info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

  • Autor
  • Zpráva
Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 122
Příspěvky: 5910
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#1126 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Haben »

Ja bufa vydelaval snad 5x, ale na V70 II. Predpokladam vsak stejne umisteni a uchyceni. Takze buf bude pred prednim levym podbehem. Dej auto na hever, jako by jsi chtel sundat LP kolo. Sundej naraznik. Postupne podpojuj privid nafty, elektriku a dve hadice s chladici kapalinou. Chladici kapalina ti trochu vytece. Cca pul litru. Hadice zadelej napr korkovymi spunty od vina. Buf pak drzi na 2 sroubech. Jeden zepredu druhy nad bufem.
Aby jsi mohl jezdit, spoj dve jadice s vidnim chlazenim a dolij kapalinu. Nekde navod jsem delal. Pohledam
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 122
Příspěvky: 5910
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#1127 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Haben »

Tu je navod, snad bude pouzitelny i pro xc90
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=48853
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#1128 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od paiu »

Díky moc, supr návod, a mám ho také nad levim předním kole, jdu nastudovat
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#1129 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od paiu »

Tak nastudování to proběhlo ( čtení návodu) abych byl upřímný zkratka bych nechal na odborníka, nebo kdy bych mel aspoň garáž ale na parkoviště odmontovat nárazník a vše kolem toho by byl nehezkej pohled na takovou karu, a krom toho nedej bože to chytne a mám po autě. Dneska půjdu na diagnostiku a uvidíme jakou chybu mi tam ukáže. Na ceně opravy se ani nebudu ptát p-že až po rozdělání se teprve ví kde je problem.
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 122
Příspěvky: 5910
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#1130 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Haben »

Uplne slozite to neni. Alespon sam si muzes bufa vymontovat, zanest do opravny a sam namontovat. Ale prvne origo diagnostiku nech udelat. Jinak cena opravy se bude pohybovat od 3000 kc za trysku po cca 9000 kc za cely vnitrek.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 375
Příspěvky: 9885
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#1131 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od hajnej »

A třeba může i někdy pomoci jen samotné vyčištění bufíka a flame senzoru. Ideální je trysku také vyzkoušet přes diagnostiku a koukat, jak z ní tryská palivo. Pak se pozná, jestli má porušenou membránu.
Úplně nejlepší je nejprve napíchnout na diag, zjistit a pak s diagnostikou rozebrat bufík ještě na autě a zkoušet jednotlivé komponenty. Je to ale časově dost náročné.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#1132 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od paiu »

Takže pánové diagnostika hlásila problém na flame senzor
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 122
Příspěvky: 5910
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#1133 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Haben »

Rozdelat bufik a vycistit cocku flame senzoru. To das i sam. Pak slozit a zkusit nakopnout
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 35
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#1134 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od ok2ucx »

Začuzený flame senzor má obvykle nějakou příčinu. Často je to protékající membrána regulátoru tlaku, do spalovacího prostoru se dostává neúměrně moc nafty, to pak šíleně kouří, případně vzplane i více, než je zdrávo. Problém také může být v spadnuté rozprašovací vrtulce, pak se sice palivo dostává do spalovací komory, ale už není tak skvěle rozprášené, blbě hoří a opět to není ono.

V kostce: vždy to chce zjistit pravou příčinu toho, proč se něco stalo. Jinak se odstraní následky, příčina zůstává a pravděpodobně se zopakuje znovu. Celé to prohlédnout, zkontrolovat všechny akční členy, jak zde bylo uvedeno dříve. Hlavně ten regulátor = nafta musí šplíchat pouze se špičky, ostrým a spolehlivým proudem. Po vypnutí pumpy proud upadá takřka ihned.

Opomenutí může mít poměrně brutální následky. Beze srandy - při těchto pokusech mějte při ruce dobrý hasičák!

Když např. našplouchá do komory nadbytek nafty, pak to zapálíte, hoří to, ale flame sensor to nevidí, topení vypne. Nahromaděná nafta však hoří dál, větrák do toho ještě více fouká (odvětrávání komory), pak umí šlehat plameny i z výfuku bufíka. Jednou jsem to zažil a takhle mi cvakaly ()|() půlky.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 375
Příspěvky: 9885
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#1135 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od hajnej »

Přátelé, zapněte si cvičně bufíka a nechte ho dokončit celý cyklus. Prospěje mu to a navíc zjistíte, jak na tom jste, at se pak nemusíte válet pod autem v zimě. Kdo má přímý start, ví jak na to (jen si vypněte vnitřní ventilátor). Kdo nemá přímý start ani diagnostiku, kupte si mražený hrášek, připevněte sáček na pravé zrcátko dolu na čidlo, zaizolujte nějakou dekou nebo hadrem a čekejte až teplota spadne pod 7°C. Pak nastartuje motor a s vypnutým větrákem kabiny opět nechte ohřát motor.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 80
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#1136 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od karelvolvo »

hajnej píše:Přátelé, zapněte si cvičně bufíka a nechte ho dokončit celý cyklus. Prospěje mu to a navíc zjistíte, jak na tom jste, at se pak nemusíte válet pod autem v zimě. Kdo má přímý start, ví jak na to (jen si vypněte vnitřní ventilátor). Kdo nemá přímý start ani diagnostiku, kupte si mražený hrášek, připevněte sáček na pravé zrcátko dolu na čidlo, zaizolujte nějakou dekou nebo hadrem a čekejte až teplota spadne pod 7°C. Pak nastartuje motor a s vypnutým větrákem kabiny opět nechte ohřát motor.
pokud zapneš přímí start tak si to stejně ventilátor na první rychlost zapne samo a v těchto vedrech bych ho ještě netrápil
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 418
Registrován: 9 roků
Bydliště: Liberec
Vůz: S60, S70R

#1137 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od marekl »

Letos bufík funguje všem? :D

jancho
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 4187
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#1138 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od jancho »

Mně ne, příští pátek mi budou v Průhonicích měnit trysku.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 226
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: XC70 MY2004, D5 120kW, AUT

#1139 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Cesinek »

Mě taky ne, ale teď mi nefungujou podstatnější věci :-(
_________________
JE: Volvo XC70, D5 120kW, automat - Summum, Volvo V50 1,6D manual - holátko
Bylo: Volvo V40 Sport, 1.9 TD 85 kW, r.v. 2001, motor D4192 T3 (dovoz z DE) (R.I.P.)
Volvo 480ES, 1,7i, r.v. 1987, motor B18F

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 322
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: V60 D5 AWD

#1140 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od papaya »

Mně hej.
Nejvíc spokojená ale bude nakonec malá.
_________________
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 375
Příspěvky: 9885
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#1141 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od hajnej »

marekl píše:Letos bufík funguje všem? :D
Mě maká. Jen musím vyměnit výfukovou hadici, která je kaput a při té přiležitosti ho vyčistím.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 145
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Uherský Brod
Vůz: XC 90, D5, 2007

#1142 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Borys »

Taky funguje. Jak je to s tim casovacem na určitý cas? Kdyz si nastavim treba 16:00, dojdu k autu tak bufik jeste jede. Nastartuju a cca az po 15km se bufik vypne. Myslel jsem, ze to bude v 16h nachystane a bufik uz nepojede...
_________________
2007-XC90-D5-136KW-D5T5-STAGE 2

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 418
Registrován: 9 roků
Bydliště: Liberec
Vůz: S60, S70R

#1143 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od marekl »

Tak to docela jde. :) Mně funguje taky, akorát příští tejden jsem domluvenej na výměnu vodního čerpadla, aby spolehlivě fungoval i s časovačem.

Borys: To bude normální, chová se mi stejně. Ten čas by možná zkrátilo nastavit na ovládání klimatizace nižší teplotu.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 145
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Uherský Brod
Vůz: XC 90, D5, 2007

#1144 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Borys »

Teplotu mam na 22°C. Kdyz dojdu do auta je tam horko. Nastartuju a zacne to chladit, protoze je to vevnitř prehrate.
_________________
2007-XC90-D5-136KW-D5T5-STAGE 2

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 176
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Vysočina
Vůz: XC60 D5244T12 Polestar

#1145 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Caesar22 »

Borys píše:Teplotu mam na 22°C. Kdyz dojdu do auta je tam horko. Nastartuju a zacne to chladit, protoze je to vevnitř prehrate.
Mám to stejně, takže už nastavuju čas ještě o 5 minut dřív, než jdu do auta, aby zase vychladlo ;-)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 145
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Uherský Brod
Vůz: XC 90, D5, 2007

#1146 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Borys »

Caesar22 píše:
Borys píše:Teplotu mam na 22°C. Kdyz dojdu do auta je tam horko. Nastartuju a zacne to chladit, protoze je to vevnitř prehrate.
Mám to stejně, takže už nastavuju čas ještě o 5 minut dřív, než jdu do auta, aby zase vychladlo ;-)
Kdyz dojdes do auta tak bufik uz nejede?
_________________
2007-XC90-D5-136KW-D5T5-STAGE 2

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 176
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Vysočina
Vůz: XC60 D5244T12 Polestar

#1147 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Caesar22 »

Borys píše:...... Kdyz dojdes do auta tak bufik uz nejede?
Hoj, myslím, že už ne... mám auto pod oknem, takže slyším, jak už půlhoďku předem funí, ale po stanoveném čase je ticho.... Ale příště to zkusím nastavit ještě na dřív a písnu...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#1148 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Bizon »

Klucí máte někdo v autě benzínové webasto na dálkový start? Já jo a cvičně jsem zkusil jeden cyklus a chování mě trošku překvapilo. Moje představa byla, že bufík naskočí, chvíli si bude vrčet a pak začne do interiéru funět teplý vzduch. Realita trošku jiná. Bufík si spokojeně vrčí, po zhruba 5 minutách začli cvakat klapky někde v palubce a z průduchů šlo sálavé teplo. Po 10 minutách se roztočil ventilátor v interiéru, jen si to odfouklo trochu teplého vzduchu takovým "Puuuf", zase zacvakali klapky a bylo po srandě, už nebylo ani sálavé teplo ale bufík vrčel dál. Po nějakých 18 minutách jsem to vypl, cvaknul jsem klíček a ejhle! Teploměr na palubce vyskočil ke středu... takže bufík topí! :Yahoo!: No jo, ale do interiéru nefouká. Na klima panelu mám nastavený větrák na polovinu, obě zóny na červený puntík vpravo, tlačítko AUTO vyplé a namačkaný výhřev na sklo a na trup. Předpokládám, že chyba bude někde jinde, když bufík vyhřeje motor, ale ne interér... emá někdo tip, kde hledat? Možná špatná konfigurace tlačítek? Díky za tipy. :)
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 375
Příspěvky: 9885
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#1149 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od hajnej »

Bizon píše:Klucí máte někdo v autě benzínové webasto na dálkový start? Já jo a cvičně jsem zkusil jeden cyklus a chování mě trošku překvapilo. Moje představa byla, že bufík naskočí, chvíli si bude vrčet a pak začne do interiéru funět teplý vzduch. Realita trošku jiná. Bufík si spokojeně vrčí, po zhruba 5 minutách začli cvakat klapky někde v palubce a z průduchů šlo sálavé teplo. Po 10 minutách se roztočil ventilátor v interiéru, jen si to odfouklo trochu teplého vzduchu takovým "Puuuf", zase zacvakali klapky a bylo po srandě, už nebylo ani sálavé teplo ale bufík vrčel dál. Po nějakých 18 minutách jsem to vypl, cvaknul jsem klíček a ejhle! Teploměr na palubce vyskočil ke středu... takže bufík topí! :Yahoo!: No jo, ale do interiéru nefouká. Na klima panelu mám nastavený větrák na polovinu, obě zóny na červený puntík vpravo, tlačítko AUTO vyplé a namačkaný výhřev na sklo a na trup. Předpokládám, že chyba bude někde jinde, když bufík vyhřeje motor, ale ne interér... emá někdo tip, kde hledat? Možná špatná konfigurace tlačítek? Díky za tipy. :)
Doporučuji hodit do plné automatiky.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#1150 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Bizon »

Díky, tak to zkusím. Já měl za to, že CCM nereguluje klapky, když "spí" (nemá klíček). A je je tedy potřeba si nastavit oběh vzduchu manuálně. Ale je fakt, že mě docela překvapilo cvakání klapek v palubce. To webasto není originál z fabriky a podle instalačních instrukcí jsem pochopil, že je nadrátovaný někam k relátkům a s autem v podstatě nekomunikuje. Vím, že webasto se montovali i ve výrobě... že by tam přeci jen byl sofistikovanější způsob komunikace mezi bufíkem a autem?
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“