Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Pan Klobouk
Offline
Příspěvky: 14
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Na konci světa
Vůz: 940 D24TIC

Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)

Příspěvek od Pan Klobouk »

Zdarec, chtěl bych vyměnit zadní tři žhavky na D24TIC, lze sundat a nandat (zaaretovat) vstřikovací čerpadlo tak abych nemusel nastavovat předvstřik atd? :D A ještě by mě zajímalo přetěsňoval ho někdy někdo pro případ že se u toho stejně rozladí ?

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2143
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)

Příspěvek od peter cz »

Zaaretovat nejde. Čtvrtá a pátá jsou v pohodě i s čerpadlem, šestá se při troše snahy taky dá (časově je to tak na stejno jako sundat čerpadlo).
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Pan Klobouk
Offline
Příspěvky: 14
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Na konci světa
Vůz: 940 D24TIC

Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)

Příspěvek od Pan Klobouk »

peter cz píše:Zaaretovat nejde. Čtvrtá a pátá jsou v pohodě i s čerpadlem, šestá se při troše snahy taky dá (časově je to tak na stejno jako sundat čerpadlo).
To jako fakt ? ale to potřebuju ruce malých čínských dětí abych se tam dostal :D u mě je takový držák čerpadla a absolutně nevím ani co tam strčit za nářadí :D

olivin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 494
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)

Příspěvek od olivin »

Sesta zhavicka jde vyndat bez sundavani cerpadla. Pokud jsi osminoha chobotnice vyucena u VW, hrave to zvladnes. V drzaku cerpadla je pro tento ucel otvor, je potreba si pouze obstarat vhodny vercajk a trosku improvizovat ;-)

Sundat cerpadlo a zpetne ho tam vratit bez nutnosti opetovneho nastavovani jde, ale je to ponekud porod, pricemz se nesmis ridit oficialnim navodem :-)

V rychlosti se to da udelat nasledovne:
1) Pootocit motorem az do momentu, nez zapadne aretacni kolik mezi kolo cerpadla a drzak.
2) Oznacit si polohu remenu na obou kolech, tj. jak na vacce, tak na cerpadle (jistota je jistota).
3) Oznacit si polohu cerpadla vuci drzaku.
4) Povolit kolo cerpadla, vyndat aretacni kolik a stahnout kolo dolu i s remenem (na rozdil od kola na vacce je to na cerpadle aretovane vuci pootoceni woodruffovym perem).
5) Povolit tri srouby, ktere drzi samotne cerpadlo v drzaku a vytahnout ho ven.

Zpetna montaz je malinko vice o nervy, neb musis:
1) Vratit cerpadlo na misto a chytit ho zpet zminenymi tremi srouby, ktere ale nesmis dotahnout - s cerpadlem musi jit otacet.
2) Soucasne nasadit zpet kolo cerpadla zaroven s remenem (podle rysek, ktere jsi si predtim oznacil), coz je ponekud obtizne, neb aby ti vse zapadlo jak ma, budes muset trosku pootacet s cerpadlem a pomalicku dotahovat kolo cerpadla, cimz se zaroven napina remen. Nedotahuj kolo uplne, by sis neotocil motorem!
3) Vrazit zpet do kola cerpadla aretacni kolik (mel by sednout jak "prdel na hrnec")
4) Nastavit cerpadlo vuci drzaku zpet na rysky a finalne dotahnout vsechny tri srouby, ktere ho drzi.
5) Dotahnout kolo cerpadla na predepsany moment a vytahnout aretacni kolik.

Snad jsem na nic nezapomnel.
Osobne bych volil variantu "chobotnice" a na cerpadlo nesahal ;-)
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 884
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)

Příspěvek od vityjan »

6tá lze vyměnit, ač jsem tomu sám nevěřil. Nejvíc se mi osvědčilo vyskočit si na hrnce tlumičů a operovat shora (tzv. být nad věcí :D ). jo nemám zrovna nejmenší ruce...
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985

Pan Klobouk
Offline
Příspěvky: 14
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Na konci světa
Vůz: 940 D24TIC

Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)

Příspěvek od Pan Klobouk »

No díky do rady, nejdřív to zkusím bez sundání toho čerpadla. :D A nicméně mne to stejně nemine bude potřebovat přetěsnit protože z něj chčije nafta. :D Takže pokud znáte motoráře kterej by to chtěl přetěsňovat dejte vědět protože já asi nebudu mít tolik času se stím dělat.

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)

Příspěvek od imrija »

Pan Klobouk píše:No díky do rady, nejdřív to zkusím bez sundání toho čerpadla. :D A nicméně mne to stejně nemine bude potřebovat přetěsnit protože z něj chčije nafta. :D Takže pokud znáte motoráře kterej by to chtěl přetěsňovat dejte vědět protože já asi nebudu mít tolik času se stím dělat.

A odkud ti ta nafta chčí?
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

Pan Klobouk
Offline
Příspěvky: 14
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Na konci světa
Vůz: 940 D24TIC

Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)

Příspěvek od Pan Klobouk »

imrija píše:
Pan Klobouk píše:No díky do rady, nejdřív to zkusím bez sundání toho čerpadla. :D A nicméně mne to stejně nemine bude potřebovat přetěsnit protože z něj chčije nafta. :D Takže pokud znáte motoráře kterej by to chtěl přetěsňovat dejte vědět protože já asi nebudu mít tolik času se stím dělat.

A odkud ti ta nafta chčí?
To vůbec netuším je to celý zeblitý, ale řekl bych že od někud zhora čerpadla

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2143
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)

Příspěvek od peter cz »

Rádo teče třeba futro kolem hřídelky plynu.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Pan Klobouk
Offline
Příspěvky: 14
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Na konci světa
Vůz: 940 D24TIC

Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)

Příspěvek od Pan Klobouk »

peter cz píše:Rádo teče třeba futro kolem hřídelky plynu.
ono to takl i vypadá co tam je nějaké gufero ?

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2143
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)

Příspěvek od peter cz »

_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Pan Klobouk
Offline
Příspěvky: 14
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Na konci světa
Vůz: 940 D24TIC

Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)

Příspěvek od Pan Klobouk »

peter cz píše:Bronzový ložisko a na hřídelce o-kroužek.

https://thosbryant.wordpress.com/2014/11/13/volvo-d24t-bosch-ve-injection-pump-re-seal/
super odkaz dík :) A koukám že mi na tom chybí nějaký díly oproti tomu na obrázku :D

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2601
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)

Příspěvek od Sergej »

Na obrazku je US verzia cerpadla s eko ficurami, co sa u nas nevyskytovali.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Pan Klobouk
Offline
Příspěvky: 14
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Na konci světa
Vůz: 940 D24TIC

Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)

Příspěvek od Pan Klobouk »

Sergej píše:Na obrazku je US verzia cerpadla s eko ficurami, co sa u nas nevyskytovali.
Aha že zrovna v americe :D a ten váleček na studený starty byl taky jen u US verzí?

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2601
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)

Příspěvek od Sergej »

Pan Klobouk píše:
Sergej píše:Na obrazku je US verzia cerpadla s eko ficurami, co sa u nas nevyskytovali.
Aha že zrovna v americe :D a ten váleček na studený starty byl taky jen u US verzí?
Nie, ten je vzdy. Ale kedze sa dost kazi, tak sa nahradzuje lankom napriklad.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 884
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)

Příspěvek od vityjan »

už se zase dá zakoupit nový

já s TICem jezdim denně a za 6let se nepokazil ani jednou a to nevím, jak dlouho už tam sloužil před tím
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985

Pan Klobouk
Offline
Příspěvky: 14
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Na konci světa
Vůz: 940 D24TIC

Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)

Příspěvek od Pan Klobouk »

Nějak to tam vůbec není :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

olivin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 494
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)

Příspěvek od olivin »

No, hlavne ze je tam egr :lol:
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 884
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)

Příspěvek od vityjan »

Přesně to mě napadlo taky :D

Mohl bys prosím vyfotit jak to vypadá s hadicema vpravo od termostatu?
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985

Pan Klobouk
Offline
Příspěvky: 14
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Na konci světa
Vůz: 940 D24TIC

Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)

Příspěvek od Pan Klobouk »

vityjan píše:Přesně to mě napadlo taky :D

Mohl bys prosím vyfotit jak to vypadá s hadicema vpravo od termostatu?
Zdar, vyfotim to odpoledne ;) jinak chtel bych podekovat za rady povedlo se mi ty zhavky vymenit a startuju na 6valcu konecne! :D bez sundani cerpadla ale musel jsem sundat palivove vedeni aby bylo vice mista na ruce, byl to ale totalni vomrd :D

Pan Klobouk
Offline
Příspěvky: 14
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Na konci světa
Vůz: 940 D24TIC

Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)

Příspěvek od Pan Klobouk »

Tady jsou ty detajlnější fotky jak jste chtěli :D ale už vim asi proč je to jiný mluvil jsem z předchozím majitelem a motor by měl být z VW LT :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Zpět na „700 / 900“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé