možná jsem se nevyjádřil úplně přesně, tím, že jsem napsal, že se majitel nestaral o pakny, jsem neměl na mysli, že by byly sjeté, ale to, že v obou mnou dělaných autech se pakny odlepily a obložení se "šprajclo" tak, že to urvalo paknu a následně ten nálitek.raolsa píše:Tohle není tak úplně pravda, protože stejný systém brzd se používá třeba u přívěsů s nájezdovou brzdou pro kinderkamiony.josef píše:Ruční brzda tohoto typu je konstruovaná jako brzda co zajistí stojící vozidlo proti pohybu, po opuštění vozidla - podle výrobce.
Poškození je samozřejmě možné - koroze, opotřebení obložení až na plech, ureznutí přídržných částí apod. To ulomení nálitku taky beru, ale spíše způsobené "prasením" s ručkou nebo odpadnutím nějaké části brzdy, než normálním používáním.
btw: u "kinderkamionů" je životnost tebou zmíněných paken trochu jiná a navíc tam je to obecně známo a každý si to hlídá (pokud není hovado). v tomto případě si troufnu tvrdit, že 80% majitelů volva ví jen to, že má ruční brzdu, vzadu kotouče, ale jak to funguje, to už nikdo neřeší.