Prasklý vačkový hřídel V70 Tdi!

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 75
Registrován: 18 roků
Bydliště: Praha

#1 Prasklý vačkový hřídel V70 Tdi!

Příspěvek od mikis »

Včera se mýmu tatíkovi zastavila jeho V70 Tdi, po prvním ohledání jsme usoudili na prasklej rozvoďák....správně, ale to nebylo vše. Když jsme ho vycukli čekalo nás překvápku... ozubené kolo na vačce mělo dost nepřirozenou volnost pohybu a to do všech směrů. Identifikace prasklá vačka... zase správně a dnes když to mechanik rozebral tak se držte vačka prasklá na ČTYŘI KUSY!!!! :shock: to jsem ještě neviděl.... co vy na to??

PS:sháním odlučovač oleje (takový ten černý hříbek na víku motoru) nemáte někdo????
Naposledy upravil(a) mikis dne 21 úno 2007 21:44, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#2 Prasklý vačkový hřídel V70 Tdi!

Příspěvek od Honza »

mikis píše:Včera se mýmu tatíkovi zastavila jeho V70 Tdi, po prvním ohledání jsme usoudili na prasklej rozvoďák....správně, ale to nebylo vše. Když jsme ho vycukli čekalo nás překvápku... ozubené kolo na vačce mělo dost nepřirozenou volnost pohybu a to do všech směrů. Identifikace prasklá vačka... zase správně a dnes když to mechanik rozebral tak se držte vačka prasklá na PĚT KUSŮ!!!! :shock: to jsem ještě neviděl.... co vy na to??

PS: nemá někdo po ruce volnou vačkovou hřídel na Tdi??
Ju už jsem to viděl. Anebudeš potřebovat jenom vačku ale i pár ventilů. V každým případě musí hlava dolu.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 75
Registrován: 18 roků
Bydliště: Praha

#3 Prasklý vačkový hřídel V70 Tdi!

Příspěvek od mikis »

Honza píše:
mikis píše:Včera se mýmu tatíkovi zastavila jeho V70 Tdi, po prvním ohledání jsme usoudili na prasklej rozvoďák....správně, ale to nebylo vše. Když jsme ho vycukli čekalo nás překvápku... ozubené kolo na vačce mělo dost nepřirozenou volnost pohybu a to do všech směrů. Identifikace prasklá vačka... zase správně a dnes když to mechanik rozebral tak se držte vačka prasklá na PĚT KUSŮ!!!! :shock: to jsem ještě neviděl.... co vy na to??

PS: nemá někdo po ruce volnou vačkovou hřídel na Tdi??
Ju už jsem to viděl. Anebudeš potřebovat jenom vačku ale i pár ventilů. V každým případě musí hlava dolu.
no já to dělat nebudu jen asi pomůžu sehnat díly a objezdit to. A co bude všechno potřeba budu vědět definitivně až zítra večer to už by to mělo být rozebrané a změřené všechny škody...
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 62
Registrován: 19 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 II D5
Bydliště: Kroměříž

#4

Příspěvek od honza.850 »

a nepraskal ta vačka až po tom co se rozhasil rozvod????
_________________
VOLVO S80 II D5

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#5

Příspěvek od Honza »

honza.850 píše:a nepraskal ta vačka až po tom co se rozhasil rozvod????
Jinak to ani nejde. Praskne rozvoďák zastaví se vačka, do otevřeného ventilu narazí píst, Ventil se ohne nebo urazí a a nárazem přerazí vačku. Škoda je úměrná rychlosti a pohotovosti řidiče vymáčknout spojku. U motoru kterej jsem viděl byli odnutý čtyři ventily, jeden přeraženej a zapíchlej v pístu. Následkem ohnutého ventilu bylo vyvalený jedno vodítko. Oprava byla asi za 35tkč. Škoda že jsem tenkrát neměl foťák. S autem jela žencká asi osmdesát.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#6

Příspěvek od wickey »

mam takovej OT dotaz - proc se kuwa tak dulezita vec jako rozvody resi kusem gumy a proc nemaji vsechny auta rozvodovou retez?? :evil:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Marek Vild
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 183
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4

#7

Příspěvek od Marek Vild »

wickey píše:mam takovej OT dotaz - proc se kuwa tak dulezita vec jako rozvody resi kusem gumy a proc nemaji vsechny auta rozvodovou retez?? :evil:
Řetěz není všemocná záležitost, oproti řemenu sice nepraská, i když i to se může stát, ale "vytahá se".

Ve prospěch řemenu se argumetuje většinou tišším chodem motoru. Určitě bude něco i na tom, že se řemeny do motorů dávají, aby měly servisy zajištěnou práci.
Jinak, řemen by neměl prasknout pokud se dodrží interval výměnny po x kilometrech - tuším od 60 000km až po snad 180 000km(možná i víc) u novějších aut. Pokud byla výměna provedena, tak jak měla být, tj. v předepsaném intervalu a řemen přesto praskl, tak je to podle mě na reklamaci.

U Volva mě rozvody čekají ve 240 000 km, teď má najeto skoro 232 000km.
U Octavie (druhé auto v rodině) se rozvoďák mění po 90 000 km, a náš servisák mi řekl, že na to zákazníky upozorňuje, protože je to trochu dražší... Pokud se zákazník rozhodne rozvoďák neměnit (a ušetřit :roll: ), nechá si od něho podepsat papír, že byl na nutnost výměny upozorněn, aby pak škodu nemohl vymáhat na servisu.

Takže, pokud byla výměna rozvoďáku košer, měl by to platit servis, respektive výrobce.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

loskut
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 130
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

#8

Příspěvek od loskut »

wickey píše:mam takovej OT dotaz - proc se kuwa tak dulezita vec jako rozvody resi kusem gumy a proc nemaji vsechny auta rozvodovou retez?? :evil:
Fšechno je o tom o co jde v první řadě. Když tam bude řetěz na celou životnost motoru tak servisy přijdou o vejvar a utřou a to přece nechceme.
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

Marek Vild
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 183
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4

#9

Příspěvek od Marek Vild »

loskut píše:
wickey píše:mam takovej OT dotaz - proc se kuwa tak dulezita vec jako rozvody resi kusem gumy a proc nemaji vsechny auta rozvodovou retez?? :evil:
Fšechno je o tom o co jde v první řadě. Když tam bude řetěz na celou životnost motoru tak servisy přijdou o vejvar a utřou a to přece nechceme.
Řetěz na celou životnost motoru si moc neumím představit. Motor by měl při slušném zacházení a pravidelných výměnách oleje přežít auto. :wink:
Nicméně, máš pravdu, že servis má díky tomu (řemenu) práci a profit....
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 15
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 8

#10

Příspěvek od Hon_za »

Ze zvedavosti: kolik to melo najeto?
Byl uz po tech 10 letech meneny remen?
_________________
Bylo: V40 T4, B4204T5, 2001
Je: S40 T5 BSR, B5254T, 2007

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 75
Registrován: 18 roků
Bydliště: Praha

#11

Příspěvek od mikis »

Hon_za píše:Ze zvedavosti: kolik to melo najeto?
Byl uz po tech 10 letech meneny remen?
servisovano ve volvu v IT výměna rozvodů dle servisky při 120t auto mělo 239t a příští týden bylo objednané na komplet rozvody. :( před pár měsícema se na řemen koukal servisak s tím, že vypadá dobře, není nijak viditelně poškozený, ani nadměrně vytahanej. Ale interval výměny 240t samozřejmě doporučil dodržet.

Jedinej signál snad mohlo být, že se asi před půl rokem očesal řemen pumpy který ovšem taky měnili v IT, ale ten už se měl vyměnit ve 180t.

Doporučení:pokud vám někde dělali rozvody a nevydržel některý z řemenů předepsaný interval zamyslel bych se nad tím co vlastně použili a radši vyměnil i zbytek i když dříve než doporučuje výrobce.
Naposledy upravil(a) mikis dne 23 čer 2014 07:28, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#12

Příspěvek od Honza »

mikis píše:
Ps:stále jsme na poškození pouze hřídele, je to neuvěřitelné, ale ventili vypadají v poho. choděj zavíraj a lágry taky ok.Zítra bude vačka tak jí tam hodí a zkusí s tim pohnout a měřit a měřit.

Odnesl to odlučuvač oleje nemáte někdo??? kdyžtak tel. 603230619 kdykoliv.
Nevěřim tomu že jsou ventily OK. To se muselo potkat jinak by nebyla v háji vačka.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

GDPR_user

#13

Příspěvek od GDPR_user »

Honza píše:
mikis píše:
Ps:stále jsme na poškození pouze hřídele, je to neuvěřitelné, ale ventili vypadají v poho. choděj zavíraj a lágry taky ok.Zítra bude vačka tak jí tam hodí a zkusí s tim pohnout a měřit a měřit.

Odnesl to odlučuvač oleje nemáte někdo??? kdyžtak tel. 603230619 kdykoliv.
Nevěřim tomu že jsou ventily OK. To se muselo potkat jinak by nebyla v háji vačka.
Taky se mi to nechce věřit.

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#14

Příspěvek od jarek.krizan »

Nějaké ventily budou určitě v pytli, jinak by nebyla vačka na tolik kusů. Okem to někdy není vidět ale obrať hlavu hore kopytama a kolem ventilů nalej benzín , pokud bude mizet, tak ventil netěsní ( ohnutý )
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#15

Příspěvek od dali »

Já bych jako původce tipoval vodní pumpu. Připadá mi docela logický, že se v Itálii nenamáhali jí ve 120t měnit, když to často nedělaj ani v Německu. :roll:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#16

Příspěvek od dali »

wickey píše:mam takovej OT dotaz - proc se kuwa tak dulezita vec jako rozvody resi kusem gumy a proc nemaji vsechny auta rozvodovou retez?? :evil:
Ještě jsou tu čelní kola :wink: , sice hlučnější ale motor by asi přežily. Divím se že u starých dieselů, kde se na nějakej ten hluk nekoukalo, nedávaly. Z nových motorů je má VW R5 2,5 TDI, ale aby se to nepletlo, tak má aspoň vychytanou vodní pumpu, která sere vodu do oleje :roll:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 75
Registrován: 18 roků
Bydliště: Praha

#17

Příspěvek od mikis »

dali píše:
wickey píše:mam takovej OT dotaz - proc se kuwa tak dulezita vec jako rozvody resi kusem gumy a proc nemaji vsechny auta rozvodovou retez?? :evil:
Ještě jsou tu čelní kola :wink: , sice hlučnější ale motor by asi přežily. Divím se že u starých dieselů, kde se na nějakej ten hluk nekoukalo, nedávaly. Z nových motorů je má VW R5 2,5 TDI, ale aby se to nepletlo, tak má aspoň vychytanou vodní pumpu, která sere vodu do oleje :roll:
rozvod ozubenými koly mám na starem německém trakturku.... funguje skvěle!!! a hlučnost.... na převodovku nemá :lol: :lol:
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 75
Registrován: 18 roků
Bydliště: Praha

#18

Příspěvek od mikis »

co ten odlučovač?? nemáte někdo??
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 75
Registrován: 18 roků
Bydliště: Praha

#19

Příspěvek od mikis »

tak a je to tady.... zázrak se nekonal.... všechno vypadalo Ok ale po nastartování motor běží na čtyři a patej klepe :cry: :cry: :cry:

takže hlava dolu a kolotoč začíná.... ale za pokus to stálo

nevíte někdo kde v pátek ráno date hlavu a v pátek odpoledne(tedy týž den) vám jí vrátí přebroušenou,se zabroušeným ventilem a po tlakové zk??? 8)
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 75
Registrován: 18 roků
Bydliště: Praha

#20

Příspěvek od mikis »

dali píše:Já bych jako původce tipoval vodní pumpu. Připadá mi docela logický, že se v Itálii nenamáhali jí ve 120t měnit, když to často nedělaj ani v Německu. :roll:
vodní pumpa sice nechodí jako nová ale taky neměla vakl... takže tím to neebylo...
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 75
Registrován: 18 roků
Bydliště: Praha

#21

Příspěvek od mikis »

takže je to tu, motor běží snad už dobře..... :D

nakonec se vyměnily pouze hydroštely a nechaly zabrousit ventily,pochopitelně nová vačka a všechno kolem rozvodů. Snad je to za námi.
Ale jen co bylo jedno auto v rodině v pořádku, někdo se podíval na moje, abych nebyl zas až tak v klidu.... mrkněte "Jak otevírají zámky profíci".... :cry:
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#22

Příspěvek od jarek.krizan »

Tak tomu se říká fakt smůla, neboli na posr...ho i ***** spadne.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“