor na 5°C, tak mi to bohatě stačí a účel to splní.
Jinak finančně - má to tuším 550W, takže mě po zdražení el. přijde na 3,70Kč za dvě hodiny ohřívání, což se mi bohatě vrátí na nižší spotřebě po startu a hlavně opotřebení motoru.
PTC ohřev na D5
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5226
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#51 PTC ohřev na D5
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
#52 PTC ohřev na D5
To sice ano, ale originální řešení tuto možnost neumožňuje (samozřejmě krom bufíku). Výrobce uvádí, že ty dvě hodiny postačí, aby se teplota motoru zvedla o 20-30° nad teplotu okolí, což mě stačí. Nepotřebuji mít vyhřátý interiér. Parkuji půlkou auta pod střechou, takže ani čelní sklo nepotřebuji škrabat ani odmražovat.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
#53 PTC ohřev na D5
S tim proste nemuzu souhlasit, kdyz to nepouziju, tak auto zacne topit za 2-3km, mam to trochu z kopce, tak spis za 3 a samozrejme cim vetsi minus, tim jeste pozdeji. S timhle zacne topit urcite do kilometru. Neni to k nicemu, bufik to take neni. Ale kdyby ses me zeptal, jestli bych si to koupil (kdybych to uz v aute nemel), tak bych Ti rekl, ze je to hrozne drahe a nakonec, ze i kdyz jsem tolik investoval, tak do neceho, co nesplnilo me ocekavani, protoze bufik to neni.Jakub Svoboda píše: ↑30 lis 2021 11:58 Spíš je problém ten, že člověk si vysnil, že to dělá něco jako bufík a ono to dělá něco jiného. Moje osobní zkušenost, ale nestěžuju si na to...
Přesně, takže jak jsem psal k ničemu, hlavně v našich zeměpisných končinách. V -40°C je logické, že ani bufík nebude moc fungovat.
Nicmene muzou existovat lide, kterym to do jejich podminek provozu bude pasovat. A tak pisu, at od toho cekaji plus minus co pisu
Jenom bych Majklovi poradil, ze prevodovka klouze kvuli teplote nejen motoru, ale i prevodovky a tak aby nebyl prekvapeny, ze klouze dal. Jestli to neni pravda, tak me opravte, ruku do ohne bych za to nedal, ale nekde v zakouti hlavy mi neco rika, ze jsem to nekde ve vida cetl…
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5153
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#54 PTC ohřev na D5
Auto ti topí protože má elektrické PTC v klimatizaci.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12098
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#55 PTC ohřev na D5
Tvl chlape to jsou hausnumera a jednotky (kW vs. kWh) Porovnat si měl 5/6kW bufíka a 2,2kW elektřinu.Warcz píše: ↑30 lis 2021 13:17 Ono když se nad tím člověk zamyslí fyzikálně, tak v 1l nafty je 10kWh energie. Něco vyhučí výfukem, ale většina se přemění na teplo. Jestli tam je 2.2kWh el topení, tak je logické, že to moc nestíhá.
Cenově mi to přijde nastejno. Elektřina je sice dražší, ale el. ohřev bude bez vedlejších nákladů za servis. Blbý je, že třeba pro 7,4kWh je potřeba 32A jistič na 1f
Každopádně ohřev místo bufíka se nejmenuje PTC. PTC je označení pro elektrický příhřev ve ventilaci k ohřevu vzduchu na okno nebo obecně do kabiny, nikoliv vody v motorovém prostoru.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 115
- Registrován: 3 roky 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 III D3 110kw MY2016
#56 PTC ohřev na D5
Ano, převodovka klouže kvůli teplotě oleje v převodovce. I když se motor nahřeje bufíkem, tak převodovka stejně chvíli nezamyká. Ale trvá to o hodně kratší dobu než když se vyjede s úplně studeným motorem, alespoň u mně.Dural8 píše: ↑30 lis 2021 20:34S tim proste nemuzu souhlasit, kdyz to nepouziju, tak auto zacne topit za 2-3km, mam to trochu z kopce, tak spis za 3 a samozrejme cim vetsi minus, tim jeste pozdeji. S timhle zacne topit urcite do kilometru. Neni to k nicemu, bufik to take neni. Ale kdyby ses me zeptal, jestli bych si to koupil (kdybych to uz v aute nemel), tak bych Ti rekl, ze je to hrozne drahe a nakonec, ze i kdyz jsem tolik investoval, tak do neceho, co nesplnilo me ocekavani, protoze bufik to neni.Jakub Svoboda píše: ↑30 lis 2021 11:58 Spíš je problém ten, že člověk si vysnil, že to dělá něco jako bufík a ono to dělá něco jiného. Moje osobní zkušenost, ale nestěžuju si na to...
Přesně, takže jak jsem psal k ničemu, hlavně v našich zeměpisných končinách. V -40°C je logické, že ani bufík nebude moc fungovat.
Nicmene muzou existovat lide, kterym to do jejich podminek provozu bude pasovat. A tak pisu, at od toho cekaji plus minus co pisu
Jenom bych Majklovi poradil, ze prevodovka klouze kvuli teplote nejen motoru, ale i prevodovky a tak aby nebyl prekvapeny, ze klouze dal. Jestli to neni pravda, tak me opravte, ruku do ohne bych za to nedal, ale nekde v zakouti hlavy mi neco rika, ze jsem to nekde ve vida cetl…
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
#57 PTC ohřev na D5
Tak je mi jasné, že prokluz na studeným motoru je dán především teplotním čidlem oleje v AT a že jakékoli ohřívadlo ohřívá fridex nebo blok motoru a olej v AT je ohříván druhotně až přes "železo" tepelným mostem.
Pokud to alespoň trochu pomůže, tak to pro mě má význam. Ale bufík (odhadem min. 30 litrů za kvalitní zástavbu) je na mě zkrátka příliš drahá záležitost. Tohle zvládnu namontovat sám a vyjde to na čtvrtinu. NAvíc jako bonus beru to, že se na tom nemá co podělat a defakto jde o funkčně doživotní záležitost bez starostí.
Zapojit to do elektriky bude pro mě otázka 5-10 vteřin (koncovka bude viset metr od auta), takže nic zničujícího
Pokud to alespoň trochu pomůže, tak to pro mě má význam. Ale bufík (odhadem min. 30 litrů za kvalitní zástavbu) je na mě zkrátka příliš drahá záležitost. Tohle zvládnu namontovat sám a vyjde to na čtvrtinu. NAvíc jako bonus beru to, že se na tom nemá co podělat a defakto jde o funkčně doživotní záležitost bez starostí.
Zapojit to do elektriky bude pro mě otázka 5-10 vteřin (koncovka bude viset metr od auta), takže nic zničujícího
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5226
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#58 PTC ohřev na D5
Vycházel jsem z informace kolik energie je v naftě a odhadované spotřebě 1l na hodinu. Neznal jsem skutečný tepelný výkon bufíka proto to byl odhad. Beru to tak že je přece jedno jestli mam všechny jednotky kWh nebo kW. Myslel jsem že PCV je ta sonda co je ve vodním okruhu jako u bufíku ( Tak jsem to z fotky pochopil ). Pokud to jenom řeší vzduch v autě tak je to něco jiného a omlouvám se.Urvanej píše: ↑01 pro 2021 08:43Tvl chlape to jsou hausnumera a jednotky (kW vs. kWh) Porovnat si měl 5/6kW bufíka a 2,2kW elektřinu.Warcz píše: ↑30 lis 2021 13:17 Ono když se nad tím člověk zamyslí fyzikálně, tak v 1l nafty je 10kWh energie. Něco vyhučí výfukem, ale většina se přemění na teplo. Jestli tam je 2.2kWh el topení, tak je logické, že to moc nestíhá.
Cenově mi to přijde nastejno. Elektřina je sice dražší, ale el. ohřev bude bez vedlejších nákladů za servis. Blbý je, že třeba pro 7,4kWh je potřeba 32A jistič na 1f
Každopádně ohřev místo bufíka se nejmenuje PTC. PTC je označení pro elektrický příhřev ve ventilaci k ohřevu vzduchu na okno nebo obecně do kabiny, nikoliv vody v motorovém prostoru.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
#59 PTC ohřev na D5
Ty Kubo nedělej ze mě ještě většího hlupáka, než jsem
Měl bys pravdu, kdyby nebylo tohoto...konkrétně u mě. A když jsme u toho, poradíš mi, prosím, kde to je a co všechno se pro to musí rozebrat? Už se k tomu kopu dva roky = prostě něco to dělá. O vhodnosti si rozhodne každý sám. Já znovu opakuju - spokojenost. Bufík to není, ale auto je teplejší než kdyby stálo jen tak.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12098
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#60 PTC ohřev na D5
Positive Temperature Coefficient = PTC. Prostě takovej přímotop.
A Kuba ví, páč to tam u něj vyrábí a montujou do HVACu (heating venting air conditioning = smrtelník by řekl prostě topení).
A Kuba ví, páč to tam u něj vyrábí a montujou do HVACu (heating venting air conditioning = smrtelník by řekl prostě topení).
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5153
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#61 PTC ohřev na D5
Ja jsem odpovidal vseobecne, tak nebud vztahovacny.
Ja rozdil poznal velice rychle. U XC jsem si bufika domontoval a je tam z vyroby i PTC, tudiz pracuje oboji soucasne. U V60 je z vyroby uz bufik a tam PTC z vyroby není. Bufikova auta nemaji PTC.
Takze pokud sednu do studene XC tak proste topí klima hned. Pokud sednu do studene V60, tak dokud se neohreje motor alespon na 50°C tak to proste netopi.
Ja rozdil poznal velice rychle. U XC jsem si bufika domontoval a je tam z vyroby i PTC, tudiz pracuje oboji soucasne. U V60 je z vyroby uz bufik a tam PTC z vyroby není. Bufikova auta nemaji PTC.
Takze pokud sednu do studene XC tak proste topí klima hned. Pokud sednu do studene V60, tak dokud se neohreje motor alespon na 50°C tak to proste netopi.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5153
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#62 PTC ohřev na D5
Musíš sundat stredovy tunel, vyhodit vydechy a vymenit cely modul PTC.
Kdyz nezapomenu, vecer hodim pekny odkaz na Ruske forum, kde jsou hezke obrazky.
#63 PTC ohřev na D5
Za odkaz budu rád, vztahovačný nejsem, proto jsem tam dal toho smajlíka, ale asi to tak nevyznělo, protože když napíšeš Ty Kubo anebo Ty Kubo, tak to pokaždé vypadá stejně, narozdíl když řekneš Ty Kubo a Ty Kubo, tam už bys to slyšel, jak to myslímJakub Svoboda píše: ↑01 pro 2021 10:03 Ja jsem odpovidal vseobecne, tak nebud vztahovacny.
Ja rozdil poznal velice rychle. U XC jsem si bufika domontoval a je tam z vyroby i PTC, tudiz pracuje oboji soucasne. U V60 je z vyroby uz bufik a tam PTC z vyroby není. Bufikova auta nemaji PTC.
Takze pokud sednu do studene XC tak proste topí klima hned. Pokud sednu do studene V60, tak dokud se neohreje motor alespon na 50°C tak to proste netopi.
_________________
V60 D4
V60 D4
#65 PTC ohřev na D5
Děkuji, tak na jaro dobrý, vypadá to na pohodovou, leč zdlouhavou prácičku, to bude na odpoledne...to se mi teď venku nechce
_________________
V60 D4
V60 D4
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 15 Odpovědi
- 815 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Romulusw