chtěl bych se zeptat ač možná dělám z komára vemblouda. Při výměně oleje jsem měl spodní kryt motoru celý jak od bláta a třeba vana byla taky jak od vodovějšího oleje. Umyto (a stav po ujetí cca 1500km zjistím až v práci, ale z vrchu vypadá že na krytu nějaký olej zase bude) i s motorem. Když jsem to nechal rozdeklovaný tak jsem zjistil, že mi sákne olej z odvětrávání klikovky. viz https://img23.rajce.idnes.cz/d2301/15/15365/15365454_37aaebad5cc4ffc9da43f1858c977193/images/20180702_185716.jpg?ver=0 stav po cca 60 km, takže věřím, že po delším nájezdu to bude horší.
K dotazu: budu-li počítat, že nejslabší místo kudy se může drát je přes těsnění pod UFO talířem, tak bude stačit vyměnit to těsnění. Ale spíš by mě zajímalo s jakým tlakem to odvětrávání funguje, abych tím že to utěsním nezničil buď ufo nebo nějakou hadici za tím. Toť má otázka k zamyšlení - ač se zdá paranoidní, tak moje auto pozná, že pro něj chci jen to nejlepší a vždy po nějakém servisu si najde něco nového a věřím tomu, že pokud je šance, že utěsním otvor, tak vybouchne třeba celý motor na přetlak
v70 ´00 2,5TDI
Čo sa týka tlaku. Skôr by som hovoril o podtlaku, pretože (aspoň u VW motoroch) je odvetranie robené tak že vzduch ktorý ide do sania strháva so sebou olejové výpary od klukovky. Predpokladám že v "UFE" bude membrána ktorá ovláda ventil ( na základe podtlaku? ) A púšťa výpary do sania kde sa privedú do valca a spália. Možno by bolo dobré vyčistiť pri výmene tesnenia aj tu hadicu a pokiaľ sa bude dať tak aj to ufo. S presakom oleja popod kryt ventilov som mal problém na audine. Korkové tesnenia stoja za prd vymenil som dve a po cca 2000km to začalo presakovala znova. Nakoniec som dal celogumove s vnútornou železnou vystužou + vymenil som aj skrutky ktoré boli súčasťou balenia ( na tesnenie bol iný priemer diery) a bol pokoj. Tesnenie bolo Victor Reinz ( týmto nechcem robiť reklamu ) Alebo bude najlepšie dať tam originál a vyhnúť sa tak laborovaniu. Predsa len tie gumové tesnenia na motore časom tvrdnu a potom je už nemožné tie úniky zastaviť.
[quote="Charlie#"]Čo sa týka tlaku. Skôr by som hovoril o podtlaku, pretože (aspoň u VW motoroch) je odvetranie robené tak že vzduch ktorý ide do sania strháva so sebou olejové výpary od klukovky. Predpokladám že v "UFE" bude membrána ktorá ovláda ventil ( na základe podtlaku? ) A púšťa výpary do sania kde sa privedú do valca a spália. Možno by bolo dobré vyčistiť pri výmene tesnenia aj tu hadicu a pokiaľ sa bude dať tak aj to ufo. S presakom oleja popod kryt ventilov som mal problém na audine. Korkové tesnenia stoja za prd vymenil som dve a po cca 2000km to začalo presakovala znova. Nakoniec som dal celogumove s vnútornou železnou vystužou + vymenil som aj skrutky ktoré boli súčasťou balenia ( na tesnenie bol iný priemer diery) a bol pokoj. Tesnenie bolo Victor Reinz ( týmto nechcem robiť reklamu ) Alebo bude najlepšie dať tam originál a vyhnúť sa tak laborovaniu. Predsa len tie gumové tesnenia na motore časom tvrdnu a potom je už nemožné tie úniky zastaviť.
Super... nastane imploze Každopádně vyměním tohle, a pokud to bude rosit jinde tak půjdu takhle ze shora dolu. Nebo zjistím, že je to na nový auto
_________________ Je:V70III D4 133kW AUT ´15 Cruella; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG Bylo:V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Modřina - LPG; V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda
[quote="Charlie#"]Na nové auto by som to nevidel . Vymeniť tesnenie určite zvládneš a cena tiež nebude likvidačná
Když jsem to vyměnil na starým autě, tak 2 měsíce na to rupla hadice od serva a šlo pryč Ale tohle je za poslední servisy už neprodejný i kdybych to dával za cenu jenom těch oprav Tak snad už to nebude rosit a budu se moct zaměřit na něco dalšího v seznamu.
_________________ Je:V70III D4 133kW AUT ´15 Cruella; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG Bylo:V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Modřina - LPG; V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda
Pokavaď si pamatuju, už se to tu řešilo a vím že byl celkem vopruz to těsnění sehnat (a bylo celkem drahý na takovej flus gumy).
Jinak myslím že v ufu žádná membránka není, měl by to být jen taková malá jímka na olej.
Až to budeš měnit, vyčisti si i druhý konec odvětrávání - je tam na vstupu do hadice sání turba vyhřívací vyfikundátor s malým průměrem, tam by jsi mohl mít bordel.
_________________ V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MTStage2 V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
z-d-e-n-a píše:Pokavaď si pamatuju, už se to tu řešilo a vím že byl celkem vopruz to těsnění sehnat (a bylo celkem drahý na takovej flus gumy).
Jinak myslím že v ufu žádná membránka není, měl by to být jen taková malá jímka na olej.
Až to budeš měnit, vyčisti si i druhý konec odvětrávání - je tam na vstupu do hadice sání turba vyhřívací vyfikundátor s malým průměrem, tam by jsi mohl mít bordel.
Tehdá jsem to sehnal v T6r už nevím za kolik. Takže kam dojdu po hadici tam dočistit ju?
_________________ Je:V70III D4 133kW AUT ´15 Cruella; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG Bylo:V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Modřina - LPG; V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda
Ja kupoval u VW za 120, ale myslim, ze Igor psal, ze uz ani VW nedela.
Jinak jsem ho vymenil, protoze saklo, ale protoze nemam v motoru podtlak, tak to nove po roce zacalo taky trochu rosit. Takze by to asi chtelo (i v tvym pripade) zajistit podtlak a je vyreseno.
_________________ V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
ms231 píše:Ja kupoval u VW za 120, ale myslim, ze Igor psal, ze uz ani VW nedela.
Jinak jsem ho vymenil, protoze saklo, ale protoze nemam v motoru podtlak, tak to nove po roce zacalo taky trochu rosit. Takze by to asi chtelo (i v tvym pripade) zajistit podtlak a je vyreseno.
Souvisi to nejak s tou kravinou ktera klepe jak permonik a po seslapnuti brzdy to na chvilku prestane? Vakuovka. Uz jsem si vzpomel
_________________ Je:V70III D4 133kW AUT ´15 Cruella; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG Bylo:V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Modřina - LPG; V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda
Čus kluci. Měl bych dotaz k tomu testu s gumovou rukavičkou , sundal jsem víčko nalevaciho hrdla not.oleje a dal jsem místo něj gumovou rukavice, nastartoval jsem motor a rukavice se okamžitě zvedla na horu, pak jsem přidal plin na 2500 až 3000 otáček a rukavice padá dolu, je zácpana odvětrání ?nebo tak to ma být, píšu to protože mám velkou spotřebu mot.oleje, jeden litr na 800 km všude mi straší na generálku motoru.
_________________ Skandinávský plnokrevník S60 B5234T3 02' Venetian Red pearl @ Daily Cars B5244S 01'
Bylo:Fransoa 406 Hdi RHZMégan-néé 1.9 TD otočené na střechu ve ŠtěpánovicíchRenault 25 2.2 automat Škoda Hovoriť 136 LPG Rumun Club 11 R co žral i lidi u přechodu