Haprujuci diferencial V960/B204FT

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Fritzko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 958
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Trnavský kraj, SR

Haprujuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Fritzko »

kupil som si diff z 940-tky, ktory udajne mal mat g80, a veru aj mal,no pre overenie som to vsak aj musel vyskusat.. a to tak, ze zacal som jeden naboj tocil rychlo do jedneho smeru a nahle som nim sekol akoby do opacneho smeru a vtedy to zoplo a zacala sa tocit aj druha strana do rovnakeho smeru.. (neviem ci to tu uz niekto pisal, vlakno som iba na rychlo prebehol)
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´

metju
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1454
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

Haprujuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od metju »

Trochu oživím problematiku G80. Špéra na mojí devítce přestala zamykat. Když fungovala, stačilo při zvedlém autě a zařazeném kvaltu jedno kolo zabrzdit rukou, po vteřině se dif zamkl, zlomil ruku a vesele se točila obě kola. Teď když zastavím jedno kolo, nic se neděje. Je tam citelný cukání, tendence zamknout je, ale s trochou síly kolo udržím zastavené. Předpokládám že jsou v háji lamely. Má někdo číslo dílu? Dají se vůbec lamely ještě někde sehnat? Nebo jsem pohřbil tu jedinou opravdu zajímavou věc na mém XC :sorry:
Díky za jakýkoliv reakce
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
760 GLE (115 kW/235 Nm) '84, automat, Blue metallic
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

Nimrod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1181
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

Haprujuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Nimrod »

jestli tě to uklidní, tak zajímavá je dana, ne eaton :-)
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

metju
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1454
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

Haprujuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od metju »

Dobře svor to není, "jen" ALD. Ale moc mě to neuklidnilo :D Já byl s funkcí špéry víc než spokojen, s otevřenym difem mi to auto přijde naprosto nepoužitelný hlavně v zimě. Asi jsem zparchantěl...
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
760 GLE (115 kW/235 Nm) '84, automat, Blue metallic
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

olivin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 495
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

Haprujuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od olivin »

Stahni si manual z predchozi stranky, porad tam jeste je ;-)
Jinak ALD je na zimu skvela vec, to je bez debat. V kombinaci se slusnymi gumami a nalozenym kufrem to jede jako ctyrkolka :Yahoo!:
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Nimrod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1181
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

Haprujuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Nimrod »

_________________
byla 960 B204FT, MY'93

volvoperformance
Offline
Příspěvky: 578
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

Haprujuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od volvoperformance »

Nimrod píše:jestli tě to uklidní, tak zajímavá je dana, ne eaton :-)
Prosím o vysvětlení.

metju
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1454
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

Haprujuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od metju »

V tom manuálu jsem to prostě nenašel, jinak Nimrod díky, v ceníku lamely furt jsou, napsal jsem do Volva tak uvidíme. Na gumách sice jezdím už 12 měsíců ale furt maj 10mm vzorku, takže na sněhu to snad stačit bude 8)
Eaton dělá i verzi s uzávěrkou na tlačítko, to by byl naprostej top, ale chce za to necelých 1000 babek :crazy:
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
760 GLE (115 kW/235 Nm) '84, automat, Blue metallic
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

Nimrod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1181
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

Haprujuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Nimrod »

volvoperformance píše:
Nimrod píše:jestli tě to uklidní, tak zajímavá je dana, ne eaton :-)
Prosím o vysvětlení.
ale no tak, martine, fakt ti tu mám rozepisovat rozdíl mezi lsd a ald a o dostupnosti dany o proti eatonu v zadních osách krabicových volv?
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Haprujuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od python.p »

Když to pak jednoho dne nesmažeš v záchvatu své jedinečnosti, tak by to mohlo být snadno dohledatelné i pro další generace. ;)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Nimrod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1181
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

Haprujuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Nimrod »

je to tu už mockrát napsané, ale abys neřekl, tak nejlépe je to popsané tu https://people.physics.anu.edu.au/~amh110/Diff_LSD/diff_lsd_volvo_dana.htm . šlo mi spíš o to, že nechápu martinovo komentář
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

volvoperformance
Offline
Příspěvky: 578
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

Haprujuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od volvoperformance »

Nimrod píše:
volvoperformance píše: Prosím o vysvětlení.
ale no tak, martine, fakt ti tu mám rozepisovat rozdíl mezi lsd a ald a o dostupnosti dany o proti eatonu v zadních osách krabicových volv?
Neptám se na rozdíl mezi ALD a LSD ale rozdíl mezi DANA a Eaton.Máš v tom zřejmě trošku chaos. :wink:

Mám totiž pocit, že každá zadní náprava u Volva je DANA a v některých byl Eaton lock diferenciál. Jinak pokud se bavíme o svoru,pak mohu doporučit právě od Eaton Detroit Locker. Ale třebas se pletu. DANA nebo Eaton jsou značky. :wink:

Nimrod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1181
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

Haprujuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Nimrod »

že je zadní náprava od dany jsem netušil, měl jsem za to, že je dělalo volvo. a pak šlo o to, co je uvnitř diferenciálu. a to buď otevřený, lsd nebo ald. s tím, že ald byl vždycky eaton a lsd dana. jestli tomu tak není, oprav mi. ale pokud i otevřený byl dana, tak již chápu tvůj komentář, stejně tak pokud celá zadní náprava je od dany
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

metju
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1454
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

Haprujuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od metju »

Martin má pravdu :wink:

Je tady někdo kdo už lamely na G80 měnil ?
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
760 GLE (115 kW/235 Nm) '84, automat, Blue metallic
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

Nimrod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1181
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

Haprujuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Nimrod »

jo, také jsem našel "dana 1031", takže martin má pravdu. děkuju za osvětu
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

kolemjdouci
Offline
Příspěvky: 675
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 745 kostka
Bydliště: Pha skoro

Haprujuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od kolemjdouci »

Dá se tvrdit, že nápravy dana mají podle označení tyhle diferenciály?
1030 otevřený
1031 LSD
1041 ALD (G80 Eaton)
Ptám se pro kamaráda, díky :-)
p.s. uvažuju tovární stav, se v tom nikdo nehrabal
_________________
škatule hejbej se

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 805
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

Haprujuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od kishmick »

Zdar! Je tam bílý štítek(jestli je to zánovní stav). Já ho tam mám i po 25ti letech. Tam to vyčteš vždycky. 1030 a 1031 měly jiné převodové poměry. Ale žádné LSD to nebylo-normální diferenciály oba dva. A ten G80 je cca od roku 1993 v tý nejnovější nápravě 1041 jakoby LSD, ale taky nic moc. Myslim, že byly dokonce i 2 typy těch G80 u 960ky. LSD se dneska označuje lamelovej diferák, kterej svírá plynule do 100% svornosti. Jinak jsou to jakési "uzávěrky" a podobné názvy-podle typu konstrukce. To je přesně ten EATON G80-uzávěrka :D .
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Haprujuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Urvanej »

Kishmick: ono je to u 960 trochu jiný, ty měly tuhou jen u kombíka a to ještě jen jedničkový. IRS pak mělo značení tušim 1045, ale v tom fakt plavu, IRS jsem nikdy neřešil.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

kolemjdouci
Offline
Příspěvky: 675
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 745 kostka
Bydliště: Pha skoro

Haprujuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od kolemjdouci »

Co jsem tak pochytil, tak 1041 je z 940 a vždy G80 ALD, tedy samozamykací do 40kmh. Vůbec 104x jsou do 940, 103x jsou nápravy do 240 a 740.
Jen jsem měl za to, že 1031 mají vždy LSD, ale asi tedy ne. Vypadá to, že náprava do 240 s LSD je celkem vzácná.
Nicméně je hodně aftermarket řešení v různých cenách, mě zaujalo docela tohle.
_________________
škatule hejbej se

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Haprujuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Urvanej »

1031 je tuhá z 7/9. V 99,9% případů je to otevřený dif. Z fabriky bylo možno si připlatit něco lepšího než G80 a to se dávalo do housingu 1031.
1041 je tuhá s G80.
1045 je multilink co byl v 760/960 a tam byla tušim taky G80.
G80 je prostě lamela, proto se říká, že to je s omezeným prokluzem, je to výrazně bezpečnější, než uzávěrka, kterou dělá třeba eaton, quaife, tanaka, aussie locker apod.
Ale neberte mě uplně za slovo, peter cz je mnohem znalejší. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Zpět na „700 / 900 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé