ryan2d píše:
Co jsem to zjistil, tak jsem to nechal komplet vyměnit - raději ještě zajedu do T6R na kontrolu a projetí, abych měl jistotu, že manželka tomu může dát za uši
Komplet vyměnit klapky nebo jen tu propojku? kolik byla cena opravy? díky
Nechal jsem udělat velký servis :
Rozvody i s volnoběžkou
Klapky
Oleje/filtry
uz potreti mi tahlo vypadlo a zacinam byt trochu zoufaly jak to vyresit, dvakrat jsem udelal vymenu tahla s ruznyma hotfixama (zmenseni diry v tahlu, kvuli tomu aby nesjizdelo z kloubku) ale vzdy tahlo po zhruba pul roce stejne odpadne. Zna nekdo zaruceny postup jak to spravit popripade mi pomoct tahlo upravit tak aby nepadalo. Do vymeny celeho ustroji klapek se mi nechce momentalne investovat.
Diky moc za rad, popripade kontakty na zrucnejsi osoby nez jsem ja
Tak od minulého týdne jsem řešil tu samou závadu.
Dnes jsem si vyzvednul v PCE nové táhlo a po nasazení na čep klapky mi připadalo, že tam moc nedrží. Také šlo vytáhnout lehounce. Všiml jsem si, že jsou na druhé straně díry (na táhlu) dva čvančíci, kteří mají přeskočit přes čep a držet to táhlo.
(Výrobní chybička???)
Takže jsem táhlo jednoduše otočil (musel jsem ho nacvaknou kleštěma) a drží krásně, přitom je volné, že není našponované. Je pravda, že vzhledově je tak nějak trochu víc šikmo, ale funguje.
V pondělí pojedu znovu na diagnostiku a udělám vizuální kontrolu, jak to drží.
Po najetí 100 km je to zatím OK.
Marcello109 píše:Tak od minulého týdne jsem řešil tu samou závadu.
Dnes jsem si vyzvednul v PCE nové táhlo a po nasazení na čep klapky mi připadalo, že tam moc nedrží. Také šlo vytáhnout lehounce. Všiml jsem si, že jsou na druhé straně díry (na táhlu) dva čvančíci, kteří mají přeskočit přes čep a držet to táhlo.
(Výrobní chybička???)
Takže jsem táhlo jednoduše otočil (musel jsem ho nacvaknou kleštěma) a drží krásně, přitom je volné, že není našponované. Je pravda, že vzhledově je tak nějak trochu víc šikmo, ale funguje.
V pondělí pojedu znovu na diagnostiku a udělám vizuální kontrolu, jak to drží.
Po najetí 100 km je to zatím OK.
Jeden důležitej technickej dotaz: CO JE TO ČVANČÍK???
Jinak se zeptám, jak sem to tu pročetl: Na motoru mam černej dekl, 120kw, podle vin 2006, na oknech krom jednoho rok 2005...
Je to bezne. Auta vyrobena do cervna 2005 jsou MY2005. Auta vyrobena od cervence 2005 jsou MY2006.
Tak to plati pro kazde roky
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
_________________ EV-NIRO; HONDAAfricaTwin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
To PetrXC:
Ten "čvančík" je takový plastový výstupek. Když se podíváš na fotku táhla na první straně a zvětšíš si ji, je tam ten výstupek trochu vidět. Jsou tam dva, proti sobě. Ale podle mě jsou (asi výrobní vada) na špatné straně.
Tak mám najeto přes 500 km, žádná závada, takže klapky fungují.
Obráceně nasazené táhlo výřivých klapek drží krásně a je volné.
Dnes odjezd směr Chorvatsko. Doufám, že bez závad tam i zpět.
Nasadil jsem taky naopak a drží. Je to sice trošku že šikma, ale snad ok.
Marcello109 píše:Tak mám najeto přes 500 km, žádná závada, takže klapky fungují.
Obráceně nasazené táhlo výřivých klapek drží krásně a je volné.
Dnes odjezd směr Chorvatsko. Doufám, že bez závad tam i zpět.
_________________ Erda
volvo v50 D5, MY 2008
volvo c30 1.6 benzin, MY 2008
Take mam pouze otoceno a funguje perfekt. 10x lepe nez davat byt 10€ za opravnou sadu, max. koupit z volva nove tahlo a rovnou nasadit obracene, pri nasazovani to ma tah (protitlak) jaky bych si subjektivne predstavoval, ze by to melo mit original.
Pozor, toto je pouze reseni na opotrebovany kloubovy spoj, klapky musi chodit krasne volne, jednim prstem ovladatelne.
¨Hajnej: jde o to, odkud to teče, může to byt i z boku přímo přes klapky..
jinak vypadávání táhla...myslím,že je lepší než menit jen táhlo klapek, zrevidovat samotne klapky a vymenit,zvlášť když má auto už přes 200 tis najeto,nic se s tím nezkazí,vše se vyčistí,navíc se dá nové těsnění pod víko,které si to po té době také zaslouží...
_________________ Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech
puvodně jsem omylem odpověděl v tématu Ztrata vykonu D5 ale klapky se tam řeší taky
Taky mi vypadává táhlo klapek. Moje řešení spočívá v nakreslení nového v CADu a vytištění na tiskárně z vhodného materiálu. Táhlo je trošku masivnější, protože 3D tisk nemá tu pevnost vstřikovaných dílů a samozřejmě trošku těsnější než original. První pokus je z PET struny tak uvidíme jestli to snese teplo u motoru. Počítám že takhle zepředu u hlavy by nemělo být víc než teplota chladící kapaliny tak to snad bude fachčit. Kdyby si chtěl někdo vytisknout svoje přikládám model. Je to na S80 II r.v. 2006 D5 136kw.
tinter píše:puvodně jsem omylem odpověděl v tématu Ztrata vykonu D5 ale klapky se tam řeší taky
Taky mi vypadává táhlo klapek. Moje řešení spočívá v nakreslení nového v CADu a vytištění na tiskárně z vhodného materiálu. Táhlo je trošku masivnější, protože 3D tisk nemá tu pevnost vstřikovaných dílů a samozřejmě trošku těsnější než original. První pokus je z PET struny tak uvidíme jestli to snese teplo u motoru. Počítám že takhle zepředu u hlavy by nemělo být víc než teplota chladící kapaliny tak to snad bude fachčit. Kdyby si chtěl někdo vytisknout svoje přikládám model. Je to na S80 II r.v. 2006 D5 136kw.
Tak to vyzera dobre, dam to vytlacit u kamosa na tlaciarni a vyskusam. Uz len zvolit vhodnu strunu aby to nebolo krehke aj aby to teplo vydrzalo.
Vdaka za zdielanie