Po 7 letech věrnosti ve Volvo jsem se ve středu stal konečně majitel krabicovitých tvarů.
Přivezl jsem si V70 XC, která byla v prosinci dovezena ze Švédska, je k ní serviska vedená do 200 tis. km a hromada faktur (samozřejmě švédsky). Nájezd při koupi byl cca 326 tis. km. AWD repasované.
Předchozí majitel z nějakého důvodu vyměnil funkční nivomaty za tlumiče, které byly už tak trochu po smrti, takže auto nehezky sedělo a každý "hop" na silnici zdůraznilo několika dalšími. Nivomaty jsem k němu dostal, takže dnes se vrátili na své místo. Vypadají opravdu v pohodě a rozhodně jsou v lepším stavu, než ty tlumiče. Je potřeba vyměnit prachovky, ale k tomu se co nevidět dostanu.
Jsou na výměnu zadní brzdy, včetně ručky, která nedrží, přední levé ABS čidlo, hromada kosmetických věcí a drobností.
Co je horší, tak trochu popískává turbo v nižších otáčkách víc než by mělo a je celé oblité od oleje. Stejně tak občas zapíská posilovač, když se pohybuje kolem plného rejdu. Při pohledu do motoru skrze olejové víčko je to tak zakarboněný, že předchozí výměny oleje asi nebyly zrovna předpisové (i v té servisce je vidět, že v roce 2000+ už si pomalu mysleli, že mohou jezdit "longlife" intervaly), takže autu teď párkrát vyměním olej v hodně zkrácených intervalech.
Navíc má vzadu výfuky o průměru komínové roury a stejně tak je slyšet na kilometry daleko. Vevnitř je taky kapku větší kravál.
No a dnes mě poprvé vypeklo. Po ujetí společných 300km najednou přestalo reagovat na plyn. Jak jsem zastavil, tak auto zdechlo a už nešlo nastartovat. Po prozkoumání byl v místě pod čerpadlem flek od benzínu. Tak jsem to rozebral a světe div se, asi tam někomu rupla hadička, tak jí v půlce rozřízl a mezi ten zbytek a čerpadlo napojil jinou hadičku se stahovákem a ten ustřelil. Oprava tím pádem na chvilku a zadarmo, ale hadičku asi seženu originální, ať to už nemusím řešit
