Problem s klimou v70

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 27
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Blansko

#1 Problem s klimou v70

Příspěvek od losik.m »

Nevite nekdo jak nejsnadneji vymontovat kompresor klimy na v70 awd? Motor 2,5 turbo 142kW... Mam tam moc velkou mezeru na elekromagnetu a vypina se..... Dik moc za rady...
_________________
bylo V70 AWD 2.5 20V ,142kW, r.v.97
je BMW 530i V8 touring

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 75
Registrován: 18 roků
Bydliště: Praha

#2 Problem s klimou v70

Příspěvek od mikis »

losik.m píše:Nevite nekdo jak nejsnadneji vymontovat kompresor klimy na v70 awd? Motor 2,5 turbo 142kW... Mam tam moc velkou mezeru na elekromagnetu a vypina se..... Dik moc za rady...
jak mezeru jak jsi na to přišel??? Nebude spíš problem jinde?? O takové závadě jsem snad nikdy neslyšel....
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#3 Problem s klimou v70

Příspěvek od Jarda S40 »

mikis píše:
losik.m píše:Nevite nekdo jak nejsnadneji vymontovat kompresor klimy na v70 awd? Motor 2,5 turbo 142kW... Mam tam moc velkou mezeru na elekromagnetu a vypina se..... Dik moc za rady...
jak mezeru jak jsi na to přišel??? Nebude spíš problem jinde?? O takové závadě jsem snad nikdy neslyšel....
El.mag. spojka má předepsanou vůli . Pokud je větší, blbne klima. Ale už se to tu někde vysvětlovalo, zkus vyhledat pře Googla na tomto fóru.

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 912
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4

Příspěvek od marra »

zastav se za Jarkem maš to kousek ten ti to upraví i bez vyndani kompresoru...
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 75
Registrován: 18 roků
Bydliště: Praha

#5 Problem s klimou v70

Příspěvek od mikis »

Jarda S40 píše:
mikis píše:
jak mezeru jak jsi na to přišel??? Nebude spíš problem jinde?? O takové závadě jsem snad nikdy neslyšel....
El.mag. spojka má předepsanou vůli . Pokud je větší, blbne klima. Ale už se to tu někde vysvětlovalo, zkus vyhledat pře Googla na tomto fóru.
jo tak neříkám že neexistuje ale spíš se mi to zdálo nepravděpodobné, zajímalo mě jak na to přišel... změřil?? nebo jak?? nebo jenom dedukce??

ze zkušenosti(ne moc velké) vím že je spíš problem v chladivu a odepínání díky tlaku nízký sání /vysoký výtlak atd atd pravděpodobnějších příčin než je tahle je hodně. hned vyndavat komoresor se mi zdá zbytečný... právě mě zajímalo jaká diagnostika k tomuto závěru vedla.
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 75
Registrován: 18 roků
Bydliště: Praha

#6

Příspěvek od mikis »

marra píše:zastav se za Jarkem maš to kousek ten ti to upraví i bez vyndani kompresoru...
a to je druhá věc, je li něco možné štelovat tak proč to nezkusit na autě 8) viď marro :wink:
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 912
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7

Příspěvek od marra »

mikis píše:
marra píše:zastav se za Jarkem maš to kousek ten ti to upraví i bez vyndani kompresoru...
a to je druhá věc, je li něco možné štelovat tak proč to nezkusit na autě 8) viď marro :wink:
čas jsou peníze ikdyž z moji huby to zní asi blbě... :wink:
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#8

Příspěvek od jarek.krizan »

Chyba může být jedno i druhé. Nejdříve je nutné zjistit příčinu.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 912
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9

Příspěvek od marra »

jarek.krizan píše:Chyba může být jedno i druhé. Nejdříve je nutné zjistit příčinu.
no vod toho tě maj na moravě nééé ..
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#10

Příspěvek od jarek.krizan »

marra píše:
jarek.krizan píše:Chyba může být jedno i druhé. Nejdříve je nutné zjistit příčinu.
no vod toho tě maj na moravě nééé ..

Máš pravdu samozřejmě.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 27
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Blansko

#11

Příspěvek od losik.m »

Na tu mezeru sem dosel tim ze jsem to porovnal s jinou v70, a tam ta mezera byla min 2x mensi nez mam ja..... Kdyby to slo opravit na aute tak by to bylo super......
_________________
bylo V70 AWD 2.5 20V ,142kW, r.v.97
je BMW 530i V8 touring

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#12

Příspěvek od standa »

no já vám nevím...

když se cívka spojky vybudí a spojí se řemenice s kompresorem, tak už to zůstane seplý tak dlouho, dokud půjde do cívky proud - na to nemá mezera vliv, co?

vycházím z losíkova sdělení:"...vypíná se". Když se vypíná, tak se taky zapíná :?:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#13

Příspěvek od jarek.krizan »

standa píše:no já vám nevím...

když se cívka spojky vybudí a spojí se řemenice s kompresorem, tak už to zůstane seplý tak dlouho, dokud půjde do cívky proud - na to nemá mezera vliv, co?

vycházím z losíkova sdělení:"...vypíná se". Když se vypíná, tak se taky zapíná :?:
Možná se budeš divit, ale mezera má vliv. Myslí že by se našlo už dost lidí co to můžou potvrdit. Vím že to nevypadá vůbec logicky, ale čím větší mezera, tím častější rozepínání při změně otáček.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#14

Příspěvek od standa »

no jo, ale když je spojka seplá, tak je mezera nulová :arrow: to se snad teda může točit jak chce, nééé???
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 75
Registrován: 18 roků
Bydliště: Praha

#15

Příspěvek od mikis »

standa píše:no jo, ale když je spojka seplá, tak je mezera nulová :arrow: to se snad teda může točit jak chce, nééé???
souhlasil bych se standou, když cívka dokáže překonat mezeru a přitáhne spojku na řemenici, tak pak už je při kontaktu síla mnohonásobně větší...zkrátka tomu nevěřím... ale nic proti, když se to tím zpraví.... :wink:
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#16

Příspěvek od travex »

mikis píše:
standa píše:no jo, ale když je spojka seplá, tak je mezera nulová :arrow: to se snad teda může točit jak chce, nééé???
souhlasil bych se standou, když cívka dokáže překonat mezeru a přitáhne spojku na řemenici, tak pak už je při kontaktu síla mnohonásobně větší...zkrátka tomu nevěřím... ale nic proti, když se to tím zpraví.... :wink:
prave kdyz je mezera velka tak spojka nesepne a nebo sepne, ale vratne pruziny maji v tu chvili za nasledek, ze spojka ma snahu prokluzovat.... v kazdem pripade mezera se nastavuje tusim 0,3-0,5 za maximum je povazovano 0,7mm
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#17

Příspěvek od jarek.krizan »

travex píše:
mikis píše:
souhlasil bych se standou, když cívka dokáže překonat mezeru a přitáhne spojku na řemenici, tak pak už je při kontaktu síla mnohonásobně větší...zkrátka tomu nevěřím... ale nic proti, když se to tím zpraví.... :wink:
prave kdyz je mezera velka tak spojka nesepne a nebo sepne, ale vratne pruziny maji v tu chvili za nasledek, ze spojka ma snahu prokluzovat.... v kazdem pripade mezera se nastavuje tusim 0,3-0,5 za maximum je povazovano 0,7mm
tak tak , ještě bych doplnil travexe, to má pak za následek spálení magnetické spojky.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 27
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Blansko

#18

Příspěvek od losik.m »

Kdyz zapnu klimu, spojka sepne, a drzi .. Jakmile ale pridam vic plynu tak rozepne a uz nema silu sepnout zpet..... Napeti do el. magnetu jde po celou dobu..... Mezeru tam mam tak 1mm... Coz je urcite hodne....
_________________
bylo V70 AWD 2.5 20V ,142kW, r.v.97
je BMW 530i V8 touring

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#19

Příspěvek od travex »

losik.m píše:Kdyz zapnu klimu, spojka sepne, a drzi .. Jakmile ale pridam vic plynu tak rozepne a uz nema silu sepnout zpet..... Napeti do el. magnetu jde po celou dobu..... Mezeru tam mam tak 1mm... Coz je urcite hodne....
mezera 1mm je sakra spratne, vule ma byt (viz vyse)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#20

Příspěvek od Honza »

jarek.krizan píše:
standa píše:no já vám nevím...

když se cívka spojky vybudí a spojí se řemenice s kompresorem, tak už to zůstane seplý tak dlouho, dokud půjde do cívky proud - na to nemá mezera vliv, co?

vycházím z losíkova sdělení:"...vypíná se". Když se vypíná, tak se taky zapíná :?:
Možná se budeš divit, ale mezera má vliv. Myslí že by se našlo už dost lidí co to můžou potvrdit. Vím že to nevypadá vůbec logicky, ale čím větší mezera, tím častější rozepínání při změně otáček.
Svatá pravda velebnosti. Marra pošteloval a klima klimuje. Velká vůle je spatně.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“