Sinki+imrija: 944

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
smolda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1164
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od smolda »

imrija píše:Dále proběhla oprava budíků, už to ukazuje jak rychle to jede, a palivoměr místo nuly ukazuje stále plnou (pořád trochu doufám, že má pravdu).

https://photos.app.goo.gl/AE4jR8ST2pAFxvrJA
No nech bejt s tím doufáním hele - mě to ukazuje při reálných 50kmh 60, pak do 90ti normálně pravdivě a od 90ti vejš se to pomalu plazí na maximálních necelých 110, ale to už jedu minimálně 130 :D takže jako...co to mám za haluz?

3m3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3054
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od 3m3 »

Kdy se pan imr stavi pro ten zadni naraznik? 8)
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

olivin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 495
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od olivin »

Honzo, nebylo byvalo jednodussi se zeptat strycka olivina, jestli nema jiny rychlomer na devitku? (Ma cca 3-4 kusy) :wink:
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

imrija
Offline
Příspěvky: 544
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od imrija »

olivin píše:Honzo, nebylo byvalo jednodussi se zeptat strycka olivina, jestli nema jiny rychlomer na devitku? (Ma cca 3-4 kusy) :wink:
Jistě by se dalo, ale proč vyhazovat nebo přinejmenším vyměňovat opravitelné :-)
Navíc jsou tam najeté kilometry, kterým mám důvod věřit že jsou stočené, ovšem dopředu. Jiný rychloměr bych musel přetočit aby nebyl problém na STK.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

pavel.2
Offline
Příspěvky: 416
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 10

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od pavel.2 »

Přesně tak, však se budou hodit až někomu odejde krokový motorek , opravit spoje a vyměnit kondík není zas takový problém.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

Petr Marek
Online
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 8181
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od Petr Marek »

Pěkně pokračujete, jen tak dál! 8)
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71

imrija
Offline
Příspěvky: 544
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od imrija »

Do fotek jsem nahrál pokus o opravu drcnutého blatníku. Na to že jsem s tmelem a barvou a kladivem dělal prvně, to myslím dopadlo celkem dobře. Když na to neupozorním, což právě teď dělám, není to na první pohled vidět.

Ne že do mě budete hučet, jinak to nevydržím a zbrousím to znova :-D

https://photos.app.goo.gl/KvU5ijBsQxLVA4ZU8

Edit: a palivoměr chodí, jenom jsme doposud fakt tak málo najeli. Dneska jsem jel Prahu a zpět a je to na polovině, s nájezdem 350km od posledního tankování. To by tak nějak mohlo odpovídat skutečnosti, si myslím. Uvidím až dotankuju.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

Petr Marek
Online
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 8181
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od Petr Marek »

Blatník cajk! :Bravo:
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12914
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od Urvanej »

Slušně trefená barva, na to v jakejch podmínkách si to dělal. Ten přefuk plniče pobere tempo.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

sinki
Offline
Příspěvky: 183
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: 944 B230G, 945 B230FB, 245 B230F
Bydliště: Liberec

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od sinki »

Barva ještě není úplně suchá, ale zdá se, že se trefili. Barvu mi namíchala do spreje jedna z libereckých firem (http://www.autolakyliberec.cz/) podle víčka na nádrž + dohledával v nějaké databázi.
_________________
Je: Modrá - 944 B230G, Karkulín - 245 B230F , Štramberk - 744 D24T M46, Třpytka - 945 B230FB
Bylo: Maličká - škoda felicie 1.3MPI, Pizda - Volvo - v70, červená - 945 D24TIC

Shadow
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1734
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70II

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od Shadow »

Předvádět takhle své dovednosti je nebezpečné... U mě budeš mít plochy na trénink dost, neboj. :D
_________________
Oblíbené souhvězdí? Velký vůz :)

imrija
Offline
Příspěvky: 544
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od imrija »

Míchárnu barev taky doporučuju, plní to do takových fajnových sprejů co vůbec neplivou a stříkají snad lépe než některé pistole, co jsem tak viděl.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

imrija
Offline
Příspěvky: 544
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od imrija »

Pokračujeme pracemi, které se dají dělat "zadarmo".

Jal jsem se večerního čištění klapky.
DSC_3622.jpg
DSC_3629.jpg
DSC_3626.jpg
Staré těsnění bylo vymačkané a rozpadlé, nahradil jsem jej novým.
DSC_3630.jpg
Vždycky jsem chtěl být ricer, navíc podle mě ta ruční výroba těsnění z krabičky od rýže za těch přidaných 10 koní stojí.
DSC_3634.jpg
S prvním pokusem o těsnění jsem spokojen nebyl, zkusil jsem to tedy znovu, dopadlo to o chlup lépe.
DSC_3635.jpg
Vše jsme zase zpět namontovali.
DSC_3636.jpg


S čištěním exteriéru klapky jsem si moc nevěděl rady, ten sajrajt dolů nejde. Nechtěl jsem na to brát nic moc agresivního, tak jsem to jen vydrhnul štětcem. Navíc jsem měl strach z odmítnutí orgánu.
Očistil jsem především všechny dosedací plochy, kloubek táhla plynu, držák spínače volnoběhu.
Dorazový šroubek jsem seřídil dle návodu a spínač také.

Je axiální vůle v klapce normální a přijatelná?

Závěr je, že to je poměrně jednoduchá údržba, která dělá ovšem při zanedbání markantní rozdíl. Rozhodně už nemůžu říct, že náš redblock je lemra líná. Auto je výrazně živější. Vřele doporučuji.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

imrija
Offline
Příspěvky: 544
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od imrija »

Update: Při čištění a usazování airboxu jsem zjistil, že ta blbina na přisávání teplého vzduchu od motoru nefunguje. Je tam klapka, která má být ovládaná jakýmsi termostatem. Ten byl tak olezlý že už nemohl fungovat a klapkou v podstatě nešlo hýbat. Celý aparátus byl také plný zbytků původních molitanových těsnění. Tak jsem jej vyndal, vnitřnosti jsem vyházel.
Výsledek je, že harmonika mezi klapkou a váhou vzduchu se při vytočení motoru přestala tolik smrskávat a auto jede jako píchlá svině.
Ještě se chystám původní díru na již leta dematerializovanou trubku přisávání teplého vzduchu zaslepit.

Doporučuju tedy zkontrolovat, opravit, nebo vyházet.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

Petr Marek
Online
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 8181
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od Petr Marek »

_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71

imrija
Offline
Příspěvky: 544
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od imrija »


To jsem rád, že nejsem jediný který vylepšuje odstraňováním.
Lidi na mě koukají divně když vždycky jdu k autu s nářadím, a vracím se s nářadím a přebytečnými díly :-)
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

olivin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 495
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od olivin »

Neboj, nejsi prvni ani posledni ;-)
Airboxu jsem uz take nekolik vykuchal - specialne nebezpecne jsou na turbomotorech, kde pri snizeni pruchodnosti sani/vyfuku odejde pomerne rychle dmychadlo.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

sinki
Offline
Příspěvky: 183
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: 944 B230G, 945 B230FB, 245 B230F
Bydliště: Liberec

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od sinki »

Mimo to jsme se pustili i do očisty - protentokrát přišel na řadu lak a motorový prostor. https://photos.app.goo.gl/6rKbLsboAJvQkgpy9

Pozn.: imrija prohlásil, že je nejlepší a nejefektivnější leštička :)
Pozn2.: Motorový prostor je tak velký, že si do něj může sednout moje maličkost a ještě je tam místo na kbelík s vodou :D
_________________
Je: Modrá - 944 B230G, Karkulín - 245 B230F , Štramberk - 744 D24T M46, Třpytka - 945 B230FB
Bylo: Maličká - škoda felicie 1.3MPI, Pizda - Volvo - v70, červená - 945 D24TIC

Krystof P.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2196
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od Krystof P. »

Máte to krásný :) A s tou klapkou a airboxem jste mi připomněli, že to musim udělat taky :)

imrija
Offline
Příspěvky: 544
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od imrija »

Dneska jen drobná maličkost.
Webp.net-resizeimage.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12914
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od Urvanej »

Občas maji ty náhrady blbě udělanej úchyt ke světlu, tak si dej pozor, aby ti, jako mě, blinkr nevypadával.
Doufám, žes koupil rovnou oba, protože teď tě bude štvát, jak tam tenhleten jeden svítí a ten druhej je hnusnej :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

imrija
Offline
Příspěvky: 544
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od imrija »

Urvanej píše:Občas maji ty náhrady blbě udělanej úchyt ke světlu, tak si dej pozor, aby ti, jako mě, blinkr nevypadával.
Doufám, žes koupil rovnou oba, protože teď tě bude štvát, jak tam tenhleten jeden svítí a ten druhej je hnusnej :-)
V rámci úspor jenom jeden, nicméně ten druhý vypadá jako nový a je od stejného výrobce. Měnil to předchozí majitel.
Vypadávají samozřejmě oba :D To ještě pořeším.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

imrija
Offline
Příspěvky: 544
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od imrija »

Devítka dostala novou spojku (Díky Lubošovi za dodání a Radkovi za úspěšnou hurá akci při instalaci).
Taky novou, neprasknutou kapsu do dveří (Díky 3m3).

Také je na cestě neděravý výfuk (Díky Luboši za dodání a Hanko za hlídání).
A mám také od Luboše druhé brzdy, již jsem objednal směšně levné materiály na jejich repasi.

Druhá sada vstřiků je na cestě k Uřvanýmu na očistu.

Protože je teď V70 indisponovaná, je z devítky daily driver. Z toho důvodu urychlím koupi nových gum a geometrii, obojí je potřeba.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

imrija
Offline
Příspěvky: 544
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od imrija »

Update: s hrůzou jsem zjistil, že dle tachometru jsme s devítkou najeli už 12500km, ovšem ze začátku jsme s ní moc nejezdili, avšak tachometr se točil několikrát rychleji než měl.
Hrubým odhadem se už od opravy tachometru ale dostáváme na 10 tis. km.

No nic, jde se vyměnit olej :-)
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

imrija
Offline
Příspěvky: 544
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

Sinki+imrija: 944

Příspěvek od imrija »

Update: Usoudil jsem, že naše zapalování je nastavené na nekvalitní benzín. Přemýšlím jak to vhodně celé změřit, ale když jsem posunul předstih relativně o 3°, tak má teď motor hladší chod, zátah v nižších otáčkách, i ve vyšších (na pětku do strmějšího kopce se to teď vyšplhá klidně při 80km/h) (Rychleji zrychluje když za vesnicí kterou jsem jel 50 na trojku šlápnu na plyn).
Klesla spotřeba, už se blížíme té co je v TP. Pomůže mi to někdo nastavit tak jak bych to měl nastavit?

Dále jsem zjistil že naše auto zřejmě opravdu z továrny lambda sondu má.
IMG_20190603_182403.jpg
Je to tam natažené jako kdyby to tam bylo už opravdu dlouho, na druhé straně to končí v tom plastovém držáku kabelů stočené, na konci to má fastony, které nemám kam zapojit. :D


Jinak auto stále jezdí a jezdí a jezdí, nyní budeme muset už opravdu nutně udělat něco z brzdama, protože už moc nebrzdí.
Rozjel jsem si tu menší domácí zinkovnu, jako počátek příprav na další kosmetické a praktické opravy, zimu.

Často bývá i v milé společnosti, třeba tady nějakého chrobáka který se pokusil roztáhnout krovky a vzletět, ale byl tak tlustý že zůstal u země.
rsz_img_20190616_174637.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

Zpět na „Galerie uživatelů“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: jergus.balaz