4x4

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
JaSk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 431
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,5T 2008

4x4

Příspěvek od JaSk »

Ahoj,
Zajímalo by mě, jak jsou na tom 4x4 v P2?
Slyšel jsem zvěsti o tom, že jsou v poměru k predokolkám ty auta dost líný a navíc to umírá jak mechanicky, tak elektronicky (vysoký výkon vozu, velký najezd, ...)
Navíc se na to tradičně sere, co se týče výměn oleje apod. A tak je problém sehnat dobrý kus.
Napadlo mě, že by bylo super mít nějaký Volvo, co by zvládalo jízdu na sněhu, obzvláště další S60, ale zas nechci nějakou kasičku na prachy, co stejně pojede jen na předek :D

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5739
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

4x4

Příspěvek od Warcz »

Já zatím jenom jezdím :) Ale ano uhlovka/tisicihran, kardan, haldex ( Elektronika/ Olej ), zadní diferák ( olej ), další polosy. Jsou to věci navíc. Možná bude levnější tam hodit pojezd na karavan :-)))

https://hellors.cz/manevrovani/15233-pojezd-karavanu-hellors-quattro-titanium-mover-5060048882766.html?gclid=Cj0KCQjwreT8BRDTARIsAJLI0KJe6Fno393-mcbkCqwB2loCS8Z-h6JW07LuO-oBx8gValXCHLB8RBgaAsQ7EALw_wcB
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 858
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

4x4

Příspěvek od jirkaTDI »

jenže pojezd na karavany nebude umět tohle :)
https://www.youtube.com/watch?v=nyFVD8feSQM

Ejdou Rotacak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3606
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

4x4

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

joo, to víš že jo :D a teď sem někdo dá video opravdových, funkčních čtyřkolek a rázem je po romanci.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9948
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

4x4

Příspěvek od hajnej »

Mě to na sněhu pomohlo. Dá se najít lepší čtyřkolka, ale prostě to v normálním užívání stačí.
Ohledně možných závad? No a ostatní 4koly jsou bezudrzbove a bezporuchove? Chce to před koupí kontrolu nebo koupit AWD se servisní historií.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Ejdou Rotacak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3606
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

4x4

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

ale to ne že ne. Řidičsky znám na sněhu volví předokolky, mrtvé AWD, znám funkční AWD, ale pak jsou situace, kdy si říkáš, kde udělali soudruzi ze Švédska chybu.
Pro ilustraci postačí i výběr záznamů z YT (nutno vyfiltorvat videa, kde je evidentní, že je hlavní problém mezi sedačkou a volantem)
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

JaSk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 431
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,5T 2008

4x4

Příspěvek od JaSk »

Zajímá mě to proto, jestli se jedná o robustní system, který snese i lempla předchozího majitele a nebo spíš ne. Typicky třeba Subaru prý snesou dost zanedbanou údržbu, naopak třeba VW nikoli (nepřekvapivě)...a to, že quattro už není quattro víme dávno :D

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9948
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

4x4

Příspěvek od hajnej »

Je to prostě Haldex, od toho se všechno odvíjí.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 858
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

4x4

Příspěvek od jirkaTDI »

U VW u starších Haldexů je výhoda, že byl předepsaný interval výměny oleje v Haldexu po 60t. km, takže pokud se na to někdo nevykašlal, tak to docela chodilo, navíc u VW nejsou problémy s úhlovkou.
U Volva tuším výměna předepsaná nebyla, takže z tohohle pohledu si myslím, že je na tom hůř, jak VW.
Za mě nějvíce blbuvzdorná čtyřkolka je starší Audi s torsenem, osobně bych šel asi do Audi A4 1.8T quattro (generace B5, B6, B7).
Pokud zábavnou čtyřkolku, tak za mě Subaru, ale tam zas může pozlobit koroze a přeplňovaný motory taky nejsou zrovna etalon spolehlivosti.

Dural8
Offline
Příspěvky: 1337
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

4x4

Příspěvek od Dural8 »

Nenechte se vysmat se Subaru a spolehlivosti 4x4, staci s tim “parkrat” tocit na asfaltu rejd do plna, nemenit rozdilne sjete pneu predek vs zadek ci nekupovat vsechny 4 nove najednou a hnedle se z toho stane servisne zajimavy vuz. Zajimavy pro awd.cz, Svadlenku z Malsic a dalsi...modri vedi
_________________
V60 D4

cubrd
Offline
Příspěvky: 67
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberec
Vůz: XC70 2004 D5 AT

4x4

Příspěvek od cubrd »

Ano, s tím občas bývá problém. Pak je tu ovšem vyjímka, a to sti s dccd, to je téměř nezničitelné.

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5655
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

4x4

Příspěvek od PetrXC70 »

Já se domluvil s kamarádem, že až bude sníh, zajedem na jeho pozemek(celkem kopec) a vyzkoušíme co ty auta umí. On má Octávku Scouta asi 2014? tak sem zvědavej...

Na některejch videích to vypadá, že auto vyjede všechno a někdy mam zas pocit, že je ten systém úplně neschopnej :D
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

cubrd
Offline
Příspěvky: 67
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberec
Vůz: XC70 2004 D5 AT

4x4

Příspěvek od cubrd »

Pokud to opravdu chceš vyzkoušet v zajímavých podmínkách, tak jenda parta porádá vždy z jara výjezd sjezdovky v Orlických horách. Pokaždé sem se účastnil a je to teda čurina. Zkusím najít video a dát ho sem pro zajímavost.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9948
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

4x4

Příspěvek od hajnej »

_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5655
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

4x4

Příspěvek od PetrXC70 »

Akce dobrá, ale moc veřejná... Nedělal někdo sraz u nějakýho kopečku?
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

cubrd
Offline
Příspěvky: 67
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberec
Vůz: XC70 2004 D5 AT

4x4

Příspěvek od cubrd »

Jo to je ono. Na "placky" je to tak tak, ale vyšší auta jsou v pohodě. Ke konci dne už moc lidí nejezdí a je to na pohodu. Dávám video s mojim japončíkem.
https://youtu.be/4H11vGc3mpY
https://youtu.be/MlvwPhQ8Bgs
https://youtu.be/WNX08aYxmLE

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5739
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

4x4

Příspěvek od Warcz »

Hmm to bych tam asi orval spodek :-)
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5655
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

4x4

Příspěvek od PetrXC70 »

Snad nemáš nižší auto než třeba ta Octávka?
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5739
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

4x4

Příspěvek od Warcz »

Nižší auto nemám, ale bylo by mi to líto jezdit takové díry pod plynem :-) Už tak tomu dávám dost na chatě a jenom kvůli poblbnutí je mi to líto.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

JaSk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 431
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,5T 2008

4x4

Příspěvek od JaSk »

Hmm, přiznám se, že na podobné akce bych přesně 4*4 chtěl, neveřím na velký přínos na silnici. Minulej rok jsem zkusil po mírné sjezdovce kousek popojet a moc to s předkem nešlo :D

Fíla
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1065
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

4x4

Příspěvek od Fíla »

Dural8 píše: 31 říj 2020 07:25 Nenechte se vysmat se Subaru a spolehlivosti 4x4, staci s tim “parkrat” tocit na asfaltu rejd do plna, nemenit rozdilne sjete pneu predek vs zadek ci nekupovat vsechny 4 nove najednou a hnedle se z toho stane servisne zajimavy vuz.
Tak tohle tak nějak obecně platí pro všechny silniční 4x4. Volvo u svých awd taky vřele doporučuje výměnu vždy všech čtyř pneu. Např. u BMW může být u čtyřkolek rozdíl ve výšce kol předek vs. zadek maximálně 2mm. Jinak to po čase spolehlivě odnese VTG (rozvodovka). A ta je za v průměru 70 tisíc Kč, jak mnozí majitelé těchto vozů již mohli zjistit. Akorát na rozdíl od Haldexů a spol., jelikož je BMW primárně zadokolka, tak se při vymletí rozvodovky zastaví celé auto, kdežto u nás z toho vznikne akorát tak předokolka.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Dural8
Offline
Příspěvky: 1337
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

4x4

Příspěvek od Dural8 »

To si úplně nemyslím, haldex není vůbec uživatelsky "nepříjemný", kdežto symetrické awd u Subaru je lepší používat s hlavnou, protože už jenom kroužení u obchoďáku mu oproti haldexu nedělá dobře. A to asi stejně tak, jako Tebou popisovanému BMW...proto píšu, že tyhle awd nejsou o nic lepší, než haldex, ba přímo naopak. Ze servisního hlediska. Z hlediska fun faktoru je to samozřejmě jiná...
_________________
V60 D4

Fíla
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1065
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

4x4

Příspěvek od Fíla »

Já jsem tím myslel systémy 4x4 jako takové.
Pokud budeš dělat donuty s Volvem, možná neodejde Haldex, ale za to stoprocentně odejde úhlovka (minimálně 1000hran). Stejně tak, když budeš používat dlouhodobě rozdílné gumy na nápravách, spolehlivě dříve nebo později upečeš ať už Haldex, nebo viskózu nebo rozvodovku v tom či onom.

Já můžu říct, že z mého pohledu, a protože mám doma Legacy a v rodině ještě Outbacka a Forestera, je systém 4x4 od Subaru z hlediska životnosti a fun-factoru na tom nejlíp. U Volva je největší problém 1000hran a úhlovka a drážkování na výstupu z převodovky. A jelikož dělám v BMW, tak vím, že ten jejich systém rozvodovka + 2 kardany taky stojí za vyliž...
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5590
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

4x4

Příspěvek od Romulusw »

Já bych to tak černě s těma rozdílnejma gumama neviděl. Když bude rozdíl nějaký usmolených pár % ve prospěch předku , tak to haldex nepozná. Bude spínat později (u trojky a možná i u čtyřky) jinak se chová jako volnoběžka.

Když budou větší kola vzadu, ale kdo by si dával lepší vzorek dozadu, že? tak se to bude trochu připínat, ale větší moment jak při každým rozjetím a pořádným naložením tam stejně nebude, tak proč by měla úhlovka nebo tisícihran odejít dřív?

Dural8
Offline
Příspěvky: 1337
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

4x4

Příspěvek od Dural8 »

Proto jsem tenhle problem pripisoval vice sawd nez haldexu.
A v Malsicich jsem bydlel, diky tomu mam i nejake blizsi info od Svadlenku, coz me od koupe docela oddalilo nez priblizilo...tak jsem to zminil i tu.
_________________
V60 D4

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: gordonfreeman80, smolda