Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 267
Příspěvky: 4922
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#76 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

Tak jedna otázka, nevíte někdo, kde kdo v blízkém okolí Prahy svařuje pilové pásy? Na pásovou pilu.

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 92
Příspěvky: 3209
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#77 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Řekl bych, že to budou dělat v Husqvarně na Zbraslavi - zadní část obchodu je servis. Elišky Přemyslovny 409.
Popřípadě mě napadá, že celej život čumim na ten velkej nápis STIHL nahoře na kopci nad dostihovym závodištěm
ve Velké Chuchli, tam je tušim taky servis. Kdysi jsem tam vozil zaměstnancům pizzu

EDIT: já vůl - pásovou!!! pardon
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

C 3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 415
Registrován: 7 roků
Bydliště: A(r)s(ch)
Vůz: V70 II

#78 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od C 3 »

Jak moc je zamenitelna kapota z S80 na V70 II ... uz si s tim chvili lamu hlavu a vzrusuje me predstava 3 ostrikovacu :green:

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 372
Příspěvky: 13028
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#79 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Vůbec. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 289
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#80 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Romulusw: hele tohle asi zvládne kdokoliv, kdo má TIG, což bych v servisu motorových pil asi uplně nečekal. Ale nejsem si uplně jistej, zda se pásy spíš neletujou, ale to si furt u TIGa.
Ona na to existuje mašinka, která to svaří a hned potom popustí, masakrrrr
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 267
Příspěvky: 4922
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#81 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

Já kupuju pásy od WIKUS a ty jsou svařované odporově, tak jako na tom videu. Problém je, že moje pila používá pás 13mm a to je dosti úzké, takže časem pás začne kdekoli pomalu praskat od zubu. Ten pás dříve praskne, než se ztupí a je mi je líto vyhodit, když by se daly svařit. Do té firmy si netroufám, protože kdyby to dělal každý tak by jen svařovali a nic neprodali :-)

Širší pásy přes 20 mm tak snadno neprasknou.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 289
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#82 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Hele to bude únavová prasklina, po svaření praskne kousek vedle znova.
Nešlo by nějak zvětšit průměr kol, přes který se pás ohejbá při chodu?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1140
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#83 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od smolda »

My máme na ruční pásovce (ruční armádní na 380V :D) taky úzký pásy a samozřejmě praskají, ale když nejsou tupý (což jsou málokdy), tak je dáváme svařit. Většinou nám praskají ve sváru, ono co nám říkal zákazník, co se tím přímo zabýval, tak záruku na sváry dávají až od určitého rozměru výš. Na úzké pásy záruku nedávají vůbec, protože je to problém svařit :) my s tím vyřezáváme trámy, takže široký pás nepřipadá v úvahu.

Ale na stolní pásovce na dílně máme širší pásy a tam nepraskají vůbec, tam se akorát tak ztupí, takže se pak nechá nabrousit. Ale tam ten pás má obvod tak pět šest metrů odhadem :D

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 267
Příspěvky: 4922
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#84 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

Koupil jsem 5x nový pás za litr a je po problému :-)

Otázka další, nejsem úplný dement (jen poloviční), ale víte někdo, co jsou vlastně šestihrany na zapalovacích svíčkách? Je to metrické, nebo palcové? Se sousedem řešíme klíč na svíčky 18 a nevím, jaký ořech mám "zkurvit" :-D

16 a 21 nejsou "rovné" míry, ale něco (dost) pod metrický rozměr

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 57
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Vůz: XC90 2.4 D5 120 kW

#85 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od frantisekkozisek »

18 jsem ještě neviděl, ale ze zvědavosti jsem koukl na net a vypadá to, že by to mělo bejt 18 mm. Jinak ten ořech se dá docela snadno sehnat. Dokonce ho mají i na mallu, ale chtěj za něj 129 Kč

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 92
Příspěvky: 5098
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#86 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Lachtan »

16mm a 20,6mm 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 65
Příspěvky: 1134
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#87 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tarkin »

Možná mám v plánu nějakou příjemnou TDI úpravu, výkonem zhruba jako Basstl.
Čerpadlo a vstriky po repasu/kontrole.
Chladič objednán do88, Iveco Garrett gt2259S se dá sehnat za pěkný peníze, zbývá dořešit spojka.
V autě je rok stará spojková sada Rymec. Stačí nechat přeobložit lamelu na HDS nebo je nutna výměna?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 285
Příspěvky: 4733
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#88 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PetrXC70 »

Romulusw píše: 01 dub 2020 18:47 Já kupuju pásy od WIKUS a ty jsou svařované odporově, tak jako na tom videu. Problém je, že moje pila používá pás 13mm a to je dosti úzké, takže časem pás začne kdekoli pomalu praskat od zubu. Ten pás dříve praskne, než se ztupí a je mi je líto vyhodit, když by se daly svařit. Do té firmy si netroufám, protože kdyby to dělal každý tak by jen svařovali a nic neprodali :-)

Širší pásy přes 20 mm tak snadno neprasknou.
Mam starší Bomar 230 a protože na ní dělam jen já, pilovej pás dokáže nařezat nesmysl...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Shockey

#89 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Shockey »

Romulusw: jestli ti praskaji pasy od zubu, nech si zkontrolovat voditka (otaci pas do rezu, vetsinou jsou to maly loziska, dve proti sobe s presazenim) a pak nastaveni napnuti pasu (na to je potreba tenzometr).

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 285
Příspěvky: 4733
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#90 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PetrXC70 »

A nebo kupuje pásy s velkejma zubama a zbytečně odcházejí brzo. Záleží co řeže...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 92
Příspěvky: 3209
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#91 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

D5T5/ARD zatím nepremává a neodpovídá :( - minimálně co se adaptací stávajících chipů týče. Proto jsem nemohl vzít 19T turbo ani sání s váhou vzduchu z T5/R z dárcovské
S60 R pro které jsem chtěl jet teď o víkendu. Nikdo zatím asi neví jak to bude v budoucnu, takže nechám:

1) zrepasovat stávající TD04-16T protože to turbo za studena krapet houká. Lze zrepasovat včetně výměny za vrtulku (teď nevím, která je ta "lepší" 9-listá nebo 11-listá)
Je v případě výměny vrtulky nutná další adaptace SW? pokud ano, jsem v pytli a nezbyde nic jiného než prostý repas na standardní TD04-16T

2) výměna palivového čerpadla - má nějaký význam vyměnit palivové čerpadlo za typ z T5/R (mám seriové z výroby, co se dávalo do 2.5T AWD, ale měnilo se hodně dílů
a výkon citelně narostl). Stejná otázka - byla by v případě výměny palivového čerpadla nutná adaptace stávajícího stage 4 chipu? pokud ano, opět je to bezpředmětné.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 48
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#92 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Michl »

AVdily
20200330_162737.jpg
20200330_162737.jpg (89.91 KiB) Zobrazeno 1570 x
r d.png
r d.png (428.75 KiB) Zobrazeno 1570 x
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 92
Příspěvky: 3209
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#93 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

s čím chceš poradit? jestli nechat ten co máš, nebo dát ten z R?
Pokud bys měnil, zbavim tě věnce volantu R design z tvojí V50 T5
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 48
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#94 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Michl »

Nic nepotřebuju, já že v AV byly minulý týden na prodej R volanty do P2 viz. foto. Ale už budou asi fuč.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 92
Příspěvky: 3209
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#95 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

jo takhle :D tak to bych zkusil spíš info@avdily.cz, než se ptát tady a doufat, že si to p. Martynek, Průša nebo p. Lisý přečtou na Volvofóru.
Taky jsem nad tim R-volantem přemejšlel, ale na fotce má dost ošoupanej věnec, tak jsem si nechal zajít chuť.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Warcz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 193
Příspěvky: 5168
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#96 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Warcz »

taky by mě spíše odradila ta "ošoupanost"...

Jinak Ejdu pokud se bojíš slabého tlaku na benzínu zkus přívstřik LPG :-)
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#97 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od tomasss »

Tak taky dotaz. Nevite jak fungujou chladici systemy na japoncich (Suzuki, Toyota atd)? Co jsem vypozoroval tak tlakovy vicko je primo na radiatoru a do expansky vede jen jedna hadice z vrsku radiatoru, ne dve. Jestli to spravne chapu, pri prekroceni tlaku ventil na vrsku radiatoru upusti vodu do expansky a po vychladnuti tam ta voda zase nejak ma doputovat zpatky?
Kolega ma Mazdu 6 (2.2d skyactive r.2015), auto mu hlasilo prehrivani. Expanska plna, ale do radiatoru nalil vic jak 1.5l. Po ohrati to ale zase tu vodu vytlaci do expansky a radiator je poloprazdnej...a po vychladnuti to tak zustane... :crazy:

http://www.mazda6info.net/engine_coolant-570.html
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 33
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#98 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jarda S40 »

tomasss píše: 01 kvě 2020 12:47 Tak taky dotaz. Nevite jak fungujou chladici systemy na japoncich (Suzuki, Toyota atd)? Co jsem vypozoroval tak tlakovy vicko je primo na radiatoru a do expansky vede jen jedna hadice z vrsku radiatoru, ne dve. Jestli to spravne chapu, pri prekroceni tlaku ventil na vrsku radiatoru upusti vodu do expansky a po vychladnuti tam ta voda zase nejak ma doputovat zpatky?
Kolega ma Mazdu 6 (2.2d skyactive r.2015), auto mu hlasilo prehrivani. Expanska plna, ale do radiatoru nalil vic jak 1.5l. Po ohrati to ale zase tu vodu vytlaci do expansky a radiator je poloprazdnej...a po vychladnuti to tak zustane... :crazy:

http://www.mazda6info.net/engine_coolant-570.html
Ahoj, nevím jak u soudobejch Japonců, ale u starších aut (třeba Fiat 850, možná i Žigul???) to fungovalo přesně tak, jak popisuješ. Víčko chladiče mělo nějakej dvojitej ventil, kterej při přetlaku odpouštěl do expanzky a při podtlaku z ní zase nasával. Při doplňování "vody" se musel nechat chladič otevřenej a z expanzky to jen mírně přetékalo do chladiče. U aut s motorem/chladičem vepředu se to dalo lejt rovnou do toho chladiče. Kolega má asi rozbité to víčko chladiče, které neumožňuje nasátí kapaliny z expanzky při chladnutí motoru. Nebo má netěsný chladící okruh a při chladnutí motoru v něm nevzniká podtlak, protože si to přisává vzduch z okolí.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#99 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od tomasss »

Diky Jardo. Trochu jsme se posunuli, takhle to vypada kdyz se to za studena nastartuje se sundanym vickem radiatoru...to asi resi odkud se tam ten vzduch bere :crazy:
Foukly tesneni pod hlavou?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 33
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#100 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jarda S40 »

Po zhlédnutí videa bych se klonil k tomu těsnění. Na těch starých autech, třeba Škoda 706 RTO, Avie a podobně, jsme jezdili i bez víčka chladiče a nikdy to nebublalo/nepěnilo. V oleji voda není?
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“