Předělání stahování oken řady 700 na relé

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#1 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od smolda »

Máte s tím někdo zkušenosti?

Mám takovou ideu, že ke každému motoru dám dvě relé (jedno nahoru, jedno dolů). Aktuální spínače tím pádem budou fungovat jen jako signál pro sepnutí relé. Podle diagramu mi nezbývá nic jiného, než natahat nové ostré dráty ke každému motoru, protože spínače jsou zapojeny prakticky jako schodišťáky - hlavní přívod je k řidiči a od něj jde sériové spojení do podružných dveří, takže hlavní problém vzniká hned u řidičovo sdruženého spínače.

A teď co řeším - má cenu tahat ty dráty od relé ze spínačky, na které to celé jede teďka, nebo udělat prostě nové pojistky, natáhnout plus přímo od baterky a udělat dvě větve - levou stranu a pravou a na každou dát sólo pojistku.

Předpokládám, že když zmáčknu spínač, tak se buď sepne tohle jediné centrální relé a pošle ostrej plus přes ten vypínač do motoru a nebo je to relé seplé celou dobu co je otočený klíček. Nevíte někdo? V tom případě by mohlo stačit natáhnout nové ostré dráty ke každému motoru právě od tohoto relé a bylo by to jednodušší.

Kabely chci pořídit nějaký pořádný, ideálně ocel v silikonu, ať to vydrží.

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#2 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od Ondra. »

hele jo, řešilo se to relátkem z 850, ale teĎ si nemůžu vzpomenout kdo to se mnou realizoval...
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#3 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od smolda »

No relátka tam hodím vytahaný z vrakáče, prostě jednoduchý relé a přímo u každýho motoru budou dvě, takže celkem 8ks. Jde mi vyloženě o ten zbrusu nový přívod odkud natáhnout - jestli to vzít z pojistek od toho současnýho jednoho relé, nebo jestli natáhnout do pojistek zbrusu nový kabel od baterky, udělat dvě nový pojistky a dotáhnout tohle přímo k motorům.

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#4 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od Ondra. »

až budu mít čas v práci podívám se na to ale zdá se mi že to řešíš moc složitě
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#5 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od peter cz »

A co tím chceš dosáhnout? Aby si míň zatěžoval spínače? Přijde mi to jako hrozně práce a bastlení kvůli zbytečnosti...
Přílohy
okna.JPG
okna.JPG (82.49 KiB) Zobrazeno 541 x
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#6 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od Ondra. »

tak u řidiče je to komfortní. tam to chápu
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#7 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od peter cz »

Dodělat automatické stahování jo, ale já to ze smoldovo popisu pochopil tak, že chce z nějakého důvodu překopat celý systém :unknown:
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#8 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od smolda »

Jednoduchý problém - co dva tři měsíce čistím kontakty ve spínačích, protože jak se opalují spínáním vysokých proudů, tak pak nefungují a okna nejezdí (protože na kontaktu je černá vrstva, která prostě nic nevede). Relátka opalování vyřeší, protože ostrý proud bude spínat relé, které je na to primárně stavěné.

A spínače na okna budou fungovat jako signál pro sepnutí relé, takže se nic opalovat nebude. Ještě sofistikovanější a elegantnější je řešení pomocí mosfetu, ale to mi přijde do krabice jako zbytečnost.

Motory jsou 5A a když to auto bylo nové, tak věřím tomu že tyhle spínače fungovaly krásně, protože odpor na nich a nových kabelech byl relativně malý. Po třiceti letech je úplně opačná situace a myslím si, že kdybych stáhl najednou všechna 4 okna tak rozjezdový proud bude někde kolem 60-70A. Což je brutální hodnota.

P.S. automatické stahování dělat nebudu, na to jsou potřeba nějaké dojezdové kontakty a to je slušný potencionální zdroj problémů...

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#9 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od smolda »

Jinak pomocí relé to jinak nejde - musím ke každému motoru dát dvě relé - jedno pro pohyb okna nahoru a jedno pro pohyb dolů. Z principu toho jak to funguje to jinak nejde :-) možná to zní složitě, ale složité to není...jedno čerstvé sobotní odpoledne a mělo by být hotovo. Zřejmě to tady nikdo ještě nedělal, tak nafotím postup a posdílím - třeba se to někomu bude hodit.

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#10 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od Ondra. »

zvlášťní že na devítce která má stejný panel jsem nikdy takovej problém neřešil...
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Juric
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 409
Registrován: 3 roky 11 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

#11 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od Juric »

Můžeš sem dát zjednodušené schéma jak bys to chtěl zapojit?
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manualObrázek

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#12 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od smolda »

Zjednodušeně takto, namaloval jsem jen to samotné zapojení relátek. Tímhle způsobem poteče přes spínač pro okna pouze malý proud potřebný pro sepnutí kontaktů relé. Skrz relé poteče vysoký proud potřebný pro provoz motoru. Mě to přijde celkem jednoduché... :-)

Mimochodem přes relé jsem řešil nový klakson, protože kontakty ve volantu jsou opravdu mizerné v kombinaci s vysokým odporem starých drátů. Takže jsem vedle klaksonu dal relé s novým přívodem a troubí jak ďas. Bez relé to jen tak slabě brečelo.Obrázek

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#13 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od standa »

Máš to špatně. Každý motor má jen dva přívody a změnou polarity napájecího napětí na přívodech se mění směr pohybu okna. Každý relé musí mít kontakt NC kostřenej. Po zmáčknutí spínače pustí jedno z dvojice relé +12V do motoru - druhý pól motoru je kostřenej tím druhým relé. Do každých dveří je tedy potřeba přivést jednat "tlustých" 12V a druhak taky pořádnou zem (kostru). Přes panty je kostra nespolehlivá. Relátka máš nakreslený naopak (cívka a spínač), to ale není důležitý.

Jestli si mohu dovolit radu, tak bych se zaměřil na opravu spínačů a promazání mechanismů - spínače oken opravuju docela často a nejsem úplně neůspěšný...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#14 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od smolda »

Hmm oukej, díky. Říkal jsem si že to dam dokupy až to rozdělám a uvidím to naživo.

Vypínače čistím právě až moc často, dokonce už jsem je zkusmo zkusil pocínovat, ale vždycky se tam vypálí zase důlek a zčerná povrch. Pořád dokola...

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#15 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od Ondra. »

Zkus panylek z devitky, mozna bude mit lepsi vnitrnosti. Jinak k mym radam, proc jsem si puvodne myslel ze chces resit automaticky stahovani/vytahovani.... Sorry :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#16 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od smolda »

Aha jasný tak to mi doteklo teprve teď ta zmínka s relé z 850 :-D

Juric
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 409
Registrován: 3 roky 11 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

#17 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od Juric »

standa píše: 13 led 2021 15:20 ..
Každý relé musí mít kontakt NC kostřenej. Po zmáčknutí spínače pustí jedno z dvojice relé +12V do motoru - druhý pól motoru je kostřenej tím druhým relé. Do každých dveří je tedy potřeba přivést jednat "tlustých" 12V a druhak taky pořádnou zem (kostru). Přes panty je kostra nespolehlivá. Relátka máš nakreslený naopak (cívka a spínač), to ale není důležitý.
Nejdřív jsem chtěl hlásat o zkratu apod. 🤣🤫
Pak jsem si to zkusil najít a hýr schéma:
deviatore_schema_funzionamento.jpg
deviatore_schema_funzionamento.jpg (20.96 KiB) Zobrazeno 484 x
Místo 5V se použije 12V, svorka C = svorka 30 na relé, svorka A = svorka 87a na relé, svorka B = svorka 87 na relé

Jen nevím, jestli najdeš takové relé na velký proudy..
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manualObrázek

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#18 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od Ondra. »

jistě klasický J-relé, taková 850tka je jima prošpikovaná
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#19 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od smolda »

To by mělo stačit klasický 30A, ne? Ten motor by měl být 5A, když přihlédnu k věku plus zátěži pri rozjezdu a dojezdu...tak 30A autorele by mělo stačit. A s tím že tohle řešení musí být stejně v každých dveřích...nebo myslíš že to je málo?

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#20 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od Ondra. »

_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#21 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od Ondra. »

Beru zpět, nemá NC kontakt...
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#22 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od karelvolvo »

Juric píše: 13 led 2021 17:07
standa píše: 13 led 2021 15:20 ..
Každý relé musí mít kontakt NC kostřenej. Po zmáčknutí spínače pustí jedno z dvojice relé +12V do motoru - druhý pól motoru je kostřenej tím druhým relé. Do každých dveří je tedy potřeba přivést jednat "tlustých" 12V a druhak taky pořádnou zem (kostru). Přes panty je kostra nespolehlivá. Relátka máš nakreslený naopak (cívka a spínač), to ale není důležitý.
Nejdřív jsem chtěl hlásat o zkratu apod. 🤣🤫
Pak jsem si to zkusil najít a hýr schéma:
deviatore_schema_funzionamento.jpg

Místo 5V se použije 12V, svorka C = svorka 30 na relé, svorka A = svorka 87a na relé, svorka B = svorka 87 na relé

Jen nevím, jestli najdeš takové relé na velký proudy..
A co vývody 85 a 86 neb co bude ty relé ovládat ?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#23 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od smolda »

Na ty se zapojí spínač a zem, ne? Jeden vodič ze spínače pro pohyb nahoru do jednoho relé a druhý vodič pro pohyb dolů.

Což znamená že zem půjde na 87 a třeba 86 a 85 bude signál.

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#24 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od karelvolvo »

Myslím že kamiony měli od roku 93 stejné spínače a sem tam se vypalovali ale nic hrozného asi v roce 97 tam přidali relé bylo to spínač ve dveřích relé v kabině spoustu drátů s příchodem novšího medelu cca r.01 posílili kontakty ve spínači a je klid
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#25 Předělání stahování oken řady 700 na relé

Příspěvek od Urvanej »

Hele kontakty jsem vždy opravoval pouze jednou, víckrát sem do toho nelezl. Nedáváš tam nějakou těkavou vazelinu nebo WDéčko, který je pak zdrojem uhlíku a tim se to zanese??? Je potřeba to po vyčištění namazat něčim netěkavym, nebo vůbec.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“