Celoroční pneu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 193
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S80
#1 Celoroční pneu
Zdravím, je tu někdo kdo jezdí už delší čas na celoročních pneu? Zajímají mě poznatky někoho kdo na nich má něco odjeto, případně jaké má obuté. Nájezd mám cca 15-20 tisíc maximálně a teď během covidu skoro žádný a stávající letní už dosluhují a přemýšlím právě o celoročním obutí.
Názory typu budeš mít o metr delší brzdnou dráhu nebo nemůžeš jezdit zatáčky na max nechci. Jen někdo kdo má vlastní zkušenosti. Díky
Názory typu budeš mít o metr delší brzdnou dráhu nebo nemůžeš jezdit zatáčky na max nechci. Jen někdo kdo má vlastní zkušenosti. Díky
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3435
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#2 Celoroční pneu
Ja zacinal na AT Graberkach. Ty vydrzely cca 50t km, meli jeste nejakych 4mm vzorek ale zacali dost klouzat a stacilo jen kdyz zamrapalo. Pak jsem zkusil Nokiany Weatherproof ale u tech nemuzu toho moc rict pac mi vydrzeli jen 7000km ale jako nove byly super. Drzely na suchu v zatackach mokra moc nezazily. Ted mam vraniky ice special, nejsou to celorocky ale hodlam ba njch tak jezdit.
Ted na snehu super a v breckach to jelo jak tank. Tam kde jiny v precce jely 60 ja na pohodu 80. Na suchu taky dobry a mokro taky. Ale pokud ti vadu huceni tak je neber,to uz nema nic s hucenim spolecneho ty uz vylizene piskaj. Ty graberky hucely jako nove zimaky, nic co by obtezovalo. A nokiany to same. Ty asi byly nejtissi.
Asi bych doporucil ty Nokiany.
Ted na snehu super a v breckach to jelo jak tank. Tam kde jiny v precce jely 60 ja na pohodu 80. Na suchu taky dobry a mokro taky. Ale pokud ti vadu huceni tak je neber,to uz nema nic s hucenim spolecneho ty uz vylizene piskaj. Ty graberky hucely jako nove zimaky, nic co by obtezovalo. A nokiany to same. Ty asi byly nejtissi.
Asi bych doporucil ty Nokiany.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
#3 Celoroční pneu
Gumy jsou to jediný co tě drží na silnici. Nejsou to ani dobrý letní a už vůbec ne dobrý zimní (vyzkoušeny 3 sady prémiových značek).
Tohle mi na auto nesmí.
Tohle mi na auto nesmí.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 5070
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#4 Celoroční pneu
Asi bych řekl, že je lepší levnější (né nejlevnější) letní a zimní guma, jak premiová celoročka.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2927
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#5 Celoroční pneu
Tímto doznání pravděpodobně utrpí můj již tak pohnutý sociální kredit, ale na XC70 jsem sjezdil dvě sady celoroček Matador MP72 každá sada přibližně 40 tis km, přesný údaj mohu dohledat. A za celou dobu v pohodě do vyloženě krize jsem se nedostal. Byl jsem s nimi spokojen.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 428
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
#6 Celoroční pneu
Mám postupně na autech již asi 7 let jenom celoroční pneu Pirelli Scorpion - za tu dobu 2 sady. Jezdím normální běžnou jízdu, žádné extrémy a nemám s nimi absolutně žádný problém. Finanční efekt je nezanedbatelný.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1225
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
#7 Celoroční pneu
Určitě nebrat, v krizové situaci tě celoročka nepodrží, je to kompromis po všech stránkách.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2174
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#8 Celoroční pneu
Kdo si koupí celoroční pneumatiku, neujede ani 5metrů a zemře.
A navíc je to satanista, co znásilňuje děti !
o krizovkách často slyším od lidí, co naposledy pořádně stoupli na brzdový pedál před měsícem..dvěma...pedál skoro houbovitej, pístky zatuhlé v určité poloze, kde to stačí na defenzivní jízdu a na své 17leté ojetině mají původní gumové brzdové hadice v ekterých se jim chtě nechtě částečně ztrácí tlak, protože jsou rpostě už staré a trochu se nafukujou.
Až člověk vymění komplet brzdy, kapalinu a hadice...pak ať mi mluví o krizovce skrz gumu (pokud se bavíme o přenosu BRZDNÉ síly a délce brzdné dráhy). U vyhýbacího manévru zase můžeme řešit stav tlumičů a všeho okolo...
A navíc je to satanista, co znásilňuje děti !
o krizovkách často slyším od lidí, co naposledy pořádně stoupli na brzdový pedál před měsícem..dvěma...pedál skoro houbovitej, pístky zatuhlé v určité poloze, kde to stačí na defenzivní jízdu a na své 17leté ojetině mají původní gumové brzdové hadice v ekterých se jim chtě nechtě částečně ztrácí tlak, protože jsou rpostě už staré a trochu se nafukujou.
Až člověk vymění komplet brzdy, kapalinu a hadice...pak ať mi mluví o krizovce skrz gumu (pokud se bavíme o přenosu BRZDNÉ síly a délce brzdné dráhy). U vyhýbacího manévru zase můžeme řešit stav tlumičů a všeho okolo...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 4981
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#9 Celoroční pneu
Jezdím pouze na zimních Dunlop SP Winter Sport 3D a nemůžu je ujezdit
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 428
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
#10 Celoroční pneu
Zimní gumy jsou sice dobré v zimě, ale má to trochu opačný efekt. Spousta řidičů po reklamní masírce si řekne mám zimní gumy - mě se nemůže nic stát. A valí po namrzlé dálnici 130 jak by se nechumelilo. Já patřím ke generaci řidičů, kteří kdysi jezdili celý rok na OR6 a taky jsme vždy dojeli všude (na Š120). Ale samozřejmě, kdo musí jezdit denně za každého počasí - tak přezouvání je bezpečnostní výhoda.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
#11 Celoroční pneu
Mohu srovnat zimní chování pneu na sněhu GoodYear 4season a BARUM polaris různé edice ..... - na GY vcelku pohodová jízda v čerstvém i uježděném sněhu, v břečce apod. u Barumek smrt ve vočích
Celoroční GY používám pouze jako zimní.
Celoroční GY používám pouze jako zimní.
#13 Celoroční pneu
Michelin Crossclimate a jsem spokojený, lepší jsem ještě neměl, dělá to pokroky.
#14 Celoroční pneu
Mám přímý srovnání a rozdíl mezi kvalitní, značkovou letní/zimní gumou versus značkovou celoroční, je propastnej.jirka87 píše: ↑12 bře 2021 08:42 Kdo si koupí celoroční pneumatiku, neujede ani 5metrů a zemře.
A navíc je to satanista, co znásilňuje děti !
o krizovkách často slyším od lidí, co naposledy pořádně stoupli na brzdový pedál před měsícem..dvěma...pedál skoro houbovitej, pístky zatuhlé v určité poloze, kde to stačí na defenzivní jízdu a na své 17leté ojetině mají původní gumové brzdové hadice v ekterých se jim chtě nechtě částečně ztrácí tlak, protože jsou rpostě už staré a trochu se nafukujou.
Až člověk vymění komplet brzdy, kapalinu a hadice...pak ať mi mluví o krizovce skrz gumu (pokud se bavíme o přenosu BRZDNÉ síly a délce brzdné dráhy). U vyhýbacího manévru zase můžeme řešit stav tlumičů a všeho okolo...
Já fakt nechápu lidi, co na tom chtějí těch pár korun ušetřit.
Na druhou stranu je potřeba napsat, že stav mých aut a jízdní styl, nic jinýho než špičkový gumy nepřipouští.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 4981
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#15 Celoroční pneu
HEHE můj jízdní styl umužňuje použití i pneumatiky od "furiku" ale v terénu by to asi nefungovalo
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2174
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#16 Celoroční pneu
Přesně. A k tomu je třeba dodat, že znám hromadu lidí, co najedou 3..4000km ročně autem, které využívají prakticky fakt třeba 1x týdně na dojezd na chatu, nebo velkej nákup, protože jinak se pohybují na kole, chodí pěšky, případně mají služební auto. Samozřejmě, že exituje hromada dementů co by byli schopní s tím jet na okruh. Taky existuje hromada dementů co si koupí "výhodně" osmiletou Continentalku na bazoši..A taky existujou vrazi, násilníci a úchylové. Ale myslím, že žádným extrémem se tady nemusíme zabývat a tak nějak se dá předpokládat, že lidi sem chodící umí zdravě vyhodnotit situaci.
Nebýt toho, že jsem koupil auto na úplně nových letních těsně před zimou...kdy samozřejmě i přes nájezd max 5tis km ročně (služební auto..) dávalo logiku koupit nové zimáky, tak bych taky koupil celoročku. Manželka jezdí s autem jenom po městě a velmi vyjímečně kdy třeba 50km po okreskách. Je třeba si připustit, že někdo prostě jezdí autem opravdu i jen takto.
Ne každý má 3000koní, jednotku mu ladil Donald Trump s Putinem, sportovní ambice a hrotí každou...věc. Někdo prostě jen jezdí do obchodu. A když si vezmeš, že musíš ročně 2x pžezout, což je u nás á 800kč...tak jsi na další úspoře. Nejde primárně o finance (u mě), ale i o to, že ten člověk třeba ani nemá kde skladovat druhou sadu kol a když vezmeš jeho provoz...tak naprosto nedává logiku přezouvat.
Naposledy upravil(a) jirka87 dne 12 bře 2021 10:07, celkem upraveno 1 x.
#17 Celoroční pneu
Bez ohledu na to co píšeš, bych minimálně u zimního období, nic jinýho než kvalitní zimáky nekoupil a to ani u auta pro manželku, která s ním jezdí 2x týdně do Kauflandu na nákup.
On se metr brzdný dráhy k dobru, může ku*va hodit.
On se metr brzdný dráhy k dobru, může ku*va hodit.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2174
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#18 Celoroční pneu
V takovém případě nelze než doporučit odjezdit těch 3000Km ročně komplet na zimních.
S tím bys dovedl souhlasit ?
S tím bys dovedl souhlasit ?
#19 Celoroční pneu
Jakej je důvod v létě trpět a na každým kruháči poslouchat kvílení zimáků, který se tím klidně za jedno létu můžou zničit?
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2174
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#20 Celoroční pneu
3000km ročně vzhledem k zákonné povinnosti (teď to neřešme do detailu - zimní výbava atd.) připadá celkově asi takto :
- 5 měsíců na zimu
- 7 měsíců na "léto"
tedy podílově asi 1250Km na zimu a 1750Km na "!éto". Asi jsem ještě při jízdě do obchodu neviděl zimák zničenej za 1700km. A jestli ti kvílí gumy na kruháči...Možná by bylo na místě trochu zpomalit. Já mám na služebáku logicky zatím ještě zimáky a ta guma teda za jízdy v životě nekvičela. Leda za rozjezdu. A to mám na malém Tdi spotřebu 6,7L/100Km....
A to jsem viděl už hodně pneumatik v různých stavech....Hele to je fuk. Ty to bereš nějak, já jinak. A nevidím důvod stavět ke zdi lidi za celoroční gumu. To mě spíš právě trápi lidi s 8letejma gumama než někdo s jakoukoliv novou celoročkou a kdo chce, ať si jezdí na Vráníkách do Španělska.
Nemám chuť se přít o čemkoliv. TO bychom mohli začít rozebírat co je větší průser, jestli nová celoročka, nebo uplacená stk za to, že na autě nebylo úplně v pořádku XY. Chápeš..
- 5 měsíců na zimu
- 7 měsíců na "léto"
tedy podílově asi 1250Km na zimu a 1750Km na "!éto". Asi jsem ještě při jízdě do obchodu neviděl zimák zničenej za 1700km. A jestli ti kvílí gumy na kruháči...Možná by bylo na místě trochu zpomalit. Já mám na služebáku logicky zatím ještě zimáky a ta guma teda za jízdy v životě nekvičela. Leda za rozjezdu. A to mám na malém Tdi spotřebu 6,7L/100Km....
A to jsem viděl už hodně pneumatik v různých stavech....Hele to je fuk. Ty to bereš nějak, já jinak. A nevidím důvod stavět ke zdi lidi za celoroční gumu. To mě spíš právě trápi lidi s 8letejma gumama než někdo s jakoukoliv novou celoročkou a kdo chce, ať si jezdí na Vráníkách do Španělska.
Nemám chuť se přít o čemkoliv. TO bychom mohli začít rozebírat co je větší průser, jestli nová celoročka, nebo uplacená stk za to, že na autě nebylo úplně v pořádku XY. Chápeš..
- Přílohy
-
- 20160601_161326.jpg (125.72 KiB) Zobrazeno 997 x
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 5070
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#21 Celoroční pneu
Jako jsou situace kdy bych si dovedl celoroční gumu představit. Pokud někdo jezdí jen po městě a fakt nikam jinam, tak asi proč ne.
Ale s mým nájezdem 35k km za rok, prostě užiji letní i zimní gumy a podepisují se pod to, že auto musí být v pořadku.
Na nějaký škrábance sere pes, ale brzdy a gumy prostě v topu. V tom autě vozím rodinu.
Ale s mým nájezdem 35k km za rok, prostě užiji letní i zimní gumy a podepisují se pod to, že auto musí být v pořadku.
Na nějaký škrábance sere pes, ale brzdy a gumy prostě v topu. V tom autě vozím rodinu.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 660
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
#22 Celoroční pneu
Dřív jsem celoročky odsuzoval, ale od doby, co jsem se svezl na Michelin Crossclimate jsem byl opravdu překvapený, jak fungují jak v létě ve vedru, tak na sněhu
Určitě celoročky dávají smysl na autě, který se pohybuje celoročně v nížinách, nenajede moc km, případně na druhé/třetí auto do rodiny, kdy má člověk volbu jet na náledí jiným autem na zimákách. Ještě to dává smysl na nějakou čtyřkolku/SUV se kterou se jezdí do terénu, v blátě mají celoročky lepší záběr, než hladké letní.
Ale teda o nějaký úspoře úplně nemůže být řeč. Sada kvalitních celoroček jako Goodyear, Michelin stojí podobně jako 2 sady průměrných letních+zimních dohromady jde jen o to, že člověk nemusí skladovat dvě sady a o pohodlí, kdy nemusíš přezouvat.
Já jezdil na celoročních Nexenech na VW Polo, které jezdilo jen po Praze, cca 5000km/rok, když bylo náledí, vzal jsem si jiné auto na zimních. Na sněhu byly OK, na suchu taky super, jen na mokru/oslizlu/ledě nic moc.
Celoročně na zimních bych nejezdil, v létě ve vedru fakt nefungují a mizí před očima. Naopak celoroční budou v zimě po většinu času lépe fungovat, než zimáky (neplatí na horách), protože nejvíce se jezdí po suché/mokré silnici, ale chce to mít v případě náledí možnost volby nevyjet
Určitě celoročky dávají smysl na autě, který se pohybuje celoročně v nížinách, nenajede moc km, případně na druhé/třetí auto do rodiny, kdy má člověk volbu jet na náledí jiným autem na zimákách. Ještě to dává smysl na nějakou čtyřkolku/SUV se kterou se jezdí do terénu, v blátě mají celoročky lepší záběr, než hladké letní.
Ale teda o nějaký úspoře úplně nemůže být řeč. Sada kvalitních celoroček jako Goodyear, Michelin stojí podobně jako 2 sady průměrných letních+zimních dohromady jde jen o to, že člověk nemusí skladovat dvě sady a o pohodlí, kdy nemusíš přezouvat.
Já jezdil na celoročních Nexenech na VW Polo, které jezdilo jen po Praze, cca 5000km/rok, když bylo náledí, vzal jsem si jiné auto na zimních. Na sněhu byly OK, na suchu taky super, jen na mokru/oslizlu/ledě nic moc.
Celoročně na zimních bych nejezdil, v létě ve vedru fakt nefungují a mizí před očima. Naopak celoroční budou v zimě po většinu času lépe fungovat, než zimáky (neplatí na horách), protože nejvíce se jezdí po suché/mokré silnici, ale chce to mít v případě náledí možnost volby nevyjet
#23 Celoroční pneu
jirka87
Celoročky většinou nevadí do chvíle, než to před tebou někdo zašlajfuje a ty s celoročkama, mu skončíš v kufru.
Jinak zničenej zimák v létě za 1700km už jsem viděl a není to žádnej problém. To co za zimu sjedeš 1mm, tak v létě klidně 5. Hlavně na předku.
A jestli ti zimáky v létě nepískají na kruháči, tak bych za tebou jezdit nechtěl.
Hádat se nechci, je to o přístupu. Pravděpodobně budou lepší nový celoročky, než zimáky starý 8 let, se 3,5mm vzorku.
Celoročky většinou nevadí do chvíle, než to před tebou někdo zašlajfuje a ty s celoročkama, mu skončíš v kufru.
Jinak zničenej zimák v létě za 1700km už jsem viděl a není to žádnej problém. To co za zimu sjedeš 1mm, tak v létě klidně 5. Hlavně na předku.
A jestli ti zimáky v létě nepískají na kruháči, tak bych za tebou jezdit nechtěl.
Hádat se nechci, je to o přístupu. Pravděpodobně budou lepší nový celoročky, než zimáky starý 8 let, se 3,5mm vzorku.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12097
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#24 Celoroční pneu
Celou zimu jsem teď odjezdil na letních na Kájovi... Když pěkně napadlo, měl sem covid. No a když byl poprašek, tak sem si vzal jiný auto.
Jo a pro věštce, jak jsem řidič nezodpovědný, tak "celou zimu" znamená cca 1500km
Jo a pro věštce, jak jsem řidič nezodpovědný, tak "celou zimu" znamená cca 1500km
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 4981
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#25 Celoroční pneu
Jo to je další nešvar. Všimli jste si, jak debilně někdo projíždí kruhák? Místo aby jeli (co jim jízdní pruh dovolí) obloukem o co největším poloměru (začít na obvodu, střed oblouku co nejblíže středu a výjezd opět u vnějšího kraje), tak jedou v lepším případě celý okruh u středu a největší klobouci jedou po obvodu.
Snad každý s elementárním vzděláním ví, jaký je poměr mezi úhlovou rychlostí a odstředivou silou
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 18 Odpovědi
- 1058 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od volvoperformance
-
- 15 Odpovědi
- 535 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Zajsoft
-
- 6 Odpovědi
- 740 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Nosound89
-
- 50 Odpovědi
- 6846 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Arkaz
-
- 7 Odpovědi
- 581 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Codyhuman