Ahoj,
Zajímalo by mě, jak jsou na tom 4x4 v P2?
Slyšel jsem zvěsti o tom, že jsou v poměru k predokolkám ty auta dost líný a navíc to umírá jak mechanicky, tak elektronicky (vysoký výkon vozu, velký najezd, ...)
Navíc se na to tradičně sere, co se týče výměn oleje apod. A tak je problém sehnat dobrý kus.
Napadlo mě, že by bylo super mít nějaký Volvo, co by zvládalo jízdu na sněhu, obzvláště další S60, ale zas nechci nějakou kasičku na prachy, co stejně pojede jen na předek
Já zatím jenom jezdím Ale ano uhlovka/tisicihran, kardan, haldex ( Elektronika/ Olej ), zadní diferák ( olej ), další polosy. Jsou to věci navíc. Možná bude levnější tam hodit pojezd na karavan ))
Mě to na sněhu pomohlo. Dá se najít lepší čtyřkolka, ale prostě to v normálním užívání stačí.
Ohledně možných závad? No a ostatní 4koly jsou bezudrzbove a bezporuchove? Chce to před koupí kontrolu nebo koupit AWD se servisní historií.
ale to ne že ne. Řidičsky znám na sněhu volví předokolky, mrtvé AWD, znám funkční AWD, ale pak jsou situace, kdy si říkáš, kde udělali soudruzi ze Švédska chybu.
Pro ilustraci postačí i výběr záznamů z YT (nutno vyfiltorvat videa, kde je evidentní, že je hlavní problém mezi sedačkou a volantem)
_________________ V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
Zajímá mě to proto, jestli se jedná o robustní system, který snese i lempla předchozího majitele a nebo spíš ne. Typicky třeba Subaru prý snesou dost zanedbanou údržbu, naopak třeba VW nikoli (nepřekvapivě)...a to, že quattro už není quattro víme dávno
U VW u starších Haldexů je výhoda, že byl předepsaný interval výměny oleje v Haldexu po 60t. km, takže pokud se na to někdo nevykašlal, tak to docela chodilo, navíc u VW nejsou problémy s úhlovkou.
U Volva tuším výměna předepsaná nebyla, takže z tohohle pohledu si myslím, že je na tom hůř, jak VW.
Za mě nějvíce blbuvzdorná čtyřkolka je starší Audi s torsenem, osobně bych šel asi do Audi A4 1.8T quattro (generace B5, B6, B7).
Pokud zábavnou čtyřkolku, tak za mě Subaru, ale tam zas může pozlobit koroze a přeplňovaný motory taky nejsou zrovna etalon spolehlivosti.
Nenechte se vysmat se Subaru a spolehlivosti 4x4, staci s tim “parkrat” tocit na asfaltu rejd do plna, nemenit rozdilne sjete pneu predek vs zadek ci nekupovat vsechny 4 nove najednou a hnedle se z toho stane servisne zajimavy vuz. Zajimavy pro awd.cz, Svadlenku z Malsic a dalsi...modri vedi
Já se domluvil s kamarádem, že až bude sníh, zajedem na jeho pozemek(celkem kopec) a vyzkoušíme co ty auta umí. On má Octávku Scouta asi 2014? tak sem zvědavej...
Na některejch videích to vypadá, že auto vyjede všechno a někdy mam zas pocit, že je ten systém úplně neschopnej
Pokud to opravdu chceš vyzkoušet v zajímavých podmínkách, tak jenda parta porádá vždy z jara výjezd sjezdovky v Orlických horách. Pokaždé sem se účastnil a je to teda čurina. Zkusím najít video a dát ho sem pro zajímavost.
Hmm, přiznám se, že na podobné akce bych přesně 4*4 chtěl, neveřím na velký přínos na silnici. Minulej rok jsem zkusil po mírné sjezdovce kousek popojet a moc to s předkem nešlo
Dural8 píše: 31 říj 2020 07:25
Nenechte se vysmat se Subaru a spolehlivosti 4x4, staci s tim “parkrat” tocit na asfaltu rejd do plna, nemenit rozdilne sjete pneu predek vs zadek ci nekupovat vsechny 4 nove najednou a hnedle se z toho stane servisne zajimavy vuz.
Tak tohle tak nějak obecně platí pro všechny silniční 4x4. Volvo u svých awd taky vřele doporučuje výměnu vždy všech čtyř pneu. Např. u BMW může být u čtyřkolek rozdíl ve výšce kol předek vs. zadek maximálně 2mm. Jinak to po čase spolehlivě odnese VTG (rozvodovka). A ta je za v průměru 70 tisíc Kč, jak mnozí majitelé těchto vozů již mohli zjistit. Akorát na rozdíl od Haldexů a spol., jelikož je BMW primárně zadokolka, tak se při vymletí rozvodovky zastaví celé auto, kdežto u nás z toho vznikne akorát tak předokolka.
To si úplně nemyslím, haldex není vůbec uživatelsky "nepříjemný", kdežto symetrické awd u Subaru je lepší používat s hlavnou, protože už jenom kroužení u obchoďáku mu oproti haldexu nedělá dobře. A to asi stejně tak, jako Tebou popisovanému BMW...proto píšu, že tyhle awd nejsou o nic lepší, než haldex, ba přímo naopak. Ze servisního hlediska. Z hlediska fun faktoru je to samozřejmě jiná...
Já jsem tím myslel systémy 4x4 jako takové.
Pokud budeš dělat donuty s Volvem, možná neodejde Haldex, ale za to stoprocentně odejde úhlovka (minimálně 1000hran). Stejně tak, když budeš používat dlouhodobě rozdílné gumy na nápravách, spolehlivě dříve nebo později upečeš ať už Haldex, nebo viskózu nebo rozvodovku v tom či onom.
Já můžu říct, že z mého pohledu, a protože mám doma Legacy a v rodině ještě Outbacka a Forestera, je systém 4x4 od Subaru z hlediska životnosti a fun-factoru na tom nejlíp. U Volva je největší problém 1000hran a úhlovka a drážkování na výstupu z převodovky. A jelikož dělám v BMW, tak vím, že ten jejich systém rozvodovka + 2 kardany taky stojí za vyliž...
Já bych to tak černě s těma rozdílnejma gumama neviděl. Když bude rozdíl nějaký usmolených pár % ve prospěch předku , tak to haldex nepozná. Bude spínat později (u trojky a možná i u čtyřky) jinak se chová jako volnoběžka.
Když budou větší kola vzadu, ale kdo by si dával lepší vzorek dozadu, že? tak se to bude trochu připínat, ale větší moment jak při každým rozjetím a pořádným naložením tam stejně nebude, tak proč by měla úhlovka nebo tisícihran odejít dřív?
Proto jsem tenhle problem pripisoval vice sawd nez haldexu.
A v Malsicich jsem bydlel, diky tomu mam i nejake blizsi info od Svadlenku, coz me od koupe docela oddalilo nez priblizilo...tak jsem to zminil i tu.