V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
dodik
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: praha 4
Vůz: V60 CC, r.v. 2015

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od dodik »

Dobry den, rosim o radu. Pred Vanocema jsme do koupili 14-ti mesicni V60CC z volvo selekt. Najeto melo 13 tis. km . Pres svatky jsme byli na horach, kde bylo - 23 st.C. Auto nechtelo v den odjezdu nastartovat, ale po case, kdy na nej svitilo slunce, tak naskocilo, ale zacalo vypisovat hlasku > plny filtr pevnych castic a dalsi - nutny servis. Jelikoz jsme byli s autem na Slovensku, zvolili jsme slovensky zarucni servis v domeni, ze se jedna o zarucni vadu.
Po dnesnim sevisu, kde byla provedna regenerace filtru pevnych castic (servisni technik mi rekl, ze filtr byl plny a vykazoval hodnotu 68-priznam se, ze nevim jestli je ta odnota vysoka, a ze po regeneraci je hodnota 0 ) se auto jevi v poradku. Ale jako zarucni vadu nam to neuznali .

Prosim o zodpovezeni dotazu, z jakeho duvodu se mohl ucpat filtr pevnych castic po tak malem najezdu km, ted ma auto 14 tis km. Nemuze byt chyba ve vadnem vstrikovaci paliva, nebo nekde jinde ?
Dekuji predem za vase odpovedi.
Doda

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1344
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od Arkaz »

68g je uz dost. zvycajne mavam max 20-25 a vypaluje. filter mohol byt ucpany uz pri kupe resp na pokraji a nevim ake trasy jazdis ale ak kratke a po meste tak sa dpf moc nevypali. obcas je dobre to previezt sviznejsie a bude pokoj :)

dodik
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: praha 4
Vůz: V60 CC, r.v. 2015

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od dodik »

dekuji , jak pisi, najeto pouze tisic km , dlouhe trasy z CR do SR , malo mesto, jsem spse klidny ridic, auto moc nevytacim

Ares
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 428
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od Ares »

dodik píše:dekuji , jak pisi, najeto pouze tisic km , dlouhe trasy z CR do SR , malo mesto, jsem spse klidny ridic, auto moc nevytacim
A to je ten problém, zohriaty dizel treba občas poriadne pretiahnuť. Na klobúka sa jazdí s hladkým benzínom.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;Obrázek
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9966
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od hajnej »

Podle nízkého nájezdu mohlo být auto zkušebním vozidlem v autosalonu. To znamená, že těch pár tis km najelo prakticky se studeným motorem na krátkých trasách. Naftové auto s DPF by se měla provozovat na delších trasách a nešolichat to, ale jezdit svižně a pořádně zahřátý to do kopců ještě pořádně přikrmit.
Také je vhodné tankovat naftu bez biosložky.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13065
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od Urvanej »

Arkaz píše:68g je uz dost. ...
Volvo ukazuje gramy? Já myslel, že tlakovou ztrátu na filtru.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Teflon_490
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 399
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od Teflon_490 »

Urvanej píše:
Arkaz píše:68g je uz dost. ...
Volvo ukazuje gramy? Já myslel, že tlakovou ztrátu na filtru.
Uz se to tu resilo. PSA to neumi, ale Volvi motory ukazuji gramy.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Teflon_490
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 399
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od Teflon_490 »

Ares píše:
dodik píše:dekuji , jak pisi, najeto pouze tisic km , dlouhe trasy z CR do SR , malo mesto, jsem spse klidny ridic, auto moc nevytacim
A to je ten problém, zohriaty dizel treba občas poriadne pretiahnuť. Na klobúka sa jazdí s hladkým benzínom.
Pravidelne tomu prislapnout se samozrejme musi, ale urcite ne kvuli vypaleni DPF, to ma presne opacnej ucinek. Jakmile zacne vypalovat, tak jet klidnou plynulou jizdou, zadnej Fitipaldi, a nebudete mit problem.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Teflon_490
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 399
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od Teflon_490 »

dodik píše:Prosim o zodpovezeni dotazu, z jakeho duvodu se mohl ucpat filtr pevnych castic po tak malem najezdu km, ted ma auto 14 tis km. Nemuze byt chyba ve vadnem vstrikovaci paliva, nebo nekde jinde ?

Ale jako zarucni vadu nam to neuznali .
Jak uz bylo receno, filtr se zaplni podle tras a stylu jak se s nim jezdi. Ale vypaluje jednou zhruba za 1000-1500km, takze za 14000km se uz urcite regeneroval nekolikrat. Pokud ste s nim najeli jenom 1000km, a to jeste dlouhou trasu na Slovensko, tak si ho urcite nezaplnil ty. Po ceste by se mel bez problemu vypalit.

68g je ale opravdu dost, auto-regenerace zacina mezi 25-32g podle motoru, takze tam je mozna neco spatne. A pokud si najel od koupe jenom 1000km, tak za tuhle vzdalenost nemas ani nahodou sanci se dostat na takovou hodnotu, takze to tam uz muselo byt davno predtim. A to podle mne na zaruku opravdu je a nechal bych je to zkontrolovat. Minimalne to, ze ti to prodali s plnym DPFkem :)
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6090
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od Haben »

Tak tak. Taky bych prinesl fakturu o servisnim zasahu ze Slovenska k prodejci.
Pokud byl tak plny DPF, tak to vypada, ze auto byla fakt predvadecka a skakalo po par desitkach km a ikdyz regenerace treba zacala, tak se vypnutim motoru ukoncila a realne to snad nikdy beznou regeneraci neproslo.
Pokud si auto hodlas par let nechat, zvazoval bych origo diagnostiku za cca 2000 kc z Ciny a toto vse si vyresis sam a treba i na ceste
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

beatle
Offline
Příspěvky: 169
Registrován: 12 roků
Bydliště: Valašské Meziříčí
Vůz: V70 MY2004 D5244T

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od beatle »

Zdar,
ono pokud je to DPF funkcni, tak to snese i ty cukacky

zena jezdi D5, 136kW - cesta do prace 4 km, cesta zpet totez. Jakmile prekrocim cca 22g,
staci jedna delsi cesta, kdy se motor zahreje na 90stC a spusti se vypalovani.

Tj staci cesta do 20 km a je cisto.

Pokud jsi jel z cech na slovensko, mohl jsi napriklad dojet se skoro plnym filtrem tesne pred vypalenim a zvazoval bych ze doslo k ucpani pri nepovedenych startech. Nevim jak dlouho jsi to zkousel nastartovat a dalsi podrobnosti, ale v poradku to neni.

Ja bych teda predevsim reklamoval to, ze prakticky nove auto nenastartovalo pri -23stC, coz je proste provozni teplota.

Filtr bych sledovval, ono se to behem 2-3 spotrebovanych nadrzi ukaze ....

B.

lakio
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 687
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Šaľa

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od lakio »

Ares píše: A to je ten problém, zohriaty dizel treba občas poriadne pretiahnuť. Na klobúka sa jazdí s hladkým benzínom.
to nema s vypalovanim dpf nic spolocne.
v ktorom autorizaku si bol?
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi My Design

Ares
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 428
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od Ares »

lakio píše:
Ares píše: A to je ten problém, zohriaty dizel treba občas poriadne pretiahnuť. Na klobúka sa jazdí s hladkým benzínom.
to nema s vypalovanim dpf nic spolocne.
v ktorom autorizaku si bol?
Priamo s vypalovanim nie, ale súvislosť to určite má.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;Obrázek
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

lakio
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 687
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Šaľa

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od lakio »

Ares píše: Priamo s vypalovanim nie, ale súvislosť to určite má.
ano pane
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi My Design

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1344
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od Arkaz »

nech ti spravia v autorizaku nutenu regeneraciu malo by pekne vypalit na 0g a potom sa uvidi. ak sa zanesie zase na takuto velku hodnotu niekde je problem.

Teflon_490
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 399
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od Teflon_490 »

No ono by to hlavne melo rvat na palubaku minimalne od 35g! Takze nechapu jak se da bez hlasky dostat na 68.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Siggi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 369
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Čavisov
Vůz: V70 III D5 Polestar, C30 R-Design

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od Siggi »

Odkud ctete ty hodnoty gramaze? Staci na to nejak "cinska drbka" do OBD II, nebo je potreba sofistikovanejsi, VIDA. Mam V70 MY 2009 a rad bych vedel v jakym je DPF stavu. Na stare V50 ( 2.0 fordak ) jsem menil.
_________________
V5O , V70 Polestar C30 R-Design, Galerie : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=58961
http://www.radektrojan.cz/

Teflon_490
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 399
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od Teflon_490 »

Myslim ze musis mit VIDU. Nerekl bych ze to umi precist generic BT OBD ctecka, nikdy sem to nemel.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1344
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od Arkaz »

Tak tak gramaz ukaze jedine vida. ostatne diag ukazuju tlak.

dodik
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: praha 4
Vůz: V60 CC, r.v. 2015

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od dodik »

Teflon_490 píše:No ono by to hlavne melo rvat na palubaku minimalne od 35g! Takze nechapu jak se da bez hlasky dostat na 68.

Ja si to taky myslel, ale nebylo to tam. Auto jsme prebirali s nulovymi informacemi. Pokousel jsem se to startovat asi 3 - 4 krat. Pak uz ne, az po par hodinach a to naskocilo, i kdyz trochu ze zacatku cukalo. Ale nedrzel jsem dlouho tlacitko, tak 3 - 4 sekundy odhaduji

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1344
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od Arkaz »

len pre info tlacitko nedrzis vobec len donho tuknes. motor si toci kolko potrebuje. :)

dodik
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: praha 4
Vůz: V60 CC, r.v. 2015

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od dodik »

Haben píše:Tak tak. Taky bych prinesl fakturu o servisnim zasahu ze Slovenska k prodejci.
Pokud byl tak plny DPF, tak to vypada, ze auto byla fakt predvadecka a skakalo po par desitkach km a ikdyz regenerace treba zacala, tak se vypnutim motoru ukoncila a realne to snad nikdy beznou regeneraci neproslo.
Pokud si auto hodlas par let nechat, zvazoval bych origo diagnostiku za cca 2000 kc z Ciny a toto vse si vyresis sam a treba i na ceste

Mate pravdu, auto byla predvadecka, dale s nim jezdil osobne prodejce . Chci si to auto nechat, proto jsme ho kupovali. Je to sympaticke auto, ani male, ani velke, do mesta a na primestske aktivity jako stvorene.

dodik
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: praha 4
Vůz: V60 CC, r.v. 2015

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od dodik »

Arkaz píše:nech ti spravia v autorizaku nutenu regeneraciu malo by pekne vypalit na 0g a potom sa uvidi. ak sa zanesie zase na takuto velku hodnotu niekde je problem.

jojo, oni tu regeneraci udelali, servisni technik mi rekl, ze tam byla nula. Tak ted uvidim, jak se to vsechno projevi. Dekuji moc za rady

dodik
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: praha 4
Vůz: V60 CC, r.v. 2015

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od dodik »

Arkaz píše:len pre info tlacitko nedrzis vobec len donho tuknes. motor si toci kolko potrebuje. :)
No to pouze, kdyz nastartuje napoprve. Kdyz se nedrzel knoflik, tak to ihned vypnulo. proto ty 3 vteriny

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9966
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

V60 CC 2015 - plny filtr pevnych castic

Příspěvek od hajnej »

dodik píše:do mesta a na primestske aktivity jako stvorene.
No nevím, jestli auto s DPF je stvořené do města.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé