symbiant píše:na miste se dozvidam ze pritahnem wasgate

(pekne na prasaka) rikam to snad ridi ten tricestny ventil "pierburg" (volvaci tomu nadavaji tusim tcv) a ze ne, ze to nastavime. Tak povoluju kontra a pritahuju (palim si ruce u svodu) (PL nevi na kterou stranu, jeste ze ja jo), meri se pres vidu jezdime jak vocasove, ja si palim ruce (cele je to pekne naprd pac vida ukazuje atmosf.tlak + boost a overboost v grafu je picu videt pac to nema popsane sloupce jak tady asi vsichni vi a v logu co to dela se ani chuj nevyzna...) no a cele lazeni konci... ze tedy jako jo! ze to ma vic kw!... nema jede to porad stejne!! Popaleny jedu domu a nez dojedu, mam z volva atmosferu... tahlo WG se vysroubovalo a vypadlo nedotahnuta 10ka!
tak ona wastegate se při úpravě softu nastavit musí. Nemá jen dvě polohy on/off, plynule reguluje směr a množství proudění výfukových plynů na základě tlaku vzduchu, který do ní pošle TCV ventil. Stlačený vzduch působí uvnitř wastegate proti pružině, která má nastavené od výrobce nějaké předpětí. TCV ventil se pohybuje po nějaké dráze a jeho pohyb diriguje ECU. Jenomže stlačený vzduch si TCV ventil bere přímo z kompresorové části turba. Pokud je sériový tlak třeba 10 Psi, tak přesně na tento tlak je nastaveno sériové předpětí pružiny wastegate. Pokud tam ale po čipu TCV najednou pustí já nevím třeba 15 Psi, tak je pružina i při malém otevření ventilu hravě překonána, wastegate se otevře naplno a výfukové plynu "obtečou" turbo. Aby se to nestalo, musí se nastavit předpětí pružiny. A to se právě dělá tím spojovacím táhlem. To co tady píšu se týká jen benzínových motorů, u nafty je to jinak.
Jak nastavit wastegate by měl říct dodavatel softu, v tomto případě ARD, který by to měl přesně vědět, protože jen tak laborovat je koledování o zničení minimálně turba, v horším případě celého motoru.
Pokud jste ale táhlem tak dlouho točili, až vypadlo, tak to jste točili přesně na druhou stranu a pružinu naopak povolovali.
Co se týká provedení či neprovedení tzv. Stage0, tak tady bych byl docela v klidu. To by auto muselo být v nouzáku, aby se po nalití nového softu dostalo na sériový výkon.
Tohle není auto se starou sériovou Bosch jednotkou, která neví, jaký je tlak v sání a musí se spolehnout na váhu vzduchu a lambdu. Tady je navíc pár čidel tlaku a pokud by někde docházelo k úniku vzduchu, ECU by vyhodila chybu. Byť by ta chyba byla obecná a záleželo by na diagnostikovi a jeho zkušenostech, jak by se s ní popasoval.
Bylo součástí nového softu i odehrání "torque limeteru" u převodovky?
Každopádně, myslím si, že každý takovýto v podstatě obchodní spor mezi zákazníkem a obchodníkem má minimálně dva úhly pohledu podle toho, kdo ho vypráví. A primárně by se měl řešit mezi nimi. Veřejně by se měl nebo mohl řešit až následně, ať už v pozitivní nebo negativní formě. Proto si ani nemyslím, že je nutné, aby se tady Pavel L. musel nějak veřejně obhajovat. Navíc si myslím, že určitě najdete nějaké řešení, které bude vyhovovat oběma.