Začlo mě srat hlídání hladiny oleje. Relativně to nic nestojí, ale sere mě to. Dřív jsem si to obhajoval a snad i dneska si za tím budu stát, že když do motoru naliji 4l za 10 000km tak mě to v případě 5w50 vyjde na 800kc což je na ujetý km žertovně málo.
Co by však stalo pretesneni motoru aby olej nebašťil, kolik bych pak musel najet km aby se to vrátilo aspoň v dobrém pocitu? Podotýkám že auto je jinak ve fajn stavu a dost zainvestovane.
Koupit jiny motor je nesmysl. Kolik si může říct Pan mechanik za opravu aby si za svou práci stal? Berte to i jako výzvu z mé strany vy co tvrdíte že svou práci umíte
Dik za nabídky a postřehy.
Já se ptal co by vyšla výměna stíracích kroužků na D5 + potřebný materiál a práce a odhad byl 15...
_________________ MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva... MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej... XC70 MY08 D5 AWD M/T@ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou: V70XC MY00 2,4T AWD A/T@ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
kompletní repase motoru odhadem okolo 70tis. Osobně pokud bych dělal repase motoru,tak bych jej rovnou skládal pro závodní použití.Podle použitých věcí to může třebas o 30 vyskočit.Také záleží,jestli samotný motor,nebo rovnou včetně příslušenství.Velkou roli na ceně hraje třeba i stav VVT apod.
A co takova vymena gufer na ventilech plus vymena pistnich krouzku,srovnani hlavy a material k tomu.
Kolik si to dobry mechanik ceni?a bude si za svou praci stat?
martinopel píše:kompletní repase motoru odhadem okolo 70tis. Osobně pokud bych dělal repase motoru,tak bych jej rovnou skládal pro závodní použití.Podle použitých věcí to může třebas o 30 vyskočit.Také záleží,jestli samotný motor,nebo rovnou včetně příslušenství.Velkou roli na ceně hraje třeba i stav VVT apod.
Nemyslím to špatně, ale cena GO se blíží ceně auta. To by asi stálo za úvahu pokud máš k autu citový vztah. Ale co zbytek, převodovka .... stále budeš mít staré auto s obrovskou investicí do jedné skupiny. Asi bych dál doléval.
Ať jezdí. Dan
P.s.: za 70 - 100 co píše Martin, se dá na autě udělat spoustu jiné práce. Ale je to subjektivní...
a pak je tu ještě otázka, jestli by to pomohlo. Jeden zdejší člen si nechal generálkovat u Marry motor (T5 v S60), vyšlo to tušímže na 50 a žravost oleje tam pořád zůstala, menší, ale zůstala.
Když to pak spočítáš, tak je levnější dolévat. Pokud na 10t km utratíš za olej 800Kč, tak je návratnost za více jak 625tkm.
_________________ je: Millennium FalconTesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníčekS60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obrV70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágenVW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
Njn, ale ono se to dost blbě určuje, pokud z motoru nikde nic neteče.
Můžeš kouknout do hadic od turba, nebo do IC. Pak změřit tlaky. Ale co dál?
Pak jedině začít motor rozebírat a to už se to může zrovna udělat.
raolsa píše:Njn, ale ono se to dost blbě určuje, pokud z motoru nikde nic neteče.
Můžeš kouknout do hadic od turba, nebo do IC. Pak změřit tlaky. Ale co dál?
Pak jedině začít motor rozebírat a to už se to může zrovna udělat.
Pokud bude vše suché,udělal bych dekarbonizaci motoru.
Bg proběhlo několikrát celá kůra a bez rozdílu snad jen že motor má lepší projev.
Budu dál dolivat to je nejekonomictejsi.když jsem použil od bg ten přípravek proti úniku to se dost zlepšilo tak na polovinu ale vzhledem k ceně se to neplatí tam lit pravidelně
Mě to třeba žere olej přes gufírka ventilů, když brzdím motorem a přidám pak plyn, tak si zahulí. Přičítám to tomu, že němec jezdil na longlife oleje. Taky mě se.. neustále hlídat olej, ale už je to 90tis km pořád stejné a finančně asi nejlepší.
To nemusí být nutně gufera, to můžou dělat i kroužky, protože válec nic po dobu brždění motorem nespaluje, tak se to trochu nahromadí a při prvním zapálení to pak vyleze jako modrej čmoiudík. Bohužel to moc nemá rád katalyzátor.
Bere mi to podle stylu jizdy, zalezi jak hodne brzdim motorem, ale ty 4l za 10tis taky doleju. Zapeceny kruhy jsem mel u Primery, oleje zrala stejne, ale zadnej coud po brzdění motorem nebyl. Diagnoza zapecenych krouzku byla udelana na rozebranem motoru
Omlouvám se, že plevelím vlákno, ale přispěji svou trochou do mlýna...
Moje D5 taky papá nějakej ten olej, proč, to nevím. Jenom my bylo řečeno, že 4l na 10 000km, jsou úplně v normě a mám být vklidu - z více zdrojů.
Co mě zarazilo, bylo když jsem u pana Bartoše, viděl píst z 120kW a 136kW D5ky. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale u novějšího motoru je tenčí a mělčí, z mého pohledu kurvítko, z pohledu ekofačisty snižování spotřeby. Spotřeby paliva abych byl konkrétní.
Osobně zkusím BG kůru a pokud to nepomůže, jsem připraven na mechanickou opravu.
_________________ MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva... MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej... XC70 MY08 D5 AWD M/T@ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou: V70XC MY00 2,4T AWD A/T@ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
to sa mi zda vela. ja menim olej po cca 17-20 tis km a ak uz sa blizim ku 18-19 tis tak mi zahlasi palubak aby som dolial podla vidy ma vtedy pod 35%. 0% je na mierke MIN a 100% je MAX. medzi min max je tusim 1.5L a davam na 70% pri vymene oleja. takze mi to zozerie cca 0.5-0.7L za 18tis km. xc70 D5.
Tak možná mám smůlu na auto... respektive motor. Zatím dolito 2,5l na 8000. Možná jsem trochu přestřelil s těmi 4.
Passport5: a kolik máš najeto?
_________________ MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva... MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej... XC70 MY08 D5 AWD M/T@ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou: V70XC MY00 2,4T AWD A/T@ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
Moje 120kw D5 při jízdě na Mobil 5w50 nebere nic - respektive téměř nic. Od výměny do výměny olej klesl z MAX na cca půlku rysky.
Zkusil jsem teď od Mobilu na otestování vzít 10w40 (abych na vlastní oči a uši ověřil to, co se tu tvrdí o 5w50 - a fakt je to pravda ), které tu někteří lijou a dle zatím nastaveného trendu to mezi výměnami vidím na cca 1-2l dolitého oleje. Jsem teď někde za půlkou nájezdu a 0,5l tam už padlo určitě.