Ruční brzda

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 209
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

#1 Ruční brzda

Příspěvek od RobertH »

Dobrý den,
dnes mi prasklo lanko k ruční brzdě. Po sundání kotouče jsem zjistil, že to byl bohužel následek ulomení čehosi na čemsi.
Uměl by mi někdo říct, co je ta uražená věc a jestli se dá koupit za nějaké rozumné peníze ? Je to asi nějaká část zadního ramene, ale netuším, jestli se musí koupit celé, nebo jen ta uražená část.

Předem moc díky.
Přílohy
DSC02940.JPG
DSC02940.JPG (59.4 KiB) Zobrazeno 1508 x
_________________
S80 V8 2008 executive, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual, 850 2.3 T5 automat, S80 2.5T 06 manual

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#2 Ruční brzda

Příspěvek od jarek.krizan »

Asi tě zklamu,ale ten ulomený díl patří k hlavnímu dílu a to je nosná část náboje kola. Zatím jsem se setkal s ulomením jen v případě použítí ruční brzdy za jízdy, což má logicky destruktivní účinky vzhledem ke konstrukci. Ten díl bude jen v originále a nebude asi levný.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 209
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

#3 Ruční brzda

Příspěvek od RobertH »

Děkuji.Toho jsem se bál. Neprasklo to za jízdy, ale po jízdě jsem zatáhl brzdu a byla neobvykle vysoko.
Druhý den po rozjezdu po pár metrech rána jak z děla. Nevíte prosím jak se díl přesně jmenuje, případně jaké má obj. číslo ?
_________________
S80 V8 2008 executive, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual, 850 2.3 T5 automat, S80 2.5T 06 manual

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#4 Ruční brzda

Příspěvek od jarek.krizan »

pošli mi třeba po SZ VIN
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#5 Ruční brzda

Příspěvek od eLzyx »

objednávací číslo to má ... nejbližší vrakoviště. Za tohle si Volvo nechá krutě zaplatit.
Jestli jsem to našel dobře, tak levá strana 30666406, pravá strana 30666407
Cenofka 11t Kč kus
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 209
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

#6 Ruční brzda

Příspěvek od RobertH »

Moc díky za info.
Nepotěšilo - nepřekvapilo. Mě když něco prdne tak to vždycky stojí za to. A vždycky se to zezačátku tváří jako banalita :(
_________________
S80 V8 2008 executive, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual, 850 2.3 T5 automat, S80 2.5T 06 manual

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 753
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Vůz: S60 B5244S Geartronic

#7 Ruční brzda

Příspěvek od dan2 »

jarek.krizan píše:Asi tě zklamu,ale ten ulomený díl patří k hlavnímu dílu a to je nosná část náboje kola. Zatím jsem se setkal s ulomením jen v případě použítí ruční brzdy za jízdy, což má logicky destruktivní účinky vzhledem ke konstrukci. Ten díl bude jen v originále a nebude asi levný.
tohle me teda trochu desi, naposledy na technicky pri mereni rucni brzdy s tim provadeli presne tohle - na valce a postupne kazdy kolo roztocit a zatahnout brzdu. vzdycky to byla rana jak z dela, guma zapiskala a kousla se na tvrdo. uz vidim jak mi priste zkurvej dil za 11k a nedomuzu se niceho.. na druhou stranu si snad rikam, ze to musi bejt zkonstruovany a otestovany i na nejaky nouzovy brzdeni ruckou, ne?
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#8 Ruční brzda

Příspěvek od Sarkasmic »

panove,nic proti jarkovi,tomu očividně odcházej na autech ručky před očima,ale ta brzda to vydrží. Nevím jedinej duvod,proč ne. Aspon u mě už to vydržela 2 roky...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 209
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

#9 Ruční brzda

Příspěvek od RobertH »

11k je optimismus. Je potřeba přičíst rozsekané čelisti, příslušensrví, lanka, nějakou tu práci a jsme na 20 :D
Totéž na druhé straně a jsme na ceně slušného Volva starší generace.
_________________
S80 V8 2008 executive, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual, 850 2.3 T5 automat, S80 2.5T 06 manual

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#10 Ruční brzda

Příspěvek od jarek.krizan »

No vzhledem k tomu, že jsem to už u místních závodníků řešil, tak alespoň vím po kom si auto určitě nekoupím.
Na STK naštěstí u nás nejsou blbci. Ruční brzda tohoto typu je konstruovaná jako brzda co zajistí stojící vozidlo proti pohybu, po opuštění vozidla - podle výrobce. Ovšem pokud máte jiný názor, vymlouvat vám to nebudu. Každý svého štěstí strůjcem. A servis má pak alespoň práci.
Poslední dobou je ale jiná "móda" a to protočené homokineťáky a urvané lamely spojky.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 209
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

#11 Ruční brzda

Příspěvek od RobertH »

Už mám řešení.
Přílohy
rucni brzda.jpg
rucni brzda.jpg (49.98 KiB) Zobrazeno 1462 x
_________________
S80 V8 2008 executive, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual, 850 2.3 T5 automat, S80 2.5T 06 manual

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 209
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

#12 Ruční brzda

Příspěvek od RobertH »

Teď vážně,
co říkáte provrtat, sešroubovat třemi štefty a nechat fungovat dál ?
_________________
S80 V8 2008 executive, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual, 850 2.3 T5 automat, S80 2.5T 06 manual

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#13 Ruční brzda

Příspěvek od jarek.krizan »

myslím, že z vrakáče to bude přijatelnější řešení. Jo a ty podrážky bych fakt neničil, při dnešní "kvalitě" bot, by to mohlo bolet :wink:
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#14 Ruční brzda

Příspěvek od Sarkasmic »

no,nic jinyho,než že to znova uletí se stát nemůže... :)
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#15 Ruční brzda

Příspěvek od eLzyx »

vzal bych to z vrakáče, vždyť toho musí mít plný regály.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 209
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

#16 Ruční brzda

Příspěvek od RobertH »

Asi máte pravdu. Jen nevím, jestli musím hledat je 2.5 TDI, nebo to bude stejné u všech V70 II ?
_________________
S80 V8 2008 executive, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual, 850 2.3 T5 automat, S80 2.5T 06 manual

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#17 Ruční brzda

Příspěvek od eLzyx »

hledal bych předfacelift předohrab. Na motorizaci nezáleží (akorát u R je to možná jiné) a dokonce ani na kastli ne - je to stejné u S60/V70 i S80
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 209
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

#18 Ruční brzda

Příspěvek od RobertH »

Ještě jednou všem moc díky.
_________________
S80 V8 2008 executive, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual, 850 2.3 T5 automat, S80 2.5T 06 manual

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#19 Ruční brzda

Příspěvek od jarek.krizan »

eLzyx píše:hledal bych předfacelift předohrab. Na motorizaci nezáleží (akorát u R je to možná jiné) a dokonce ani na kastli ne - je to stejné u S60/V70 i S80
Ale jen stejné generace - ročníků
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 120
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Vůz: V70 D5 04´ černá
Bydliště: Náchodsko

#20 Ruční brzda

Příspěvek od josef »

Jarek Křižan: Na STK naštěstí u nás nejsou blbci. Ruční brzda tohoto typu je konstruovaná jako brzda co zajistí stojící vozidlo proti pohybu, po opuštění vozidla - podle výrobce. U nás blbci jsou. 5 x mi pomalu vyhodil auto z válců. A důsledek? Na jedné straně urvané obložení a na druhé straně načnuté. Cena této srandy na válcích cca 1200 Kč s poštovným.
_________________
Valič V 70 D5 2004, černá, momentum, automat, xenony,
byla V 40 1,9 TD 66 kW, 1997
předtím Mazda 626 2,0 i

GDPR_user

#21 Ruční brzda

Příspěvek od GDPR_user »

josef píše:Jarek Křižan: Na STK naštěstí u nás nejsou blbci. Ruční brzda tohoto typu je konstruovaná jako brzda co zajistí stojící vozidlo proti pohybu, po opuštění vozidla - podle výrobce. U nás blbci jsou. 5 x mi pomalu vyhodil auto z válců. A důsledek? Na jedné straně urvané obložení a na druhé straně načnuté. Cena této srandy na válcích cca 1200 Kč s poštovným.
Pokud je obložení špatné uloupne se.Parkovací brzda je tvořena třecími segmenty,takže kecy,že se zákonitě musí urvat jsou totální kravina!!!

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#22 Ruční brzda

Příspěvek od jarek.krizan »

Obložení by se právě urvat nemělo. Čím větší tlak na stěnu bubnu, tím větší přilnavost obložení paken k čelistem. Pokud ovšem mezi nimi už není koroze. Ono na každém STK se najde příkladný magor, co se nejspíš baví tím, co se mu podaří poku**it. Taky jsem zažil pár zkroucených kotoučů ( to už fakt nevím, co tam s tím dělali, protože při klasickém zkoušení účinku se jim to přece nemůže podařit). Zničený haldex a rozbitý nárazník, když jim to vyskočilo z válců a trefili auto co stálo před ním ( což taky nevím, jak se jim to povedlo )
Dorazy pro pakny jsem viděl uražené všehovšudy 2x, jednou tam byl sixce malý kaz v materiálu, ale i tak by to muselo přežít pokud by ti dva kousci nervali neustále zatáčky na ručku a to i na suchém betonu. Na takové zacházení to rozhodně stavěné není.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

GDPR_user

#23 Ruční brzda

Příspěvek od GDPR_user »

jarek.krizan píše:Obložení by se právě urvat nemělo. Čím větší tlak na stěnu bubnu, tím větší přilnavost obložení paken k čelistem. Pokud ovšem mezi nimi už není koroze. Ono na každém STK se najde příkladný magor, co se nejspíš baví tím, co se mu podaří poku**it. Taky jsem zažil pár zkroucených kotoučů ( to už fakt nevím, co tam s tím dělali, protože při klasickém zkoušení účinku se jim to přece nemůže podařit). Zničený haldex a rozbitý nárazník, když jim to vyskočilo z válců a trefili auto co stálo před ním ( což taky nevím, jak se jim to povedlo )
Dorazy pro pakny jsem viděl uražené všehovšudy 2x, jednou tam byl sixce malý kaz v materiálu, ale i tak by to muselo přežít pokud by ti dva kousci nervali neustále zatáčky na ručku a to i na suchém betonu. Na takové zacházení to rozhodně stavěné není.
Pevnost železa je určitě vyšší nežli adheze pneumatik,takže jediná možnost je vada materiálu.Že by zrovna Volvo vyrábělo auto,u kterého se nesmí použít ruční brzda mi přijde jako kravina.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 101
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800

#24 Ruční brzda

Příspěvek od Kopeček »

já to řešil v nedávné době 2x, kdy vždy majitel zavinil tuto situaci sám tím, že se při výměně zadních desek nepodíval na pakny ruční brzdy. ta je vevnitř v kotouči a ten se jim nechtělo sundávat. ta ulomená část je právě nálitek, o který se pakny opírají, takže určitě bych to neřešil, jak tu někdo napsal, provrtáním a sešroubováním. na jednom z těch aut, co jsem dělal, byl dokonce zničený i kotouč, jak se tam pakny vzpříčily.
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#25 Ruční brzda

Příspěvek od raolsa »

josef píše:Ruční brzda tohoto typu je konstruovaná jako brzda co zajistí stojící vozidlo proti pohybu, po opuštění vozidla - podle výrobce.
Tohle není tak úplně pravda, protože stejný systém brzd se používá třeba u přívěsů s nájezdovou brzdou pro kinderkamiony.
Poškození je samozřejmě možné - koroze, opotřebení obložení až na plech, ureznutí přídržných částí apod. To ulomení nálitku taky beru, ale spíše způsobené "prasením" s ručkou nebo odpadnutím nějaké části brzdy, než normálním používáním. :unknown:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“