JJ, vidím to stejně
Přidám ještě pár konkrétních INFO, pokud by to někomu pomohlo k výše zmíněným Nokianům SeasonProof:
- jel jsem s tím do Chorvatska a 2x Maďarsko, teploty blížící se 40°C; směs není tak měkká jako u zimních pneu, takže auto se "nevrtí"
- z hlediska hluku spokojenost; měl jsem obavy, že to bude hučet (vzorek), zvláště na dálnici, ale opak je pravdou
- v lehčím terénu (polňačka) oproti letním pneu podstatně lepší záběrové vlastnosti
- na suchu nemám co vytknout
- na mokru jsou odolné proti "plavání", záběrové i brzdné vlastnosti velmi slušné. Asi ne tak dobré jako premiové letní, ale určitě lepší než low-cost (bez urážky) letní pneu
- na sněhu už rozdíl proti třeba Continentalu TS8x0 poznám, jak při záběru, tak při brždění. Je potřeba s tím počítat, není to pneu pro horaly. Nicméně troufám si říct, že stále lepší než třeba Barum Polaris 3 a rozhodně o světelné roky lepší než 12 let staré ztvrdlé "premiovky" (neříkám, že se s tím nedá s rozumem jezdit, jen pro porovnání, měl jsem je na jiném - záložním - autě)
- odolnost proti opotřebení naprosto skvělá (!) a hlavně není to na úkor špatných vlastností na mokru; troufám si říct, že dají minimálně 60 000 km a stále bude podstatně větší vzorek než 4 mm
OBECNĚ: když už celoroční pneu, nešetřit každou korunu. Prémie (Michelin, Continental ...) už něco stojí, ale taková polo-prémie jako Nokian se dá sehnat za rozumné peníze a troufám si říct, že se minimálně vyrovnají letním / zimním pneu levnějších značek. Nepočítám "číny" - ty se dají koupit kolem 2 000 Kč, ale a) rychle se sjedou a za b) je tam TRAGICKÁ přilnavost za mokra. Na suchu se dá jezdit s každou gumou, ale mokro rozhoduje
