Dojíždím do práce docela zatáčkovitou trasou(část trasy) a už mě nebaví kupovat téměř každý rok nové pneu na předek. Jezdím svižně, ale žádnou kudlu aby mi hvízdaly gumy Roční nájezd mám cca 40-45.000 čili to vychází v průměru na 22,5 na letní/zimní. Zkoušel jsem Dunlop BluResponse a momentálně Continental ContiPremuimContact 5 a u obou pneu je to zhruba stejné. Použivám rozměr 195/65/R15.
Jen se (zatím) odmítám smířit s tím, že pneu vydrží jen 25 tisíc
Pomohl by třeba jiný rozměr? Širší pneu?
_________________ Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
raolsa píše:Kup Michelin.
Jsou ty pneu sjetý rovnoměrně?
Vcelku i jo, po krajích možná trošku víc.
_________________ Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
raolsa píše:A kolik je foukáš?
Michelinky mi zatím vždycky vydržely nejdéle.
Foukám je i trošku víc, vpředu na 2,7(má být 2,5) a vzadu 2,4(2,2)...
A jaké máš Micheliny? EnergySaver?
_________________ Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
raolsa píše:Jj, energy saver.
Tlak tedy v cajku, takže to bude těma zatáčkama.
Zkus ty Micheliny, uvidíš.
Díky moc, zkusím je pro příští sezónu
_________________ Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
eLzyx píše:akorát bacha, ať nevypochoduješ čumákem po tečně ze zatáčky. Ona je ta výdrž něco za něco ... v tomhle případě za tvrdší, méně přilnavou gumu
Úplně na hraně nejezdím, ale díky za radu Radši při první jízdě pojedu trochu pomaleji A nebo bych mohl zkusit Michelin v širším profilu
_________________ Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
Jak jsou na tom ty Micheliny na mokru? Četl jsem zase někde, že nic moc...
_________________ Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
Máme je na pažoutovi a zatím jsem si nějakého podivného chování na mokru nevšiml. Líbí se mi na nich, že na při rychlém tempu mají takový dobře odhadnutelný chování, dlouho dopředu jde poznat, že se blíží hrana. A ubývají fakt málo, na autu jsou od nova, to znamená, že jen ty letní kola budou mít za sebou alespoň 40 000 km, a stále mají kousek přes 6 mm vzorku.
_________________ Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)
StepanB píše:Máme je na pažoutovi a zatím jsem si nějakého podivného chování na mokru nevšiml. Líbí se mi na nich, že na při rychlém tempu mají takový dobře odhadnutelný chování, dlouho dopředu jde poznat, že se blíží hrana. A ubývají fakt málo, na autu jsou od nova, to znamená, že jen ty letní kola budou mít za sebou alespoň 40 000 km, a stále mají kousek přes 6 mm vzorku.
Díky moc, na příště je zkusím
_________________ Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
Na ty Michelinky bacha, mně se na V70I moc neosvědčily. Mají měkké bočnice a sjížděly se mi na stranách. Novější Volva sjíždějí pneumatiky mnohem rovnoměrněji, než V70I. Píšeš, že se ti pneumatiky sjíždějí rovnoměrně, což může být právě tím, že mají Dunlopy bočnice hodně pevné. Continentaly mám na Saabovi a měl jsem je na firemním Meganovi, ale v ruce jsem je neměl. Když jsem měl na V70 I Micheliny, měly uprostřed 4mm a na bocích byly zhoblované. Jak letní, tak zimní. Přisuzuju to právě tomu, že bočnici mají měkoučkou. Michelinky zimní vydržely na V70 III asi 80.000 km, včetně toho, že se dojížděly v létě a ještě nebyl vzorek na vyhození. Na V70 I šly nejpozději po 50.000 km pryč, protože boky už nebyly, zatímco uprostřed vzorek byl. A to pneu přefukuju, geometrii dělám co dva roky a jezdím více dálnice.
Michelinky bych proto, že jezdíš zatáčkovitou trasu, z výběru vynechal. Buď pneu s tvrdýma bočnicemi - Pirelli, Dunlop, nebo já jsem šel minulý rok do Číny za míň než poloviční cenu s tím, že mi nebude líto, když je vyhodím po dvou sezonách a budou mít uprostřed vzorek jak víno a na boku budou zhoblované. Zatím na nich mám najeto cca 20.000 km, ale jezdím převážně dálnice a vypadá to, že je budu měnit nejdřív až po další sezoně, takže těch 35-40.000 km v pohodě dají. Na bocích se sjíždějí někde mezi těmi Michelinkami a Pirelkami.
Jinak ale musím říct, že ty Pirelky byly skvělý gumy. Sice tvrdý, takže byl cítit každý přejetý brouk, ale držely na mokru i na suchu excelentně. Mnohem lépe, než ty Micheliny. Ty zase byly měkoučké jak bačkůrky a jízda s nimi byla mnohem komfortnější. Ty Číny drží na mokru jak ty Michelinky, na suchu o trochu líp, hlavně v zatáčkách - bočnici mají pevnější, komfort je o chlup horší než u Michelinek, ale zase Michelinky jsem jezdil na 15", Číny mám na 16".
Zeb píše:Na ty Michelinky bacha, mně se na V70I moc neosvědčily. Mají měkké bočnice a sjížděly se mi na stranách. Novější Volva sjíždějí pneumatiky mnohem rovnoměrněji, než V70I. Píšeš, že se ti pneumatiky sjíždějí rovnoměrně, což může být právě tím, že mají Dunlopy bočnice hodně pevné. Continentaly mám na Saabovi a měl jsem je na firemním Meganovi, ale v ruce jsem je neměl. Když jsem měl na V70 I Micheliny, měly uprostřed 4mm a na bocích byly zhoblované. Jak letní, tak zimní. Přisuzuju to právě tomu, že bočnici mají měkoučkou. Michelinky zimní vydržely na V70 III asi 80.000 km, včetně toho, že se dojížděly v létě a ještě nebyl vzorek na vyhození. Na V70 I šly nejpozději po 50.000 km pryč, protože boky už nebyly, zatímco uprostřed vzorek byl. A to pneu přefukuju, geometrii dělám co dva roky a jezdím více dálnice.
Michelinky bych proto, že jezdíš zatáčkovitou trasu, z výběru vynechal. Buď pneu s tvrdýma bočnicemi - Pirelli, Dunlop, nebo já jsem šel minulý rok do Číny za míň než poloviční cenu s tím, že mi nebude líto, když je vyhodím po dvou sezonách a budou mít uprostřed vzorek jak víno a na boku budou zhoblované. Zatím na nich mám najeto cca 20.000 km, ale jezdím převážně dálnice a vypadá to, že je budu měnit nejdřív až po další sezoně, takže těch 35-40.000 km v pohodě dají. Na bocích se sjíždějí někde mezi těmi Michelinkami a Pirelkami.
Jinak ale musím říct, že ty Pirelky byly skvělý gumy. Sice tvrdý, takže byl cítit každý přejetý brouk, ale držely na mokru i na suchu excelentně. Mnohem lépe, než ty Micheliny. Ty zase byly měkoučké jak bačkůrky a jízda s nimi byla mnohem komfortnější. Ty Číny drží na mokru jak ty Michelinky, na suchu o trochu líp, hlavně v zatáčkách - bočnici mají pevnější, komfort je o chlup horší než u Michelinek, ale zase Michelinky jsem jezdil na 15", Číny mám na 16".
Děkuju moc za zajímavý pohled
_________________ Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
Zeb píše:Na ty Michelinky bacha, mně se na V70I moc neosvědčily. Mají měkké bočnice a sjížděly se mi na stranách. Novější Volva sjíždějí pneumatiky mnohem rovnoměrněji, než V70I. Píšeš, že se ti pneumatiky sjíždějí rovnoměrně, což může být právě tím, že mají Dunlopy bočnice hodně pevné. Continentaly mám na Saabovi a měl jsem je na firemním Meganovi, ale v ruce jsem je neměl. Když jsem měl na V70 I Micheliny, měly uprostřed 4mm a na bocích byly zhoblované. Jak letní, tak zimní. Přisuzuju to právě tomu, že bočnici mají měkoučkou. Michelinky zimní vydržely na V70 III asi 80.000 km, včetně toho, že se dojížděly v létě a ještě nebyl vzorek na vyhození. Na V70 I šly nejpozději po 50.000 km pryč, protože boky už nebyly, zatímco uprostřed vzorek byl. A to pneu přefukuju, geometrii dělám co dva roky a jezdím více dálnice.
Michelinky bych proto, že jezdíš zatáčkovitou trasu, z výběru vynechal. Buď pneu s tvrdýma bočnicemi - Pirelli, Dunlop, nebo já jsem šel minulý rok do Číny za míň než poloviční cenu s tím, že mi nebude líto, když je vyhodím po dvou sezonách a budou mít uprostřed vzorek jak víno a na boku budou zhoblované. Zatím na nich mám najeto cca 20.000 km, ale jezdím převážně dálnice a vypadá to, že je budu měnit nejdřív až po další sezoně, takže těch 35-40.000 km v pohodě dají. Na bocích se sjíždějí někde mezi těmi Michelinkami a Pirelkami.
Jinak ale musím říct, že ty Pirelky byly skvělý gumy. Sice tvrdý, takže byl cítit každý přejetý brouk, ale držely na mokru i na suchu excelentně. Mnohem lépe, než ty Micheliny. Ty zase byly měkoučké jak bačkůrky a jízda s nimi byla mnohem komfortnější. Ty Číny drží na mokru jak ty Michelinky, na suchu o trochu líp, hlavně v zatáčkách - bočnici mají pevnější, komfort je o chlup horší než u Michelinek, ale zase Michelinky jsem jezdil na 15", Číny mám na 16".
Ahoj, můžeš napsat značku tý činy? Nějak se mi nechce věřit, že by byli lepší jak Michelin . Dík.
_________________ bylo: S 80 II D5 2007 S 80 I 2,5 TDI 1999 850 2,5 TDI sedan 1996 940 GLE 2,4 TD sedan 1992
Narazil jsem na to, že Pirelli dělá i pneu CARRIER XL, které by měly být určené pro těžší vozidla. Bylo by to také řešení?
_________________ Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
Zeb píše:Jsou to Landsail. Neřekl bych, že jsou lepší, ale s V70I si lépe rozumí, aspoň u mě.
já měl na C70 Westlake, protože v pneuservisu nic jiného neměli skladem a já tam dojel s roztrahanou gumou. Po 60t km měli přes 5 mm vzorku. Jejich nevýhodou byla značná hmotnost, proti Continentalu tak 2kg na gumě.
_________________ je: Millennium FalconTesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníčekS60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obrV70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágenVW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
eLzyx píše:imho to je guma na dodávky, nebo zdodávkovatěné osobáky. Tj. s předpokladem nákladu, bez předpokladu závodění.
Koukal jsem, že mají rychlostní index 190, což je pro mě dostačující, víc fakt nejezdím A s chrochtem se stejně nedá (moc) závodit
_________________ Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
eLzyx píše:imho to je guma na dodávky, nebo zdodávkovatěné osobáky. Tj. s předpokladem nákladu, bez předpokladu závodění.
Koukal jsem, že mají rychlostní index 190, což je pro mě dostačující, víc fakt nejezdím A s chrochtem se stejně nedá (moc) závodit
Ale třeba si jen vymýšlím kraviny
_________________ Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
Závodník od vedle se chválí Nankang NS2R, v rozměru jiném, ale třeba se to bude dělat i v rozoměru kterej potřebujete. Má ZR, takže zpevněné a jsou to jediné gumy který stíhají jemu a tomu stádu kobyl.
_________________ MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva... MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej... XC70 MY08 D5 AWD M/T@ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou: V70XC MY00 2,4T AWD A/T@ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
Nakonec jsem šel do Pirelli P1, hmotnostní index 95. Uvidíme jak vydrží
_________________ Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres