Je normální chování AT (TF80-SC), když jedu na 6q (režim D) třeba 80km/h, přijde dlouhý táhlý kopec dolů a sundám nohu z plynu, že AT do 100km/h nic a pak (auto z kopce zrychluje) si podřadí na 5q a nechá ho tam i když je rychlost 120km/h a dále zrychluje? Přitom, když jedu na 5q a to samé udělám na rovině a dojíždím třeba k vesnici bez plynu, tak si klidně při 60km/h (někdy i méně) sám přeřadí na 6q, aby za pár vteřin zase začal podřazovat? Ono vůbec chování AT v obci (jízda do 50km/h) je při deceleraci krajně nevyzpytatelné. Někdy si řadí nahoru, jindy dolů a jindy otáčky úplně spadnou na volnoběh a chvíli přemýšlí, co tam vlastně kopnout. Na komfort jízdy to nemá vliv, žádné cukání ani pazvuky. Nevypozoroval jsem, co na to má vliv. Jakmile mám byť sebeméně sešlápnutý plyn a je jedno, zda auto zpomaluje nebo samovolně díky spádu kopce zrychluje, AT řadí předvídavě a přibližně tak, jak bych řadil s manuálem. Ale bez plynu je to jak, když mi někdo čínsky vysvětluje kvantovou mechaniku
Jezdím s AT teprve 14 dní, tak nevím, zda je to normální nebo ne.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Pokud mas nahranej posledni SW, vymenenej olej a zadaptovano, tak s tim nemas co delat (max. odpojit baterku, na smazani provoznich adaptaci - umi to bejt dost rozdil s ohledem na to, ze se predtim s tim jezdilo jak s hnojem, nebo naopak tezka noha = idealni vec po koupi, at si to zvykne na Tvuj jizdni styl...).
Pokud z toho neco nemas, tak to udelej, vysledek bude pravdepodobne +/- stejnej(ale budes mit jistotu/klid), nebo o neco lepsi, jinak opet muzes maximalne odpojit tu baterku
Hlavne to moc nepresvedcuj rucnim razenim - to ma smysl jen, pro opravdu brzdeni motorem(vozejk/karavan), nebo naopak pokud Ti to do kopce se zatezi furt radi nahodu/dolu.
Pak uz jen kdyz treba zapadnes, nebo naopak kdyz chces jet na hrane a nechces, aby Ti to treba v zatacce/smyku radilo = potencionalni pruser...
Stejne tak nevyrazuj na svetlech a podobne, pokud je pravdepodobne, ze budes stat treba 1/2-1min.
Co tam je za SW netuším, auto mám teď od srpna.
Manuální řazení jsem zkusil dneska poprvé (s asistentem sjezdu z kopce) - hodně prudký sjezd na neposečené mokré louce (celkem adrenalin - končila lesem ) a pak jízda v lese přes kořeny, takže celou dobu jen 1q.
Olej jsem měnil před týdnem, reset degradace oleje nebyl (nemám diagnostiku a na aliexpresu před 14 dny zcela zmizely ty krabičky Dice k Vidě). Snad za týden mi to jeden klubák smázne.
Adaptace mám pocit, že se upravují nějak příliš rychle. Stačí, abych jeden, dva kopce vyjel s více sešlápnutým plynem a následně pár km AT řadí nahoru i dolů v o dost vyšších otáčkách. Pak stačí jet 2-3km v klídku a režim řazení je zase jak předtím. Nevím, možná je to normální, možná ne. Každopádně i pod plynem řadí hladce na všech kvaltech.
Krapet mě znepokojuje teplota oleje v AT. Za jízdy mi aplikace v mobilu ukazuje kolem 98°C, chvilkově i 103. Teplota vody v motoru se jak židovská víra drží skoro bez výchylek na 86°C. Četl jsem, že by teplota oleje v AT měla být za provozu kolem 85-95. Chladiče na pohled vypadají nově, čistě, plně průchozí.
Když jsem měnil olej, spáleninou cítit nebyl a to byl určitě ještě původní z výroby (najeto 197 tis, v servisce byla uvedena jen jedna kontrola hladiny) a byl to docela humáč.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Total CAN Reload a Total MOST reload me ted na XC90 V8 (takze sice P2, ale ...) na 3,5k (VOLVO zakazalo Servis 2.0 pokud se nedela zadnej fyzickej servis...).
Menil, znamena proplach(nejlepe s BG), tj. 12-14l, nebo parodie tj. vypustit z vany, 4L, nalejt novy 4L a smichat to bordelem co tam zbyl?
Mno pokud se chces zabejvat teplotou AT, tak pokud by nebyl proplach s BG(nebo alternativou) a nebyly chemii umyte chladice, tak to nema extra smysl.
Uvadeny teploty sou relativne normalni, kdyz neni pridavnej chladic, jinak pri pomaly jizde(mesto)/kolony, je bezny ze AT bude mit vyssi teplotu nez voda(nemluve o tom, ze pokud mela voda vetsi teplotu, tak s ni ten AT neschladis, ze... ).
Já nemám zkušenost s jakýmkoliv volváckým automatem, ale dvouspojka koncernu při ubrání plynu plachtí, při přibrždění začne trochu brzdit motorem a při ručním podřazení taky brzdí motorem, ale jen tak trochu, protože to jen řve a nebrzdí (objem ničím nenahradíš, že?)
Na výměnu padlo 12L od Ravenolu. Všem "tekutým opravářům" se vyhýbám, nemám k nim prostě důvěru ani když by mi k tomu dávali dva teleprovázky zdarma
To chování mi přijde spíše jako softwarová záležitost. Jak jsem psal, když je motor v tahu, chová se to předvídatelně. Pouze když se brzdí motorem, tak nechápu jeho myšlenkové postupy
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Poznám z Vidy, co tam mám za SW? Pokud ano, můžete mě někdo nasměrovat?
Pokud jedu z kopce a bez plynu, tak pokud auto samovolně zrychluje AT podřadí. Pokud zpomaluje, tak naopak řadí nahoru až dokud nejsou otáčky až na volnoběhu, pak terpve začne podřazovat. Předpokládám, že se snaží udržet rychlost. Nicméně je to nepraktické a osobně bych preferoval přesný opak.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Zkus převodovce napovědět co má dělat. Já to dělám jemným klepnutím na pedál brzdy nebo plynu. Tzn. pokud z kopce chci držet rychlost - jemně klepnu do pedálu brzdy, pokud chci aby brzdila co nejméně - jemně klepnu do pedálu plynu. U mě to funguje.
Slova Macka potvrzuji, opravdu se TF80 takto nechá navádět.
Když nedělám nic, chová se zmateně a snaží se tipovat.
_________________ V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km "T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
Tak mě to ťuknutí do plynu ani brždění nepomáhá. Aby zpátky přeřadil na 6q, musím dát tolik plynu, aby motor přestal brzdit a naopak táhnul auto vpřed a i tak to pak trvá cca 5 vteřin, než přeřadí.
Lze někde ve Vidě zjistit, co tam mám za SW (jestli byl upgradovaný)?
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Už jsem na to přišel. Je to vlastnost AT, kdy se snaží udržet rychlosti 50 a 90km/h (rychlosti pro obec a mimo obec). Pokud je kopec prudší, nepomůže se mu brzdou a rychlost přesáhne 60 a 100km/h, tak zase přeřadí na vyšší kvalt a už nepodřazuje a nechává to na řidiči. Když se jede pomaleji, tak řadí nahoru a až se dosáhne rychlosti cca 47 a 87, tak podřadí. Při jiných rychlostech to neudělá.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Při pročítání manuálu k autu jsem zjistil, že mi asi nefunguje pojistka na páce převodovky. Zepředu je páčka a bez ní by nemělo jít přeřadit z D do P, případně z R do P a obráceně. Mě to jde. Je to chyba, z které by se mi měla rozklepat peněžka?
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Je to chyba u které by se Ti měla rozklepat peněženka, pokud s tou pákou budeš za jízdy cvičit mezi PRND
_________________ V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km "T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
Ma na nasledny problem pouze vliv članek mezi sedackou a radici pakou. Tot muj nazor.
Jeste zkus sundat bocni plast panelu vlevo a zkoukni zda neni zasekly blokacni eketromagnet na volici.